Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Tehnologija ruši granice mobilnosti
Internet marketing Akademija

Tehnologija ruši granice mobilnosti

Dio poslodavaca prigrlio je promjene i pronašao način uspješne integracije tehnologije u proces stvaranja mobilnijeg radnog mjesta, ostvarujući tako uštede i povećanje produktivnosti. Dio njih vidi koristi, ali još uvijek ne uspijeva na pravi način pristupiti izazovu mobilnosti.

U posljednjih je pet godina tehnološki napredak promijenio način na koji radimo, komuniciramo, plaćamo, putujemo… Inovacije koje su se udomaćile u privatnim životima polako se integriraju u radno okruženje. Mnoga uredska zanimanja nisu više nužno vezana uz radni stol, posao je postao mobilan i radnicima je na raspolaganju novi stupanj fleksibilnosti. Dio poslodavaca prigrlio je promjene i pronašao način uspješne integracije tehnologije u proces stvaranja mobilnijeg radnog mjesta, ostvarujući tako uštede i povećanje produktivnosti. Dio njih vidi koristi, ali još uvijek ne uspijeva na pravi način pristupiti izazovu mobilnosti.

Starijoj generaciji poduzetnika na spomen mobilnog poslovanja vjerojatno se diže kosa na glavi, ali nove snage znaju da je takav način poslovanja jedan od „magneta“ za mlade, tehnološki potkovane i motivirane djelatnike koji od radnog mjesta očekuju sve ono na što su u privatnom životu već navikli. A dobro je znano kako su upravo takvi djelatnici ono što može činiti konkurentsku prednost. Ono što slijedi su ključni trendovi koje tvrtke trebaju razmotriti i pripremiti strateške smjernice kako bi bili spremne kad im nova generacija djelatnika pokuca na vrata.

1. Mogućnost rada s bilo kojeg mjesta, u bilo koje vrijeme i na bilo kojem uređaju Riječ posao više ne znači samo mjesto na koje svakodnevno odlazite, nego označava ono što radite. Mlađe generacije već su prihvatile taj koncept. Istraživanje koje je provela poslovna škola Kenan-Flagler iz SAD-a kaže da jedan od tri pripadnika generacije rođene oko 2000. pri razmišljanju o odabiru poslodavca više od visine plaće vrednuje mogućnost korištenja vlastitih mobilnih uređaja, slobodu korištenja društvenih mreža i mogućnost mobilnog rada.

2. Upravljanje video sadržajima Mnogi veliki poslodavci sve više koriste video kao alat za trening zaposlenika i integriraju ga u svoje komunikacijske sustave. Upotreba videa još će i porasti kad se poveća područje njegove primjene, kao npr. kad tehničar pri terenskom izlasku pristupa instrukcijskom video sadržaju koji mu pomaže otkloniti problem na terenu. Kako bude rasla količina i duljina video sadržaja, rast će i potreba za mogućnošću pretraživanja određenih sadržaja, optimiziranim prijenosom videa sukladnog uređaju na kojemu se pregledava i statistikom korištenja. Sve te izazove adresirat će sustavi za upravljanje video sadržajima (VCMS), baš kako danas „papirima“ upravljaju sustavi za upravljanje dokumentima (DMS).

3. Pametni strojevi i automatizacija Ono što se u sektoru proizvodnje dogodilo uvođenjem robotizacije, u narednim će se godinama dogoditi u poslovima koji zahtijevaju ljudsku interakciju. Umjetna inteligencija već je u stanju obavljati jednostavne zadatke slušajući glasovne upute. Tvrtka IPSoft razvila je tehnologiju pod nazivom Amelia koja je već u stanju pružati usluge osnovne razine call centra i pružanja korisničke podrške, odgovarati na pozive koji rješavaju jednostavne probleme izvan radnog vremena djelatnika, u vremenu velikog opterećenja sukladno povećati dostupne kapacitete i slično.

4. Mobilno računarstvo u oblacima Mobile cloud computing (MCC) će postati dominantna arhitektura za mobilne inicijative i povećanje produktivnosti. S ciljem pružanja pristupa svim resursima tvrtke u stvarnom vremenu s bilo kojeg uređaja, događa se prebacivanje pohrane i manipulacije podatcima s mobilnog uređaja na prostor u oblaku.

5. Pametni satovi: novi alat za mobilno poslovanje Nosiva tehnologija nije još u potpunosti zaživjela u poslovnom okruženju. Prije svega, tu je riječ o pametnim satovima, a glavni razlog slabijeg prihvaćanja su trenutna ograničenja u funkcionalnosti, prije svega autonomnog rada. No, izvjesno je kako će takvi uređaji postati nova BYO stvar. Razvoj novih mogućnosti i integracija s postojećim tehnologijama povećat će i potražnju za pametnim satovima na radnom mjestu. Neke od mogućih aplikacija svakako će biti u području upravljanja dnevnim rasporedom i zadatcima, komunikacije, kodova za brzo obavljanje aktivnosti, kontrole pristupa i sigurnosti, plaćanja, radne evidencije, hvatanja bilješki…

6. Individualizacija radnog mjesta kao dio strategije mobilnosti Već sada postoje alati uz pomoć kojih je moguće kreirati sistematizaciju mobilni(ji)h radnih mjesta i na taj ih način u potpunosti individualizirati, istovremeno uzimajući u obzir druge korporativne programe i usklađujući ih s njima. Prvi korak je utvrđivanje stanja, a zatim prilagodba mobilnoj strategiji. One tvrtke koje su s procesom započele već u ranim fazama ističu povećano zadovoljstvo djelatnika, veći stupanj atraktivnosti potencijalnim kvalitetnim zaposlenicima, povećanu produktivnost i pristup inovativnijim rješenjima za dostizanje zacrtanih ciljeva.

Ultraprijenosna računala za posao u pokretu

Kako bi zadovoljili potrebe sve mobilnije radne snage, u svaku novu generaciju svojih ultraprijenosnih računala proizvođači uspijevaju upakirati sve više i više snage. Ta su računala tanka i lagana, pogone ih brzi Intel Core procesori, pohranom podataka barataju SSD diskovi, a odlikuje ih i značajno vrijeme autonomije. Sve to, naravno, svrstava ih u premium segment, što se odražava i na njihovu cijenu koja kreće od 7.000 kuna pa na više. Ove godine na tržištu je moguće naći pregršt modela, a za vas smo izdvojili pet najpoželjnijih: Dell XPS 13 – mnogi ga kite titulom najboljeg laptopa na planetu, a oduševljenje izaziva 13,3-inčni ekran upakiran u kućište 11-inčnog modela, zbog čega je izrazito kompaktan i lagan. Odličan zaslon nevjerojatne rezolucije od 3.200×1.800 ne pravi odsjaj i nudi dovoljno prostora za ugodan mobilni rad. Cijena: 14.500 kuna Asus ZenBook UX305 – uz odličan odnos performansi, portabilnosti i cijene, ovaj je Ausuov ultraprijenosnik meta mnogih koji ne žele potrošiti bogatstvo na laptop, a žele sve koristi tog segmenta računala. Ispod haube dolazi s opremom koja je u stanju pogoniti sve uredske i internetske aplikacije potrebne za ugodan rad. Deklarirano vrijeme trajanja baterije je sedam sati. Cijena: 6.000 kuna Surface Book – pod ovim se nazivom krije najmoćniji i najtanji Windows 10 laptop na svijetu. Zahvaljujući Intel Skylake procesoru i diskretnom Nvidia GPU, ovaj stroj po performansama je ispred svih drugih ultraprijenosnika. Jedini minus mu je nešto veća težina i veličina u odnosu na društvo, a sve zbog zaslona omjera stranica 3:2 i dijagonale 13.5 inča. Cijena 15.500 kuna Lenovo Yoga 900 – ovaj dizajnerski dragulj sigurno će izazvati zavidne poglede gdje god ga otvorite – ili izvrnete. Odlične performanse i računalna snaga upakirani su u tanko i elegantno tijelo koje se vrlo jednostavno mijenja poze – iz laptopa u tablet i obratno. Cijena: 10.500 kuna HP EliteBook Folio G1 – u tijelu ultraprijenosnika krije se zapravo odličan poslovni laptop. Ispod vanjštine koja neodoljivo podsjeća na Macbook Air, ovaj stroj krije mnogo ‘enterprise’ dodataka, uključujući skener otiska prsta, sigurnosne postavke i čvrstu izradu sukladnu certifikatu Military Specification. Za ugodan rad tu su ekran visoke QHD razlučivosti, ugodna ergonomska tipkovnica i komponente odličnih performansi. Cijena: 15.500 kn

CES 2016 – noviteti u službi mobilnog poslovanja

Koji će tehnološki trendovi oblikovati svijet poduzetništva u narednom razdoblju najbolje se može vidjeti početkom svake godine kad se u Las Vegasu održava najveći svjetski sajam potrošačke elektronike, Consumer Electonics Show, popularni CES. Prateći izvještaje sa sajma, upoznajući se s novim gadgetima, korisnim i manje korisnim rješenjima za svakodnevne probleme, vrlo lako je izgubiti se u mnoštvu zanimljivosti. Međutim, širi pogled jasno definira četiri velika područja koja će se definitivno preliti u svakodnevicu, ako ne ove, onda definitivno u naredne dvije do tri godine.

1. Samovozeći automobili postaju stvarnost

Jedna od najvećih priča ovogodišnjeg CES-a je partnerstvo Forda i Googlea za proizvodnju samovozećih automobila. Kombinacija Googleovih poodmaklih istraživanja na području autonomnih vozila i Fordov proizvodni know-how bi mogao biti dobitna kombinacija za ovu tehnologiju. Googleova je želja izvesti prvi samovozeći automobil na cestu 2020. godine. Međutim, u tome bi ih mogao preteći Elon Musk, čija je Tesla najavila da će imati spremnu tehnologiju već za dvije godine. Njihov Model S već je dobio 2.500 USD vrijednu softversku nadogradnju koja je u jednu ruku beta verzija autonomne vožnje.

2. IoT i nosiva tehnologija postaju sve korisniji

Apple sati i drugi nosivi uređaji za sada se teško nose s argumentom da nisu dovoljno korisni. Podatci o korištenju to i potvrđuju – više od 50% korisnika ih prestaje koristiti nakon određenog razdoblja. Appleov sat ima nešto manje odustajanja, ali se i dalje bori s percepcijom da bi trebao nuditi više mogućnosti. Satovi su dio segmenta koji se naziva Internet of Things (IoT), koji još uvijek ne uspijeva preći granicu dovoljne korisnosti za širi tržišni iskorak. No, dobra je vijest da je nedostatka sve manje zato što sve više inženjera i developera ulazi u to tržište.

3. VR i AR se šire

Virtualna i proširena stvarnost pripremaju se za rat u 2016. Stiže rat hardvera, rat platformi. Čak će se sukobiti VR i AR, pa ćemo konačno vidjeti tko će prosperirati. Svoja rješenja nude Microsoft, tu su Oculus/Facebook i HTC/Steam. Svi oni od ove godine očekuju mnogo za svoje VR i AR uzdanice. I ne bez razloga. Upravo bi se na ovom području trebala dogoditi nova paradigma računalstva. Ona će nadići igranje i naći primjenu u gotovo svim računalnim aktivnostima.

5. Najveći junaci: umjetna inteligencija, big data i duboko učenje

Iako je CES festival hardvera i gadgeta, sve gore navedeno ipak počiva na podatcima, računalnoj snazi i algoritmima. Vijesti o umjetnoj inteligenciji, učenju strojeva, procesiranju prirodnog jezika ili dubokom učenju neće biti u naslovima izvještaja, ali bit će u pozadini svih onih „najcool“ inovacija koje će imati najveći utjecaj na čovječanstvo u godinama koje dolaze.

Mobilno oglašavanje: manje manevarskog prostora za nekreativne oglašivače

Koliko ste puta ugasili internetsku stranicu na pametnom telefonu samo zato što vam se preko ekrana ‘nalijepio’ ogroman oglas na kojemu je bilo nemoguće pogoditi premali x za zatvaranje? Takvi oglasi imaju ime: zovu se međuprostorni (interstitial) oglasi. I dobra vijest je da Google odlučio stati im na kraj. Od kraja prošle godine ukida mobile-friendly oznaku onim stranicama koje oglasom prekrivaju značajan dio površine ekrana. Drugi bolan udarac nekreativnim oglašivačima zadao je i Apple. U posljednjoj inačici svog iOS-a dopustio je instaliranje aplikacija koje blokiraju oglase u Safariju, nativnom pregledniku na iPhone i iPad uređajima. I dok traje debata kome takve aplikacije štete, dvije su najveće kompanije jasno dale do znanja kako ne žele dopustiti neželjenim oglasima narušavati korisničko iskustvo. Dobra vijest za korisnike ostavila je oglašivače na brisanom prostoru. I dok Google još mora razmišljati o oglašivačima, jer od njih im dolazi glavnina prihoda, Apple im ne duguje ništa. Njegov glavni izvor prihoda su korisnici i njihovo iskustvo je svetinja. To znači da će se digitalno oglašavanje kakvo smo do sada imali prilike „trpjeti“, morati promijeniti. Na sreću, rekli bi mnogi, a oglašivačima ostaje konačno se okrenuti nekim novovalnim strategijama:

Nativno oglašavanje/content marketing – kontinuiranim kreiranjem kvalitetnih sadržaja oglašivači educiraju svoju korisničku bazu. Na taj način ne „siluju“ prodaju, nego stvaraju dugoročni odnos povjerenja i dvosmjernu komunikaciju s potrošačima koja će rezultirati jednakim, ako ne i boljim učinkom na prihode. Click-bait – nedovršeni naslovi pokreću u mozgu mehanizam koji želi dobiti zaokruženu informaciju i kliknut će na što god treba samo da udovolji toj znatiželji. Kad se koristi ispravno, ova tehnika može značajno povećati posjećenost određenim sadržajima. Međutim, može se dogoditi i suprotno: lažno obećanje u naslovu može dobiti razočaravajući ili čak nepovezani nastavak u tekstu, što će rezultirati odlaskom korisnika i gubljenjem kredibiliteta oglašivača. Stoga treba biti oprezan.

Instant poruke – novi alat u maloprodaji

E-trgovina značajno je napredovala u proteklim godinama, ali područje u kojemu ima još mnogo mjesta za napredak je korisnička podrška. Većina online prodavaonica odgovore na pitanja nudi u teško čitljivim FAQ sekcijama ili se oni mogu dobiti slanjem upita koji nerijetko vraća automatizirane odgovore ili na njih treba čekati puno duže nego što traje želja za kupovinom određenog predmeta.

Upravo na toj činjenici neki prodavatelji grade svoje konkurentne strategije. Američka tvrtka Nordstrom pokrenula je uslugu TextStyle koja kupcima nudi uslugu shopping asistenta ili osobnog stilista – putem instant poruka na mobitelima. Berlinska e-trgovina Zalando također nudi osobne stiliste putem instant poruka, ali i putem WhatsAppa. Konzultanti za online prodaju ističu kako je to područje u kojemu se još uvijek puno toga nagađa, a svaki prodavač koji odluči smanjiti količinu nagađanja na minimum u značajnoj je prednosti nad konkurencijom. Tehnologija omogućava da iz online prodaje izvučemo ogromnu količinu podataka, ali povrh odluka temeljenih na podatcima, ponuditi kupcu stvarnu osobu s kojom može razgovarati tijekom kupnje značajno pospješuje čitav proces i povećava vjerojatnost prodaje.

Koja rješenja u usluge za mobilno poslovanje koriste domaći poduzetnici?

Kako se u mobilnom poslovanju snalaze domaći poduzetnici pokušali smo doznati od onih koji im to poslovanje omogućavaju – telekom providera.

-U zadnjih par godina mogućnost surfanja putem mobilnih uređaja je nezaobilazna i korisnicima je sve važniji podatkovni promet u tarifama. Od veljače ove godine korisnici surfaju po našoj 4G mreži s čak 90% populacijske pokrivenosti, dok smo prošle godine u potpunosti unaprijedili 3G mrežu kako bi omogućili najbolje korisničko iskustvo na Tele2 mreži. Uz modernu mrežu i prihvatljive cijene tarifa koje sadrže dovoljno glasovnog i podatkovnog prometa, Tele2 je danas bitan igrač na telekom tržištu u dvjema korisnicima najvažnijim telekom uslugama: razgovorima i mobilnom surfanju – kaže Monika Majstorović, voditeljica odjela privatnih i poslovnih pretplatnika u Tele2 Hrvatska.

Od usluga koje bi poduzetnicima mogle biti od posebne koristi, Majstorović izdvaja: -Za veća poduzeća tu su različite VPN funkcionalnosti poput pozivanja upotrebom kratkih kodova, upravljanje različitim profilima zaposlenika i slično. Postavili smo temelje za pružanje cloud i M2M/IoT rješenja koje na razvijenim tržištima poduzetnici sve više koriste, a takav trend se primjećuje i u Hrvatskoj, iako još uvijek u nešto nižoj mjeri. Pomoću različitih „pametnih“ usluga poslovnim korisnicima želimo olakšati svakodnevni posao u vidu administracije ureda, odnosa i kolaboracije s klijentima, čuvanja poslovnih podataka te postavljanjem poslovanja na web.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se