Napredni Excel za poslovne korisnike
Prijava na seminarExcel je jedan od najkorištenijih poslovnih programa danas u svijetu, no ipak mnogi poslovni korisnici koriste samo ograničeni set funkcionalnosti u Excelu. Napredne opcije kao što su Pivot tablice, analiza i napredno filtriranje podatka, bazne i razne ostale funkcije u praksi se vrlo rijetko koriste što korisnicima onemogućava jasan uvid i analizu vlastitih podataka. Zbog toga su isti problemi prisutni i kod vizualizacije podataka u obliku praktičnih i zornih grafova i dijagrama koji mogu puno jasnije dati uvid u podatke.
Sadržaj seminara:
Uvod:
- kratki pregled korisnih prečica
- objašnjenje vrsta podataka koje se mogu upisivati u ćelije te kako ih Excel tretira u pozadini
- izrada serija i nizova brojeva, datuma, dana i mjeseci
- razlika strukturiranih i nestrukturiranih podataka
Rad s podacima:
- kratak opis osnovnog sortiranja
- prilagođeno (napredno) sortiranje: sortiranje po vrstama zapisa u ćeliji, sortiranje po više kriterija odjednom, sortiranje po boji
- filtriranje: kratak pregled osnovnog filtriranja, kombiniranje osnovnog i naprednog sortiranja s filtriranjem, filtriranje po vrsti podataka u stupcu, ručno postavljanje kriterija filtriranja (Custom Autofilter), postavljanje dvaju filtera na istom stupcu, logički operateri I i ILI kojima se definira odnos zadanih filtera, posebni znakovi „?“ i „*“ (wildcards) za fleksibilno postavljanje kriterija filtriranje
Funkcije:
- unos i kopiranje funkcija u ćelijama
- razlika relativnih i apsolutnih adresa te kako ih Excel u pozadini zapisuje
- zamrzavanje/fiksiranje referenci pomoću znaka „$“ te djelomično zamrzavanje reference samo po stupcu ili retku.
- kontrolne funkcije (COUNT, SUM, SUBTOTAL…), logičke funkcije (IF, COUNTIF, SUMIF…), tekstualne funkcije za izvlačenje podataka iz ćelija (LEFT, FIND, LEN…), datumske i vremenske funkcije (TODAY, WORKDAY, NETWORKDAY…)
3D formule:
- referenciranje podataka iz drugih radnih listova i radnih knjiga i korištenje kompatibilnih funkcija
- utjecaj rasporeda radnih listova na 3D formule
- imenovanje pojedinačnih ćelija i rasponâ ćelija, referenciranje zadanih naziva u formulama, uređivanje imenovanih raspona
- povlačenje podataka s interneta u Excel (npr. dnevna tečajna lista, online formulari i sl.) i referenciranje tih podataka u formulama
Prilagođeni (Custom) format:
- vrste prilagođenih formata i izmjena postojećih kategorija
- vrste podataka koje se mogu definirati kroz prilagođeni format
- ručno postavljanje posebnih znakova za definiranje prilagođenog formata (postavljanje točke na kraju godine u datumu ili iza rednog broja, zaokruživanje brojeva i decimala, testiranje vrste unesenih podataka…)
Uvjetovano oblikovanje (Conditional Formatting):
- kategorije uvjetovanog oblikovanja (pravila, skale boja i ikone)
- postavljanje kriterija za uvjetovano oblikovanje
- brisanje zadanih kriterija i uređivanje postojećih kriterija
- definiranje prioriteta kod ćelija s višestrukim kriterijima
- ručno postavljanje uvjetâ pomoću formule
- referenciranje zapisa u drugim ćelijama za izmjenu formata u trenutno zadanoj ćeliji
Funkcija VLOOKUP:
- detaljno objašnjenje VLOOKUP funkcije i svih njezinih dijelova
- razlika između pretraživanja po specifičnom nizu znakova (Exact Match) i pretraživanja unutar rasponâ podataka (Approximate Match)
- korištenje funkcije IF unutar VLOOKUP funkcije za fleksibilno pretraživanje te korištenje imenovanih raspona unutar funkcije VLOOKUP
Provjera valjanosti podataka (Data Validation):
- pregled vrsta kriterija za definiranje uvjeta valjanosti podataka
- postavljanje uvjeta na jednu i više ćelija
- postavljanje poruke o vrsti željenog unosa
- izmjena i micanje poruke o grešci u slučaju unosa podatka koji nije unutar zadanog kriterija valjanosti podataka.
- izrada padajućih izbornika u ćelijama i popunjavanje izbornika s fiksnim vrijednostima ili referencama na postojeće podatke u tablici
- kombiniranje padajućih izbornika s VLOOKUP funkcijom za izradu fleksibilnih izvještaja i formulara
Pivot tablica:
- objašnjenje pivot tablice i kako posložene podatke zahtijeva za izradu
- elementi pivot tablice
- postavljanje elemenata u pivot tablicu
- uređivanje podataka u pivot tablici pomoću filterâ
- postavljanje funkcija za obradu podataka (SUM, COUNT, SUBTOTAL…) i korištenje višestrukih funkcija na istim podacima
- izrada izvještaja iz podataka u pivot tablici
- izrada grafikona (Pivot Chart) iz zadanih podataka i izravna izmjena grafikona kroz filtere unutar samog grafikona
Za učinkovito praćenje seminara potrebno je osobno računalo.
Cilj seminara:
Osvijestiti mogućnosti Excela postojećim korisnicima da se upoznaju s naprednim opcijama te tako ubrzaju, optimiziraju, adekvatno analiziraju i vizualiziraju svoje podatke u tom naprednom alatu. Kroz ovaj tečaj se prolazi kroz elemente Excela u naprednoj razini, a koje bi ih nakon usvajanja mogli odmah primijeniti u stvarnim situacijama. Tečaj se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela.
Ciljna skupina:
Sve struke koje koriste tabelarne numeričke i tekstualne podatke koje je potrebno izračunavati, sortirati, filtrirati, analizirati i grafički prikazati. Svi koji rade u ekonomiji, računovodstvu, organizaciji, menadžmentu itd., a svakodnevno se susreću s velikom količinom podataka.
Potrebno predznanje:
Za adekvatno praćenje edukacije potrebno je imati predznanje, odnosno polaznik seminara treba znati koristiti se značajkama i funkcijama Excela koje se uče na našem seminaru ‘Osnove Excela za poslovne korisnike.’
KOTIZACIJA:
Redovna cijena seminara:
Promotivna cijena za uplate do 4. prosinca:
Fiksni tečaj konverzije: 1 EUR = 7,53450 HRK.
U slučaju više zainteresiranih polaznika unutar organizacije, u mogućnosti smo ponuditi InHouse radionicu prilagođenu primjerima iz poslovanja klijenta. Uz sam trening provodimo pripremne i popratne aktivnosti, a vrijeme edukacije i lokaciju prilagođavamo klijentu.
Za prijave 3 i više osoba iz iste tvrtke odobrava se popust 10% na ukupnu cijenu programa. Redovnim studentima i nezaposlenima odobravamo 30% popusta.
Za polaznike su osigurani ručak i materijali na svim predavanjima. Po završetku seminara polaznicima će biti uručeno Uvjerenje o uspješno završenom seminaru.