Preko 5.000 sastanaka odradit će predstavnici nautičkih tvrtki sljedeći tjedan u Zagrebu na jedinstvenom svjetskom sajmu koji okuplja najveće čarter tvrtke, agencije, brodogradilišta i dobavljače u industriji. International Charter Expo (ICE) održava se u Areni Zagreb od 2. do 4. studenog 2018., orijentiran je učinkovitijem B2B poslovanju, a od svog prvog izdanja 2013. sajam je utrostručen u veličini i vrijednosti.
Na sajam dolaze predstavnici 150 čarter kompanija (fleet operators), agenti 200 agencija i razni dobavljači roba i usluga u nautičkoj industriji. Izlagači dolaze iz 42 države, a predstavljaju flote od preko 10.000 plovila na Mediteranu, Karibima, Bahamima, u Aziji, Indijskom oceanu, Pacifiku i Južnom Pacifiku. Sajmu prisustvuju i najveći brodograditelji čarter jahti: Beneteau, Hanse, Jeanneau, Lagoon, Catana – Bali, Elan, Bavaria i Sunreef. Posljedica okupljanja sva tri sektora u industriji je preko 5.000 sastanaka u tri dana, koji su zakazani i mjesecima unaprijed pomoću specijalizirane aplikacije.
Prošlogodišnji ICE bio je fokusiran na revitalizaciju dva najugroženija čarter tržišta; karipsko i tursko. Karipska flota bila je devastirana uraganom, dok je Turska prvenstveno zbog političke situacije izgubila veliki dio tržišta. Oba se tržišta odlično oporavljaju te je ove godine fokus na unapređenju ponude i usluga. Tržišta se mijenjaju i važnije je nego ikada je promišljati nove strategije i fokusirati se na unapređenje kvalitete.
„Na ICE-u se nalaze predstavnici čarter tvrtki koji zajedno posjeduju više od 50% ukupne čarter flote na cijelom svijetu. Jasno je da zajedno imaju moć odrediti smjernice razvoja cijele industrije“, istaknuo je direktor sajma Tino Prosenik.
„Ponosan sam što hrvatske i europske tvrtke imaju priliku pristupiti predstavnicima udaljenih i egzotičnih tržišta poput Kariba, Bahama, Sejšela, Maldiva, Meksika, Kanade ili Australije. Flote postaju sve veće, a tradicionalna emitivna tržišta ne mogu se dodatno iscrpljivati. Upravo zato potrebno je proširiti marketinški doseg na nova emitivna tržišta, kako bi se ‘nahranile’ nove velike flote. U nadolazećim godinama naročito će biti važna daleka emitivna tržišta koja samo neznatno iskorištavamo, a nepresušan su izvor kvalitetnih ‘early-booking’ gostiju“, zaključuje Prosenik.
Obujam i doseg sajma raste iz godine u godinu, a čak 80% kapaciteta sajma koji će se održati u narednoj godini zakupi se za vrijeme trajanja sajma. U 2018. pridružilo se 20 posto novih čarter agencija i to iz Kanade, Meksika, Kube, Grčke, Italije, Španjolske, Nizozemske…
Nezanemariv je i podatak da je za trajanja sajma ICE’17 ostvareno preko 2.500 noćenja u Zagrebu zbog dolaska inozemnih sudionika, a trodnevni boravak uz popratne sadržaje pridonio je i promociji samoga grada.
Sajam iziskuje i dozu luksuza i dizajna, koja je postignuta dizajnerskim uređenjem prostora te tematskim, James Bond, partyjem za potrebe kojega će u Petrinjskoj ulici 2. studenog biti izloženi Frauscher brodovi koje Bond vozi u filmovima.
“Dizajn uređenja interijera na sajmu nadahnut je najnagrađivanijim hrvatskim proizvođačem namještaja ERA, koji je jedini hrvatski vlasnik certifikata poslovne izvrsnosti u eko proizvodnji.“, objašnjava dizajnerica interijera Ana Prosenik koja je uredila središnji prostor od 350 m2.
„Nautika je oduvijek bila svijet estetike, luksuza, finoće dizajna i materijala. No, ispod površine je oduvijek sakrivala sponu sa morem, ekologijom i povezanost sa čitavim planetom. Inspiracija je došla upravo kroz drvo kao centralni element gradnje brodova, života na zemlji te ljudske ugode u komforu dizajniranog interijera. Dati priliku da uspješni poslovni ljudi, u velikom ‘dnevnom boravku’, uz materijale koje ih maze sklapaju plodonosne poslove ideja je koja me je inspirirala.“