U svakodnevnoj se praksi često susrećem sa situacijom gdje tvrtke koje samostalno vode Google Ads kampanje nemaju postavljeno praćenje konverzija, odnosno, osim klikova i prikazivanja ne mjere najbitnije metrike kampanja kao što su leadovi ili online prodaja. U nastavku ću opisati neke od najvažnijih benefita koje praćenje konverzija može donijeti vašem poslovanju.
Donošenje odluka na temelju podataka
U fazi planiranja Google Ads kampanja potrebno je definirati tzv. makro i mikro konverzije, odnosno bitne radnje koje će potencijalni kupac napraviti na vašoj web stranici. Tako bi, npr. za jednu web trgovinu makro konverzija bila prodaja, a mikro konverzija prijava na email newsletter – radnja koja ne vodi do prodaje odmah, ali jasno odražava interes i mogućnost kasnije kupovine. Jednom kada identificirate konverzije koje želite pratiti sve daljnje odluke
ćete moći donositi na temelju podataka, a ne pretpostavki.
Kvalitetnija evaluacija učinkovitosti marketinških kanala
Nakon definiranja koje konverzije želite pratiti, praćenje istih je moguće postaviti direktno kroz Google Ads ili putem Google Analyticsa – što osobno preporučujem, i nakon toga ih uvesti/importirati u Google Ads. Kada ste to napravili, u Google Analytics izvještajima „Akvizicija“ možete vrlo lako analizirati koji marketinški kanal je ostvario najviše konverzija i na temelju toga prilagođavati vaš budžet i daljnje aktivnosti.
Lakša analiza kampanja, oglasa i ključnih riječi
Nakon evaluacije učinkovitosti marketinških kanala, na sličan način možete analizirati i vaše Google Ads kampanje i analizirati koje vrste kampanja, oglasa i ključnih riječi ostvaruju najbolje rezultate i po kojoj cijeni.
Bolje poznavanje vaših kupaca
U Google Analytics izvještajima „Publika“ možete saznati brojne korisne podatke o vašim kupcima kao što su npr. spol, dob, lokacija i posjećuju li vašu web stranicu putem računala ili mobitela. Na temelju tih podataka možete kreirati vašu idealnu „buyer personu“, odnosno vašeg idealnog kupca kojega možete targetirati putem Google Ads kampanja.
Priprema za naprednija testiranja
Jednom kada ste na ovaj način postavili temelje i redovno pratite konverzije, možete proširiti vaše aktivnosti na izradu eksperimenata i A/B testiranja vaših kampanja, odredišnih stranica i sadržaja.
Više o ovim temama te o tome kako planirati, izrađivati i voditi uspješne Google Ads kampanje možete saznati na našim modularnim specijalističkim programima Internet marketing Akademija i Digitalni marketing – online.