Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Strategija poslovanja banke u segmentu poduzetništva sve je više usmjerena na partnerski odnos s tvrtkama

Strategija poslovanja banke u segmentu poduzetništva sve je više usmjerena na partnerski odnos s tvrtkama

Prilagođavanje komercijalnih banaka klijentima proizlazi kako iz sve snažnije konkurencije, tako i zbog značajnijeg udjela loših plasmana poslovnom sektoru iz ranijih godina te zbog sve snažnijeg prodora tehnoloških tvrtaka (FinTech) u tradicionalni bankarski sektor, prije svega u sustave plaćanja.

Uz stvaranje što obuhvatnijih i pristupačnijih modela svojih proizvoda kako bi privukle poslovne klijente, banke dodatno naglašavaju prilagodljivost njihovim individualnim zahtjevima i specifičnostima. Usto, za klijente se bore i nizom pogodnosti te savjetodavnim pristupom. Prilagođavanje klijentima proizlazi kako iz sve snažnije konkurencije, tako i zbog značajnijeg udjela loših plasmana poslovnom sektoru iz ranijih godina te zbog sve snažnijeg prodora tehnoloških tvrtaka (FinTech) u tradicionalni bankarski sektor, prije svega u sustav plaćanja.

Prilagođavanje zahtjevima poslovnih klijenata

Banke imaju širok spektar proizvoda usmjerenih na financiranje tekućeg poslovanja, investicijskih aktivnosti poduzetnika, projektno financiranje te akreditivno-garantne poslove. Banke kroz široku paletu proizvoda za financiranje tekuće likvidnosti i investicijskih ciklusa prate male i srednje poduzetnike. Krediti za obrtna sredstva odobravaju se na kratki i srednji rok, dok su krediti za financiranje investicija dužeg roka povrata. Usto, banke nerijetko nude mogućnosti kreiranja posebnih koncepata i kombinacija proizvoda u skladu s potrebama svakog klijenta, odnosno njegovog poslovanja.

-Privredna banka Zagreb d.d. je, kao jedna od vodećih korporativnih banaka u Hrvatskoj, u cilju razvijanja snažnog poslovnog odnosa s klijentima malim i srednjim poduzetnicima, ima razgranatu poslovnu mrežu kroz pet regija, 16 SME Poslovnih centara i 54 Sinergo deskova – rekao nam je pomoćnik izvršnog direktora odnosa s javnošću i marketing PBZ-a, Dražen Dumančić, dodavši kako je ta banka u poslovanju s poduzetnicima stalno fokusirana na razvoj novih i poboljšanje postojećih proizvoda, uvođenje inovativnih poslovnih aplikacija, optimizaciju procesa i organizaciju kako bi se osigurala učinkovitija usluga klijenatima.

Oštru borbu za poslovne klijente potvrđuje i Ozren Tabaković iz Odjela marketinga i odnosa s javnošću Raiffeisen banke: -Mikro, mala i srednja poduzeća predstavljaju značajan segment klijenata Raiffeisen banke, stoga im nastojimo ponuditi što prihvatljivije oblike kreditiranja poslovanja. Kreiramo jednostavna rješenja u obliku akcija i kampanja, te asistiramo u ostvarivanju potpora i poslovnim suradnjama. Do koje mjere banke posvećuju pozornost poslovnim klijentima, ukazuje voditeljica eksternih komunikacija u Uredu korporativnih komunikacija  Erste&Steiermärkische Bank d.d., Danijela Trbović: -Erste banka kontinuirano razvija nove proizvode ili kombinacije proizvoda, u skladu s potrebama svakog klijenta, odnosno njegovog poslovanja. Nadalje, postoji i druga strana poslovanja banke koja poduzetnicima omogućava da kroz različite proizvode i usluge očuvaju vrijednost ili ostvare dodatnu zaradu na novčanim sredstvima stvorenim u poslovanju. Zato postoje stručni timovi banke koji će poduzetniku prenijeti potrebna znanja i uložiti svoje vrijeme u kreiranje dodatne vrijednosti za poslovanje klijenta. Naposljetku, tu je i segment savjetovanja i edukacije. Strategija poslovanja banke u segmentu poduzetništva usmjerena je na partnerski odnos koji se gradi kroz dugo vrijeme i na dugi rok. To podrazumijeva komunikaciju na razini banka-klijent, ne samo kada postoji neka potreba jedne ili druge strane, nego kontinuiran i sveobuhvatan dijalog i suradnju obiju strana.

Osiguranje plasmana i poslodavaca

Odnos banke i poslovnih klijenata ne završava samo na razvijanju partnerskih odnosa, nego i u nastojanju što sigurnijeg financijskog aranžmana. Naime, prema podatcima Hrvatske udruge banaka, udio loših kredita banaka u ukupnim plasmanima smanjio se na 14,99 posto krajem lipnja. Kada su u pitanju loši plasmani banaka, Hrvatska se tako nalazi u skupini najlošijih zemalja EU, uz Irsku i Italiju. Pokrivenost loših kredita rezervacijama počela je brže od 2013. postroženjem regulative, a regulativa je sada takva da stopa pokrića raste inercijom unatoč oporavku portfelja. S 50% krajem 2014., pokrivenost je kod kredita tvrtkama dosegnula 59,7%.
Oporavak dužnika zbog izlaska iz krize i jače gospodarske aktivnosti donijeli su urednije servisiranje dugova, no padu loših kredita značajno su pridonijeli specijalisti za restrukturiranje koji bankama nude otkup. -Njihova pojava na tržištu odraz je optimističnih očekivanja i nov je način poboljšanja poslovanja kreditora i dužnika, koji se tek u novije vrijeme koristi u Hrvatskoj, premda je uobičajen u razvijenim zemljama – ističu u HUB-u.

Kako bi se što više izbjegli loši plasmani, RBA osigurava i različite usluge za financiranje te jamstva i pisma namjere, a također i druge bankarske usluge koje se pojedinim natječajem zahtijevaju. U tom dijelu, ali i u drugim projektima, RBA ima odličnu suradnju s HBOR-om. -Našim klijentima početnicima u suradnji s HBOR-om možemo ponuditi financiranje za ulaganja u osnovna sredstva i trajna obrtna sredstva do maksimalno 1,8 milijuna kuna. Njihovu poziciju olakšavamo i HAMAG-ovom linijom EU početnik, kojom se osiguravaju jamstva za pokriće dijela glavnice kredita subjektima malog gospodarstva koji posluju do 5 godina – rekao nam je Ozren Tabaković. Erste banka svojim klijentima nudi HBOR-ove police osiguranja kredita kupcu, kredita dobavljaču i policu osiguranja kredita za pripremu izvoza. Navedene police osiguranja najčešće se ugovaraju u izvoznom poslovanju kako bi se osigurao izvozni posao na inozemnim tržištima od političkih i komercijalnih rizika.

Digitalna poslovnica

Da bi klijentima olakšali i ubrzali poslovanje, banke sve više uvode online načine korištenja svojih usluga. Već je godinama uobičajeno da klijeneti većih banaka u Hrvatskoj imaju internetske usluge, bilo da je riječ o desktop ili mobilnim platformama. Klijentima su na raspolaganju različite verzije internet bankarstva u kojem imaju uvid u stanje na računima, imaju opcije plaćanja računa, različitih transakcija, kupovanje stranih sredstava plaćanja…

Internet bankarstvo omogućuje brže i jednostavnije obavljanje transakcija, ekonomičniju i bržu komunikaciju s bankom te povoljnije naknade za obavljanje usluga. Internet paketi banaka uglavnom omogućuju pregled poslovanja (pregled i ispis prometa, stanja, izvoda, platnih naloga, pregled odobrenih kredita, pregled kreditnih kartica, njihovih korisnika i prometa po kartičnim računima), plaćanja (plaćanje u nacionalnom, prekograničnom i međunarodnom platnom prometu, slanje zbrojnog naloga – upload datoteke, interna plaćanja), oročenja (ugovaranje kunskih i deviznih oročenja, pregled, arhiva i ispis oročenih depozita te pregled neaktivnih oročenja u zadnjih 12 mjeseci), kontrolu sredstava u investicijskim fondovima, trgovanje financijskim instrumentima na Zagrebačkoj burzi te na međunarodnim tržištima kapitala.

-Kako Erste banka njeguje inovativan pristup bankarstvu te nastoji stvarati tehnološke trendove, Banka je na razini Erste Groupa osnovala i posebnu inovacijsku jedinicu BeeOne, u suradnji s kojom Erste banka u Hrvatskoj zajednički radi na inovativnim rješenjima. Banka s ciljem inovativnosti aktivno podržava i rad start-upova u sklopu kojih potiče mlade, inovativne ljude na osmišljavanje novih proizvoda mobilnog bankarstva te mentorira njihov rad – objasnila nam je Danijela Trbović. U Erste banci, na primjer, imaju naprednu opciju „slikaj i plati“ za plaćanje računa samo skeniranjem podataka i bar koda na uplatnici, njihova usluga mBanking omogućuje, među ostalim, i parcijalni sken i učitavanje fakture, a koje su razvijene kako bi se klijentima pojednostavnilo podmirivanje faktura primljenih e-mailom, odnosno nestandardiziranih ponuda za plaćanje.

U dogledno vrijeme možemo očekivati značajan porast alternativnih metoda plaćanja koje odmiču od tradicionalnih metoda, što će dovesti do boljeg korisničkog iskustva u online i klasičnim prodajnim mjestima. Razvojem komunikacijskih tehnologija banke su se našle pod pritiskom ulaska informatičkih tvrtaka (FinTech) u sektor financijskih transakcija, što ih prisiljava na brže usvajanje novih tehnologija kako bi zadržali klijenete.

Prema posljednjem istraživanju konsultantske tvrtke PwC, 83% tradicionalnih poduzeća za financijske usluge smatra da postoji rizik od gubitka dijela poslovanja zbog samostalnih poduzeća za razvoj financijske tehnologije (FinTech poduzeća), a ta brojka raste na nevjerojatnih 95% u slučaju banaka. Poduzeća koja već djeluju na tržištu financijskih usluga smatraju da postoji rizik da 23% njihovih poslovnih aktivnosti preuzmu FinTech poduzeća, dok sama FinTech poduzeća predviđaju da bi mogla preuzeti 33% poslovnih aktivnosti od već postojećih poduzeća na tržištu financijskih usluga.

Istraživanje je pokazalo da su bankarstvo i sektor plaćanja pod najvećim pritiskom od FinTech poduzeća. Ispitanici iz sektora prijenosa sredstava i plaćanja predviđaju da bi u sljedećih pet godina mogli izgubiti do 28% udjela na tržištu, a bankari predviđaju da bi mogli izgubiti 24% udjela zbog FinTech poduzeća. Na području upravljanja imovinom ta je brojka 22%, a u osiguranju 21%. Dvije trećine (67%) poduzeća za financijske usluge navelo je da je pritisak na profitne marže glavna prijetnja povezana s FinTech poduzećima, a slijedi ga gubitak udjela na tržištu (59%). Jedan od ključnih načina na koji FinTech poduzeća vrše pritisak na marže kroz inovacije jesu nagla poboljšanja u troškovima poslovanja. Na primjer, prijelaz na platforme u oblaku ne smanjuje samo avansne troškove, već i postojeće infrastrukturne troškove.

Banke olakšavaju put do europskih fondova

Sve su učestalija i povoljna financiranja poduzetnika u suradnji s drugim financijskim i institucijama države i Europske unije (HBOR, EIB, EBRD, HAMAG).

Tako, kako nam je rekao Krešimir Dumančić iz PBZ-a, ta banka osim standardnih kredita poslovnim klijentima nudi kreditnu liniju kunskih kredita s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak uz povoljne uvjete financiranja i mogućnost ugovaranja fiksnih kamatnih stopa, u suradnji s Europskom investicijskom Bankom poduzetnicima nude povoljnije uvjete kreditiranja u dijelu naknada po kreditu te kamatnih stopa, s Europskom bankom za obnovu i razvoj kreirale su posebnu kreditnu liniju za financiranje hrvatskih izvoznika, te novu, specijaliziranu liniju kredita za poduzetnice.

Ozren Tabaković iz RBA kaže kako se suradnja s HAMAG BICRO-om i ove godine omogućavaju mikro, malim i srednjim poduzetnicima iz privatnog sektora financiranja u kunama ili valutnoj klauzuli u visini do 80% glavnice kredita, i to za obrtna sredstva, ali i za investicije, a Banci se osigurava jamstvo na prvi poziv. Nedavno je RBA s HAMAG BICRO-om potpisala ugovor za kreditiranje malog i srednjeg poduzetništva kroz Operativni program EU Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., i to kroz četiri nova financijska proizvoda – Pojedinačna jamstva, Ograničena portfeljna jamstva, Mikrozajmovi i Mali zajmovi.

-Ugovor s EIF-om omogućuje financiranje MSME subjekata dugoročnim kreditima do 500.000 eura za različite namjene. EIF se uključuje jamstvom po svakom kreditu, bez dodatnog troška za korisnike, a benefit po krajnjeg korisnika se očituje u nižoj cijeni – rekao je Tabaković, dodavši da RBA nastoji osigurati dodatni poticaj za investicijska ulaganja, putem organiziranja edukacija za klijente i dostavljanja informacija o mogućnostima prijave projekata na natječaje za bespovratna sredstva EU.

Ulaganje u klijente

Erste banka svojim sudjelovanjem u inicijativi Korak po korak, koja je pokrenuta u svim članicama Erste međunarodne grupe, doprinosi daljnjem razvoju zajednice, društvenoj i ekonomskoj ravnopravnosti i financijskoj inkluziji građana.

Program Mikrofinanciranje namijenjen je nezaposlenim osobama koje žele krenuti u poduzetničke vode, odnosno poduzetnicima-početnicima koji su unutar posljednje dvije godine pokrenuli vlastito poslovanje. Cilj programa je poticanje samozapošljavanja i razvoja poduzetništva pružanjem podrške na putu oblikovanja i realizacije poslovne ideje, a uključuje besplatne online edukacije o relevantnim poduzetničkim temama uz provjeru znanja nakon svakog poglavlja, savjetovanje i financiranje.

Pored proizvoda koje banka samostalno kreira, u ponudi su i proizvodi u suradnji s drugim financijskim i institucijama države (HBOR, EIB, EBRD, HAMAG), koji omogućavaju povoljnije uvjete financiranja. Iz navedenog izbora, banka je u mogućnosti kreirati posebne koncepte i kombinacije proizvoda, sve u skladu s potrebama svakog klijenta, odnosno njegovog poslovanja. Usto, banka aktivno surađuje i s jedinicama lokalne samouprave, gradovima i županijama. Neke od ovih linija sadrže i subvencije, koje doprinose povoljnijem kreditiranju poduzetnika.

Posebnu pozornost posvećuju poduzetnicima početnicima iz područja IT industrije, i to kroz suradnju s vanjskim partnerima s kojima rade na razvoju usluga elektroničkog bankarstva,  te poduzetničkim inkubatorima. Nije riječ o klasičnom financiranju poduzetnika, već o financiranju inkubatora kroz koje banka mladim ljudima pomaže tijekom razvoja poslovne ideje.

U posljednje je vrijeme kroz suradnju komercijalnih banaka i državnih financijskih institucija sve više povoljnijih kredita za žene poduzetnice. Tako PBZ ima kredite i za financiranje obrtnih sredstava ili investicija namijenjenih tvrtkama u većinskom vlasništvu žena, ili ako su žene ovlaštene osobe za zastupanje u trenutku sklapanja ugovora o kreditu. -Ponosni smo što smo prva banka u Hrvatskoj koja je sklopila poslovnu suradnju s EBRD-om kojom je mikro, malim i srednjim poduzetnicima osigurana kreditna linija u visini od 20 milijuna eura. Četvrtina iznosa kreditne linije (5 milijuna eura) namijenjena je tvrtkama koje vode žene, s ciljem uklanjanja postojećih zapreka s kojima se žene suočavaju u poslovnom svijetu. Program obuhvaća i tehničku pomoć EBRD-a namijenjenu jačanju ženskog poduzetništva u obliku edukacija, poslovnog savjetovanja, poslovnog treniranja (Business Coaching), mentoriranja i umrežavanja, a koji su za krajnje korisnice subvencionirani donatorskim sredstvima – rekao nam je Ozren Tabaković iz RBA.

Otkup potraživanja i kompenzacije spašavaju likvidnost

Banke sve češće rješavaju problem likvidnosti tvrtaka s kvalitetnim potraživanjima. Tako je otkup potraživanja oblik financiranja kojim se otkupljuju nedospjela kratkoročna potraživanja od kupaca za prodanu robu ili usluge temeljem dokumenata kojima se dokazuje postojanje kratkoročnog potraživanja koje dospijeva u sljedećih 180 dana (fakture, situacije, otpremni dokumenti i sl.). Otkup potraživanja je proizvod kojim banke nude financiranje otkupom nedospjelih potraživanja od kupaca iskazanih u računima, ili drugoj komercijalnoj dokumentaciji, proizašlih iz prodaje roba i/ili obavljenih usluga, odnosno zaključenih komercijalnih ugovora. Kako su nam rekli u Zagrebačkoj banci, oni nude dvije osnovne vrste otkupa potraživanja: s pravom regresa (zadržavaju pravo regresa od prodavatelja potraživanja u slučaju da dužnik ne izvrši plaćanje po dospijeću, te bez prava regresa (ne zadržavaju pravo regresa od prodavatelja potraživanja te na sebe preuzimaju rizik dužnikova neplaćanja).

Prodajom potraživanja ona se pretvaraju u gotovinu bez novog zaduženja. Prednost otkupa potraživanja je poboljšanje likvidnosti tvrtaka. Prodajom potraživanja ostvaruje se naplata posla odmah po isporuci, prije roka dospijeća po računu te na taj način pospješuje novčani tok poduzeća, i mogućnost novac imobiliziran u potraživanjima reinvestirati u poslovanje. Nakon prodaje potraživanja, a prije dospijeća, kao prodavatelj potraživanja tvrtka stječe pravo na naplatu predujma u ugovorenom postotku od otkupljenog iznosa potraživanja. Otkupom nedospjelog potraživanja od poduzeća njegova se nelikvidna aktiva pretvara u likvidnu. Time je otkup potraživanja posebno dobro rješenje za brzorastuće tvrtke koje za cilj imaju rasti zajedno s nama.

Do novca potrebnog za likvidnost može se doći i naplatom potraživanja kroz otkupne kompenzacije, tzv. faktoringom. Nakon nekoliko privatnih tvrtaka u Hrvatskoj, u posljednje se vrijeme u financijske kompenzacije sve više upuštaju i banke. One po upitu svoga klijenta, ovisno o njegovu dužniku, slažu kompenzacijski krug čijom ovjerom od svih sudionika (odnosno zatvaranjem kompenzacijskog kruga) klijent naplati potraživanje od dužnika. Nedostatak kompenzacija je vrijeme potrebno za slaganje tzv. kompenzacijskog kruga te vrijeme koje je potrebno za ovjeru originalne dokumentacije od svih sudionika.

Faktoring je pogodan oblik kratkoročnog financiranja za sve poslovne subjekte koji imaju kvalitetna potraživanja, a ne mogu ili ne žele sredstva prikupiti na klasičan način putem kreditnog zaduženja. Jedan od  oblika financiranja faktoringa je otkup potraživanja temeljem računa (cesije).

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se