Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Intervju Goran Šutalo: Poduzetnik konstantno mora tražiti najbolje tehnologije za izradu svojih proizvoda

Intervju Goran Šutalo: Poduzetnik konstantno mora tražiti najbolje tehnologije za izradu svojih proizvoda

Samo odabirom najboljih tehnologija možete imati kvalitetan i konkurentan proizvod na svjetskom tržištu. Danas je jako zahtjevno poslovati na svjetskom tržištu, jer morate zadovoljiti certifikate svake pojedine države u koju izvozite, i još k tome morate znati koji dizajn proizvoda možete prodavati u određenoj zemlji.

Biti poduzetnik u Hrvatskoj danas, i dobro se osjećati zbog toga, nije lako postići. Kako je od zanatske radnje postao jedan od vodećih proizvođača dimovodnih cijevi u Europi, uz konstantno širenje proizvodnje i izvoza, ispričao nam je Goran Šutalo, vlasnik i direktor tvrtke Color Group.

Poslujete pune 32 godine. Kako ste od malog obrtnika postali uspješna, izvozno orijentirana tvrtka?

Otvaranjem zanatske radnje 1984. godine, odmah nakon odsluženja vojnog roka, pa do danas, nije baš lak put. Bilo je uspona i padova, ali uz cjelodnevni rad, upornost i malo sreće, danas smo uspješna izvozna tvrtka. Iz godine u godinu, širenjem proizvodnje dolazilo je do raznih promjena u poslovanju, tako da su se iz matične tvrtke tijekom godina izdvojile posebne grane poslovanja i osnovale su se nove tvrtke, te danas imamo Color Group.

Color Group danas čine četiri tvrtke. Koje su temeljne djelatnosti kojima se bavite?

Color Emajl d.o.o. proizvodi kamine na kruto gorivo i dimovodne cijevi svih vrsta, sa sjedištem u Požegi, mjesto Alaginci. Color Trgovina d.o.o. bavi se veleprodajom i maloprodajom, u asortimanu ima tehničku robu, građevinu, alate, vrt te danas ima pet maloprodaja: u Požegi, Velikoj, Pleternici, Našicama i Splitu.

Tvrtka Color Transport d.o.o. vrši prijevoz roba u međunarodnoj špediciji i svu proizvodnju Color Emajla, kao i repromaterijal u dovozu, a posjedujemo 15 velikih kamiona, koji su licencirani za međunarodni transport. Color Fire GmbH sa sjedištem u Saveznoj Republici Njemačkoj, Höchstenbach, ima skladište za brzu isporuku roba, servis za servisiranje naših proizvoda, te izložbeni prostor i maloprodaju.

Danas Color Group ukupno zapošljava 556 djelatnika.

Koliko ste zadovoljni poslovanjem na njemačkom tržištu danas?

Otvaranjem tvrtke Color Fire GmbH u Njemačkoj napravili smo još jedan veliki iskorak za našu proizvodnju. Tako danas, prema podatcima koje imamo, Color Emajl d.o.o. ima preko 50% udjela u prodaji dimovodnih cijevi u Republici Njemačkoj, a isto tako, preko 40% proizvodnje kamina prodaje se u Njemačkoj. Tome je najviše pridonijelo otvaranje tvrtke Color Fire GmbH. Iz te tvrtke mogu se u najkraćem vremenskom roku dostaviti brze isporuke manjih količina naših proizvoda za nadopunu trgovačkim kućama, kao i potreban servis bilo kojeg našeg proizvoda.

Iz navedenog je vidljivo da je njemačko tržište naše glavno tržište i izrazito smo zadovoljni poslovanjem, sa stalnom tendencijom laganog rasta, što se, nadamo se, u skorijoj budućnosti neće mijenjati.

U kojoj ste mjeri usmjereni izvozu?

Ovisno od godine do godine, izvoz Color Emajla iznosi 90-95%.

Na koja tržišta najviše izvozite?

Izvozimo u više zemalja Europske unije, a i šire: Njemačka, Poljska, Norveška, Švedska, Estonija, Irska, Velika Britanija, Danska, Belgija, Francuska, Italija, Češka, Austrija, Slovenija, Sjeverna Koreja, Slovenija, Izrael…

Koliko je danas zahtjevno biti konkurentan na europskom/svjetskom tržištu?

Danas je jako zahtjevno poslovati na svjetskom tržištu, jer morate zadovoljiti certifikate svake pojedine države u koju izvozite, i još k tome morate znati koji dizajn proizvoda možete prodavati u određenoj zemlji. Svi se naši proizvodi certificiraju u certifikacijskim kućama TÜV i RRF u Njemačkoj, tako da nam vrijede na cijelom području Europske unije, a za pojedine zemlje izvan Europske unije vršimo docertificiranje. Pojedine zemlje svoju proizvodnju stimuliraju i mogu biti konkurentnije nego mi, ali ako se za izradu proizvoda odabere dobra tehnologija, uz odličnu kvalitetu može se biti konkurentan i uspješan.

S obzirom na dugačak poduzetnički staž, kada je, prema Vašem mišljenju, ostvaren prvi snažniji rast poslovanja?

U početcima, zanatska radnja bavila se emajliranjem, po čemu je tvrtka i dobila ime, a kasnije smo uveli proizvodnju dimovodnih cijevi i kamina. S početkom proizvodnje dimovoda mogu reći da smo napravili jedan veliki iskorak u našem poslovanju. Obilazeći specijalizirane sajmove, imali smo sve više kupaca naših proizvoda i nakon par godina rodila se ideja da proizvedemo kvalitetne kamine na kruto gorivo koji imaju visoku iskoristivost topline, ekološki su prihvatljiviji te su posebnog dizajna za pojedine prostore. Počevši raditi takve kamine, napravili smo i drugi veliki iskorak u tvrtki.

Koje su poslovne godine bile najizazovnije za poslovanje, i zbog čega?

Zasigurno najizazovnije godine bile su početak proizvodnje i prodaja za izvoz. Prvi sajam na kojem smo izlagali bio je u Saveznoj Republici Njemačkoj, u mjestu Augsburg. Izlagati na sajmu nije lako, ne samo zbog velikih troškova sajma, nego nije lako ni zadovoljiti želje kupaca na tako velikom tržištu s traženim vrstama proizvoda i količinom. Pojedinim kupcima nismo mogli isporučiti tražene količine, ali ipak smo s njima postigli dogovor da im prve godine isporučimo onoliko koliko možemo proizvesti. Bilo je bitno držati se obećanog dogovora, kako ne bismo izgubiti povjerenje kupaca.

Na što sve poduzetnik mora biti spreman kako bi uz stabilno poslovanje, koje je također vrlo zahtjevno, bio u mogućnosti ostvariti rast?

Uz stabilno poslovanje poduzetnik konstantno mora tražiti najbolje tehnologije za izradu svojih proizvoda. Samo odabirom najboljih tehnologija možete imati kvalitetan i konkurentan proizvod na svjetskom tržištu. Color Emajl d.o.o. svu svoju dobit svake godine usmjerava u nove strojeve i tehnološka poboljšanja, kao i u edukaciju svih zaposlenika. Uz sve to, svake se godine mora ulagati i u marketing, odnosno pomno odabrati koji vid marketinga daje najbolje rezultate za vaš proizvod koji reklamirate.

Povećavate li svoju ponudu širenjem asortimana proizvoda i usluga?

Svake godine razvijamo nove proizvode i izlažemo ih na specijaliziranim sajmovima, s asortimanom kamina i dimovoda, tako da našim postojećim kupcima imamo uvijek nešto novo za ponuditi, a s novim proizvodima i mi dobivamo nove kupce. Danas u ponudi imamo preko 140 ložišta kamina i preko 360 vrsta kamina u prodaji, a u dimovodnim cijevima nudimo preko 1.100 vrsta proizvoda. Prošle godine pustili smo u pogon novu modernu emajlirnicu, koja će nam pomoći pri izradi široke lepeze novih proizvoda u dimovodnom i u programu kamina. Ova proizvodnja ima veliku sezonalnost i većina proizvoda izvozi se od 9. mjeseca nadalje. Kako bismo omogućili proizvodnji da radi tijekom cijele godine i kako bismo poboljšali uslugu za naše kupce, izradili smo automatsko regalno skladište s kapacitetom od 4.000 paletnih mjesta.

Kakva iskustva imate s državnim institucijama te može li se odnos države prema gospodarstvu poboljšati?

Nažalost, moram iskazati svoje nezadovoljstvo prema državnim institucijama, jer danas njihov odnos prema poduzetništvu nije prijateljski, a niti prema zaposlenicima koji rade u realnom sektoru. Navest ću jedan primjer: strukovne škole uče učenike pojedinim zanimanjima na način da učenik bude samo jedan dan u tjednu na praksi, a sve ostale dane je teorija. Onda takav učenik npr. završi smjer za varioca, a nije nikada vario. Ili, primjerice, inženjer strojarstva završi strojarski fakultet, a da nikad nije bio u proizvodnji. Nerijetko se događa da učimo učenike za one smjerove za koje imamo profesore, a ne za ono što je potrebno privredi. Nema nikakve povezanosti fakulteta i škola s privredom, što je postalo nužno za razvoj proizvodnje. Odnos poduzetnika i državnih institucija mora se poboljšati, jer bez boljeg i kvalitetnijeg odnosa nema širenja proizvodnje u Republici Hrvatskoj.

Prema Vašem mišljenju, koliko EU fondovi mogu pomoći poduzetnicima u Hrvatskoj i smatrate li to dobrim smjerom za stabilnost i razvoj poslovanja?

Mislim da EU fondovi mogu jako doprinijeti razvoju proizvodnje i poduzetništva u cijelosti. Nažalost, svjedoci smo jako malo povlačenja novca u realni sektor iz više razloga, a jedan od najvećih razloga je administracija koja koči sav proces, od natječaja pa do realizacije projekta. Color Emajl d.o.o., primjerice, nije se mogao kandidirati niti za jedan projekt proteklih godina, samo zato što zapošljavamo preko 250 ljudi. Naime, naša administracija uvjetovala je kako sve tvrtke koje zapošljavaju preko 250 ljudi pripadaju velikim tvrtkama i ne mogu se prijaviti na natječaj.

Nadam se da će se u skorije vrijeme nešto promijeniti i pojednostaviti procesi, kako bi se mogli kandidirati na pojedine natječaje. U protekle dvije godine investirali smo preko 10 milijuna eura u proizvodnju i ništa nismo povukli iz EU fondova.

Kako će izgledati poslovanje Color Grupe u narednih pet godina?

U narednim godinama Color Group će širiti svoje poslovanje, tako da će svu svoju dobit usmjeriti na razvoj. Implementacijom softvera SAP, koji je lider poslovnih aplikacija, te primjenom japanske metode ’20 ključeva’, koja je sveobuhvatan i pragmatičan sustav usmjeren na neprekidna poboljšanja poslovnih rezultata poduzeća, ostvarujemo svoj cilj kvalitetnog educiranja naših radnika i zdravog poslovnog okruženja, a kroz kvalitetno usavršavanje i educiranje također ostvarujemo cilj poboljšavanja zadovoljstva radnika boljim plaćama.

Koji su strateški ciljevi Grupe?

Naši strateški ciljevi su ojačati proizvodnju, kako bismo bili još konkurentniji na svjetskom tržištu, s još većim udjelom naših proizvoda u pojedinim zemljama Europske unije.

Tijekom godina bili ste višestruko nagrađivani za uspješno poslovanje i osobni poduzetnički angažman. Prošli ste mjesec postali i dobitnikom međunarodne nagrade ‘Stvaratelji za stoljeća’. Što to znači za Vas, privatno i poslovno?

Tijekom godina bili smo nagrađivani na više razina, od gradskih, županijskih, pa do međunarodnih nagrada, višegodišnje nagrade ‘Zlatna kuna’, te zlatne i srebrne nagrade ‘Najveći stvaratelji nove vrijednosti u Hrvatskoj’ od strane portala Poslovna.hr. Također, dobitnici smo nagrade ‘Tvrtka gazela’ od strane business.hr-a, Ernst&Young natjecanja za poduzetnika godine, te, kao što ste spomenuli, i prošlomjesečne međunarodne nagrade ‘Stvaratelji za stoljeća’.

Za nas svaka nagrada ima svoje značenje i svoju vrijednost. Poslovno, to znači da nas se prepoznaje kao tvrtku koja doprinosi razvoju proizvodnje, tvrtku koja kontinuirano napreduje i postiže značajne rezultate. A privatno mi je potvrda da se upornost, rad i trud isplate. Za mene je nagrada i što se velik broj ljudi iz našeg kraja zapošljava u tvrtkama Color Group-a, te nas prepoznaju kao kvalitetnog i poštenog poslodavca, gdje je velik broj ljudi zaposlen veći dio svog radnog staža.

Kada s odmakom promatrate početke poslovanja svoje tvrtke, kakav je osjećaj biti poduzetnik u Hrvatskoj danas?

Ulaskom u Europsku uniju otvorile su se mogućnosti lakšeg poslovanja unutar same Europske unije, tako da se iz godine u godinu poboljšava i poduzetnička klima kod nas, i mogu slobodno reći da je dobar osjećaj biti poduzetnik u Lijepoj našoj.

Što biste savjetovali poduzetnicima-početnicima?

Svima poduzetnicima savjetujem, ako su se odlučili na taj put, da budu uporni i spremni raditi onoliko koliko je to potrebno, da budu pošteni prema svojim zaposlenicima, dobavljačima, kupcima, i uspjeh im je zagarantiran, jer samo uporni koji stvaraju nove vrijednosti svojim znanjem idu dalje bez opuštanja.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup