fbpx

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]
BLOG

Pratite nas:

Govor tijela i savjeti za uspješniji javni nastup

Govor tijela i savjeti za uspješniji javni nastup

Većina stručnjaka ističe kako je ključ uspjeha poslovne prezentacije prvi dojam koji ostavimo tijekom izlaganja. Naime, u tom periodu uspostavljamo prvi kontakt s publikom, reagiramo instiktivno i emocionalno prije nego racionalno i stvaramo dojam koji kasnije teško mijenjamo. S obzirom da se prvi dojam formira u prvih 7 do 30 sekundi neupitno je koliko je važno povesti računa o našem javnom nastupu.

Što čini prvi dojam kod javnog nastupa?

Prvi dojam tijekom javnog nastupa stvaramo kroz:

  • neverbalnu komunikaciju (kako izgledamo i kako se ponašamo)
  • glasovnu komunikaciju (kako govorimo)
  • verbalnu komunikaciju (što govorimo).

Od svega navedenog, neverbalna komunikacija najviše utječe na stvaranje prvog dojma (55%), potom glasovna (38%) te verbalna komunikacija (7%).

 

Što Vaš govor tijela poručuje drugima?

Savjeti za javni nastup

S obzirom da kod uspostavljanja prvog kontakta s publikom prvenstveno reagiramo instiktivno i emocionalno, nije nimalo lako pridržavati se nekih načela koja smo si postavili prije izlaganja. Međutim, vjerujemo da se uz vježbu i pridržavanje nekih savjeta itekako može poboljšati naš javni nastup.

Savjeti kojih se treba pridržavati tijekom izlaganja:

  • održavati kontakt očima
  • funkcionalno kretanje u prostoru
  • stabilan stav i uspravno držanje
  • osmijeh
  • funkcionalna gestikulacija
  • usklađena gestikulacija i mimika sa sadržajem (kongurencija).

Tijekom javnog nastupa pokušajte izbjegavati:

  • okretanje leđa publici (čitanje s platna)
  • ljuljanje i njihanje
  • ruke u džepu
  • lomljenje prstiju, upiranje kažiprstom
  • oštar predmet u ruci (olovka)
  • bezizražajno lice.

Što se glasovne komunikacije tiče itekako je potrebno obratiti pozornost na to kako govorimo. U vidu toga, neki od savjeta su:

  • duboko disati
  • prilagoditi tempo govorenja
  • govoriti razgovjetno
  • modulirati glasom
  • raditi pauze
  • naglašavati bitne poruke
  • ne biti tih/glasan
  • ne koristiti poštapalice.

Kada smo usavršili svoju neverbalnu i glasovnu komunikaciju, potrebno je pripaziti i na verbalnu komunikaciju odnosno što to govorimo. Kada nismo usklađeni na sve 3 razine, odnosno kada ne komuniciramo istu poruku neverbalno, glasovno i verbalno, nismo uvjerljivi. Kako bismo vratili pozornost s prvog dojma na sam sadržaj prezentiranja, bitno je otkloniti sve moguće šumove na neverbalnoj i glasovnoj razini.

Učinkovita priprema javnog nastupa u 10 koraka

  1. Odrediti i ograničiti temu
  2. Definirati publiku
  3. Definirati cilj
  4. Definirati ključnu poruku
  5. Prikupiti materijale, dokaze, istraživanja, objašnjenja, argumente, podatke…
  6. Odvojiti bitno od nebitnog
  7. Odabrati strukturu
  8. Strukturirati izlaganje
  9. Odabrati format
  10. Vježbati izvedbu!

Ako i Vi želite razvijati svoje prodajne i managerske vještine, pridružite nam se na Prodajnoj Akademiji koja se održava od 16. ožujka do 13. lipnja 2018. Više informacija na sljedećem linku: Prodajna Akademija

Želite li usavršiti svoj javni nastup, pridružite nam se na dvodnevnom seminaru 6. i 7. ožujka 2018. na radionici ‘Uspješan i uvjerljiv javni nastup.‘ Više informacija na sljedećem linku: Uspješan i uvjerljiv javni nastup

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup