Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Indonezija – najveće gospodarstvo u jugoistočnoj Aziji

Indonezija – najveće gospodarstvo u jugoistočnoj Aziji

Visok tržišni potencijal zemlje ogleda se u mladoj radnoj snazi, obilju prirodnih resursa, političkoj stabilnosti i dodatnim ulaganjima u sve sektore. Svoje nedostatke Indonezija nastoji ublažiti ili ukloniti putem novih gospodarskih reformi u cilju poboljšanja poslovne sigurnosti i industrijske konkurentnosti.

Indonezija je najveće gospodarstvo u jugoistočnoj Aziji, s konstantnim rastom BDP-a. Velika je zemlja s pretežito mladim stanovništvom i velikim tržišnim potencijalom. Razlog zdravog gospodarstva je politička stabilnost u zemlji. Indonezija je uspješno prebrodila krizu dva puta: 1997./98. i 2008., čime je nadmašila svoje regionalne susjede u oporavku i rastu. S obzirom na nekoliko elementarnih nepogoda, političkih i društvenih poremećaja i terorističkih aktivnosti, gospodarstvo je prošlo kroz značajne promjene u posljednjih nekoliko desetljeća. To je također dovelo do manje mogućnosti razvoja zapošljavanja, zbog čega je velik dio stanovništva pronašlo posao u susjednim zemljama, posebno u Maleziji. Indonezija se još uvijek bori sa siromaštvom i nezaposlenošću, problemima u okolišu, neadkevatnom infrastrukturom, složenim regulatornim okruženjem, nejednakom raspodjelom među regijama, islamskim ekstremizmom te funkcioniranjem pravne države. Nastoji se suzbiti korupcija te razviti infrastruktura u transportu robe i ljudi, a poglavito razviti pomorski transport i brodogradnju. Nadalje, nastoje se provesti mjere vezane uz industrijske zone, financiranje hortikulture te poboljšanje poslovne sigurnosti i industrijske konkurentnosti.

 
OPĆE INFORMACIJE

Naziv: Republika Indonezija

Glavni grad: Jakarta

Površina: 1.904.569 km2

Stanovništvo: 254.971.986 milijuna

Službeni jezik: bahasa indonezijski, engleski (uobičajen u državnom i poslovnom okružju)

Valuta: indonezijska rupija (1 EUR = 14280.39 IDR)

 

Pura Ulun Danu Bratan at sunrise, famous temple on the lake, Bedugul, Bali, Indonesia.

Pura Ulun Danu Bratan at sunrise, famous temple on the lake, Bedugul, Bali, Indonesia.

Struktura gospodarstva

Poljoprivredni sektor zapošljava najveći broj stanovništva. Glavni poljoprivredni proizvodi su palmino ulje, perad, govedina, škampi, kakao, kava, riba, riža, jaja i dr. Neki usjevi pogodni su s obzirom na klimatske uvjete u Indoneziji: ravnomjerne oborine i monsunska klima. Proizvodni sektor Indonezije doprinosi skoro polovici BDP-a te zemlje. Najveći industrijski proizvodi su nafta i prirodni plin, tekstil, automobili, električni aparati, odjeća, obuća, cement, guma, medicinski instrumenti i dr. Sektor usluga razvija se kroz bankarske usluge, te kroz IT sektor koji je imao najviše doprinosa u razvoju gospodarstva tijekom globalnih ekonomskih kriza s kojima se Indonezija suočila. Osim navedenog, turizam sve više poprima značaj, te se iz godine u godinu sve više povećava broj stranih turista.

 
BDP: 872,6 mlrd USD

BDP per capita: 3.590 USD

Stopa rasta BDP-a: 4,7%

BDP prema sektorima: usluge (38,6%), industrija (47%), poljoprivreda (14,4%)

Izvoz (2015.): 152,5 mlrd USD

Izvozni proizvodi: mineralna goriva, životinjske ili biljne masti, električni strojevi, gume

Zemlje izvoza: Japan (12%), SAD (10,8%), Kina (10%), Singapur (8,4%)

Uvoz (2015.): 138,4 mlrd USD

Uvozni proizvodi: mineralna goriva, kotlovi, strojevi, električni strojevi, prehrambeni proizvodi

Zemlje uvoza: Kina (20,6%), Singapur (12,6%), Japan (9,3%), Malezija (6%)

Nezaposlenost: 6,5%

Inflacija: 6,7%

Internetski kod zemlje: .id

Pozivni broj: +62

Mogućnosti poslovne suradnje

Hrvatska i Indonezija uspostavile su diplomatske odnose još 1992. godine, te do danas imaju uspješnu suradnju. Indonezija se nalazi na 63. mjestu s 0,07% udjela u ukupnom izvozu, te  na 44. mjestu s 0,12% udjela u ukupnom uvozu. Hrvatska više uvozi nego što izvozi iz Indonezije. Uz sve navedeno, postoje ključne prepreke u poslovanju Hrvatske s Indonezijom: minimalni uvjet ulaganja za strane ulagače iznosi minimalno 1,1 milijun dolara, što ograničava ulaganja malih i  srednjih poduzeća, postoje restrikcije za ulaz u luke za više od 800 proizvoda, uvozni sustav licenci/dozvola je kompleksan i netransparentan, Zakon o hrani (18/2012.) propisuje instrument koji se koristi kao ograničenje uvoza i izvoza za prehrambene proizvode ukoliko isti nisu dostupni ili ih je potrebno uvoziti, ulazne luke za proizvode hortikulture limitirane su na nekoliko luka, zabranjen je uvoz EU proizvoda u glavnu luku u Jakarti – Tanjug Priok, uvoz mesa i mliječnih proizvoda nije transparentan i nije u skladu s međunarodnim standardima i pravilima, itd.

Robna razmjena s Indonezijom (2015.)

 
Izvoz Hrvatske u Indoneziju Uvoz Hrvatske iz Indonezije
Strojevi 33,15% Papir i karton 41,16%
Duhan i duhanski otpaci 15,56% Televizijski prijemnici, projektori 15,20%
Oružje i streljivo 10,94% Obuća 8,26%
Gotovi proizvodi od tekstilnih materijala 9,21% Čvrste biljne masti i ulja 5,77%
Tkanine od sintetskih i umjetnih materijala 5,94% Ženski kaputi, ogrtači, rublje i sl. 3,85%
UKUPNI IZVOZ    5,78 milijuna EUR UKUPNI UVOZ    14,18 milijuna EUR

Izvor: DZS

Postupak uvoza roba i usluga u Indoneziju

Uvozna carina plaća se po stopama od 0% do 150% na carinsku vrijednost uvezene robe. Carinska vrijednost izračunava se prema CIF klauzuli. Najpovlaštenije zemlje plaćaju tarifu od 7,6% u prosjeku. Nulta tarifa je za određene farmaceutske sirovine i određenu opremu za tiskarsku industriju. Najveće tarife su za uvoz alkoholnih pića (80-90%) i automobila (60%). Moguće je podnijeti zahtjev za izuzeće, odgađanje ili povrat uvoznih carina, ali uvoz mora ispunjavati određene kriterije: ukoliko se uvoz koristi za povećanje izvoza, ukoliko se uvežena oprema i materijali koriste u stranim financiranim projektima te ukoliko se radi o kapitalnim proizvodima, rezervnim dijelovima i sirovinama.

Borobudur temple in Java

Borobudur temple in Java

Ulaganja

Indonezija se može pohvaliti obiljem prirodnih resursa, mladom i osposobljenom radnom snagom i rastom domaćeg tržišta. Sve navedeno u kombinaciji s poboljšanom investicijskom klimom i visokim globalnim profilom samo su neke od prednosti Indonezije kao investicijskog odredišta. Sve se više ulaže u elektrane. Unatoč globalnoj ekonomskoj krizi koja je zahvatila i Indoneziju, upravo svojom ekonomskom elastičnošću nastavila je reforme investicijske klime u cilju stvaranja sigurne i atraktivne ulagačke zemlje. Vlada zemlje shvatila je važnost sudjelovanja privatnog sektora u ubrzavanju razvoja infrastrukture u Indoneziji, poglavito zbog ograničenih sredstava u financiranju potrebe infrastrukture. U skladu s tim, oko 36% financijskih sredstava koji nedostaju, očekuje se namaknuti putem javno-privatnih partnerstava. Time će se ne samo popuniti praznina financijskih sredstava, već i razmjena znanja i iskustva u razvoju infrastrukturnih usluga. Potreba investiranja ogleda se u tekstilnoj industriji kao jednoj od najvećih i najstarijih strateških industrija u Indoneziji, zatim u turizmu s obzirom da posjeduju 16 ključnih turističkih odredišta u koja se može ulagati, te u poljoprivredu (najviše kukuruz).

Poslovni običaji

Posjetnice se obično razmjenjuju na početku sastanka, uz čvrsti pozdravni stisak ruke. Dajte i primite posjetnicu s obje ruke kako bi iskazali poštovanje. Proučite posjetnicu prije nego ju odložite na stol ili stavite u torbu. Indonežani su indirektni sugovornici, što znači da neće uvijek reći ono što stvarno misle. Bitno je da čitate između redaka i obratite pozornost na neverbalni način komuniciranja. Indonežani su uglavnom tihe osobe te smatraju glasne osobe agresivnima. Vole sastanke licem u lice te učvršćivanje odnosa prije stvaranja poslovnih veza. Uglavnom su ugodne osobe i ne pokazuju emocije ukoliko ih uvrijedite. Ne čine nepromišljene odluke te budite spremni na strpljenje. Ukoliko pregovarate s njima, izbjegnite taktike pritiska jer će vam se odbiti o glavu. Poslovna odjeća uglavnom je konzervativna, a poželjno je izbjegavati tijesnu odjeću.

Važni linkovi

Ministarstvo trgovine http://djpen.kemendag.go.id/app_frontend/

Odbor za koordinaciju ulaganja u Indoneziju  www4.bkpm.go.id/

Ministarstvo vanjskih poslova www.kemlu.go.id/

APINDO (Udruga poslodavaca Indonezije) www.apindo.or.id/id

Gospodarska komora Indonezije www.bsd-kadin.org/

VELEPOSLANSTVO REPUBLIKE HRVATSKE U REPUBLICI INDONEZIJI

Izvanredni i opunomoćeni veleposlanik: Dražen Margeta

Adresa: Menara Mulia-Suite 2801, Jl. Gatot Subroto Kav. 9-11, Jakarta 12930
Tel: 0062 21 525 7822, 525 76 11

Fax: 0062 21 520 4073

E-mail: jakarta@mvep.hr

VELEPOSLANSTVO REPUBLIKE INDONEZIJE U REPUBLICI HRVATSKOJ

Savjetnik i zamjenik šefa Misije, privremeni otpravnik poslova: Widjoseno Sastroamidjojo

Adresa: Prilaz Gjure Deželića 19, Zagreb
Tel: 00385 1 45 78 311

Fax: 00385 1 45 78 399

E-mail: kbri@indonesia.com.hr

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup