Prema broju prodanih automobila do rujna, čvrsto vodeće mjesto drži Zagrebačka županija, s prodanih 11.249 vozila. Na drugom je mjestu Požeško-slavonska (3.752), a među prvih pet nalaze se i Bjelovarsko-bilogorska (3.004), Splitsko-dalmatinska (2.422) te Primorsko-goranska županija (2.158).
U prvih osam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano 32.330 novih vozila, od kojih je 18.352 dizelaša, te 13.436 benzinaca. Također, prodano je 281 vozilo s plinskim pogonom, 216 hibrida i 45 na električni pogon. Do istog razdoblja prošle godine ukupno je prodano manje vozila – 26.628.
Prvo mjesto na ljestvici najprodavanijih modela i dalje drži VW Golf, a slijede ga Renault Clio, Ford Focus, Opel Astra te Škoda Octavia. Prema broju prodanih automobila do rujna, čvrsto vodeće mjesto drži Zagrebačka županija, s prodanih 11.249 vozila. Na drugom je mjestu Požeško-slavonska (3.752), a među prvih pet nalaze se i Bjelovarsko-bilogorska (3.004), Splitsko-dalmatinska (2.422) te Primorsko-goranska županija (2.158).
|
MODEL |
KOLOVOZ 2016. |
KOLOVOZ 2016. |
UKUPNO 2016. |
UKUPNO 2016. |
kom. | % | kom. | % | ||
1. | Volkswagen Golf | 135 | 5,71% | 1.658 | 5,13% |
2. | Renault Clio | 16 | 0,68% | 1.460 | 4,52% |
3. | Ford Focus | 53 | 2,24% | 1.367 | 4,23% |
4. | Opel Astra | 33 | 1,40% | 1.360 | 4,21% |
5. | Škoda Octavia | 67 | 2,83% | 1.292 | 4,00% |
6. | Suzuki Vitara | 116 | 4,90% | 1.069 | 3,31% |
7. | Volkswagen Polo | 48 | 2,03% | 946 | 2,93% |
8. | Opel Corsa | 58 | 2,45% | 942 | 2,91% |
9. | Volkswagen Passat | 88 | 3,72% | 856 | 2,65% |
10. | Ford Fiesta | 28 | 1,18% | 702 | 2,17% |
11. | Peugeot 208 | 39 | 1,65% | 640 | 1,98% |
12. | Kia Ceed | 42 | 1,78% | 604 | 1,87% |
13. | Volkswagen Up | 17 | 0,72% | 578 | 1,79% |
14. | Dacia Sandero | 51 | 2,16% | 559 | 1,73% |
15. | Škoda Fabia | 24 | 1,01% | 553 | 1,71% |
16. | Dacia Duster | 31 | 1,31% | 540 | 1,67% |
17. | Hyundai I30 | 13 | 0,55% | 497 | 1,54% |
18. | Škoda Rapid | 65 | 2,75% | 443 | 1,37% |
19. | Seat Leon | 93 | 3,93% | 431 | 1,33% |
20. | Renault Captur | 17 | 0,72% | 424 | 1,31% |
21. | ostali | 1.331 | 56,28% | 15.409 | 47,66% |
UKUPNO | 2.365 | 100% | 32.330 | 100% |
Prodaja putničkih automobila prema modelima
Županije | kom. |
% |
|
1. | Zagrebačka | 11.249 | 34,79% |
2. | Požeško-slavonska | 3.752 | 11,61% |
3. | Bjelovarsko-bilogorska | 3.004 | 9,29% |
4. | Splitsko-dalmatinska | 2.422 | 7,49% |
5. | Primorsko-goranska | 2.158 | 6,67% |
6. | Istarska | 1.729 | 5,35% |
7. | Osječko-baranjska | 1.536 | 4,75% |
8. | Međimurska | 1.059 | 3,28% |
9. | Zadarska | 945 | 2,92% |
10. | Šibensko-kninska | 763 | 2,36% |
11. | Varaždinska | 664 | 2,05% |
12. | Dubrovačko-neretvanska | 634 | 1,96% |
13. | Karlovačka | 419 | 1,30% |
14. | Krapinsko-zagorska | 406 | 1,26% |
15. | Vukovarsko-srijemska | 383 | 1,18% |
16. | Sisačko-moslavačka | 353 | 1,09% |
17. | Brodsko-posavska | 346 | 1,07% |
18. | Koprivničko-križevačka | 308 | 0,95% |
19. | Virovitičko-podravska | 110 | 0,34% |
20. | Ličko-senjska | 90 | 0,28% |
UKUPNO | 32.330 | 100% |
Broj prodanih putničkih automobila po županijama, prvih 8 mjeseci
Novi i poboljšani modeli vozila – što nas čeka do kraja godine
U segmentu kompaktnih automobila model i30 izvrstan je predstavnik branda Hyundai te jedan od najprodavanijih modela u tom izvanredno kompetitivnom segmentu. Ovu jesen u sklopu pariškog autosalona očekuje se svjetska premijera novog modela i30. Na tržištu bi kupcima trebao biti dostupan u prvim mjesecima sljedeće godine.
-Po dosadašnjem iskustvu, i na primjeru novog Hyundai Tucsona, svaki je Hyundai novitet posljednjih godina ujedno značio i novi, veliki dodatni iskorak što se tiče dizajna, kvalitete i sigurnosti. Tako da vjerujemo da će i novi i30 nastaviti s uspjehom svog prethodnika – kaže Dario Matečić, direktor marketinga i komunikacija, Hyundai Hrvatska d.o.o.
Hyundai je ove godine predstavio i novi IONIQ, prvi model na svijetu koji dolazi u tri moguće opcije pogona: hibridni, električni i plug-in hibrid. Do kraja godine na tržište dolazi hibridna verzija, a početkom sljedeće godine očekuje se i model na električni pogon.
Peugeot Traveller, premijerno predstavljen na Ženevskom salonu, na hrvatsko tržište stiže u listopadu. Odjel za dizajn marke Peugeot u ovaj segment uvodi nove prepoznatljive elemente tipične za limuzine i SUV-ove Marke. Peugeot je obogatio Traveller i mnogim drugim adutima kako bi to vozilo postalo uzor u segmentu. Njegova nova osnova, izrađena na temelju modularne platforme EMP2, pruža visoku razinu kvalitete, učinkovitosti i rekordnu potrošnju u segmentu.
Njegovi motori BlueHDi Euro6 opremljeni su najučinkovitijom tehnologijom zaštite okoliša na tržištu, zahvaljujući sustavu SCR smještenom ispred filtra krutih čestica (FAP). U upotrebi od kraja 2013., ovi motori povezuju užitak u vožnji s performansama te nude do 180 KS i 400 Nm. Zahvaljujući tome, gama modela Peugeot Traveller postiže prosječnu emisiju CO2 od 140 g/km (i potrošnju od 5,4 l/100 km), što je „Best in Class“ u segmentu. Peugeot Traveller u svojoj unutrašnjosti jamči bezbrižnu vožnju zahvaljujući voznim svojstvima u skladu sa znanjem i umijećem marke Peugeot, kao i prvoklasni ugođaj i udobnost. Višestruke konfiguracije do najviše devet sjedala i obilje opreme, koja je u nekim slučajevima jedinstvena u segmentu, čine Peugeot Traveller jednostavnim za uporabu i prilagodljivim svakodnevnom životu.
-Kada je riječ o sigurnosti, Peugeot Traveller osvojio je pet zvjezdica na testiranjima Euro NCAP objavljenima u prosincu 2015. godine – napominje Jasmina Pecotić, voditeljica Komunikacija Peugeot, Citroën i DS, C Automobil Import d.o.o. / P Automobil Import d.o.o.
Novi C4 Picasso i novi Grand C4 Picasso započinju novu etapu na hrvatskom tržištu od listopada 2016. Veću dinamičnost i izražajnost potvrđuje svojim novim prednjim krajem i ponudom dvobojnog krova, a veću mogućnost personalizacije izborom od četiri vrlo različita uređenja unutrašnjosti. Kako bi putovanje u novom C4 Picasso uvijek bilo jedinstveno iskustvo, opremljen je novim intuitivnim tehnologijama koje su korisne u svakodnevici, poput npr. sustava otvaranja vrata prtljažnika slobodnih ruku. Novi Citroën C4 Picasso nudi spoj svih elemenata za blagostanje tijela i duha, kao što je program Citroën Advanced Comfort®.
Citroën SpaceTourer, moderno vozilo snažnog karaktera, svojim trima izvedbama i mogućnostima unutarnjeg uređenja daje novi odgovor na potrebe suvremenih obitelji i osoba koje vole putovati s prijateljima, ali i poslovnih korisnika. Taj je novi kombi pravi nomad koji ide u korak s vremenom te beskompromisno objedinjuje udobnost, praktičnost i estetiku. Zahvaljujući novoj platformi SpaceTourer nudi iznimna vozna svojstva i učinkovitost te potrošnju po kojoj je „Best in Class“. Opremljen je tehnologijama koje jamče visoku razinu sigurnosti i svakodnevni život čine lakšim. SpaceTourer prava je pratnja za intenzivan život bez granica, premijerno je predstavljen na Ženevskom salonu automobila, a na hrvatsko tržište stiže također u listopadu.
-Redizajnirani Audi A3 upravo je stigao u sve ovlaštene Audi salone: Matrix LED svjetla, Audi virtual cockpit i Audi connect, samo su neka od brojnih lica njegovog napretka. Kraj godine obilježit će potpuno novi Audijev model, Audi Q2, urbani crossover oštrih linija i individualnog karaktera. Jednostavno #untaggable – navodi Petra Kovačević, Audi marketing&PR manager, Porsche Croatia d.o.o.
Ponuda poslovne klase automobila – novi modeli za najzahtjevnije
Ove godine tržištu je predstavljena nova Hyundai Elantra, kompaktna obiteljska i poslovna limuzina. U segmentu više srednje klase Hyundai u ponudi ima model i40, dostupan u sedanskoj i karavanskoj verziji. Model koji nudi izvanrednu vrijednost za novac kupaca, a dostupan je za 179.990 kuna u sedan verziji uz dizelski motor snage 141 KS i bogati paket opreme Comfort, koji između ostalog uključuje izvanrednu sigurnosnu opremu, navigacijski uređaj sa 7” monitorom i kamerom za vožnju unatrag, automatski dvozonski klima uređaj, tempomat i još mnogo toga.
-Kod poslovnih kupaca popularni su i Hyundai SUV modeli. Od jeseni prošle godine, kada je uveden na tržište, novi Hyundai Tucson postao je najbrže prodavani Hyundai model na europskom tržištu u povijesti branda Hyundai. Također, izvanredno je primljen i na hrvatskom tržištu. Od Hyundai SUV modela koji su interesantni poslovnim kupcima, ove godine osvježeni i unaprijeđeni, tu su i Santa Fe te Grand Santa Fe – zaključuje Dario Matečić.
Novi SUV Peugeot 3008 bit će zvijezda štanda marke Peugeot na sljedećem Salonu automobila u Parizu, gdje će se napokon predstaviti publici prije lansiranja na hrvatsko tržište u listopadu. Taj dugo iščekivani model osvaja tržište SUV vozila segmenta C, kategorije vozila koja je u punom razvoju u svim dijelovima svijeta. Usmjeren je na zahtjevne kupce koji su u potrazi za isticanjem i novim iskustvima s vrlo snažnim adutima.
-Bilo da se radi o spektakularnom Peugeot i-Cockpit® najnovije generacije, iznimno zanosnom dizajnu, optimiranoj učinkovitoj konstrukciji, tehnološki naprednoj opremi, novi SUV Peugeot 3008 želi se ponajprije nametnuti kao veliki igrač. On će biti predvodnik nove game SUV vozila marke Peugeot na globalnoj razini – kaže Jasmina Pecotić.
-Krajem godine planirano je uvođenje Audija A5 Coupé – umjetničkog djela iz Ingolstadta, koje od 2007. godine broji niz obožavatelja i, naravno, kupaca. Novi A5 Coupé odiše sportskim, suvremenim i markantnim izgledom. No unatoč tome ostaje vjeran svojoj DNK jer je sportski i elegantan karakter prenesen i na novu verziju. Ispod kože modela A5 nalazi se dojmljiva, potpuno nova šasija, snažni motori te inovativne infotainment značajke i sustavi potpore za vozača – najavljuje Petra Kovačević.
Tržište gospodarskih vozila – konstantan rast potražnje
Prema istraživanju portala JaTrgovac, od 2012. godine, kada je registrirano 3.629 vozila, tržište je u 2015. poraslo za 80% – na 6.879 vozila. Povećanje potražnje najviše se odnosi na gradska dostavna vozila (125%) te na furgone (70%). Na godišnjoj razini, u usporedbi s 2014. godinom, hrvatsko tržište motornih vozila prošle je godine zabilježilo značajniji rast prodaje novih lakih gospodarskih vozila s povećanjem 31,6%.
Rastu prodaje pogoduje i redizajn poznatih modela gospodarskih vozila, kojim proizvođači kupcima prezentiraju poboljšanja u funkcionalnosti. Do kraja godine hrvatsko tržište očekuje nekoliko novih modela, a nisu zanemarivi niti posebni uvjeti financiranja.
Novi Peugeot Expert dio je obnovljene ponude i razvoja komercijalnog položaja Marke na tržištu gospodarskih vozila. Bit će premijerno predstavljen na Salonu u Birminghamu 2016., a na hrvatsko tržište stiže u listopadu. Novi prepoznatljivi elementi dizajna Peugeot daju mu snažan i privlačan karakter, izražavajući robusnost i suvremenost. Izrađen je na sasvim novoj bazi te se odlikuje svim prednostima modularne platforme EMP2, kao što su kompaktnost, smanjena masa, učinkoviti motori s emisijom CO₂ od 133 g/km i kvaliteta. U segment uvodi inovativnu opremu kao što su automatska klizna bočna vrata, modularnost kabine uz Moduwork, Active Safety Brake, kamera za vožnju unatrag s funkcijom VisioPark, navigacijski sustav 3D povezan s Internetom. Novi Peugeot Expert odlikuje se najvećom nosivošću od 1400 kg te se nudi u tri duljine, od jedinstvene izvedbe Compact od samo 4,60 m pa sve do duljine 5,30 m. Taj je furgon posebno prilagođen kretanju po gradu, zahvaljujući visini od samo 1,90 m. Kada je riječ o sigurnosti, valja naglasiti da je u svojoj kategoriji dosegao visoku razinu, odnosno da je dobio 5 zvjezdica na testiranjima Euro NCAP.
Citroën Jumpy ulazi u novo doba s modelom sasvim nove generacije. Lansiran 1995. i proizveden u više od 600.000 primjeraka, na hrvatsko tržište stiže u listopadu 2016. S više od 80 godina iskustva u segmentu lakih gospodarskih vozila, Citroën donosi rješenje prilagođeno svakodnevnoj upotrebi. Nezaobilazni partner poslovnih korisnika, Novi Jumpy zamišljen je kao učinkovito i ergonomsko vozilo koje je jednostavno i sigurno za upotrebu. Namijenjen je brojnim poslovnim korisnicima (obrtnicima, građevinarima, dostavljačima, uslužnim djelatnostima, udruženjima…) te dolazi u obliku furgona, kombija, s produljenom kabinom ili kabinom i podnicom. Dolazi u 3 duljine (XS: 4,60 m, M: 4,95m i XL: 5,30m) među kojima svaki poslovni korisnik može birati u skladu s vlastitim potrebama i djelatnostima.
AutoZubak za sve je kupce novih vozila marke Volkswagen Gospodarska vozila pripremio posebne uvjete financiranja putem operativnog ili financijskog leasinga u kunama uz kamatnu stopu od 1,99%. Tako sada kupci modela VW Caddy Furgon, Caddy Van, Transporter ili Crafter mogu financirati nabavu novih vozila potrebnih za svoje djelatnosti u kunama i uz najpovoljniju kamatnu stopu na tržištu.
Najbrži svjetski električni automobil – hrvatski Concept_One
Rimčev Concept_One premijeru je doživio kao serijsko izdanje na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi, a riječ je o automobilu koji je 2011. godine predstavljen u Frankfurtu kao konceptni model.
Pokreću ga četiri elektromotora, po dva na svakoj osovini – ukupno je u pitanju maksimum od 811 kW/1.088 KS i 1.600 Nm. Napajan je iz 82 kWh baterija, a ubrzanje s mjesta do brzine od 100 km/h postiže za svega 2,6 sekundi, odnosno do 200 km/h u 6,2 sekunde te 300 km/h za 14,2 s. Automobil težak 1850 kilograma sposoban je postići najveći brzinu od 355 km/h. Cijena automobila iznosi oko 742.000 EUR.
Razlike u cijeni servisa automobila na razini Hrvatske
Prema istraživanju koje je Večernji list proveo početkom kolovoza, ima razlike u cijenama servisa u ovlaštenim servisnim centrima pojedinih marki automobila na kontinentu u odnosu na obalu. Za primjer su uzeli četiri ovogodišnja najprodavanija hrvatska automobila – VW Golf, Renault Clio, Ford Focus i Opel Astru. Za usporedbu su uzeli cijene izmjene motornog ulja i filtara za spomenuta četiri auta 2010. Godišta, s prijeđenih 100.000 km. No treba uzeti u obzir da su cijene samo informativne.
U zagrebačkom ovlaštenom servisu su za izmjenu ulja i filtra ulja za VW Golf ponudili cijenu od 676 kuna. Cijena istog servisa u Dubrovniku je 720 kuna, u Rijeci 550 do 600 kuna, a u rovinjskom servisu 600 do 700 kuna – cijene su zbog 4+ akcije za aute starije od četiri godine prilično ujednačene. U Opelu su dobili najmanju cijenu za izmjenu ulja i filtra od svih auta u istraživanju. U Zadru bi u sklopu akcije ova izmjena iznosila 400 kuna, u Dubrovniku 874, u Zagrebu 580, a u Puli 810 kuna.
U Renaultovim su ovlaštenim servisima cijene za Clio 1,2 16V također različite. U Zagrebu su dobili najveću informativnu cijenu od 750 kuna, u Šibeniku 500 kuna, Zadru 550 kuna, dok takav servis u Dubrovniku stoji 635 kuna. U Fordovoj ovlaštenoj mreži su za izmjenu ulja i filtra ulja za Focus 1,6 cijene prilično ujednačene, osim servisa u Dubrovniku koji je ponudio 800 kuna. Zagrebački servis ponudio je informativnu cijenu od 650 kuna, u riječki 590 kuna, a zadarski 600 kuna.
Prema riječima Darija Matečića, Hyundai svojim kupcima novih vozila osigurava jedinstveni jamstveni paket na tržištu: 5 godina jamstva bez ograničenja kilometraže uz jamstvo mobilnosti i godišnje preglede vozila tijekom jamstvenog roka.
Sva nova Audi vozila, koja se u Hrvatskoj prodaju preko ovlaštenih Audi trgovaca, u cijeni serijskog modela imaju i produženo jamstvo, pojašnjava Petra Kovačević.
Prvi car sharing u Hrvatskoj
Sredinom lipnja u Zagrebu je predstavljen Spin City, prva usluga car sharinga u Hrvatskoj, prilikom koje je u promet pušteno prvo od 30 novih vozila za vožnju gradom i okolicom. Ova se usluga sukorištenja automobila temelji na suvremenoj zelenoj ekonomiji i ekonomiji dijeljenja, te je privatna inicijativa za nadopunu mreže javnog gradskog prijevoza koja za cilj ima rasteretiti zagrebačke prometnice i parkirališta, s pozitivnim ekološkim utjecajem u vidu korištenja 10 vozila na električni pogon.
Projekt vođen konceptom ‘Više vožnje i manje gnjavaže’ građanima je predstavio Matija Krznar, direktor tvrtke Urban Mobility, koja je u Hrvatsku donijela prvu uslugu car sharinga.
Hoće li promjena sustava testiranja utjecati na cijenu automobila?
Krajem srpnja pojavile su se informacije o vrlo vjerojatnom poskupljenju pojedinih automobila u Hrvatskoj. Trenutni sustav, uz cijenu, automobile u porezne razrede svrstava i na osnovi emisija ugljičnog dioksida po zastarjelom NEDC protokolu testiranja potrošnje. Od rujna 2017. godine u Europskoj uniji na snagu bi trebao stupiti novi WLTP protokol, po kojem će se vozila testirati u realnim uvjetima te se predviđa da će on povisiti deklariranu potrošnju.
S obzirom na to da je količina ugljičnog dioksida kojeg automobil ispušta povezana s potrošnjom goriva, očekuje se da će porastom deklarirane potrošnje porasti i deklarirana emisija CO₂. Tako će se pojedini automobili pomaknuti u višu kategoriju, trošarina će biti veća, stoga i konačna cijena vozila.
Godišnji raspored salona automobila i privrednih vozila prema Međunarodnoj organizaciji proizvođača motornih vozila (OICA) za 2017. godinu
Mjesto | Zemlja | Datum | web |
Detroit | SAD | 10. – 23.01. | www.naias.com |
Kairo | Egipat | 12. – 16.01. | – |
Bruxelles | Belgija | 14. – 23. 01. | www.febiac.be |
Ženeva | Švicarska | 01. – 13.03. | www.salon-auto.ch |
Beograd | Srbija | 24.03. – 03.04. | www.begfair.com |
Seoul | Koreja | 31.03. – 10.04. | www.motorshow.or.kr |
Zagreb | Hrvatska | 05. – 09.04. | www.zv.hr/autoshow |
Amsterdam | Holandija | 12. – 23.04. | www.autorai.nl |
New York | SAD | 20.04. – 01.05. | www.autoshowny.com |
Barcelona | Španjolska | 12. – 22.05. | www.firabcn.es |
Kijev | Ukrajina | 25. – 29.05. | www.sia-motorshow.com.ua |
Brno | Češka | 03. – 09.06. | www.bvv.cz |
Sofija | Bugarska | 10. – 19.06. | www.svab.bg |
Buenos Aires | Argentina | 16. – 26.06. | www.elsalondelautomovil.com.ar |
Moskva | Rusija | 13. – 17.09. | http://eng.mas-expo.ru |
Frankfurt | Njemačka | 13. – 25.09. | www.iaa.de |
Nitra | Slovačka | 28.09. – 03.10. | www.agrokomplex.sk |
Johannesburg | Južnoafrička Republika | 06. – 16.10. | www.johannesburgmotorshow.co.za |
Sao Paulo | Brazil | 23. – 28.10. | www.reedalcantara.com.br |
Atena | Grčka | 04. – 13.11. | www.seaa.gr |
Lisabon | Portugal | 04. – 13.11. | www.acap.pt |
Milano | Italija | 17. – 20.11. | www.tltiexpo.it |
Istambul | Turska | 24. – 27.11. | www.odd.org.tr |
Tokyo | Japan |
30.11 – 11.12. |
www.tokyo-motors |