Neko vrijeme kružila je fora: „Ako se nešto nije objavilo na društvenim mrežama, je li se uopće dogodilo?“
Iako je to bilo više iz sfere privatnih korisnika, danas s pravom možemo reći da svaka tvrtka ili obrt treba imati profil na nekoj društvenoj mreži. Kažem, treba, jer nitko vas ne sili ni na što. Otprilike kao što biste trebali ujutro oprati zube. Ne morate, ali… 😊
Zašto imati društvene mreže?
Društvene su mreže danas kao nekad vizitke – daju na ozbiljnosti, pokazuju klijentima da ste u trendu i da marite za njih, omogućavaju lakšu komunikaciju i dostupnost. I to su sve benefiti koje imaju vaši korisnici. A vi? Vi kao vlasnici tih tvrtki ili obrta? Vama su društvene mreže najjeftinija opcija PR-a. I zašto onda to ne iskoristiti?
Kako voditi društvene mreže – prvi koraci
Prvo i najvažnije što naglašavam kod društvenih mreža koje otvarate za poslovne namjere jest da ne otvarate profil ako se njime ne mislite baviti. Ako ćete objavljivati jednom mjesečno ili #nedajbože još i rjeđe, bolja je varijanta ne imati profil. Posljednja objava u kolovozu 2020. samo će pokazati da niste dovoljno pedantni i odgovorni, koliko god to banalno zvučalo.
- Analiza tržišta – bilo da ste vlasnik neke slastičarnice ili zubarske ordinacije, važno je istražiti što radi vaša konkurencija, kakvi profili iz iste ili vama slične branše već postoje, kakav sadržaj objavljuju… Također, jako je važno znati tko je vaša ciljna skupina jer morate pogoditi „u sridu“. Tek kad znate tko vam je publika, znate i koju mrežu odabrati. Odgovor da vam je ciljna skupina „svi“, nije dobar odgovor. 😊
- Odabir mreže – ako imate mogućnost izbora samo jedne mreže, u tom bih se slučaju odlučila za Facebook. Istina je da on ne raste više onako strelovito kao prije, ali kad uzmete u obzir da na svijetu postoji 2,6 milijardi korisnika te društvene mreže, pitanje je koliko više može rasti. Dakle, Facebookom ćete sigurno dobiti odličan brand awareness, a ako ćete pritom koristiti i FB oglase, vaš će cilj biti lakše ostvariv. A kad smo kod ciljeva…
- Postavljanje ciljeva – lijepo je stremiti ka visinama, ali nemojte se time voditi kad si zadajete ciljeve za društvene mreže. Ciljevi bi, prije svega, trebali biti ostvarivi (ali ne previše lako), moraju biti realni te imati objektivan rok za ostvarivanje. Mišljenje da ćete kao početnik u mjesec dana uspjeti napraviti čudo, ostavite iza sebe i prije nego što otvorite profil.
- Odredite smjer komunikacije – ako je vaša ciljna skupina nešto mlađa, vrlo je vjerojatno da ćete imati profil na Instagramu, koji dopušta opušten i zabavan ton u kojem fotografija ili video imaju primat nad tekstom. U ovom slučaju slika govori tisuću riječi. Facebook također može podnijeti opuštenost, ali zato, primjerice, LinkedIn ne može. Njegova je namjera prvenstveno prikazati vašu tvrtku kao ozbiljnu, profesionalnu, orijentiranu na zadovoljstvo zaposlenika, klijenata i slično, što znači da ćete ondje dijeliti ozbiljniji sadržaj.
Također, odabir komunikacije svakako ne bi trebao biti u (prevelikoj) suprotnosti od onoga što vi kao firma predstavljate, odnosno – društvene mreže dodatna su platforma za vaš brending. Držite se toga. - Sadržaj – sadržaj je ključ društvenih mreža. Ako nemate relevantan, zanimljiv i koristan sadržaj koji najbolje prezentira ono što vi kao firma nudite, čemu društvene mreže? Iz sadržaja vaši pratitelji doznaju o vama, stječu mišljenje, informiraju se i na kraju dana, odlučuju se za kupnju (ili neku drugu konverziju). A to je cijela poanta, zar ne?
Ovo je samo kratki uvod u temu o društvenim mrežama i nekim njihovim zakonitostima, a o načinu kako voditi društvene mreže i što je ključno za ostvarivanje dobre komunikacije na njima, možete doznati kroz edukacijski program Social Media Specialist – ONLINE.