Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Što više certificiranih sustava, to je veća vjerodostojnost i povjerenje kod klijenta

Što više certificiranih sustava, to je veća vjerodostojnost i povjerenje kod klijenta

Problem upravljanja kvalitetom ne proizlazi iz onoga što ljudi ne znaju, već iz onoga što misle da znaju, rekao je Philip B. Crosby, američki autor i konzultant u području kvalitete. Standardi, certifikati i norme danas su jedan od temelja uspješnog poslovanja, i njihova je implementacija nužna za opstanak na globalnom tržištu.

 

Radi uspjeha, orijentacija hrvatskih tvrtaka mora biti izvozna. Glavna odlika proizvoda i/ili usluga je upravo kvaliteta. -Jedini način kako izmjeriti tu kvalitetu je certificiranjem prema ISO 9001 normi. Dobrovoljna u primjeni, norma je garancija prema međunarodnim zahtjevima da tvrtka uspješno posluje. Uspješnost u širem smislu izražena je i kroz brigu o okolišu, sigurnosti zaposlenih, informacija i hrane. Certifikati dodaju vrijednost i podižu konkurentnost uspješnih izvoznih tvrtaka – smatra Marijana Staneković, vlasnica tvrtke Marinorm j.d.o.o.

Sanja Peterlić, direktorica tvrtke Supera kvaliteta d.o.o., mišljenja je da je danas neophodan certifikat za uspostavljeni sustav upravljanja kvalitetom prema zahtjevima norme ISO 9001. Koristi se u cijelom svijetu i može se primijeniti na sve organizacije bez obzira na njihovu veličinu i vrstu djelatnosti. Organizacije se sve više odlučuju i za uspostavu sustava upravljanja: okolišem (ISO 14001), zaštitom na radu i zdravljem zaposlenika (OHSAS 18001), energijom (ISO 50001).

-Ovisno pak o industrijskom sektoru, za poduzeće može biti  važno certificirati se sukladno nekoj od specifičnih normi, primjerice, ISO 22000 (upravljanje sigurnošću hrane), IFS (International Food Standard) za prehrambenu industriju, Global GAP za primarnu poljoprivrednu proizvodnju, ISO 27001 (upravljanje informacijskom sigurnošću) za IT sektor, ISO 17025 za akreditirane ispitne i umjerne laboratorije i dr. – zaključuje Sanja Peterlić.

-Neophodnost, rječnikom normi, proizlazi iz vanjskog i unutarnjeg konteksta. Vanjski je, u svakoj djelatnosti, pravocrtan i lako odrediv; tržište i/ili klijenti i/ili regulativa i/ili konkurencija definiraju vam koje sve certifikate morate imati da bi uopće došli u priliku da budete konkurentni. To su certifikati. Unutarnji je kompleksniji i važniji; kakve sve sustave morate imati da bi uspješno upravljali. Potrebe proizlaze iz vlastitih politika i ambicija. To su certificirani sustavi – rekao nam je Davor Turčić, direktor certifikacije u Bureau Veritas Croatia d.o.o.

Upravljanje je zahtjevan posao; nikada nije bilo teže biti uspješan, nikada neće biti lakše. -Zahtjevni klijenti od sustava traže da ih učine uspješnijima, u konačnici sustavi upravljanja uvijek ostvare ono što se od njih očekuje. Što više očekujete, više i dobijete. Volimo zahtjevne klijente – navodi Turčić.

-Možda bi bilo korektnije postaviti pitanje može li se danas biti konkurentan na tržištu bez posjedovanja certifikata koji potvrđuje da je organizacija prepoznala potrebu i uredila svoje poslovanje u skladu s međunarodno priznatim normama. Danas se više ni ne postavlja pitanje jeste li certificirali sustav upravljanja kvalitetom, to je kao poznavanje stranog jezika. Što više certificiranih sustava, to je veća vjerodostojnost i povjerenje kod potencijalnog kupca. Uglavnom prevladavaju tri osnovne norme za sustave upravljanja kvalitetom, zaštitom okoliša i zaštitom na radu. Zatim se preferiraju norme koje su tipične za pojedinu industrijsku granu, npr. informacijska sigurnost, automobilska i avio industrija, kada govorimo o sigurnosti hrane danas primat preuzimaju IFS i BRC norme. Posljednjih godinu dana povećane su potrebe za učinkovitim gospodarenjem energijom. Za određene proizvođače bitan je CE znak, u drvnoj industriji prevladava FSC certifikacija. U svakom slučaju, više nije pitanje samo uspjeha na stranom tržištu, domaće tržište postalo je jednako zahtjevno – kaže Goran Kliškić, Head of system certification department, TÜV Croatia d.o.o.

Kako smatra Olga Štajdohar Pađen, certificiranje je biznis kao i svaki drugi i razvija se u svim smjerovima. Uz brojne pojedinačne certifikate na tržištu, neke se tvrtke odlučuju za takozvani integrirani sustav upravljanja, kojim obuhvate zahtjeve svih ovih normi i tako se dogovore s certifikacijskom kućom vezano uz audit i certifikate. No ovo ne znači nužno i veliko smanjenje troškova. I dalje morate imati dokumentaciju kojom obuhvaćate zahtjeve svih tih normi, morate provoditi interne audite po svim zahtjevima, a i certifikacijska kuća će morati napraviti audit koji će dulje trajati.

Čemu sve to služi? Zašto više ne vjerujemo ljudima, nego nekakvim certifikatima? Dok je čovječanstvo živjelo u manjim zajednicama, a ljudi proizvodili samo za sebe, možda tek za svoje susjede, rodbinu i prijatelje, nikakvi certifikati nisu bili potrebni. Znali ste što i od koga kupujete i kome ćete se žaliti ako nešto ne valja.

-U današnje vrijeme, roba se proizvodi tisućama milja daleko, na nekom sasvim drugom kraju svijeta, proizvode ju ljudi koje ne poznajemo niti ćemo ikada upoznati, transportira se kopnom, vodom ili zrakom, skladišti u tko zna kakvim skladištima i dolazi na police naših trgovina, a da mi, kao krajnji potrošači, imamo jako, jako malo uvida u sve to. Treba nam oko sokolovo da na deklaracijama odgonetnemo zemlju porijekla, o sastojcima i drugim važnim informacijama da se i ne govori. Tu su onda certifikati našli svoje mjesto kao most povjerenja između kupaca i prodavača, investitora i managementa – zaključuje Olga Štajdohar Pađen.

Danas je moguća i online usluga implementacije ISO standarda, ako klijent želi smanjiti troškove uvođenja ISO standarda, a ujedno ima i kratke rokove za izradu certifikata. Moguće je i kombinirati online i klasičnu implementaciju, koje rezultira manjim brojem dolazaka klijenta i smanjenim troškovima, uz nepromijenjenu kvalitetu.

Kako unaprijediti kulturu kvalitete poslovanja u Hrvatskoj

Unaprjeđenje kvalitete života i poslovanja u Hrvatskoj u najvećoj je mjeri ovisno o razvoju na tri ključna područja: komunikacija – kompetencije – sistemsko razmišljanje. Kako na razini našeg društva i gospodarstva u cjelini, tako i na razini organizacija i ljudi koji u njima djeluju. Najuspješniji sustavi i organizacije su one učeće organizacije, koje su osposobljene učiti brže od svojih konkurenata, iskoristiti predanost i sposobnost svojih ljudi, kaže Nikola Nikšić.

-Hoćemo li konačno pokrenuti dijalog o viziji Hrvatske, konsenzusom definirati što želimo biti npr. 2030., te se na temelju toga odreći nekih od ukorijenjenih (limitirajućih) predodžbi i pokrenuti adekvatne procese timskog učenja i pro-aktivnog djelovanja, o tome ovisi hoće li, u kojoj mjeri i koliko brzo doći do željenih kvalitativnih promjena – navodi Nikšić.

Lidija Sarta, voditeljica kvalitete i edukacija u tvrtki Metroteka d.o.o., smatra da se kultura kvalitete poslovanja u Hrvatskoj može unaprijediti spoznajom da se time unapređuje vlastita kvaliteta života.

-Ljudi trebaju shvatiti koje benefite im bolja kvaliteta donosi, jer osim što smo zaposlenici koji oblikuju proizvode i usluge, istovremeno smo i konzumenti. U tim procesima bitan je svaki čovjek kojemu stoga treba dopustiti da samostalno i kontinuirano poboljšava svoju okolinu. Odgovor na pitanje kako toga postati svjestan je – edukacija, iskustvo i opet edukacija! Kada nam čovjek postane motiv, profit će doći sam po sebi – kaže Lidija Sarta.

Prema Edgar H. Scheineu, kultura organizacije je model osnovnih pretpostavki, vrijednosti i normi koje je određena grupa razvila i otkrila učeći kako rješavati probleme eksterne adaptacije i interne integracije i koji djeluju dovoljno dobro da bi bili prenijeti novim članovima organizacije kao ispravan način mišljenja i osjećanja u vezi s tim problemima. Prema Jayu W. Lorchu and Thomasu J. Tierneyju, kultura organizacije obuhvaća sve ono što determinira ljudsko ponašanje na poslu kada ih se ne promatra, navodi dr.sc. Miroslav Drljača, predsjednik Hrvatskog društva menadžera kvalitete te predsjednik MSEECQI.

-Kultura organizacije može se unaprijediti poboljšanjima koja se svakodnevno poduzimaju kod unutarnjih i vanjskih aspekata kulture organizacije. Unutarnji aspekti su: sustav vrednota, kvaliteta sustava upravljanja, socijalna osjetljivost, upravljanje resursima, komunikacija i informiranje. Vanjski aspekti kulture organizacije su: kvaliteta proizvoda ili usluga, društvena odgovornost, poslovna etika, transparentnost, odnosi s javnostima. U ishodištu sveukupnih napora u izgradnji i poboljšanju kulture organizacije je poslovna uspješnost. U tom kontekstu kultura kvalitete kao dio kulture organizacije predstavlja instrument upravljanja poslovnim rezultatom – objasnio je dr.sc. Miroslav Drljača.

Prema riječima Olge Štajdohar Pađen, postoji samo jedan način da se kultura kvalitete poslovanja u Hrvatskoj unaprijedi, a to je osobna kvaliteta svakog pojedinca. -Kvaliteta je raditi dobro kad nitko ne gleda. Ja u to duboko vjerujem, sve ostalo su samo flasteri i aspirini, vatrogasne metode kojima se pokušava sanirati šteta. A kvaliteta svakog pojedinca svodi se na elementarno poštenje. Raditi kao za sebe. Uvijek kad ste u dilemi je li ono što namjeravate isporučiti kupcu dovoljno dobro, upitajte se biste li to dali sebi, svojem djetetu, svojoj baki. Tako da kvaliteta počinje u obitelji, u dječjem vrtiću i osnovnoj školi. I trebamo početi od sebe i svog radnog mjesta – kaže Olga Štajdohar Pađen, dodajući kako su potrebne i sankcije.

-Osim onih službenih i propisanih, i građani su ti koji imaju moć kazniti one koji ne rade dobro. U nekim područjima je to lako.  Ako vam se ne sviđa kako su se odnosili prema vama u nekom frizerskom salonu, više nikad nećete ući u njega. Ako ne vjerujete automehaničaru, potražit ćete drugog. Već dugi niz godina možemo odabrati drugog liječnika ili zubara, preseliti svoj tekući račun u drugu banku, promijeniti kome plaćamo telefon i mobitel. U nekim drugim područjima to nije tako jednostavno, ali ne znači da smo bespomoćni. Pišite, žalite se, proučite zakone, pravilnike i statute i tražite svoja prava. Oni koji tako ne rade, nemaju prava žaliti se prijateljima na kavama i društvenim mrežama. Svi imamo i moć i odgovornost mijenjati stvari na bolje – pojašnjava Štajdohar Pađen.

Raspisivanje natječaja ‘Certifikatom do tržišta’ – potpore za certifikaciju proizvoda i usluga

Za travanj je najavljena objava natječaja za aktivnosti pripreme, uvođenja i certificiranje proizvoda. Cilj natječaja je dostizanje primjenjive razine standarda MSP kroz povećanje uporabe priznatih normi koji zajedno s pouzdanim tehnološkim rješenjem pridonose povjerenju kupaca, a čijim se uvođenjem olakšava pristup inozemnim tržištima te povećava izvoz i konkurentnost.

Još uvijek nije poznat najniži i najviši iznos bespovratnih sredstava koji će se moći dodijeliti po ovom natječaju, no poznat je intenzitet potpore koji će iznositi od 45% do najviše 85% od prihvatljivih troškova. Na natječaj će se moći prijaviti mikro, mali i srednji poduzetnici (obrti i poduzeća), a ukupan fond bespovratnih sredstva iznosi 38.000.000 kuna.

S pouzdanim partnerom do kvalitetnijeg poslovanja – kome se obratiti za certifikaciju, normizaciju i umjeravanje?

Klijenti sve više prepoznaju važnost elemenata bitnih za unaprjeđenje kvalitete poslovanja kao što su: procesni pristup upravljanju organizacijom, standardizacija procesa i proizvoda/usluga, praćenje performansi ključnih procesa, jasno definiranje ovlasti i odgovornosti, ispunjavanje zahtjeva kupaca i praćenje zadovoljstva kupaca, zadovoljstvo zaposlenika, partnera, lokalne zajednice i sl.  -Za unaprjeđenje kvalitete poslovanja sve važnije postaje i prepoznavanje te prihvaćanje rizika i promjena u poslovanju, pa klijenti traže, osim već navedenog i savjetovanje te edukacije za upravljanje rizicima, upravljanje promjenama, razvoj organizacijske kulture i upravljanje znanjem, a sve u cilju uspostave poslovne izvrsnosti kako bi bili ‘drugačiji u moru istih’ i kako bi se kupci odlučili baš za njihove proizvode ili usluge – pojašnjava Sanja Peterlić.

Kako kaže Marijana Staneković, kroz kvalitetu ISO 9001 klijenti žele poboljšati organizacijski ustroj, učinkovitost procesa, svoje odnose s kupcima i dobavljačima, zadovoljstvo zaposlenih, usklađenost sa zakonskom regulativom te ostvariti bolje poslovne rezultate kroz rast prodaje. Usvajanjem ISO 9001 kao alata za unaprjeđenje kvalitete uspješni klijenti nadizale samodostatnost i otvaraju vrata novim idejama i stručnjacima uz koje sve svoje ciljeve i ostvare.

-Kod nas se rijetko traži unaprjeđenje kvalitete, zapeli smo na održavanju kvalitete (kontrola i osiguranje kvalitete). Ono što se traži su poboljšanja pojedinih izoliranih procesa te rješavanje specifičnih problema. Otežavajuća okolnost je da su ti problemi ponekad samo simptomi puno  dubljih problema koji često leže u samoj strukturi organizacije, što izlazi iz okvira onoga što se traži. Jedino otklanjanjem pravog uzroka nestaju i simptomi. To zna biti zahtjevno pa se organizacije, nažalost, rijetko odlučuju na takvo što – kaže Lidija Sarta.

Što klijenti najčešće traže vezano uz unaprjeđenje kvalitete poslovanja pitali smo i Gorana Kliškića.

-Najbolje je odgovoriti jednim primjerom, radi se o domaćoj tvrtki koja je prošla stečaj, zamalo prestala postojati, da bi danas bila jedan od tri svjetska proizvođača u svojoj branši i više od 80% proizvoda plasira na svjetsko tržište. Što su im donijeli standardi, na početku zadržavanje ključnih ljudskih resursa, zatim uređenje poslovanja prema najvišim svjetskim standardima te ulaznicu za natječaje. Kako je vrijeme odmicalo, prednosti su prepoznali u povećanoj kvaliteti proizvoda, smanjenim brojem reklamacija, povećanim zadovoljstvom kupaca, poboljšanim procesima realizacije proizvoda i procesima upravljanja, većoj učinkovitosti, zadovoljnijim i motiviranijim zaposlenicima, izgradili su partnerski odnos s dobavljačima, unaprijedili kredibilitet kod financijskih institucija i osigurali kontinuirano punu knjigu narudžbi – objašnjava Kliškić, dodajući da je TÜV Croatia kao članica TÜV NORD GROUP u mogućnosti pružiti kompletnu uslugu certifikacije, odnosno sve što je danas poznato i prihvaćeno kao odgovarajući standard. -Važno je naglasiti da se većina usluga pruža s domaćim stručnjacima, jako puno ulažemo u vlastite resurse i edukaciju ljudi. Ako se nađemo u situaciji da nemamo vlastiti kadar, tada posegnemo u mrežu stručnjaka TÜV NORD GROUP i vrlo brzo odgovorimo na zahtjev kupca – zaključio je Kliškić.

Što će implementacija ISO 31000 donijeti tvrtkama

U listopadu prošle godine osnovan je Centar kompetencija upravljanja rizicima, centar ekspertize, znanja i resursa za upravljanje rizicima. Od strane njegovih osnivača Fine GS d.o.o, Trilixa d.o.o. i SGS Adriatica d.o.o. zamišljen je kao točka okupljanja u kojoj će svim zainteresiranim stranama biti pružena mogućnost stjecanja i prijenosa znanja, podizanja kompetencija i svijesti o potrebi upravljanja rizicima, procjene stanja i podrška pri implementaciji i potvrdi sukladnosti sustava upravljanja rizicima.

Fina GS postala je prva kompanija u Hrvatskoj koja je implementirala sustav upravljanja rizicima sukladan međunarodnoj normi ISO 31000:2009 te potvrdila njegovu sukladnost s ISO 31000 kod certifikacijske kuće SGS.

Iznad svega treba istaknuti korist od implementacije sustavnog i učinkovitog proces upravljanja rizicima temeljenog na ISO 31000 u povećanju vjerojatnosti ostvarivanju ciljeva organizacije. Također, upravljanje rizicima temeljeno na ISO 31000 na učinkovit način doprinosi prepoznavanju prijetnji, prednosti i prilika organizacije te upravljanja rizicima koji iz njih proizlaze.

-Fokus na upravljanje rizicima, ostvaren na sustavan način kako ga opisuje ISO 31000,  prije nastupa ‘štetnog događaja’ katkad može biti zahtjevan i može biti teško identificirati opipljive koristi, ali njime postižemo kontrolu nad rizicima i mogućim štetnim posljedicama. Nakon što rizik preraste u ‘krizu’ ili ‘štetni događaj’ kasno je za upravljanje rizicima, iako je puno lakše identificirati opipljive štete. Implementacija ISO 31000 stvara  pouzdanu osnovu za donošenje odluka i planiranje u organizaciji. Iako ISO 31000 nije standard namijenjen certificiranju, postoje dobri razlozi da organizacija nakon što implementira ISO 31000 od ugledne certifikacijske kuće zatraži potvrdu sukladnosti koja će svim partnerima, klijentima, vlasnicima, nadzornim institucijama te svim ostalim zainteresiranim stranama biti garancija da je organizacija pouzdan partner koji učinkovito upravlja rizicima i povećati povjerenje svih zainteresiranih strana – navodi Renata Biondić, risk manager i voditeljica projekata, Fina gotovinski servisi d.o.o.

Problemi kvalitete prehrambenih proizvoda – ‘dvostruki’ standardi

Već se neko vrijeme u Hrvatskoj javno raspravlja o nedopustivo lošijoj kvaliteti pojedinih prehrambenih proizvoda koji dolaze na hrvatsko tržište, u odnosu na proizvode plasirane na zapadnoeuropska tržišta.

Biljana Borzan, hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta i Andrea Gross-Bošković, ravnateljica Hrvatske agencije za hranu (HAH),  krajem prošle godine predstavile su rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj. Anketom se omogućilo hrvatskim građanima da odrede proizvode koji će biti uspoređivani s istim proizvodima s njemačkog tržišta. Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama Europske unije. Testirat će se 27 proizvoda, a rezultati se očekuju do ljeta.

Kako održavati poslovnu izvrsnost

O poslovnoj izvrsnosti razgovarali smo s Nikolom Nikšićem iz tvrtke Konter d.o.o. za poslovno savjetovanje i ekonomske usluge, kojemu je područje ‘izvrsnost’ u posebnom fokusu, pogotovo EFQM model (European Foundation for Quality Management), budući da je jedan od četiri hrvatska licencirana ‘korisnika’ (mjerenje i implementacija) tog modela.

-Izvrsnost se kao pojam u poduzetništvu doživljava kao nešto ‘šmensi -fensi’. To je apsolutno netočno i reflektira nerazumijevanje izazova koji proizlaze iz kaosa, kako se može definirati aktualno društveno i gospodarsko okruženje s obzirom na intenzitet nepredvidljivosti i neuobičajenosti. Upravo uvođenje modela za mjerenje i upravljanje izvrsnošću, principijelan transfer dobro odabranih teorija i praksi na tom području, sustavima i organizacijama jamči veću konkurentnost i održivost ‘na duge staze’ – objašnjava Nikola Nikšić.

Primjena EFQM modela, kao jednog od dominantnih modela za mjerenje i upravljanje izvrsnošću u EU, u Hrvatskoj je na niskoj razini. Svega je nekoliko certificiranih procjenitelja i implementatora. Šteta, jer rezultati onih koji su taj model implementirali za potrebe uravnoteženog razvoja efektivnosti (poslovna izvrsnost – kreirati ‘prave stvari’) i efikasnosti (operativna izvrsnost – raditi ih na ‘pravi način’), potvrđuju da se radi o izuzetno korisnom upravljačko-razvojnom konceptu. Kako kaže Nikšić, specijalističke edukacije i licenciranja te sustavna promocija uspješno realiziranih projekata na implementaciji EFQM modela izvrsnosti mogu dovesti do značajnih pozitivnih promjena u percepciji i primjeni ovog modela na korist svih dionika gospodarstva Hrvatske.

Koje su tvrtke, ustanove i pojedinci u Hrvatskoj zaslužni za promicanje kvalitete

14. hrvatski Dan kvalitete pod sloganom ‘Kvalitetom do dobrih rezultata’ svečano je obilježen tijekom 22. Europskog tjedna kvalitete i u tjednu 27. Svjetskog dana kvalitete. Svrha obilježavanja Europskog tjedna kvalitete je promoviranje važnosti kvalitete koja utječe na konkurentnost europskih država na međunarodnom tržištu.

Sama svečanost održana je 8. studenog 2016. u Zagrebu, a tom je prigodom dodijeljena i Povelja HDK koju Hrvatsko društvo za kvalitetu već tradicionalno dodjeljuje tvrtkama, ustanovama i pojedincima zaslužnim za promicanje kvalitete.

Slijede dobitnici Povelje HDK u 2016. godini.

U kategoriji ‘Povelja za poticanje i primjenu kvalitete u hrvatskom gospodarstvu’:

  1. Jamnica d.d., Zagreb (veliko poduzeće)
  2. Elektroprojekt d.d., Zagreb (srednje poduzeće)
  3. Psihijatrijska bolnica Sveti Ivan, Zagreb (zdravstvena ustanova)

U kategoriji ‘Povelja za poseban doprinos u edukaciji i promociji kvalitete’:

  1. Miroslav Drljača, Zagreb (pojedinac)
  2. SUPERA KVALITETA d.o.o., Zagreb (malo poduzeće)
  3. Sanja Peterlić, Zagreb (pojedinac)

U kategoriji ‘Povelja za životno djelo’: Biserka Bajzek-Brezak, Zagreb

Najava stručnih skupova o kvaliteti

U ožujku će se održati 18. međunarodni simpozij o kvaliteti, pod nazivom ‘Kvaliteta kao strategija’. Sastanak Upravnog odbora vodit će osnivač i predsjednik MSEECQI, dr. sc. Miroslav Drljača.

-Sudionike skupa iz desetak zemalja svijeta: BiH, Finske, Mađarske, Slovačke, Češke, Poljske, Rumunjske, Rusije, Srbije, Velike Britanije, Hrvatske, očekuje više aktivnosti. Prvog dana, 22. ožujka, održat će se Okrugli stol pod nazivom ‘Kvaliteta kao strategija’, na kojem će biti promoviran projekt istog naziva, čiji je cilj potaknuti sve čimbenike u Hrvatskoj da kvaliteta postane razvojnom strategijom hrvatskoga društva. Nakon toga bit će održan sastanak Upravnog odbora MSEECQI-Middle and South East European Countries Quality Initiative, kojeg čini 15 institucija iz 9 zemalja, na kojem će biti razgovora oko unapređenja suradnje među članicama, potpisnicima Memoranduma o razumijevanju i suradnji, koji je potpisan u Zagrebu 2014. godine – najavljuje dr.sc. Miroslav Drljača.

Dana 23. ožujka, nakon ceremonije otvaranja simpozija, održat će se prezentacije znanstvenih i stručnih radova autora iz desetak zemalja, čiji će znanstveni i stručni radovi biti objavljeni u Zborniku radova. Tijekom popodneva organiziran je izlet u grad Šibenik, a idućeg dana nastavit će se s prezentacijama radova.

-Prezentacijom znanstvenih i stručnih radova iz područja sustava upravljanja znanstvenika i stručnjaka iz zemlje i inozemstva, želja nam je ukazati da značajnija promocija kvalitete kao strategije u svim organizacijama i sektorima može znatnije doprinijeti razvoju konkurentnosti gospodarstva na globalnoj razini. Također, ovim simpozijem želimo ukazati stručnoj, ali i drugim javnostima, da odgovori na najteža pitanja ljudske egzistencije postoje i da mogu znatno ublažiti neravnoteže, kako na mikro, tako i na globalnoj razini – zaključuje Miroslav Drljača.

U svibnju će se održati i 17. hrvatska konferencija o kvaliteti, a što očekuje sudionike skupa, upitali smo Tihomira Babića, predsjednika Hrvatskog društva za kvalitetu.

-Sudionike očekuje, vjerujemo, najbolja Konferencija do sada. Pozvani predavači iz Hrvatske, SAD-a, Slovenije i Srbije održat će zanimljiva predavanja iz područja kvalitete u zdravstvu, znanstvenog mjeriteljstva, sigurnosti hrane i drugih.  U skladu sa sloganom Konferencije  ‘Znanjem do kvalitete – kvalitetom do rezultata’ naglasit će se uloga edukacije i primjena znanja, vještina i prakse u sustavima upravljanja s ciljem povećanja konkurentnosti  gospodarstva na neprekidnom putu ka izvrsnosti – kaže Tihomir Babić, kojeg smo upitali i na koje je načine moguće unaprijediti kulturu kvalitete poslovanja u Hrvatskoj.

-Dio odgovora sadržan je u sloganu konferencije. U Republici Hrvatskoj postoje organizacije koje su uspješno integrirale sustave upravljanja, podigle svoju konkurentnost i ostvarile značajne rezultate poslovanja na zahtjevnom globalnom tržištu. Trajna zadaća Hrvatskog društva za kvalitetu je podizanje svijesti o kvaliteti i primjeni sustava upravljanja u gospodarstvu te državnoj i javnoj upravi. No, potrebno je uključivanje svih onih čiji se glas čuje dalje od našega, uključujući i medije – zaključuje Babić.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se