Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Silvana Tomić Rotim – Intervju s članicom Izvršnog odbora PMI Hrvatska i jednom od vodećih stručnjakinja u upravljanju projektima

Silvana Tomić Rotim – Intervju s članicom Izvršnog odbora PMI Hrvatska i jednom od vodećih stručnjakinja u upravljanju projektima

Danas gotovo da nema zaposlenika koji ne radi na nekom projektu. Možda njihova titula nije nužno voditelj projekta, ali svi upravljaju projektima. Dobri projektni menadžeri danas su vrlo traženi, a potražnja za njima u stalnom je porastu – bilo da je riječ o javnom ili privatnom sektoru. Upravljanje projektima iznimno je važno za postizanje poslovnih ciljeva jer značajno utječe na učinkovitost tvrtke ili organizacije. Stoga sve više kompanija traži licencirane projektne menadžere koji će na sebe moći preuzeti najveće projekte.

‘PMI Hrvatska’ udruga je za upravljanje projektima koja je osnovana 2004. godine, a 2005. godine prihvaćena je kao lokalna podružnica globalnog Project Management Institute, Inc. (“PMI®”) udruženja. Riječ je o udruženju koje okuplja voditelje projekata na svjetskoj razini, a s ciljem promicanja primjene, razumijevanja i priznavanja struke upravljanja projektima u Hrvatskoj na savjestan i proaktivan način.

O važnosti adekvatnog upravljanja projektima, kompetencijama dobrih voditelja projekata, promjenama koje u vezi istog dolaze početkom 2021. razgovarali smo s jednom od vodećih stručnjakinja za upravljanje projektima u Hrvatskoj, dr. sc. Silvanom Tomić Rotim, PMP, članicom Izvršnog odbora PMI Hrvatska. Gospođa Tomić Rotim iza sebe ima više od 20 godina bogatog radnog iskustva u vođenju projekata i pružanju savjetodavnih i edukacijskih usluga za javni i privatni sektor u Hrvatskoj i inozemstvu. Posljednjih 15 godina bavi se vođenjem projekata, upravljanjem rizicima, informacijskom sigurnošću i osiguranjem kontinuiteta poslovanja. Vodila je više od 50 različitih projekata, među kojima su i međunarodni i EU projekti. Autorica je više od 30 stručnih i znanstvenih radova te više internih skripti i knjiga iz spomenutih područja. Nositeljica je sljedećih certifikata: PMP – Project Management Professional, Certified Management Trainer, CMC – Certified Management Consultant, Certified Data Protection Officer, ISO 27001 Lead Auditor za informacijsku sigurnost, ISO 27001 Lead Implementer za informacijsku sigurnost, ISO 22301 Lead Auditor za osiguranje kontinuiteta poslovanja, CISA – Certified Information Systems Auditor, Certified Lead Cybersecurity Manager, Certified Lead Pen Test Professional, Certified Lead Forensics Examiner, ISO 24762 ICT Disaster Recovery Manager i dr.

Imate veliko iskustvo u upravljanju projektima u raznim područjima i okruženjima. Što je po Vašem mišljenju najvažnije kod upravljanja projektima kao aktivnosti za postizanje poslovnih ciljeva?

Po meni je najvažnije dobra organizacija svih aktivnosti, planiranje i nadzor te ljudi, njihov odabir po principu „pravi čovjek na pravom mjestu“, stručnost i međusobni odnosi. Naravno da su uz to važni i ostali resursi i uvjeti u kojima se odvija projekt, ali ako su dobro uspostavljeni procesi i ljudi na projektu, onda su ostvareni ključni preduvjeti za uspješan završetak projekta unutar planiranog vremena, kvalitete i budžeta.

Nema učinkovitog projekta bez adekvatnih ljudi, a neupitno je i koliko je važno imati kvalitetne voditelje projekta. Što biste Vi izdvojili kao najvažnije kompetencije voditelja projekata?

Voditelj projekta treba biti dobar organizator i planer, lider, komunikator i motivator te interpersonalno osjetljiv, kako bi se uspješno nosio sa složenim odnosima među članovima tima. Poželjne karakteristike su i samouvjerenost, sposobnost donošenja  odluka i preuzimanja rizika, kao i otvorenost za mišljenja drugih te uzimanje u razmatranje svih relevantnih ideja. Također, svakako je preporuka steći specijalistička znanja u području vođenja projekata prema nekoj svjetskoj metodologiji. Budući da sam i sama certificirani voditelj projekata, mogu preporučiti PMBoK od PMI te PMP certifikaciju, što nikako ne umanjuje ni druge poput Prince2 i ostalih.

Voditelji projekta teže stjecanju PMP® certifikata koji je znak raspoznavanja iskustva, znanja i vještina u upravljanju projektima. U medijima se često može pročitati kako osobe s PMP certifikatom ostvaruju u prosjeku 20% veće plaće od osoba bez certifikata. Prema Vašem saznanju, je li takav podatak točan i zašto je to tako?

Da, zaista se navode takve brojke u raznim istraživanjima. Mislim da na svjetskoj razini to zaista tako i funkcionira, ali ne može se generalno primijeniti na sve. To je svakako prednost koja se gleda pri zapošljavanju voditelja projekata i voljeli bismo da se više koristi i u javnim nadmetanjima u kojima često nema takvih kriterija odabira. To rezultira lošim vođenjem projekata, njihovim kašnjenjem i problemima u izvedbi jer je glavni kriterij odabira najniža cijena pa često takve projekte vode osobe koje ne poznaju niti jednu svjetsku metodologiju za vođenje projekata niti primjenjuju pravila vođenja projekata. U konačnici, ne mogu ih ni primjenjivati jer ih ne poznaju.

Sve je više kompanija koje se odlučuju za PMP certifikaciju svojih zaposlenika. Koje biste prednosti za kompanije koje odluče certificirati svoje zaposlenike putem PMP certifikacijskih ispita Vi izdvojili?

Najvažnija prednost je smanjenje rizika od neuspješnog vođenja vlastitih projekata, a samim tim i veći broj uspješno završenih projekata. Mišljenja sam da se tvrtkama isplati uložiti u certificiranje svojih zaposlenika puno više nego sanirati neuspješne projekte. Samo jedan neuspješan projekt može imati značajne financijske i nefinancijske posljedice na organizaciju.

U medijima se u posljednje vrijeme mogu pročitati i informacije o promjenama koje 2021. donosi za sve zainteresirane za stjecanje PMP certifikata. Mijenja li se certifikacijski ispit te koje su najveće promjene koje se očekuju?

2. siječnja 2021. mijenja se PMP ispit. Dosadašnji ispit temeljen je na pet domena (Inicijalizacija, Planiranje, Izvršenje, Nadzor i Zatvaranje), a u novom ispitu razlikovat će se samo tri domene: Ljudi, Procesi i Poslovno okruženje. Također, razlika je i u postotku pitanja koja dolaze iz pojedinih domena. Od sljedeće godine 92% pitanja će biti iz domena Ljudi i Procesi. Mijenja se i tip pitanja, tako da se polovica pitanja može očekivati iz agilnog / hibridnog pristupa.

Članica ste Izvršnog odbora PMI Hrvatska te predavačica na edukacijskom programu Project Management ONLINE – Upravljanje projektima po PMI metodi u organizaciji Mirakul Edukacijskog centra. Riječ je o programu koji se održava online čime je omogućeno svim zainteresiranima da iz udobnosti doma stječu znanja i vještine potrebne za adekvatno upravljanje projektima. Kome biste preporučili ovakav tip edukacije?

Ovu edukaciju bih preporučila svim voditeljima projekata ili onima koji to žele postati. Također, bit će vrlo korisna i onima koji se pripremaju za polaganje ispita i PMP certifikaciju jer se tijekom edukacije prolaze praktične situacije i pitanja koja se javljaju i na ispitu.

Svi zainteresirani za navedeni edukacijski program više informacija mogu pronaći na stranicama Online edukacije Project Managementa.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup