Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

E-commerce: Kupci su stigli na Internet? Kako ćete ih privući?

E-commerce: Kupci su stigli na Internet? Kako ćete ih privući?

Iako je u globalnim okvirima Hrvatska sa svojih 4,2 milijuna stanovnika iznimno malo tržište, ona je svima onima koji ovdje žele prodavati putem Interneta i zanimljiva: sukladno izvještaju Ecommerce Europe iz 2014. godine, svaki je treći stanovnik Hrvatske u toj godini obavio barem jednu kupnju na Internetu, a vrijednost B2C prometa dosegnula je 280 milijuna eura.

Prije samo nešto više od pet godina, na konferencijama vezanim uz e-trgovinu najviše se raspravljalo o tome kako privući kupce na Internet. Danas to više nikoga ne brine. Generacija koja je komotna s trošenjem novca u online prodavaonicama svakodnevno luta Internetom, a ono o čemu prodavači raspravljaju je kako ih privući, zaraditi njihovu pažnju i najvažnije – zavrijediti njihovo povjerenje, jer ono je ključni faktor pri odluci o kupnji. Dio je to zaključaka i ovogodišnje OMGcommerce konferencije, koja je u Zagrebu okupila sve one koji djeluju u području e-commercea kako bi se kroz tri dana upoznali s trendovima, najboljim praksama, razmijenili iskustva i međusobno se povezali s ciljem unapređenja sektora.

Iako je u globalnim okvirima Hrvatska sa svojih 4,2 milijuna stanovnika iznimno malo tržište, ona je svima onima koji ovdje žele prodavati putem Interneta i zanimljiva: sukladno izvještaju Ecommerce Europe iz 2014. godine, svaki je treći stanovnik Hrvatske u toj godini obavio barem jednu kupnju na Internetu, a vrijednost B2C prometa dosegnula je 280 milijuna eura. Točne statistike ne postoje, ali procjenjuje se da je u Hrvatskoj trenutno aktivno oko 1.500 online prodavaonica. Za usporedbu, u Njemačkoj ih ima oko 50.000. Te brojke nedvosmisleno ilustriraju činjenicu koliko prostora za daljnji rast postoji u Hrvatskoj i kako nije kasno za sve one koji se pitaju stignu li još uvijek zaigrati e-commerce tržišnu utakmicu. Prema istraživanju tvrtke Gemius, u Hrvatskoj se putem Interneta najbolje prodaje odjeća, zatim kino ulaznice, pametni telefoni, tableti i raznorazni uređaji, plaćaju se putovanja i obavlja booking te kupuje računalna oprema.

-Čak 76% hrvatskih kupaca preferira kupnju u inozemstvu. Jedan od najpopularnijih web shopova u Hrvatskoj je – Ebay. Jedan od razloga je taj što ondje mogu kupiti robe koje u Hrvatskoj nema, ali sigurno je da i drugi faktori igraju važnu ulogu, primjerice, besplatna dostava i slično. Prilike za rast u hrvatskom e-commerce prostoru postoje, prvenstveno u integraciji dodatnih mogućnosti plaćanja, poput plaćanja putem PayPala, SMS-a i slično, a zatim i u području dostave – smatra Marcel Majsan, predsjednik Udruge eCommerce Hrvatska, koja je nedavno osnovana s ciljem informiranja, educiranja, povezivanja i međusobnog pomaganja online trgovaca i ostalih subjekata koji sudjeluju u procesu izrade, provedbe ili promocije web prodaje.

Kako iz Hrvatske prodavati putem Interneta u skladu sa zakonom

Jedan od najvećih izazova za hrvatske e-trgovce, smatra Majsan, zadovoljenje je zakonskih propisa. Kako bi poslovala u okviru zakona, tvrtka koja pokrene e-prodaju mora uskladiti poslovanje s više od 50 zakona. -U udruzi smo sastavili popis 10 najčešćih ‘sitnica’ koje web trgovci vrlo lako mogu previdjeti i vrlo lako završiti u sukobu sa zakonom, riskirajući financijsku kaznu od minimalno 10.000 kuna. Popis je besplatan i dostupan je na web stranici udruge www.ecommmerce.hr – kaže Majsan. Na popisu se nalaze sljedeća pitanja (kao i odgovori na njih) koja vam mogu poslužiti kao kriteriji legalnosti web trgovine.

  1. Je li tvrtka registrirana za obavljanje djelatnosti internetske prodaje?
  2. Jeste li u uvjetima kupovine istaknuli zakonski rok za raskid ugovora od 14 dana?
  3. Jeste li u uvjetima kupovine istaknuli informaciju o zakonskom jamstvu za materijalni nedostatak proizvoda?
  4. Jesu li u uvjetima kupovine istaknute jasne upute o pisanju prigovora?
  5. Jeste li u uvjetima kupovine istaknuli obrazac za jednostrani raskid ugovora?
  6. Je li jasno istaknuta obavijest o zaštiti podataka?
  7. Jesu li na webu istaknute sve informacije o trgovcu?
  8. Jesu li cijene istaknute sukladno Pravilniku?
  9. Jesu li uvjeti kupovine dostupni prije potvrde kupnje?
  10. Jesu li uvjeti kupovine dostupni u pdf-u?

-Uz sve nabrojane kriterije, tu su još i mnoge druge pojedinosti s kojima smo se susreli u dosadašnjem radu, a koje ćemo kroz platformu Udruge učiniti dostupne svim zainteresiranima za bavljenje e-commerceom u Hrvatskoj – zaključuje Majsan.

Najbolje domaće online trgovine

Da postoje oni koji vrlo dobro plivaju u vodama online prodaje, svjedoči i nedavno održan izbor za web trgovca godine. Izbor je održan u organizaciji tvrtke sMind, a za titulu Web trgovca godine 2016. natjecalo se 50 web trgovina, a izboru pobjednika doprinijelo je 34.601 anketiranih hrvatskih online kupaca koji su podijelili svoje kupovno iskustvo u 328 domaćih i inozemnih trgovina. Ukupnu pobjedu odnijela je trgovina eKupi.hr, koja je proglašena Web trgovcem godine 2016., dok su najboljim trgovinama u kategorijama Omni channel Web trgovac godine 2016. (višekanalna prodaja) i u kategoriji Pure player Web trgovac godine 2016. (prodaja isključivo putem weba) proglašene trgovine Sonusart.hr (Omni channel) i Gizzmo.hr (Pure player). Nagrade za izvrsnosti u web prodaji zaslužilo je 13 trgovina. Ukupno je podijeljeno 19 nagrada, a svi nagrađeni su: Partypops.hr (Zabava)

Gizzmo.hr (Telefonija), Ferivisport.hr (Sportska odjeća, obuća i oprema), Allianz.hr (Osiguranja), Dobra-macka.com (Odjeća i obuća), Alternativa-webshop.com (Ljepota i zdravlje), Zooplus.hr (Kućni ljubimci), Conrad.hr (IT, elektronika i tehnika), eKupi.hr (Internet trgovački centar), Emmezeta.hr (Dom i vrt), Emporium.hr (Dječja oprema i igračke), Silux.hr (Automobilizam), Sonusart.hr (Audio i video).

Što Europljani kupuju na Internetu?

-Biti globalno konkurentan teško je svakoj tvrtki, pa tako i našim domaćim poduzetnicima, no otvaranje web trgovine znatno olakšava ta nastojanja. Da biste u klasičnom smislu trgovine pokrili tržište EU, trebali biste otvoriti desetke tisuća fizičkih trgovina, dok u online smislu jedan web shop može primati narudžbe od stotina milijuna kupaca. Ulaganja u jedno i drugo su neusporediva. Mnogi domaći trgovci kasne s web trgovinom i umjesto da napadaju druga tržišta, gube svoje pozicije na domaćem tržištu – smatra Ivica Kruhak iz Markera, domaće tvrtke specijalizirane za izradu web trgovina.

Ako krećete u online prodaju, a ciljano tržište vam je Europa, dobro je znati da je prošle godine čak 53% kupaca s područja Europe kupilo nešto putem Interneta. Izvještaj Eurostata, pod nazivom E-commerce statistika za pojedince, donosi i brojku od 30% europskih online kupaca koji su kupili nešto od prodavača u drugim EU zemljama, a 18% njih kupilo je nešto iz zemalja izvan EU. Istraživanje je obavljeno na uzroku od 151.685 kućanstava s bar jednom osobom u dobi od 16-74 godina i 202.185 pojedinaca u toj dobnoj skupini, u svim zemljama članicama, uključujući Norvešku, Makedoniju i Tursku. Među rezultatima se ističe i činjenica kako postotak online kupaca značajno varira među zemljama članicama (87% u Ujedinjenom Kraljevstvu, 18% u Rumunjskoj), a najpopularnije kategorije za online kupovinu su: odjeća i sportska oprema (60% e-kupaca), kućanske potrepštine (45%), putovanja i smještaj (57%). Najčešće online kupuju pripadnici dobne skupine od 25 do 54 godine. Četiri od 10 online kupaca reklo je kako su u razdoblju od tri mjeseca prije ankete potrošili od 100 do 499 eura online.

Koraci koje morate proći na putu prema uspješnom web shopu

Izrada web prodavaonice može biti jednostavan, ali i iznimno mukotrpan proces. Stoga je važno dobro se pripremiti, unaprijed predvidjeti potrebe i ciljeve, odabrati dobrog partnera i krenuti u izradu s jasno definiranim očekivanjima.

-Obim posla koji je potrebno obaviti kod same pripreme i izrade projekta, kao i kasnije kod vođenja web trgovine, značajan je i nije zanemariv. Najbolja praksa je da se unutar tvrtke odredi osoba kojoj će projekt izrade online trgovine biti jedan od glavnih, ako ne i jedini zadatak. Takva osoba treba redovito raditi na vlastitoj edukaciji kako bi uspješno odgovorila na sve izazove koje će uvođenje online trgovine postaviti pred tvrtku – smatra Kruhek, i dodaje kako je vrlo lako prepoznati poduzetnike koji ulaze u projekt izrade web-shopa s većom šansom za uspjeh: -Nekoliko je osobina koje vidimo kod naših najboljih online trgovaca: 1. razumiju da se današnji kupac na drugačiji način informira i donosi odluku o kupnji, 2. aktivno radi na vlastitoj web trgovini, ulaže u ljude koji vode web shop, u njihovu edukaciju, 3. radi na podizanju kvalitete svoje usluge, 4. brz je i fleksibilan, 5. pametno ulaže u marketing i 6. gradi lojalnost kod svojih kupaca.

Odličan pregled kroz proces pokretanja internetske prodavaonice, koji bi se mogao sažeti u 7 osnovnih koraka, dao je na OMGcommerce konferenciji Vanja Bunjevac, e-commerce konzultant iz osječkog Inchooa, iza kojeg su brojni uspješno odrađeni web shopovi i slični projekti. Evo što preporučuje:

  1. Krenite od istraživanja tržišta (analiza konkurencije, SWOT) – pronađite ono u čemu su svi lošiji od vas i na tome izgradite svoju konkurentsku prednost.
  2. Odaberite dobar softver/platformu za svoje online poslovanje (Shopify – za 10 dolara mjesečno možete pokrenuti vlastitu internet trgovinu, Magento – besplatan, jednostavan, vrlo jeftino do početka), u početku nije potrebno implementirati puno funkcionalnosti.
  3. Krenite jednostavno – riješite se svih nepotrebne funkcionalnosti: korisnici su izgubljeni od velikog broja mogućnosti i ne kupuju. Iskustvo je pokazalo: manje mogućnosti – veća konverzija.
  4. Razmišljajte o mobitelima – danas su svi na mobitelima i ako nemate razvijen sustav koji će omogućiti posjetiteljima da kupuju na mobitelu, nećete zahvatiti onoliko tržišta koliko biste mogli.
  5. Nemojte požurivati lansiranje – odradite tehnički (on-site) SEO. Kreirajte kvalitetan sadržaj, jer on ima najviše utjecaja na ‘conversion rate’ (slike, opisi, video), budite prisutni na društvenim mrežama, testirajte softver (velik broj uređaja, browsera, tehnologija, ne stigne se sve testirati, kad bi to radili developeri puno bi koštalo, idealno bi bilo kada bi vlasnik trgovine taj dio posla odradio sam), pripremite analitiku (eCommerce tracking, ptretraživanja, definiranje ciljeva…).
  6. Investirajte u plaćeno oglašavanje – (različite platforme funkcioniraju za različite ciljeve, nije svaki biznis za Facebook). Nekad remarketing radi izvrsno, a kod drugih je to samo bacanje novca. Treba isprobati kampanje i vidjeti koja donosi najviše povrata na uloženo.
  7. Sve testirajte – (odlična usluga je Hotjar: sustav snima što korisnik radi na stranici za 10USD mjesečno, vi možete pratiti njegovo ponašanje i sukladno tome vidjeti gdje su greške, gdje zapinje proces i onda korigirati. Koristite heatmap, A/B testiranje).

Kako odabrati, testirati i vrednovati najprofitabilnije proizvode

Dio spomenutog istraživanja tržišta je svakako i odabir onoga što ćete u svom web shopu prodavati. Zapravo, riječ je o ključnoj odluci – svetom gralu online prodaje – pronalasku savršenog proizvoda za online prodaju. Naravno, univerzalnog odgovora nema. Postoji samo set kriterija koji vam može pomoći pri odluci je li vaš proizvod dovoljno atraktivan, praktičan i poželjan da postane hit online prodaje. Koji su to kriteriji? Evo ih.

  1. Kolika je veličina potencijalnog tržišta – niša mora biti dovoljno mala da se uspijete u nju ugurati, a opet dovoljno velika da možete generirati dovoljno rasta za zaradu. Uz pomoć Google Keyword Toola možete pokušati odrediti veličinu niše po ključnim riječima koje vaši potencijalni kupci pretražuju.
  2. Tko vam je konkurencija? – ako ima puno konkurencije znači da postoji i potreba za vašim proizvodom/uslugom, ali to znači da se morate pozicionirati na drugačiji način od svih ostalih kako biste zadobili pažnju potencijalnih kupaca i ugrabili dio tržišnog kolača.
  3. Je li vaš proizvod trend, prolazni hit ili rastuće tržište? – uz pomoć alata Google Trends doznajte kako se kreće potražnja za vašim proizvodom/uslugom.
  4. Možete li kupiti proizvod na vašoj lokaciji? – ako je široko dostupan, teško da će ga ljudi tražiti online. Ako se unatoč tome odlučite prodavati ga online, koja će biti vaša konkurentska prednost? Možete li ponuditi širi spektar izbora, bolje cijene, veću kvalitetu?
  5. Tko je vaš idealni kupac? – nije potrebno suviše detaljno identificirati kupca, ali potrebno je dati generalni odgovor, kako se ne biste doveli u situaciju da prodajete tinejdžerima koji ne posjeduju kreditne kartice proizvod koji je moguće platiti samo kreditnom karticom. Uz pomoć alata Alexa možete dobiti informacije o demografskim karakteristikama posjetitelja konkurentskih stranica i na taj način saznati ponešto o ciljanoj skupini.
  6. Kolika vam je marža? – ona mora biti dovoljno velika da uz nju možete pokriti niz troškova koji su vezani uz svakodnevno poslovanje, ostvarite profit, a u konačnici imate konkurentnu tržišnu cijenu.
  7. Koliko možete naplatiti proizvod? – u SAD-u je nepisano pravilo kako je proizvod u cjenovnom rangu između 75 i 150 USD najisplativiji za online prodaju, jer je moguće zaraditi uz pronalazak manjeg broja kupaca i na taj način kompenzirati nešto veći trošak pridobivanja kupca (customer acquisition).
  8. Možete li prodavati putem pretplate? – sve popularniji modeli online prodaje putem pretplate kapitalizira na činjenici da je jeftinije prodati više proizvoda postojećem kupcu, nego trošiti novac na pridobivanje novog kupca.

E-commerce platforme: kako odabrati najbolju za svoj web shop

Uz sve ostale stvari o kojima je prilikom pokretanja online trgovine potrebno voditi brigu, jedna od najvažnijih je odabir platforme koja će ‘pogoniti’ web prodavaonicu. O odabiru platforme ovisit će i niz drugih faktora, a u konačnici i cijena izrade. Dvije su glavne kategorije e-commerce platformi: platforme koje vam na raspolaganje stavljaju infrastrukturu i smještaj kod pružatelja usluge (hosted platforme) i platforme kod kojih softversko rješenje smještate na vlastiti web prostor (self-hosted platforme). Za one koji tek kreću u eksperimentiranje s web prodavaonicom, logično je rješenje odabrati neku od hosted platformi, budući da uz njih dolazi i sustav podrške koji će osigurati neometano funkcioniranje web shopa, ugodno korisničko iskustvo i za početak držati troškove na niskoj razini, a taj se trošak u većem dijelu odnosi na mjesečnu pretplatu na korištenje platforme. Self-hosted platforme namijenjene su naprednijim i zahtjevnijim korisnicima (premda su potpuno dostupne i početnicima), nude puno više mogućnosti, ali zahtijevaju resurse (vrijeme, znanje), kako bih ih se razvilo i u potpunosti iskoristilo do punog kapaciteta. U nastavku donosimo pregled trenutno najpopularnijih rješenja iz oba tabora:

  1. HOSTED platforme Shopify – prvi izbor mnogih koji kreću u testiranje svog e-commerce poduhvata. Krase ju izvrsno administratorsko sučelje, brojni dodatci koje je moguće instalirati jednostavno i putem kojih je moguće lako proširiti funkcionalnosti. Ono što joj korisnici zamjeraju je nemogućnost modifikacije checkout stranice, ali to je slučaj sa svim hosted rješenjima. Volusion – platforma slična Shopifyju, ali s puno manje mogućnosti prilagodbe i manje mogućnosti proširenja. BigCommerce – nešto bolja od Volusiona, ali još uvijek ne kao Shopify, BigCommerce nudi neka svoja rješenja koja nije moguće izvesti na Shopifyju, što ovu platformu čini zanimljivom za istraživanje.
  2. SELF-HOSTED platforme Magento – zbog svojih mogućnosti Magento je iznimno popularna platforma, koristi ju većina velikih e-commerce stranica, snažna je i u mogućnosti je odgovoriti na sve zahtjeve trgovca. Međutim, upravo zbog kompleksnosti zahtijeva stručnu radnu snagu, što može značajno poskupiti cijenu izrade projekta temeljenog Magentu. WooCommerce – iako nije platforma, nego dodatak za WordPress, zbog svoje jednostavnosti i mogućnosti prilagodbe WooCommerce je postao jedan od popularnijih načina za izradu web prodavaonica.

Univerzalnog rješenja pri odabiru platforme – nema. Svaka tvrtka ima svoje potrebe, svoje specifičnosti, svoju publiku koja zahtijeva drugačiji pristup. Tako da je teško dati precizan savjet bez uvida u konkretne potrebe.

-Kod odabira e-commerce platforme vodite se ovim kriterijima: 1. da postoji više web trgovina koje temelje svoje online poslovanje baš na toj platformi (da je provjerena), 2. da je platforma fleksibilna i skalabilna (da može rasti kako raste vaše poslovanje), 3. da imate redovite nadogradnje i korisničku podršku za nju te 4. da odaberete kvalitetnu agenciju koja će od svega toga znati napraviti uspješan projekt. Ako su ovi kriteriji zadovoljeni, nećete pogriješiti s odabirom bilo koje platforme – smatra Ivica Kruhek iz Markera.

Pregled rješenja za sigurno online plaćanje

U slučaju odabira self-hosted platforme za web prodavaonicu, ono što vas kao sljedeći korak čeka je odabir Payment Gatewaya – sustava sigurne autorizacije i naplate kartica putem Interneta. Hrvatskim prodavateljima na raspolaganju je nekoliko različitih rješenja, od kojih svako ima određene karakteristike koje u većoj ili manjoj mjeri zadovoljavaju potrebe korisnika, pa je potrebno dobro se upoznati s njima. Donosimo kratki pregled pet najpopularnijih kartičnih procesora za hrvatsko tržište.

  1. PayPal – jedan od najpopularnijih svjetskih servisa za plaćanje od prije nekoliko godina dostupan je u Hrvatskoj, raširen je gotovo po cijelome svijetu. Za procesiranje naplate uzima 2,9% + 30 centi po transakciji, osnovno postavljanje sustava je besplatno, a za napredne mogućnosti potrebno je aktivirati mjesečnu pretplatu.
  2. T-Com PayWay – sustav procesira kreditne i debitne kartice, nudi automatsku naplatu, predautorizaciju i spajanje na više banaka. Cijena jednokratne naknade za aktivaciju usluge iznosi 1.000 kuna, plaća se mjesečna pretplata od 200 kuna i naknada 1% (maksimalno 5 kuna) po naplaćenoj transakciji.
  3. Webteh – procesiranje kreditnih i debitnih kartica uz maksimalni stupanj sigurnosti i brojne funkcionalnosti dostupne su kroz ovaj sustav. Webteh ne naplaćuje aktivaciju usluge, a za prodavatelje s 0 do 1.000 kvartalnih transakcija cijena korištenja je 230 kn/mjesečno.
  4. WSPay – ovaj procesor može se pohvaliti pripremljenim modulima za razna open source rješenja, poput WordPressa. Aktivacija je besplatna, a naknada za korištenje iznosi 2.380 kn/godišnje + PDV. Provizija po transakciji se ne naplaćuje.

Novi modeli sve uspješniji: članski pristup e-trgovini

Hrvatska je još uvijek na početku svog e-commerce puta. Kao i u većini drugih sektora, nešto je sporija u prihvaćanju novih trendova. U razvijenijim ekonomijama u rastu su subscription modeli u e-trgovini. Jedan od najpoznatijih je Amazon Prime – članski program koji svojim članovima daje pristup streaming video sadržajima, glazbi, e-knjigama, besplatnu dostavu i pristup nizu drugih pogodnosti. Amazon može biti i više nego zadovoljan tom uslugom jer Prime članovi godišnje u prosjeku troše 1.100 američkih dolara dok ‘obični’ korisnici troše 500 dolara. To pokazuje odanost i samim time optimizam za dugoročno razdoblje. Program su odmah počeli kopirati i Google, Instarcart, Jet, Sephora, Thrive Market te drugi veliki online trgovci, koji nude dodatne pogodnosti za unaprijed plaćenu godišnju članarinu. Rezultati istraživanja takvih modela potvrđuju sljedeće:

  • članski programi prodavačima nudi brojne prednosti, a najvažnija je povećana potrošnja kupaca. Kad kupac jednom plati članarinu, mnogo je izglednije da će se vraćati i kupovati češće kako bi ostvario veći povrat na početno uplaćenu svotu.
  • izazov za prodavače su dodatni troškovi koji se u programu javljaju i prodavači moraju biti kreativni u apsorbiranju tih troškova. Primjerice, trošak besplatne dostave.
  • besplatna dostava i niže cijene najčešći su poticaj za uključivanje u program. Čak 74% ispitanika na SAD tržištu kaže kako ih besplatna dostava motivira da više kupuju online, a 50% njih kaže da to čini zbog niže cijene (istraživanje Boston Consulting Group).
  • članski model pokazuje se iznimno atraktivnim za tvrtke koje se bave prodajom namirnica. Startup Instacart koji dostavlja namirnice navodno prihoduje preko 1 milijun USD tjedno.

B2B vs B2C online prodaja: sve tanja linija razdvajanja

Sudionici OMGcommerce konferencije složni su u još jednoj činjenici: mobilna prodaja raste nezaustavljivo i web trgovci koji to ne prepoznaju propustit će veliku priliku za potencijalni rast prodaje. Tu činjenicu potvrđuje i istraživanje analitičara iz Forrestera koji su otkrili kako je u 2015. prodaja putem mobitela u SAD-u činila 17% ukupne vrijednosti maloprodaje i kako je u odnosu na prethodnu godinu narasla za 53%, te da će se takav rast nastaviti i u 2016. Slično istraživanje PayPala tvrdi kako će globalni rast m-commercea biti veći od rasta e-commercea, i to u omjeru 3 naprema 1. Razlog tako brzog rasta, tvrde analitičari ComScorea, leži u jednostavnoj činjenici da raste broj vlasnika pametnih telefona, a s njim i broj onih koji putem njih kupuju. Rast mobilne trgovine nije ograničen samo u B2C sektoru. On je vidljiv i u B2B transakcijama. Usablenet istraživanje pokazuje da 16% B2B stranica posjećuju mobilni posjetitelji, a 78% B2B tvrtaka smatra kako je mobilna trgovina budućnost online prodaje. Polovica ispitanika već ima u pripremi lansiranje mobilnog kanala prodaje. Zanimljiva je i demografija online prodaje. Čini se kako putem mobilnih uređaja ne kupuju samo milenijalci (26-34 godine starosti), nego i oni nešto stariji (35-44 godine). PayPal smatra kako su barijere daljnjem rastu mobilne prodaje mali ekrani i nedostatak funkcionalnosti na mobilnim verzijama stranica koje možda jesu responzivne, ali često nisu dovoljno dobro optimizirane za proces kupnje. Tako se još jednom potvrđuje činjenica kako se putem mobilnih uređaja obavlja istraživanje, a kupnja dovršava na desktop strojevima. Međutim, u vrlo bliskoj budućnosti, svi oni B2B brandovi koji žele kapitalizirati od rasta m-commercea morat će imati osmišljene strategije za mobilnu prodaju, a oni koji ih imaju, nastaviti ulagati u bolje iskustvo, s robusnijim funkcionalnostima i većom razinom sigurnosti.

OMGcommerce – o važnosti i trendovima digitalne ekonomije

U Zagrebu se 1. i 2. lipnja održala najveća konferencija o digitalnoj ekonomiji, trgovini i turizmu u jugoistočnoj Europi – OMGcommerce. Prvi dan konferencije obilježila su brojna zanimljiva predavanja o trendovima na tržištu digitalne ekonomije te okrugli stolovi u kojima su sudjelovali predstavnici brojnih uglednih tvrtaka. Konferencija je okupila brojne poduzetnike, trgovce i marketingaše kako bi razgovarali o važnosti i trendovima digitalne ekonomije. Zanimljiva predavanja o trendovima online poslovanja održali su mnogi stručnjaci i predstavnici uglednih kompanija kao što su MasterCard, SAP, Allianz, Zepter, Criteo, BlaBlaCar i drugi.

Nakon otvaranja konferencije, na kojem su govorili Dina Tomšić, voditeljica Zagrebačkog velesajma, te Damir Hozdić, voditelj poslovnog razvoja u MasterCard Hrvatska, održan je panel o ulasku velikih brandova u ecommerce segment te izazovima s kojima se susreću pri prelasku u online poslovanje. U diskusiji u kojoj su sudjelovali Damir Hozdić, MasterCard Hrvatska, Tomislav Pleša, Allianz i Ivan Bošnjak, Zepter zaključeno je kako je sada vrijeme velikih inovacija u platnoj industriji, koje veliki brandovi teško usvajaju jer su, radi svog naslijeđa, nefleksibilni. Govornici su istaknuli kako je disrupcija dobra za sve igrače na tržištu, te da se veliki ne boje konkurencije jer im ona pomaže da i sami inoviraju.

Drugi dan konferencije bio je rezerviran za poslovne edukacije, pa su tako stručnjaci za digital i ecommerce iz Ikee, Agrokora i drugih uspješnih kompanija u prostoru HUB 385 govorili o unaprjeđenjima web shopova i trendovima u ecommerceu, sigurnosti ecommerce platformi, digitalnom marketingu, prodaji i turizmu, te o poslovnim uspjesima i izazovima koje im je donijelo poslovanje putem Interneta.

Organiziran je i Ecommerce Executive Forum, ‘produženi’ sastanak o tome kako zaista promijeniti ekonomiju novog doba. Sastanak je bio ograničen na 40 probranih lidera digitalne ekonomije i trgovine u Hrvatskoj i regiji.

Suorganizatori konferencije OMGcommerce bili su Grad Zagreb, Zagrebački velesajam i Neuralab, koji je osigurao i prijenos uživo. Sponzori konferencije bili su MasterCard, Inchoo, SAP, Ingemark, GS1, Eurosender i Webteh.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup