Brojni su razlozi za posjećivanje poslovno-zabavnih evenata, na kojima imate priliku za umrežavanje s partnerima i potencijalnim klijentima. Izdvojili smo nekoliko najvažnijih, koje vam mogu pomoći u poslu.
1. Povećat ćete svoju’ vidljivost’.
Stvaranje imagea iznimno je važno za marketinške aktivnosti vaše tvrtke, i upravo zato trebate odlaziti na poslovno-zabavna događanja te se smisleno uključiti u ‘mrežu’, čime se otvaraju brojne mogućnosti novih suradnji i učvršćuju dosadašnji odnosi s partnerima i kupcima.
Jedan od najvažnijih elemenata, ali i onaj koji se najčešće zanemaruje, jest stvaranje efektnog i snažnog dojma te pokazivanje pozitivnog pristupa i dobronamjernosti u komunikaciji i ‘prezentaciji’ sa sugovornicima. No imajte na umu i da to trebate činiti kontinuirano.
2. Što češće pojavljivanje na ovakvim događanjima može biti ugodan početak poslovnog (ali i prijateljskog) odnosa, koji potencijalno može dovesti do novih strateških saveza, projekata, zajedničkih ulaganja, i najvažnije – preporuka.
Suprotno uvriježenom mišljenju, vrlo malo ljudi može reći da je odmah na početku razgovora i na samom eventu sklopio poslove, u samo nekoliko sati. Ovi kontakti i razgovori samo su prvi korak u ostvarivanju konkretnih ‘rezultata’. Puno je bitnije napraviti kvalitetan ‘follow-up’ razgovora. To je ključ za stvaranje i produbljivanje odnosa koji vas također mogu dovesti do novih klijenata.
3. Bit ćete u tijeku s trendovima.
Važno je biti upoznat što se događa oko vas, u vašem sektoru poslovanja, ali i što je aktualno u drugim granama s kojima ste na bilo koji način povezani, ili ćete tek biti. Prepoznajte svoj krug potencijalnih klijenata i družite se sa svojom ciljnom skupinom.
Posjećivanje događanja na kojima imate prilike za poslovno umrežavanje omogućit će vam nove i(li) dodatne informacije o aktualnim i budućim trendovima. Informacije koje saznate kroz razgovore mogu vam dati prednost u odnosu na konkurenciju.
4. Povežite se s utjecajnim osobama!
Umjesto odlaska na svaki poslovni događaj koji vam je u blizini, pažljivo odaberite evente koje ocjenjujete najpoželjnijim za vaš networking i posjećujte ih redovno. No, prije svega, potrebno je ipak barem ukratko istražiti tko sve posjećuje događanje koje ste odabrali, kako biste svoju energiju i vrijeme racionalno utrošili i postigli željeni efekt.
5. Naučite nove stvari i probudite motivaciju kroz nesvakidašnju atmosferu, ali i slušajući govore utjecajnih stručnjaka.
Poslovna događanja često imaju i govornike koji su stručnjaci u području koje će biti od interesa za vas i za vaše tržište. Osim što ćete moći saznati važne informacije, mnogi od tih sugovornika mogu vam (pa i sasvim slučajno) dati ideju koja će prerasti u novi projekt, ulaganje i dati dodatni poticaj za ‘akciju’.
6. Pronađite povoljnije i pouzdanije dobavljače.
Osim vlastitog razvoja, moguće je da ćete baš sresti i novog dobavljača koji će vam moći ponuditi bolje uvjete suradnje od dosadašnjih. Tako biste kroz novog partnera mogli riješiti probleme koji su dosada bili prisutni u poslovanju. Umrežavanje na ovakvim događajima može biti mjesto na kojem ćete pronaći novog računovođu ili osobu koja će osnažiti vaš prodajni tim.
7. Ojačajte svoj marketinški nastup.
Koristite ovakve evente za razgovore s ljudima i kako bi poboljšali svoj prezentacijski nastup. Budite precizni i sažeti u iznošenju vaše ponude i predstavljanju poslovanja te prednosti koje vaša tvrtka ima. Vježbajte svoju prezentaciju i vrlo brzo ćete uočiti dodatno samopouzdanje te da ste sada u mogućnosti, u vrlo kratkom vremenu, prenijeti najvažnije detalje o vašem poslu potencijalnim partnerima i klijentima.
8. Budite društveni i otvorite se.
Ljudi su društvena bića i očekuju otvorenost u interakciji licem u lice. Ljudi su danas sve opterećeniji i posao ‘nose kući’ te im je potreban i socijalni moment, interakcija, kako bi se opustili, ali i napunili se energijom, očuvali svoje zdravlje, ili se jednostavno družili u opuštenoj atmosferi.
9. Pronađite idealnog zaposlenika (ili novu tvrtku)
Ako proširujete svoje poslovanje i potrebni su vam novi ljudi, ovakva događanja odlična su polazna točka za istraživanje tržišta i ‘headhunting’. Iskoristite priliku i pronađite skrivene talente koji su tu, pored vas, a koji vam se ne bi na isti način otvorili npr. na službenom razgovoru za posao.
10. Otkrijte što pokreće tržište i potrebu za vašim proizvodima ili uslugama.
Predstavite se u najboljem svjetlu i otkrijte potencijalnim partnerima na koji bi im način vaši proizvodi ili usluge poboljšali poslovanje, ali pritom budite spremni i na nesvakidašnja pitanja. No upravo u takvim uvjetima ili, još bolje, nakon održanog eventa, možete stvoriti sliku razvoja odnosa s novim ili starim klijentom. Možda do sada i niste dovoljno dobro upoznali osobe s kojima ste partner, pa ste u mogućnosti stvoriti novi dojam, stav, kao i dodatnu ponudu ili novi proizvod koji se iskristalizirao kao potreba vaših partnera i tržišta. Nakon svega vidjet ćete da ste odlično iskoristili svoje vrijeme, dobro se zabavili, upoznali nove ljude i dobili dodatnu priliku za razvoj poslovanja.
Izvor: Strategic Business Network, Leni Chauvin