Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Najbolji među najboljima

Najbolji među najboljima

Psihološki učinak koji kod ljudi stvaraju nagrade i priznanja često je jezičac na vagi kada se razmišlja koju tvrtku ili osobu angažirati za neki posao ili kada se odlučuje o kupovini proizvoda. U ljudskoj je prirodi više vjerovati onome što je više ljudi odabralo i potvrdilo kao izvrsno. Upravo stoga, nagrade i priznanja svojevrsno su marketinško obilježje koje čini onu presudnu razliku.

Sustav nagrađivanja star je koliko i ljudska populacija, i kako izgleda, evolucijski potreban kako bismo u moru ponuđenoga lakše odabrali ono što vrijedi. Nagrade su produžena ruka marketinga s ponešto većom težinom jer više znači kada vas netko drugi hvali nego kada to činite sami. Naravno, i nagrada ima raznih vrsta – od onih koje se dodjeljuju za cjelokupno poslovanje, za izuzetan doprinos društvu ili zajednici, za brigu o okolišu, do nagrada struke, nagrada pojedincima za izvrsnost u njihovoj domeni, pa do posebnih priznanja i certifikata koje nose pojedini proizvodi.

Hrvatska tvrtka Bruketa&Žinić OM dobitnica je brojnih hrvatskih i svjetskih nagrada. Razgovarali smo s Davorom Bruketom, kreativnim direktorom ove reklamne agencije. Kako nam je ispričao, nagradu REBRAND100® Global Awards osmu je godinu za redom osvojila njihova sestrinska agencija Brandoctor, koja je prije manje od godinu dana uvrštena i u svjetski REBRAND Hall of Fame kao jedna od najboljih branding agencija na svijetu, što je najveće moguće priznanje u ovoj branši. Brandoctor se s ovim nagradama našao među vodećim svjetskim tvrtkama iz branše, kao što su Interbrand, Landor i FutureBrand. Posebnu Distinction nagradu ove godine dobili su za rebranding Frodda i AutoZubaka, dok su za rebranding Degordiana nagrađeni nagradom Merit. Ovi su se hrvatski brandovi nadmetali s brandovima iz 42 zemlje, a postignutim rezultatima našli su se uz bok ili čak ispred nekih vodećih svjetskih brandova, poput Land Rovera, Cadillaca, Alitalie, Southwest Airlinesa i UBS-a. Nagrađeni su brandovi nakon rebrandinga stvorili potražnju ne samo u Hrvatskoj, već i u Europskoj uniji, rasli su na tržištu i povećali svoju financijsku vrijednost.

Osim već navedenih – Effie Index, AdAge, Campaign i Lürzer’s Archive – koje su svakako najveće, agencija Bruketa&Žinić OM prošle je godine u Parizu osvojila nagradu za najbolju turističku promociju na Internetu, za mobilnu aplikaciju Zagreb Be There, za Turističku zajednicu grada Zagreba. U Njemačkoj je njihova također sestrinska agencija Brigada nagrađena za integraciju arhitekture i dizajna na konceptu uredskog prostora agencije Bruketa&Žinić OM, preko deset puta osvojili su prestižnu Red Dot nagradu za dizajn, a devet puta proglašeni su reklamnom agencijom godine u Hrvatskoj.

Na pitanje koliko nagrade i priznanja mogu imati utjecaja na poslovanje, Davor Bruketa kaže kako one nisu odlučujući faktor uspješnog poslovanja, ali su važne da vas netko uoči, prepozna i učini onaj prvi, često presudan korak, da vas uopće kontaktira i pošalje upit za suradnju. Na današnjem globalnom tržištu taj je prvi korak iznimno teško dostići. Primjerice, agencija Bruketa&Žinić OM posljednjih je godina osvojila nekoliko relevantnih globalnih priznanja – 2012. godine bili su druga najučinkovitija neovisna reklamna agencija na svijetu prema globalnome Effie indeksu, 2013. američki Advertising Age ih je proglasio za ‘International Small Agency of the Year’, a britanski Campaign jednom od 17 vodećih svjetskih neovisnih reklamnih agencija 2014. godine. Prošle godine ih je Lürzer’s Archive uvrstio među 200 najboljih dizajnera ambalaže na svijetu. Takve su im reference otvarale vrata prema inozemnim klijentima s kojima surađuju u Beču, Azerbajdžanu, Luxemburgu, Indiji i drugdje.

Jedna od najznačajnijih nagrada za društveno odgovorno poslovanje je nagrada Indeks DOP-a, koju je utemeljila HGK. Projekt je počeo još 2004., a svake se godine nagrađuju tvrtke koje ulažu u okoliš i društvo više od zakonom propisanih obaveza.

Krajem 2015. ovu su nagradu osvojile tvrtke dm, Odašiljači i veze, Valamar Riviera, Cemex Hrvatska itd. Razgovarali smo s Anom Fostač-Krilčić, voditeljicom resora Ljudskih resursa i prodajne regije dm-a, koja je istaknula da su u dm-ovom poslovanju ljudi na prvom mjestu. Taj pristup pomogao im je da u javnosti izgrade ugled tvrtke koja brine o zaposlenicima, kupcima i zajednici. Činjenica da je i profesionalna zajednica prepoznala njihov doprinos dala im je dodatni poticaj da nastave putem na koji su krenuli prije dvadeset godina, kada su otvorili prvu prodavaonicu u Hrvatskoj.

Na pitanje kojim se načelima društveno odgovornog ponašanja vodi dm, Ana Fostač-Krilčić odgovara kako je razvijanje dvosmjerne komunikacije i kvalitetnih odnosa pokretač poslovanja dm-a i temelj svih njihovih društveno odgovornih aktivnosti. Načela društveno odgovornog poslovanja dm-a uključuju brigu o okolišu i zajednici, stvaranje najboljih uvjeta rada za njihove djelatnike, pružanje kvalitetne usluge i proizvoda njihovim kupcima i uspostavljanje partnerskog odnosa s dobavljačima.

Hrvatski dobitnici Europske poslovne nagrade

Europska poslovna nagrada (EBA) najveći je i najznačajniji program nagrađivanja osmišljen za prepoznavanje i promicanje izvrsnosti, najbolje prakse i inovacija u europskoj poslovnoj zajednici. U 10 kategorija natječu se tvrtke svih veličina iz svih industrijskih sektora. Ovu je prestižnu nagradu za 2015./2016. osvojio PIK Vrbovec. U razgovoru s njima, doznajemo kako EBA nagrađuje kompanije koje ulažu u poboljšanje i profitabilnost, a upravo je PIK Vrbovec jedini nacionalni pobjednik u kategoriji orijentiranosti na potrošače. EBA nagrada svakako ukazuje kako su na ispravnom putu kad je u pitanju briga za potrošače i osluškivanje njihovih potreba. Među nagrađenima 2015./2016. našla se još i hrvatska tvrtka DOK-ING u kategoriji ‘Posao godine s obrtajem od 0-25 milijuna eura’.

3. Regionalni summit poduzetnika srednje i jugoistočne Europe – 300 najboljih

Ovogodišnji Summit poduzetnika srednje i jugoistočne Europe održan je početkom ožujka, a sudjelovalo je više od 240 poduzetnika iz 150 različitih organizacija i institucija.

Nagradu i priznanje za životno djelo u poduzetništvu dobio je Branko Roglić, vlasnik i predsjednik Orbico grupe iz Hrvatske.

Nagrade i priznanja ‘Stvaratelji za stoljeća’ za 2015. godinu, u Srednjoj i Jugoistočnoj Europi, dobili su:

-za razvoj ideja, inovacije i investicije u poduzetništvu: Omco Croatia d.o.o. Hum na Sutli, Hotel Vila Rova i Ivica Krnčević, osnivač i vlasnik obrta Ugostiteljstvo i trgovina Rova Malinska, Nanobit d.o.o. Zagreb, Joze Tomaš i Hotel Park (Potestas d.o.o.) Split te Serengeti d.o.o. Zagreb

-za doprinos razvoju poduzetništva: Koncern Agram Zagreb, Color Emajl d.o.o. Požega, Obrazovna grupa Zrinski Zagreb, Vivera d.o.o. Glina, Istarska kreditna banka Umag d.d. Umag, Zagrebačka banka d.d. Zagreb, Biondi d.o.o. za konzalting i edukacije iz Zagreba, Dingač-Skaramuča d.o.o. Pijavičino (poluotok Pelješac) i vlasnik Ivo Skaramuča, Grad Ludbreg, Terme Tuhelj Tuheljske Toplice te UHY HB Ekonom d.o.o.  Split

-za posebnu inicijativu u poduzetničkom stvaralaštvu: Memorijalni centar ‘Faust Vrančić’ Prvić Luka (otok Prvić) Vodice, Mediterra Natura d.o.o. Zagreb i Potomac d.o.o. Zagreb.

Zagrebačka IT tvrtka Qualia izabrana u finaliste za Red Herring 2016 Top 100 Europa nagrade

Urednici Red Herrring tima izabrali su među stotinama kompanija iz Europe one najinovativnije. Sve nominirane tvrtke, uključivši tvrtku Qualia, procijenjene su temeljem 20 glavnih kvantitativnih i kvalitativnih kriterija, poput traga na tržištu, dokaza koncepta proizvoda, financijskog uspjeha, tehnološke inovacije, socijalne vrijednosti, kvalitete managementa, integracije u vlastitu industrijsku granu ili sposobnosti izvršenja strategije.

Jedinstvena procjena tvrtke rađena je temeljem realnih pokazatelja poslovanja, što je omogućilo Red Herring timu da ne potpadne pod utjecaj eventualne ‘medijske buke’ oko nekih tvrtaka – to ovu listu čini vrijednim instrumentom za otkrivanje najvećih poslovnih prilika u industriji.

-Postoji mnogo izuzetnih tvrtaka koje proizvode doista inovativne proizvode u Europi. Bilo nam je vrlo teško suziti izbor na 100 finalista. Qualia izgleda vrlo obećavajuće i prema tome je zaslužila biti finalistom. Znamo da će finalisti 2016. izrasti u vrhunske kompanije koje će sigurno ostaviti traga na tržištu – izjavio je Alex Vieux, izdavač i izvršni direktor Red Herringa.

Hrvoje Smolić, direktor Qualie, poručuje kako je svako priznanje ugodan način da kao odgovorna osoba u tvrtki saznaš padaju li tvoje ideje globalno na plodno tlo. -Činjenica da smo u prošloj godini ostvarili više nego trostruko veće prihode u odnosu na 2014. te da danas u svijetu naš softver za poslovnu inteligenciju i analitiku, BusinessQ, koristi preko 4.000 kompanija, sigurno je utjecala i na ovo priznanje – ističe Smolić.

Vjeruju li potrošači više nagrađivanim i certificiranim brandovima?

Da, potrošači doista više vjeruju nagrađivanim i certificiranim brandovima. Među najpoznatijim oznakama i certifikatima valja izdvojiti Superbrands, Best Buy Awards te Qudal, a od ulaska Hrvatske u EU sve veću težinu imaju i oznake zemljopisnog porijekla i oznake izvornosti, kojima se zaštićuju poljoprivredni i prehrambeni proizvodi.

Superbrands nagrada značajna je potrošaču jer na današnjem tržištu, pretrpanom brandovima i komunikacijskim sadržajem vezanim uz njih, doista ističe one koji su najbolji po svim karakteristikama koje proizvod ili uslugu čine brandom i ističu njegovu izvrsnost, navodi direktorica projekta za Hrvatsku i Sloveniju, Vesna Sekalec. Istraživanje za 2016. godinu upravo je završilo i Superbrands titulu od 1.200 brandova ima priliku komunicirati tek njih tristotinjak. Nositelji znaka Superbrand u 2015. su, primjerice, Antena Zagreb, Arena centar, City Centar One, Meggle, Dietpharm, Večernji list, Poslovni dnevnik, Žena.hr itd.

Best Buy Award 2016.

Best Buy Award priznanje je koje krovna kuća Icertias dodjeljuje temeljem iskustva, mišljenja i percepcije samih potrošača o robama i uslugama na tržištu. Kod dodjele Best Buy Award certifikata na određenom tržištu provodi se tržišno istraživanje na određenom nizu komercijalnih kategorija (npr. Mlijeko, dnevne novine, jogurt, mobitel, maloprodajni trgovački lanac, laptop, obiteljski automobil i dr.). Ispitanicima koji predstavljaju reprezentativan uzorak za potrošače postavlja se pitanje o tome što po njihovom mišljenju na tržištu nudi najbolji omjer cijene i kvalitete u određenoj kategoriji.

U nastavku je naveden samo izvadak iz ukupnih istraživanja koja su provedena tijekom prvog kvartala 2016.:

-tvrtka, proizvod ili usluga koja je simbol i najbolji primjer u Hrvatskoj za najbolji omjer cijene i kvalitete: Konzum

-shopping centar: City Center One

-dnevne novine: 24 sata

-instant kava: Nescafe

– čokolada: Kraš / Dorina

-proizvođač bijele tehnike za kućanstva: Gorenje

-proizvođač obiteljskih automobila: Opel

-banka: PBZ

-osiguravajuća kuće: Croatia Osiguranje

-kreditna kartica: Visa

-davatelj usluga pristupa brzom fiksnom Internetu: T-Com.

Najbolje hrvatske tvrtke

Poznate i priznate hrvatske tvrtke poput Podravke, Končara, Valamar Riviere, PIK-a Vrbovec, Rimac automobila, Plive, dobitnice su najutjecajnijih nagrada u više kategorija. Izdvojili smo nekoliko najutjecajnijih nagrada za poslovanje.

Certifikat Poslodavac Partner

Ova se nagrada dodjeljuje već deset godina za kvalitetno upravljanje ljudskim resursima te je jedinstven projekt ove vrste u regiji, doznajemo od Martine Udovičić, voditeljice projekta CEP tvrtke Selectio. Do sada je metodologijom Poslodavac Partner procijenjeno više od 80 organizacija u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji. Trenutno je 35 aktivnih nositelja Certifikata.

Da je ova nagrada pomogla nagrađenim tvrtkama u poslovanju, pokazuje činjenica da je misija projekta Poslodavac Partner prepoznavanje i isticanje organizacija koje kvalitetno upravljaju ljudskim resursima te propagiranje i implementacija onih standarda koji dokazano i smisleno unapređuju poslovne rezultate i kvalitetu rada. Globalno istraživanje tvrtke Boston Consulting Group provedeno 2013. pokazalo je da organizacije koje imaju razvijene procese koje promovira i Certifikat Poslodavac Partner ostvaruju 2 puta veću profitnu maržu i 2,5 puta veći rast prihoda od ostalih organizacija.

Zlatna bilanca

Zlatna bilanca je nagrada FINA-e koju dobivaju najuspješniji poduzetnici u pojedinoj djelatnosti prema ukupnom rangu dobivenom na temelju rangiranja 11 financijskih pokazatelja u pet kategorija – rangiranje prema pokazateljima profitabilnosti, likvidnosti, zaduženosti, aktivnosti i ekonomičnosti. Ova se nagrada dodjeljuje tradicionalno u svibnju, a trenutno su u tijeku prijave za 2015. godinu. Među dobitnicima nagrade za 2014. godinu su: Paška sirana, Kamenolom Gorjak, Comprom Plus, Termoplin te Unija Nova.

Zlatna kuna

Zlatna kuna nagrada je Hrvatske gospodarske komore koja se dodjeljuje od 1993., te je postala simbol uspješnosti i kvalitete u poslovanju, kao i doprinosa hrvatskom gospodarstvu.

U društvu nominiranih za Zlatnu kunu našli su se Dundo promet i Inelteh iz kategorije Malih trgovačkih društava, Calucem i Končar-Mjerni transformatori iz kategorije srednjih trgovačkih društava, AD Plastik i Končar-Energetski transformatori iz kategorije Velikih trgovačkih društava, Hrvatska poštanska banka i Privredna banka Zagreb u kategoriji  Banke te Croatia osiguranje i Aliantz Zagreb u kategoriji Društva za osiguranje.

Zlatni ključ za izvoz

Zlatni ključ najboljim izvoznicima u 2014. godini dodijeljen je u sklopu 10. konvencije Hrvatskih izvoznika (HIZ) u lipnju 2015. Zlatni ključevi dodijeljeni su u kategorijama najbolji veliki, najbolji srednji i najbolji mali izvoznik te najinovativniji izvoznik u 2014., a posebno su nagrađeni i najbolji izvoznici za 14 najznačajnijih hrvatskih izvoznih tržišta.

Dobitnicu su nagrada Najbolji veliki izvoznik – Pliva Hrvatska d.o.o., Najbolji srednji izvoznik – Aquafilcro d.o.o., Najbolji mali izvoznik – Šestan-Busch d.o.o., Najinovativniji izvoznik – Rimac automobili d.o.o. itd.

Nagrade najboljim poduzetnicima i managerima

Među nagradama za najbolje poduzetnike i managere svakako valja istaknuti nagradu EY Poduzetnik godine, Manager godine, Najbolji HR manager godine – Prometej itd.

Prometej je nagrada za najboljeg HR Managera godine, a kriteriji za odabir najboljeg HR profesionalca usmjereni su na postizanje organizacijskih ciljeva i pozicioniranje funkcije upravljanja ljudskim resursima kao strateškog partnera managementa u ostvarenju poslovnih ciljeva. Dodjela sljedećeg Prometeja održat će se 20. svibnja na svečanoj večeri u sklopu 9. HR Summita.

-Ovakve nagrade doprinose jačanju ugleda struke, kaže Jurković, ali i prepoznavanju osoba koje doprinose području ljudskih resursa unutar neke organizacije (profitne ili neprofitne) u Hrvatskoj ili regiji, rekao je Saša Jurković, direktor portala posao.hr.

U ožujku 2016. dodijeljena je jedna od najuglednijih svjetskih nagrada za poduzetnike – EY Poduzetnik godine, a nositelj ove nagrade hrvatskog izdanja je Đuro Horvat iz tvrtke Tehnix d.o.o. Uz pobjednika i EY Poduzetnika godine za 2015., finalisti ovogodišnjeg programa bili su Tomislav Mamić iz tvrtke Tommy d.o.o., Kristijan Milaković iz tvrtke Nicro d.o.o., Davor Zidarić iz Centrometala d.o.o., Habiba Legac iz Feroimpex automobilske tehnike d.o.o., Mohamed Radwan Joukhadar iz tvrtke Medical Intertrade d.o.o., Sjepan Hittner iz Hittnera d.o.o. i Boris Žgomba iz Unilinea d.o.o.

Nagradom Manager godine u organizaciji CROMA-e za 2015. godinu nagrađeni su: Milan Vrdoljak, Ricardo d.o.o., Darda (velika poduzeća); Bernarda Cecelja, Bernarda d.o.o., Puščine (srednja poduzeća); Anđelko Švaljek, Regeneracija d.o.o., Zabok (srednja poduzeća); Dragan Brnić, Šiloturist, Šilo (mala poduzeća); Gordan Javorić, Gotra logistika d.o.o., Druškovec Humski (mala poduzeća); Stjepan Mihalić, Jedinstvo d.d., Krapina (mladi manager), Alan Klanac, Jadrolinija d.d., Rijeka (javna poduzeća); Ivan Protega, Jysk d.o.o., Zagreb (poduzeća u inozemnom vlasništvu); Armando Stanišić, A.B.S., Pićan (poduzetnik godine); Ilija Tokić, Tokić d.o.o., Sesvete (poduzetnik godine); Dario Marenić, Elda d.o.o., Nova Gradiška (projekt manager), Ivica Cerovečki, Kotka d.d., Krapina (nagrada za životno djelo) i Branko Roglić, Orbico grupa d.d., Zagreb (nagrada za životno djelo).

Priznanja u najbrže rastućim sektorima ekonomije

Na kraju priče uvijek dolazimo do tehnološkog napretka i komunikacije koja se značajno promijenila u svim segmentima. Upravo je to razlog rapidnog rasta ICT business sektora. Nezaobilazno je spomenuti i jednu od najznačajnijih nagrada iz ove domene – Global Telecom Business Awards. Među dobitnicima, i to za zeleno poslovanje, valja istaknuti VIPnet koji se ovom prestižnom nagradom, zajedno s Končarom, okitio 2014.

Što bi uopće bila komunikacija današnjice bez marketinga i PR-a? Niz je nagrada u ovom svijetu i niz zaslužnih pojedinaca, no spomenimo tek jednu od njih. Jasmina Pecotić osvojila je nagradu za najbolji PR godine/odnose s javnošću 2016. u ožujku ove godine, a nagrada je dodijeljena radi uspješnog predstavljanja marki Peugeot, Citroën i DS.

Najbrže rastući i na neki način najsigurniji sektor u hrvatskoj ekonomiji je turizam. Iz godine u godinu bilježimo rast broja gostiju. Zahvaljujući tim trendovima, sve je veći broj i nagrada i priznanja u turizmu. Primjerice, od 2005. godine dodjeljuje se nagrada za Europsku destinaciju izvrsnosti (EDEN), a hrvatski je pobjednik za 2014./2015. godinu s temom ‘Turizam i lokalna gastronomija’ destinacija Gornje Međimurje, doznajemo sa stranica Ministarstva turizma.

Dobar pokazatelj napretka je i činjenica da je Zagreb za prošlogodišnje božićne blagdane proglašen najljepšom božićnom destinacijom u Europi, a Financial Times svrstao je Zagreb na četvrto mjesto u kategoriji stranih direktnih ulaganja velikih europskih gradova između gotovo 300 gradova. Među 10 mikro gradova u Europi s najboljom strategijom za privlačenje stranih ulaganja našao se i hrvatski Ivanec, a uz njega i Jastrebarsko.

Nagrade po popularnim kategorijama TOP 5
Najbolji automobili – HR auto 2016. Najbolji mobiteli – Business Insider Najbolji restorani – Dobra hrana, jutarnji.hr Najbolja vina – vino.hr
Opel Astra iPhone 6 Plus Pelegrini, Šibenik Vujnović Plame
Škoda Superb iPhone 6 Mala hiža, Maškovec Benvenuti Malvazija
Suzuki Vitara Samsung Galaxy S6 Dubravkin put, Zagreb Bibich Sangreal merlot
Audi A4 Samsung Galaxy S6 Edge Bevanda, Opatija Bire Grk
Mazda CX-3 Samsung Galaxy Note 4 Plavi podrum, Volosko

Bire Plavac mali

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se