Većina stručnjaka ističe kako je ključ uspjeha poslovne prezentacije prvi dojam koji ostavimo tijekom izlaganja. Naime, u tom periodu uspostavljamo prvi kontakt s publikom, reagiramo instiktivno i emocionalno prije nego racionalno i stvaramo dojam koji kasnije teško mijenjamo. S obzirom da se prvi dojam formira u prvih 7 do 30 sekundi neupitno je koliko je važno povesti računa o našem javnom nastupu.
Što čini prvi dojam kod javnog nastupa?
Prvi dojam tijekom javnog nastupa stvaramo kroz:
- neverbalnu komunikaciju (kako izgledamo i kako se ponašamo)
- glasovnu komunikaciju (kako govorimo)
- verbalnu komunikaciju (što govorimo).
Od svega navedenog, neverbalna komunikacija najviše utječe na stvaranje prvog dojma (55%), potom glasovna (38%) te verbalna komunikacija (7%).
Što Vaš govor tijela poručuje drugima?
Savjeti za javni nastup
S obzirom da kod uspostavljanja prvog kontakta s publikom prvenstveno reagiramo instiktivno i emocionalno, nije nimalo lako pridržavati se nekih načela koja smo si postavili prije izlaganja. Međutim, vjerujemo da se uz vježbu i pridržavanje nekih savjeta itekako može poboljšati naš javni nastup.
Savjeti kojih se treba pridržavati tijekom izlaganja:
- održavati kontakt očima
- funkcionalno kretanje u prostoru
- stabilan stav i uspravno držanje
- osmijeh
- funkcionalna gestikulacija
- usklađena gestikulacija i mimika sa sadržajem (kongurencija).
Tijekom javnog nastupa pokušajte izbjegavati:
- okretanje leđa publici (čitanje s platna)
- ljuljanje i njihanje
- ruke u džepu
- lomljenje prstiju, upiranje kažiprstom
- oštar predmet u ruci (olovka)
- bezizražajno lice.
Što se glasovne komunikacije tiče itekako je potrebno obratiti pozornost na to kako govorimo. U vidu toga, neki od savjeta su:
- duboko disati
- prilagoditi tempo govorenja
- govoriti razgovjetno
- modulirati glasom
- raditi pauze
- naglašavati bitne poruke
- ne biti tih/glasan
- ne koristiti poštapalice.
Kada smo usavršili svoju neverbalnu i glasovnu komunikaciju, potrebno je pripaziti i na verbalnu komunikaciju odnosno što to govorimo. Kada nismo usklađeni na sve 3 razine, odnosno kada ne komuniciramo istu poruku neverbalno, glasovno i verbalno, nismo uvjerljivi. Kako bismo vratili pozornost s prvog dojma na sam sadržaj prezentiranja, bitno je otkloniti sve moguće šumove na neverbalnoj i glasovnoj razini.
Učinkovita priprema javnog nastupa u 10 koraka
- Odrediti i ograničiti temu
- Definirati publiku
- Definirati cilj
- Definirati ključnu poruku
- Prikupiti materijale, dokaze, istraživanja, objašnjenja, argumente, podatke…
- Odvojiti bitno od nebitnog
- Odabrati strukturu
- Strukturirati izlaganje
- Odabrati format
- Vježbati izvedbu!
Ako i Vi želite razvijati svoje prodajne i managerske vještine, pridružite nam se na Prodajnoj Akademiji koja se održava od 16. ožujka do 13. lipnja 2018. Više informacija na sljedećem linku: Prodajna Akademija
Želite li usavršiti svoj javni nastup, pridružite nam se na dvodnevnom seminaru 6. i 7. ožujka 2018. na radionici ‘Uspješan i uvjerljiv javni nastup.‘ Više informacija na sljedećem linku: Uspješan i uvjerljiv javni nastup