fbpx

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Organizacija događanja u sigurnim destinacijama globalni je trend

Organizacija događanja u sigurnim destinacijama globalni je trend

Slijedom svjetske gospodarske situacije, klijenti postaju sve više svjesni maksime „vrijednost za novac“ i nastoje smanjiti troškove istovremeno optimizirajući svoj očekivani rezultat.

Streloviti razvoj tehnologije svakako je nešto što već obilježava kongresnu industriju, a u budućnosti će toga biti i više. To će omogućiti još veći doseg u razvoju kongresne industrije pa će stoga kvalitetan sadržaj biti presudan za uspjeh nekog skupa. Zbog opće gospodarske situacije, klijenti će, osim maksimalnih ušteda, zahtijevati istinsku vrijednost za uloženi novac, smatra Ranko Filipović, dopredsjednik Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT).

-Ako izmuzemo pitanje sigurnosti, u samoj bismo struci mogli izdvojiti trendove koji će nas pratiti u narednom razdoblju. Slijedom svjetske gospodarske situacije, klijenti postaju sve više svjesni maksime „vrijednost za novac“ i nastoje smanjiti troškove istovremeno optimizirajući svoj očekivani rezultat. Streloviti razvoj tehnologije, sveprisutne društvene mreže i pojednostavnjena komunikacija s jedne strane olakšavaju čitav posao, ali ga, s druge strane, i otežavaju jer se očekuje da sve bude odmah i sada – kaže Ranko Filipović.

-Ključni je trend globalno, nažalost, postao organizacija događanja u sigurnim destinacijama. Osijek to zasigurno jest. Sve veća važnost i nužnost novih tehnologija i društvenih mreža također je jedan od trendova i u kongresnom turizmu, a svakako je za izdvojiti i trend održivih skupova jer održivost je dobro došla u svemu, pa tako i u organizaciji skupova. To smo na vrijeme prepoznali i Hotel Osijek je 2015. godine certificiran kao održivi hotel – navodi Sandra Đurđević, direktorica Hotela Osijek.

Kongresi i poslovni skupovi u 2016. godini

Kakva su očekivanja vezano uz najave za organizaciju konferencija i poslovnih skupova tijekom 2016. godine? Zlatan Muftić, direktor Sektora turističkog proizvoda – voditelj Kongresnog ureda pri Turističkoj zajednici grada Zagreba, rekao je:

-Zagreb se isprofilirao kao značajno središte za održavanje različitih vrsta poslovnih skupova, prvenstveno zahvaljujući svojoj odličnoj vrijednosti za novac, kvaliteti usluge i sve boljoj dostupnosti. Tijekom 2016. godine očekujemo nekoliko vrlo važnih i zanimljivih međunarodnih konferencija, od kojih bih posebno izdvojio 20. kongres Europskog antropološkog društva i Svjetski kongres socijalnog turizma, koji ne samo što će donijeti korist u vidu broja sudionika, već će i zbog važnosti tema koje obrađuju pozitivno utjecati na pozicioniranje Zagreba kao jednog od europskih znanstvenih središta.

Goran Pavlović, manager za kongresni i ostale oblike turizma, Turistička zajednica grada Opatije kaže kako za 2016. godinu očekuju da će se nastaviti trend rasta domaćih gostiju, tj. domaćih skupova, koji su od 2009. do 2014. godine bili u konstantnom padu. Razlog tome su svakako investicije u posljednje dvije godine, a koje se nastavljaju i ove godine. Također, tome pridonosi i oporavak gospodarstva u Hrvatskoj. Uz domaće skupove imaju najavljeno i nekoliko važnih međunarodnih skupova, pa očekuju da će opet biti uvršteni na ICCA-inu rang listu destinacija.

-Najave za 2016. su odlične. Svibanj je već sada u potpunosti popunjen kongresima, konferencijama i raznim korporativnim skupovima u trajanju od dva do četiri dana. Nastavlja se i trend povećanja broja jednodnevnih poslovnih skupova. Prema svim do sada najavljenim događanjima očekujemo još jednu izvrsnu poslovnu godinu – kaže Sandra Đurđević, te dodaje da Hotel nudi izvrstan smještaj u centru grada s fascinantnim pogledom na rijeku Dravu. Gostima je to velika dodana vrijednost, a to su obilježja rijetkih gradskih kongresnih hotela. S druge strane, vrhunski je opremljen za održavanje konferencija na najvišoj razini. Osijek je grad bogat kulturom, okružen mnogim mjestima koja su izvrsna destinacija za izlet sudionika skupa, a sve to popraćeno izvrsnom ponudom hrane i toplom slavonskom dobrodošlicom koju gosti uvijek iznova ističu kao najveću prednost.

Gdje je nestao Akcijski plan razvoja kongresnog turizma u Hrvatskoj?

Zbog čega je važno što prije donijeti Akcijski plan razvoja kongresnog turizma u Hrvatskoj, upitali smo Ranka Filipovića.

-Akcijski plan razvoja kongresnog turizma izradio je Institut za turizam u prosincu 2013. na zahtjev Ministarstva turizma, a slijedom Strategije razvoja turizma RH do 2020. Kao jedina strukovna udruga te vrste, Hrvatska udruga profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT) sudjelovala je u izradi plana. Koliko nam je poznato, Ministarstvo turizma do danas – preko dvije godine – nije predstavilo plan zainteresiranoj javnosti. Taj plan je izuzetno važan za daljnji razvoj kongresnog turizma u Hrvatskoj koji ima ogromne a neiskorištene potencijale. Jedna od sastavnica plana jest i edukacija kolega u struci, a HUPKT to radi kontinuirano od svog osnivanja 2011. Tako je upravo završen prvi ciklus certificiranja profesionalaca u kongresno-incentive-event turizmu i, prvi put u povijesti, Hrvatska je  dobila prvih 39 certificiranih kolega s naslovom Certified Croatian Meetings and Events Professional – zaključuje Filipović.

Certified Croatian Meetings and Events Professional (CCMEP) – prvi hrvatski certifikat u kongresnom turizmu

Programi certificiranja profesionalaca u kongresnoj industriji nisu ništa novo. U svijetu najpoznatiji – CMP (Certified Meeting Professional) i CMM (Certified Meeting Manager) – vrlo su zahtjevni i mogu vam donijeti određene prednosti ukoliko ste orijentirani na međunarodno tržište. U Hrvatskoj još nema pojedinaca nositelja ovih certifikata jer lokalni certifikacijski program do sada nije postojao, što se upravo mijenja. Naime, Hrvatska udruga profesionalaca u kongresnom turizmu (HUPKT) od prošle godine razvija vlastiti program certificiranja pod nazivom CCMEP (Certified Croatian Meetings and Events Professional). Predstavljen je na prošlogodišnjem Forumu hrvatske kongresne industrije, a njegova je realizacija krenula u prosincu 2015. i završila je koncem siječnja 2016. kada smo dobili prve certificirane profesionalce u kongresnom turizmu u Hrvatskoj. Za certificiranje se mogu prijaviti isključivo fizičke osobe, sudionici iz kongresno-incentive-event industrije, s minimalno dvije godine iskustva u MICE sektoru. Certifikat vrijedi pet godina, nakon čega se radi recertificiranje temeljem sakupljenih edukacijskih bodova, sudjelovanjem na edukacijskim događanjima u organizaciji HUPKT-a.

Certificiranost donosi dodatnu konkurentnost i određenu garanciju kupcima da im je pružatelj usluge profesionalac, koji svakom projektu pristupa prema pravilima struke. Prepoznat je i prihvaćen te poduprt od strane Ekonomskog fakulteta Zagreb – Katedre za turizam, Hrvatske gospodarske komore – Sektora za turizam i Europske federacije kongresnih organizatora – EFAPCO. HUPKT provodi aktivnosti odnosa s javnošću, kojima će se pozicionirati i posebna kvaliteta koju donosi budući certifikat, a na svakom će članu biti mogućnost da pojedinačno kapitalizira posjedovanje certifikata, prije svega stručnim radom i izvrsnošću u poslovanju te direktnim aktivnostima tržišnog komuniciranja. HUPKT je ujedno i Preferred Provider za Convention Industry Council (CIC), koji je prepoznao vrijednost programa i dodijelio mu 8 bodova (8 CE Hours), a sakupljanje bodova jedan je od koraka prema CMP certifikatu.

Najbolje opremljeni kongresni centri u regiji

Po pitanju najbolje opremljenih kongresnih centara, Miona Milić, glavna urednica SEE business travel & meetings magazina, izdvaja one koji se nalaze u sklopu vodećih kongresnih hotela.

-Kongresni centar Master u Novom Sadu renoviran je i dobro opremljen, najvećeg kapaciteta 4.000, s jedanaest dvorana. Na tržištu je značajan broj hotela s odličnim kongresnim sadržajima, naročito u Beogradu, gdje bih izdvojila hotel Holiday Inn sa sedam dvorana, koji zajedno s Belexpocentrom s kojim je fizički povezan, ali po potrebi i izdvojen, može primiti 1.700 u teatar postavci, odnosno 3.000 posjetitelja sajmova – kaže Miona Milić.

Nakon nedavno završenog kongresnog centra u sklopu novog bloka hotela Grand, Kopaonik ponovno raste kao kongresna destinacija. Kongresni centar MK Mountain resorta raspolaže s osam dvorana i multifunkcionalnom salom kapaciteta do 1.300 sudionika. Izdvaja se i kongresni hotel Galleria u Subotici, s devet dvorana, kapaciteta 1.000.

-Hotel Splendid Conference & Spa u Bečićima hotel je koji se u svakom smislu, pa i kongresnom, izdvaja u Crnoj Gori. Posjeduje šest dvorana, od kojih je najveća kapaciteta 780 sudionika u teatar postavci, dok ih dodatni, odlični sadržaji, kao i činjenica da rade tijekom cijele godine, čine najbolje opremljenim kongresnim centrom u Crnoj Gori. Također, bilo bi dobro da u kongresnom turizmu određene grupe nemaju restrikcije korištenja objekata s pet zvjezdica – zaključuje Miona Milić.

Cankarjev dom u središtu Ljubljane najveći je slovenski kongresni i kulturni centar te jedan od najvećih u regiji. Cijeli centar prima ukupno 5.000 posjetitelja u 22 višenamjenske dvorane, od čega je u najvećoj dvorani 2.000 sjedećih mjesta.

U Makedoniji, Kongresni centar sastavni je dio Skopskog sajma. Suvremeno tehnološki opremljene dvorane fleksibilne su, a Kongresni centar planiran je kao multifunkcionalni prostor i može podržati organizaciju različitih događaja.

Hotel Hollywood u Sarajevu broji petnaest konferencijskih dvorana, a kapacitet najveće je 800 mjesta.

Važnost društvenih mreža u kongresnoj industriji i event managementu

-Kongresna industrija bazirana je prije svega na osobnom kontaktu, koji je u tom pogledu nezamjenjiv. Naravno, društvene mreže od velike su važnosti, te zauzimaju sve značajniji udio kada se radi o marketingu, pa s tim u vezi marketingu i kongresnih destinacija. Osim toga, društvene mreže su postale nezamjenjivi alat tijekom održavanja samih konferencija, jer potiču raspravu, sudjelovanje i omogućavaju trenutnu interakciju i komentare sudionika. Smatram da se najveće promjene zbivaju u transformaciji kongresa u događanja gdje sudionici maksimalno sudjeluju – rekao je Zlatan Muftić.

Prema riječima Gorana Pavlovića, društvene mreže imaju bitno značenje jer su koristan alat kako za organizatore, tako i za sudionike. Organizatorima omogućuju promociju događanja, gdje vrlo lako i brzo mogu doći do širokog kruga potencijalnih sudionika. Također im omogućuju komunikaciju s tržištem u cilju kreiranja kvalitetnog sadržaja. Za sudionike događanja društvene mreže omogućuju kvalitetnije iskustvo i veću korisnost od događanja, jer sudjelovanje nije ograničeno samo na dane održavanja događanja, već na ovaj način započinje prije samog početka, te se nastavlja i nakon održanog događanja. Od društvenih mreža koje se koriste u kongresnoj industriji najpopularniji su Twitter i LinkedIn, te Facebook, zaključuje Pavlović.

Izdvojeni trendovi IMEX-a koji nas očekuju kroz 2016. godinu

Personalizacija Ljudi vole biti tretirani kao pojedinci, ali i kao zaposlenici i potrošači. Sukladno tome, IMEX je proširio mogućnosti i fleksibilnost programa za gostujuće kupce, koji im pruža više prilika za stvaranje njihovog iskustva na sajmu kroz ispunjenje njihovih potreba i interesa.

Podatci i analitika Prikupljanje podataka i analitika ponašanja pojedinaca i grupa preduvjet su za razvoj strategije personalizacije, pa će kao posljedica rasta personalizacije biti povećan fokus na ove segmente.

Biti čovjek (F2F) Stalni rast kongresne industrije u vremenu kada su Skype i video konferencije uobičajene, reflektira esencijalnu važnost i potrebu za sastancima lice u lice (F2F).

Zajednička ekonomija PwC predviđa da će globalna zajednička ekonomija porasti s 15 milijardi dolara u 2013. godini na 335 milijardi u 2025. godini. Vidjet ćemo kako će se kongresna industrija prilagoditi ovom trendu.

Zajednica – uzvraćanje Prema godišnjoj Community Life anketi koja se vrši u Velikoj Britaniji, u 2014./2015. godini došlo je do značajnog povećanja broja ljudi koji sudjeluju u građanskim aktivnostima najmanje jednom mjesečno (5%) u odnosu na 2013./2014. godinu (3%).

Azija – potencijalna ključna oblast razvoja Na IMEX-u u Frankfurtu 2015. godine postotak zauzetih štandova od strane zemalja Azijsko-pacifičke regije povećan je za 16%.

The Meetings Industry Fund – izbaciti ako treba

Trendovi poput The Meetings Industry Fund-a imaju misiju pružiti financijsku pomoć u vrijeme krize pojedincima koji su izravno uključeni u planiranje, izvršenje, isporuku i podršku događanjima.

Prijava je jednostavna – potrebno je popuniti obrazac, nakon čega će vas kontaktirati u roku 24 sata te dati odgovor ubrzo nakon toga. Koliko novaca možete tražiti? Nema ograničenja. Dodijeljene iznose odredit će Upravni odbor na temelju svake pojedinačne situacije i raspoloživih resursa.

Međunarodni sajmovi kongresne industrije u 2016.

ACE of M.I.C.E. Exhibition treći će put spojiti brojne izlagače s nacionalnim i međunarodnim kupcima, stručnjacima iz kongresne industrije te predstavnicima korporativnih tvrtaka i udruga, a održat će se od 16. do 18. ožujka 2016. godine. AME je vodeći  skup kongresne industrije, a obuhvaća tri dana B2B sastanaka na kojima će sudjelovati više od 2.500 profesionalaca iz kongresne industrije.

IMEX Frankfurt održat će se od 19. do 21. travnja, a predstavlja one-stop-shop događaj za organizatore koji žele rezervirati i organizirati sastanke, događaje i poticajna putovanja širom svijeta.

Ponuda novih dvorana za kongrese i poslovna događanja

Prošlu su turističku godinu obilježile najveće investicije u zadnjih desetak godina. Kako donisi PoslovniTurizam.com, Sheraton Dubrovnik Riviera Hotel, drugi Sheratonov hotel u Hrvatskoj, uz 250 smještajnih jedinica u ponudi će imati jedan od najvećih hotelskih kongresnih centara u Hrvatskoj, s velikom dvoranom kapaciteta od 900 sjedećih mjesta te četiri manje dvorane.

Luksuzni Rixos Libertas u Dubrovniku najviše je uložio u modernizaciju svojih 190 soba, a veliki kongresni centar opremljen je najnovijim tehnološkim dostignućima. Hotel Neptun, u sklopu Importanne Resorta na Babinom kuku, nakon izgradnje luksuznog Royal Princess hotela, na raspolaganju ima ukupno 14 multifunkcionalnih konferencijskih dvorana.

Hotel Kompas postao je hotel s četiri zvjezdice, a uz 173 smještajne jedinice poslovnim gostima će raspolaganju biti dvorana za 400 osoba s dnevnim svjetlom. Hotel Liburna na Korčuli također je dobio četvrtu zvjezdicu, a broji 112 potpuno preuređenih soba u modernom stilu te raspolaže konferencijskom dvoranom za sto osoba i dvjema manjim dvoranama za sastanke u susjednom hotelu Marko Polo.

Nakon HUP-a Zagreb, najveća ovogodišnja investicija u turizmu s 250 milijuna kuna je Valamarov novi kompleks na otočiću sv. Nikola preko puta Poreča – Valamar Isabella Island Resort. U dvije godine radova cijeli je otok revitaliziran novom infrastrukturom, kao i stari hotel Fortuna te pripadajući plemićki dvorac Isabella. U resortu je još i apartmanski objekt Miramare te nekoliko vila, bazeni, wellness, sportski tereni, uređene plaže, restorani, barovi i drugi sadržaji, a sveukupni smještajni kapacitet je 334 jedinice. Od ukupno četiri konferencijske dvorane, najveća prima 400 osoba, a resort nudi i zanimljive insentiv i teambuilding mogućnosti. U Crikvenici je preuređeni hotel Omorika – sada raspolaže sa 115 smještajnih jedinica, te novom kongresnom dvoranom za 250 osoba.

Potpuno nov D-Resorta u šibenskoj marini Mandalina sastoji se od 69 luksuznih soba i tri ekskluzivne vile, a dio sadržaja je i kongresna dvorana za 160 osoba, djeljiva u tri manja prostora. Hotel Park u Splitu postao je hotel s pet zvjezdica, a obnovom i dogradnjom dobiva 73 luksuzne sobe, veliku kongresnu dvoranu za 250 osoba.

Odabrane Top meeting destinacije

Osma po redu regionalna kongresna burza Conventa održana je od 19. do 21. siječnja u Ljubljani, te je postigla rekordnu posjećenost inozemnih organizatora događanja (tzv. hosted buyera – kupaca) kojih je bilo čak 174 iz 33 zemlje i više od 100 organizatora iz Slovenije i regije. Kao novitete osme po redu Convente, organizatori ističu održavanje SITE Incentive Summit-a koji je u Ljubljanu doveo 160 sudionika iz više od 80 zemalja, dodjelu nove nagrade ‘Best Event’ za najbolje održano događanje te digitalnu prisutnost putem Twitter walla.

Časopis Kongres magazine i ove je godine dodijelio Meeting Star priznanja za posebna dostignuća u kongresnoj industriji u nekoliko kategorija. Titulu najbolje nacionalne kongresne destinacije ponio je Istambul, dok je Zagreb zauzeo šesto mjesto. Dubrovnik je proglašen najboljom regionalnom kongresnom destinacijom, a na listi deset najboljih našli su se i Pula, Zadar i Rijeka. Bled je proglašen najboljom malom turističkom destinacijom u regiji, a drugo mjesto u toj kategoriji osvojila je Opatija. Park Hyatt Vienna hotel iz Beča proglašen je najboljim gradskim hotelom, Regent Porto Montenegro najboljim resort hotelom, Spirit Hotel iz Sarvara u Mađarskoj najboljim spa kongresnim hotelom, a Villa Meneghetti iz Bala u Istri ponijela je nagradu za najbolji boutique hotel. Kongresni centar u Krakowu, Ice Krakow Congress Centre, ponio je titulu najboljeg kongresnog centra. Prvi je put dodijeljena i nagrada za najbolje održano događanje ‘Best Event’, a osvojio ju je TEDx Ljubljana: Salon v zraku. Stella Ariadni Constantinou, koja je ove godine dovela 21 kupca iz Europe, proglašena je ambasadoricom Convente.

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup