fbpx

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Za rast i dalje nedostaje kvalitetnija promidžba destinacije na ključnim tržištima

Za rast i dalje nedostaje kvalitetnija promidžba destinacije na ključnim tržištima

Hrvatska je sigurna destinacija za organizaciju događanja, bilo koje vrste. Nažalost, sve se manje zemalja može svrstati u ovu kategoriju. Prednost je to koja bi se trebala znati višestruko iskoristiti, a ponajviše kod privlačenja posjetitelja različitih događanja: poslovnih, stručnih, zabavnih.

Luksuzni i poslovni turizam – dobitna kombinacija za uspješnost destinacije

Kojim kongresnim kapacitetima raspolaže novootvoreni luksuzni D-Resort Šibenik, upitali smo Nenada Tatarinova, generalnog direktora.

-D-Resort Šibenik ima moderno opremljenu dvoranu za sastanke kapaciteta do 200 ljudi, koja se može pretvoriti u tri manje luksuzne sobe. Idealan je za organizaciju prezentacija, sastanaka, brainstorminga ili kreativnih radionica. Događaje u zatvorenom možemo upotpuniti različitim opcijama na otvorenom, od događaja na krovu hotela sa spektakularnim pogledom na grad Šibenik, događaja na glavnom trgu resorta ili u amfiteatru iz kojeg se pruža pogled na dio marine namijenjen superjahtama – rekao je Tatarinov, dodavši da su ove godine organizirali prezentacije luksuznih automobila, različite događaje koji su okupili hrvatsku i svjetsku poslovnu elitu, a tijekom jeseni očekuju slične aktivnosti koji će dodatno doprinijeti pozicioniranju Šibenika kao destinacije za poslovna događanja.

Zahvaljujući vrlo pozitivnim iskustvima, neke od tvrtaka već su najavile da će se vratiti i sljedeće godine.

Radisson Blu Resort & Spa, Dubrovački Vrtovi Sunca je resort s pet zvjezdica smješten na obali odmah pored Dubrovnika. Resort je jedan od rijetkih destinacija u Hrvatskoj koji osim hotelske usluge nudi i priliku za kupnju apartmana u trajno vlasništvo. Uz jedan od najboljih konferencijskih centara u regiji, resort nudi i spa i wellness OCCO centar, sportski centar, 16 različitih barova i restorana, plažu i tri vanjska bazena.

Dubrovački Vrtovi Sunca raspolažu velikim brojem prostora za kongrese i događanja koji uključuju Dvoranu Soderini s 900 sjedećih mjesta, dodatnih 8 dvorana za sastanke, prostrani izložbeni prostor, kao i brojne vanjske lokacije, od kojih su najpopularnije lokacije Sunset bazen, restoran Giardino, terasa na krovu, te Oak Tree, vanjska lokacija s mogućnošću postavljana šatora za 1000 osoba.

-U Dubrovačkim Vrtovima Sunca ova je godina ponovno bila iznimno uspješna u MICE segmentu poslovanja s preko 60 različitih kongresa, sastanaka i događanja, među kojima se posebno ističu globalni trening Mercedes Benza za 12 tisuća sudionika, međunarodna konvencija Hyundai te ekskluzivni međunarodni financijski kongres NeMa – navodi Perica Andrić, direktor prodaje i marketinga.

Najave za 2017. godinu su vrlo dobre – Dubrovački Vrtovi Sunca odabrani su kao destinacija globalne prezentacije novog modela Nissan Micre, koja će baš u Dubrovniku doživjeti svoje svjetsko predstavljanje. Prema najavi, ovaj tromjesečni Nissanov event će, osim internih treninga i prezentacija za 7000 delegata, također okupiti i više od 500 novinara iz cijelog svijeta.

Destinacijski management u poslovnom turizmu

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, HTZ-om i podrškom sustava turističkih zajednica tijekom 2016. godine realizira program edukacije za javni i privatni sektor te poduzima potrebne aktivnosti na stvaranju klastera destinacijskih management kompanija za osam turističkih regija/klastera. Aktivnosti razvoja turističkih proizvoda provode se u 8 turističkih regija/klastera (Istra, Kvarner, Grad Zagreb, Središnja Hrvatska, Slavonija, Lika i Karlovac, Dalmacija – Šibenik, Dalmacija – Dubrovnik), a ključna aktivnost ovog procesa jest provođenje 4 radionice u svakom od spomenutih turističkih regija/klastera (ukupno 32 radionice).

Turističko tržište postaje izrazito konkurentno i sve je veća potreba razvoja nove destinacijske ponude  i proizvoda jedinstvenih doživljaja i turističkih paket aranžmana turizma posebnih interesa, a za što je ključna kvalitetna suradnja privatnog i javnog sektora, inovativni proizvod koji prati sve relevantne trendove te kvalitetan i educiran kadar.

Očekivani rezultati zajedničkih radionica su podignuta svijest o potencijalima razvoja turizma posebnih interesa u lokalnim zajednicama, educirani djelatnici turističkih agencija i turističkih zajednica o razvoju turizma posebnih interesa i trendovima u turizmu, unaprijeđena suradnja javnog i privatnog sektora za upravljanje destinacijom, identifikacija nositelja posebnih kompetencija, analiza do sada razvijenih složenih turističkih proizvoda, formuliranje odrednica marketing plana za pojedine proizvode i linije proizvoda.

U prvom krugu ukupno je realizirano 8 radionica u razdoblju između 25. travnja i 10. svibnja 2016., dok je u drugom krugu realiziran jednak broj radionica u razdoblju između 30. svibnja i 15. lipnja 2016. godine. Treći ciklus radionica provodio se u rujnu, a četvrti se planira za studeni/prosinac ove godine.

Inovativnost u organizaciji događanja – od originalne teme eventa do savršene organizacije

Kako kaže Ranko Filipović, Executive Manager u agenciji za organizaciju poslovnih događanja PerfectMeetings.hr, inovativnost je važna uvijek i u svakom poslu pa naša industrija nije u tome drugačija od ostalih.

-Sama organizacija događanja složen je i vrlo često dugotrajan proces koji nekad može trajati  godinama – npr. organizacija međunarodne konferencije traje najčešće od dvije do četiri ili više godina, koliko prođe od prve ponude pa do konačne realizacije. Na tom putu treba paziti na puno detalja, što zahtijeva dosta vremena i prostora, ali kako se pri tom nešto ne bi propustilo ili zanemarilo, najpametnije je organizaciju povjeriti profesionalcima kojima je to svakodnevni posao – navodi Filipović

Što sve može biti tema događanja te kako privući što veći broj posjetitelja? Uzmimo za primjer festival Dolce Vita u Rovinju – vintage festival koji se od 11. do 14. svibnja održao na glavnom trgu u Rovinju te u turističkom naselju Amarin.

Na glavnom trgu u centru Rovinja te na raznim lokacijama u turističkom naselju Amarin, svega četiri kilometra udaljenom od grada, čitav niz umjetnika, glazbenika i raznih entuzijasta koji slave retro kulturu sredine prošlog stoljeća, dočarali su uzvanicima kako je izgledao ‘slatki život’ tog razdoblja. Kao i u prethodna dva izdanja Dolce Vite, posjetitelji festivala mogli su uživati u nastupima vodećih europskih swing, rock’n’roll i rhythm’n’blues izvođača, u izložbama oldtimera i vespi, kao i vintage namještaja i vinila, u modnim revijama i nastupima raznih DJ-eva te u burlesque nastupima Ane Perduv, koreografiranim specijalno za ovaj festival.

U rujnu je na Hvaru u hotelu Amfora održan trodnevni Yoga festival na kojem su svi zaljubljenici u holistički pristup vježbanju i zdravlju uživali u predavanjima, radionicama i satovima priznatih svjetskih učitelja, nutricionista i umjetnika uz zvukove glazbenika različitih stilova glazbe. Organizatori festivala, Liz Huntly i Rolandom Jenschom, kažu kako su prvi festival održali na maloj farmi u ruralnom Ontariju u Kanadi. Od tada su održali festivale u Berlinu, Koelnu i Goi, te istovremeno nastavili festival u Ontariju. Kažu kako im je cilj da festival bude privlačan zaista širokoj publici te da kroz festival stvore okruženje u kojem ljudi mogu prakticirati yogu bez uobičajenih klišeja.

Zagreb sve važnije odredište za poslovna događanja 

Prema podatcima Kongresnog ureda Turističke zajednice grada Zagreba, u prošloj su godini održana 233 poslovna skupa. Budući da je u prvih pet mjeseci 2016. održano 115 poslovnih skupova, može se očekivati da će ova godina također donijeti porast njihova broja, a time i nove šanse za napredovanje na prestižnoj ICCA ljestvici.

Zagreb je 2015. godine na ljestvici međunarodne kongresne asocijacije ICCA napredovao 15 mjesta u odnosu na prethodnu godinu. Tako se glavni grad Hrvatske sada nalazi na 64. mjestu od ukupno 373 grada iz cijeloga svijeta. Popularnost Zagreba kao kongresne destinacije proizlazi iz njegove turističke atraktivnosti, ali i sve bolje kongresne i prometne infrastrukture.

Atraktivne lokacije za evente u primorskoj i kontinentalnoj Hrvatskoj

Dobri organizatori uvijek su u potrazi za novim, atraktivni i neobičnim lokacijama za evente svojih klijenata, te se natječu koji će biti originalniji, i, naravno, posjećeniji.

U Karlovcu je krajem listopada svečano otvoren prvi slatkovodni akvarij u Hrvatskoj i jedan od većih u ovom dijelu Europe: Aquatika – Slatkovodni akvarij Karlovac. Kao pravo moderno arhitektonsko remek djelo u izvedbi studija 3LHD, Aquatika je i zanimljiv prostor za organizaciju evenata.

U sklopu akvarija je i kongresna dvorana, s kapacitetom 100 osoba u kino postavu, te edukacijska dvorana koja je pogodna kao prostorija za pauze, a može se iznajmiti i znanstvena čitaonica. U sklopu akvarija nalazi se i ugostiteljski objekt koji se također može po potrebi zatvoriti i iznajmiti. Tu je i manja dvorana za sastanke, kapaciteta do 8 osoba u uredskom dijelu objekta. Predviđena je mogućnost najma i cijelog objekta za posebna događanja – tada se, uz određene uvjete, akvarijski postav zatvara za vanjske posjetitelje i kongresni prostori su na raspolaganju organizatoru.

Hvar je i dalje na listi najtraženijih destinacija za vjenčanja, medene mjesece te momačke i djevojačke zabave. Ove će se godine ondje vjenčati čak 88 parova na više od deset svjetskih jezika. Kako kaže Nikolina Pijanović, organizatorica vjenčanja iz Sunčanog hvara, za torte na pet katova potrošit će se 150 kg čokolade, više od 60 kg orašastih plodova i 1000 svježih cvjetova. U posljednjih nekoliko godina samo se na lokacijama Sunčanog Hvara vjenčalo gotovo 200 parova iz svih krajeva svijeta, a najviše ih je iz Ujedinjenog Kraljevstva, Australije, SAD-a i skandinavskih zemalja.

Podrška u organizaciji događanja – kada angažirati agenciju?

Ranko Filipović smatra kako je gotovo uvijek sigurnije angažirati agenciju za stručnu pomoć oko organizacije.

-U mnogim slučajevima, Zakon o pružanju usluga u turizmu obavezuje organizatora na angažiranje agencije. No, kada to i nije zakonska obaveza, to je trošak koji se itekako isplati u odnosu na kvalitetu organizacije i krajnji rezultat radi kojega se događanje i organizira – a to je zadovoljstvo, kako organizatora/klijenta, tako još i više njegovih sudionika. Kakvu će sliku oni ponijeti o samom organizatoru, u ogromnoj mjeri, ovisi o tome kakva je bila cjelokupna organizacija nekog događaja – zaključuje Filipović. Također dodaje kako su hrana i piće nešto što će sudionici pamtiti po dobrom ili lošem iskustvu, i to će prenijeti svom krugu ljudi. Zato valja od klijenta dobiti što više informacija o sociodemografskoj slici sudionika događanja i shodno tome, ali i raspoloživom budžetu, prilagoditi ponudu hrane i pića izbalansiravši sve relevantne kriterije.

Kako poslovnim događanjima nadograditi najuspješniju turističku sezonu Hrvatske

Hrvatska je vrlo poželjna i sigurna destinacija za organizaciju događanja, no kako to iskoristiti te poslovnim događanjima nadograditi najuspješniju turističku sezonu Hrvatske?

-Hrvatska je u svijetu sve više prepoznata kao destinacija za organizaciju različitih događaja. Međutim, kada govorimo o segmentu luksuznog turizma, odnosno o organizaciji događaja za vodeće svjetske i hrvatske kompanije, postoji puno prostora za poboljšanje. Suvremenih i multifunkcionalnih kongresnih kapaciteta je malo, a gosti traže i dodatne sadržaje, poput kvalitetnih restorana, trgovina i mjesta za obilazak tijekom slobodnog vremena. Takvih sadržaja nedostaje, a oni malobrojni u pravilu ne rade izvan sezone – mišljenja je Nenad Tatarinov.

-Hrvatska i Dubrovnik doista su prepoznati kao sigurne destinacije za organizaciju poslovnih događanja, ali ono što i dalje nedostaje za rast ovog poslovnog segmenta je kvalitetnija promidžba destinacije na ključnim tržištima, kao i bolja avio povezanost s glavnim svjetskim hubovima, posebice u razdoblju van visoke sezone – kaže Perica Andrić.

Novootvoreni hoteli i kapaciteti za evente

Ove se godine u Hrvatskoj najavljuje otvorenje 40 novih i renoviranih hotela, kampova, turističkih naselja i aparthotela, kako je u lipnju najavio Poslovni dnevnik.

Na Kvarneru je u lipnju otvoren renovirani hotel Padova, hotelske grupacije Imperial d.d. u hotel visoke kategorije (4*), što je jedno od najvećih ulaganja u turističku ponudu na otoku Rabu posljednjih godina. Vrijednost radova je bila 8,5 milijuna eura. U lipnju se otvorio Vinotel u Vrbniku na otoku Krku, prvi hrvatski hotel posvećen vinu (muzej vina), a vrijednost investicije je 35 milijuna kuna.

Hotelska kuća Jadran d.d. Crikvenica podigla je kategorije hotela Omorika s 3* na 4* s ukupno 115 soba i 230 ležajeva i all inclusive ponudom. Prvi je to objekt u povijesti Jadrana d.d. s tako visokom kategorizacijom. Nakon prošlogodišnje prve faze uređenja, ukupna vrijednost druge faze investicije u 2016. godini je 7,8 milijuna kuna.

Bivši hotel Varaždin, danas hotel  Katarina, podignut je 2* na 4* te je on najveća ovogodišnja investicija Jadran d.d. Crikvenice, budući da će biti u potpunosti adaptiran i novoopremljen. Vrijednost radova iznosi 18,2 milijuna kuna, dok će dodatnih 4 milijuna kuna Jadran uložiti u opremanje hotela, čime ukupna investicija iznosi 22,2 milijuna kuna.

Na Kvarneru se ponovno otvara i hotel Crikvenica – kapacitet hotela je 73 sobe, odnosno 140 ležaja, nalazi se u strogom centru Crikvenice, planira se preuređenje u hotel s 4*. Ruski investitor ulaže 6 milijuna eura, vlasnik je poduzeće Man planet d.o.o.

U Istri Maistra gradi Hotel Amarin, obiteljski hotel s autentičnim zabavnim i znanstvenim  programom fokusiranim na aktivnosti koje stvaraju sreću. Nedavno je otvoren boutique hotel Rivalmare u Novigradu, investicija vrijedna 15 milijuna kuna. U Istri se planira i renoviranje smještajnih jedinica u vlasništvu Istraturista – Hotel Sipar i Kamp Park Umag, Hotel Maestral Lagune Novigrad (Aminess), Autokamp Bijela Uvala Plave lagune, kao i Hotel Delfin, TN L. Bellevue, te Hotel Laguna Materada.

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji Hotel Bellevue u Orebiću kompletno je obnovljen.  Najavljene su investicije u Hotel More u Dubrovniku, Hoteli Plat te hotel u Importanne Resortu, čije je otvorenje planirano sljedeće godine.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji tvrtka Manas širi kapacitete Hotela Cornaro,  Sunčani Hvar d.d. podiže kategoriju svojih kapaciteta, a otvorenje je doživio i hotel Pharos. Novi objekti rade se u Turističkom kompleksu Romana tvrtke Romana u Makarskoj, tvrtka Veneficus Romana gradi Boutique hotel Bačvice u Splitu, u Solinu se gradi hotel Porta Salona tvrtke Dolis inženjering, a u Baškoj Vodi renovira se postojeći objekt Grand hotel Slavija.

U Šibensko-kninskoj županiji u sklopu hotela Olympia u Vodicama radi se novi objekt, obnavljaju se depadanse hotela Punta, renovira se kreditom iz EU fondova aparthotel ‘Hotel Say Millenium’, u Skradinu gradi se novi objekt aparthotel Bonaca. U Solarisu se potpuno obnovio hotel Jure, u Skradinu je renoviran hotel Skradinski buk. Na otoku Obonjanu 1500 smještajnih jedinica otvara se ove, a  strani investitor Sound Chanel, nacionalni turistički operator CMT i operativna kompanija Gratiosus za sljedeću godinu najavljuju udvostručenje smještajnih kapaciteta.

U Zadarskoj županiji, u gradu Zadru, nedavno je otvoren Hotel ZaDar****. U ovoj godini planirano je otvorenje Almayer Heritage Hotel & Art Gallery****, boputique hotela s 9 soba. Vrijednost investicije je 7,5 milijuna kuna, a investitor je tvrtka Pelagos.

Blue Sun ulaže u Bizovačke toplice, ukupna vrijednost investicije je 100 milijuna kuna, a kompletan dovršetak očekuje se sljedeće godine. U Sisačko-moslavačkoj županiji, u Brežanama Lekeničkim u posljednjoj je fazi gradnje hotel  Dvorac Jurjevac, investitor je Mare Nostrum d.o.o., hotel će imati 4 zvjezdice i 48 ležajeva. U Krapinsko-zagorskoj županiji započinje izgradnja novog hotela s 4* od 90 soba i kongresnim centrom za 400 osoba. Rok završetka radova je jesen 2017.godine. Rekonstruira se i Hotel Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama, gdje će se smještajne jedinice povećati s 9 na 24, vrijednost investicije, tvrtke iVIZIJA d.o.o. iznosi 2 milijuna eura, a planiran je dovršetak sljedeće godine. U Stubičkim Toplicama obnavlja se hotel Matija Gubec te počinje i izgradnja novog hotelijersko-turističkog centra STUBAKI. U Termama Tuhelj ove godine planira se investicija obnove interijera jednog dijela hotela Well****.

U Gradu Zagrebu Hotel Sheraton je u posljednjoj fazi renovacije, a u lipnju je počela obnova dijela soba i javnih prostora hotela Westin. Dok se u Zagrebačkoj županiji adaptira Hotel Bunčić u Vrbovcu te gradi novi hotel Garden Hill u Velikoj Gorici.

Dogus Croatia i Hyatt Hotels Corporation u proljeće 2019. godine planiraju otvoriti Hyatt Regency Zadar Maraska, prvi hotel pod Hyattovim brandom u Hrvatskoj. Uz hotel, Dogus grupa će izgraditi 115 luksuznih rezidencija te komercijalni dio s ekskluzivnim trgovinama, restoranima i cafe barovima. Ulaganje u hotel, rezidencije i popratne sadržaje vrijedno je 100 milijuna eura. Uz 130 luksuznih soba i apartmana, hotel će gostima ponuditi jedan od najljepših spa i welness centara u Hrvatskoj, otvoreni i zatvoreni bazen, moderno opremljen konferencijski centar te restorane i barove.

Jadranka grupa ovih će dana od Primorsko-goranske županije dobiti i službeno zeleno svjetlo za megaprojekt: Eco Golf Resort Matalda na Cresu. Tijekom listopada očekuje se da Skupština Primorsko-goranske županije donese potrebne izmjene županijskog prostornog plana, kojim će se omogućiti investicija na terenu ukupne površine 320 hektara, što je investitor uzeo u dugoročni najam od Krčke biskupije. U Jadranki otkrivaju kako se predviđa gradnja dvaju championship terena s 18 rupa (prikladnih za organizacije golf-turnira), hotela kapaciteta do stotinjak soba, petnaestak vila za igrače s bazenima uklopljenima u prirodu te male marine i heliodroma.

rsvp_1

Strukovna događanja u najavi

RSVP, prvi festival koji okuplja stručnjake iz event industrije iz Hrvatske i regije, održat će se u Hypo Event centru u Zagrebu 7. i 8. veljače 2017.. Drugo izdanje festivala donijet će bogat program koji će sudionicima iz sektora marketinga, odnosa s javnošću, prodaje i digitalnih rješenja dati nova znanja. Predstavit će se neka nova tehnološka rješenja i noviteti koji upravljanje eventima čine učinkovitijim, kvalitetnijim i kreativnijim te kvalitativno i kvantitativno mjerljivim. Prvi dan bavit će se eventima koji doprinose razvoju destinacije, od kongresnog turizma do evenata šireg spektra koji donose značajnu korist lokalnoj zajednici i državi. Razgovarat će se i o strategiji razvoja zabavne event industrije, a u raspravi će sudjelovati nadležne institucije i predstavnici organizatora velikih događanja. Drugi dan festivala bit će posvećen tehnologiji koja transformira event industriju – predstavit će se novosti i tehnologije koje dolaze, od mobilnih aplikacija i korištenja audio-vizualnih noviteta do wearablesa, raznih softvera i virtualne stvarnosti. Novost u programu su radionice na kojima će sudionici imati priliku steći nova znanja o organizaciji evenata.

Hrvatska udruga profesionalaca kongresnog turizma organizira peto godišnje okupljanje struke te novi ciklus certificiranja kongresnih profesionalaca, a održat će se u Kongresnom centru Forum Zagreb, 6. prosinca. Glavna tema je suradnja kongresne industrije i asocijacija (neprofitnog sektora), koju će analizirati vrsni predavači iz Europe. Forum će ujedno biti i prigoda kolegama profesionalcima iz industrije ne samo za druženje i razmjenu iskustava, nego i upoznavanje s novostima iz struke te s radom HUPKT-a. Kao i dosadašnjih godina, na Forumu će se dodijeliti godišnje nagrade ‘Ambasador hrvatskog kongresnog turizma’.

HUPKT započela je u prosincu 2015. godine provedbu projekta certificiranja profesionalaca u poslovnom turizmu (kongresi, incentive, eventi). Prvi je ciklus završen u siječnju 2016. godine, kada je 39 profesionalaca iz cijele Hrvatske uspješno završilo projekt i steklo stručni naziv Certified Croatian Meetings & Events Professional. S projektom se nastavlja i ove godine. Prva cjelina koja obrađuje temu organizacije skupova održavat će se od 6. do 7. prosinca, dok će druga cjelina krajem siječnja 2017. obraditi temu Hrvatske kao MICE destinacije, nakon čega će uslijediti praktični rad po grupama i online ispit.

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup