Prema predstavljenom izvještaju Tetra Pak Index 2018., tehnologije pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima povest će on-line i off-line kupovinu robe široke potrošnje tijekom nekoliko sljedećih godina u uzbudljive nove smjerove.
On-line kupovina robe široke potrošnje raste dvoznamenkastnim stopama, dok se tradicionalne trgovine reformiraju, spajajući se u višekanalni sustav u sklopu kojeg potrošači s pametnim telefonima kao svojim kompasom očekuju obaviti kupovinu bilo gdje, bilo kada i na bilo koji način. Ambalaža će igrati važnu ulogu u odgovoru na trendove koji oblikuju rast on-line kupovine, tvrdi Tetra Pak.
Četiri trenda koja oblikuju rast on-line kupovine robe široke potrošnje
Izvještaj Tetra Pak Index 2018. naglašava četiri ključna trenda koji oblikuju rast on-line kupovine robe široke potrošnje:
Pogodnost Potrošači su u stisci s vremenom te traže nove načine kako si olakšati život, što predstavlja glavni pokretač porasta korištenja on-line kupovine. Ključne pogodnosti obuhvaćaju jednostavno popunjavanje zaliha proizvoda, pregled stanja i prikladnu ambalažu.
Održivost Pritisak na plastiku i osviještenost o kružnoj ekonomiji nastavit će rasti, a recikliranje će postati još važnije. Potrošači žele znati rade li robne marke „ispravnu stvar“.
Personalizacija i jedinstvenost Prilagođavanje proizvoda i personalizacija procesa kupovine činit će važnu razliku u budućnosti. Ovo ubrzava trend izravnog pristupa potrošačima te se predviđa kako će do 2025. godine čak 80 posto tvrtki za pakiranje proizvoda namijenjenih krajnjim potrošačima prijeći na ovaj model.
Tehnologija i izvedba Do 2025. godine očekuje se izuzetno brza dostava u samo deset minuta, mijenjajući ponašanje potrošača u smjeru češće kupovine u manjim količinama, što rezultira većom kompleksnosti logistike. Mnoštvo tehnologija, posebice radiofrekventna identifikacija (RFID) i robotika, nastavit će s transformacijom lanaca opskrbe, podižući učinkovitost i transparentnost.
Uloga pametnog pakiranja
Tehnologije pametnog pakiranja s jedinstvenim digitalnim kodovima omogućavaju da se svakom pakiranju proizvoda dodijeli jedinstveni identifikator. Ovi kodovi otvaraju razne mogućnosti, a mogu se očitati bilo uređajima za očitavanje podataka ili običnim pametnim telefonom te se na taj način povezuju na veliku količinu informacija.
To stvara interaktivni kanal s potrošačem, omogućujući robnim markama razgovor u stvarnom vremenu, dijeleći detalje o izvoru sirovina, informacije o nutritivnim vrijednostima, kao i igre, promocije i ekološke informacije.
Istodobno, s iskustvima stečenim putem ovih digitalnih kodova, robne marke mogu stalno unaprijeđivati doživljaj kupovine te ga učiniti još personaliziranijim.
E-trgovci traže jedinstvene identifikatore kompatibilne s robotskom tehnologijom korištenom u skladištima i distribuciji, budući da se na to gleda kao na ključ uspjeha u e-trgovini. Podaci i potpuna sljedivost pomaže im usmjeravati kompleknsu logistiku i unaprijediti učinkovitost, pomičući se prema ispunjenju naloga u stvarnom vremenu.
Alexandre Carvalho, globalni direktor marketinških usluga u tvrtki Tetra Pak, izjavio je: „Rast on-line kupovine robe široke potrošnje predstavlja izvrsnu priliku za robne marke hrane i pića, a pakiranje igra ključnu ulogu u pružanju potpore njihovom uspjehu. Pametno pakiranje pomaže u poticanju veće transparentnosti i učinkovitosti duž cjelokupnog lanca opskrbe omogućujući izravan i interaktivan odnos s potrošačem. Vjerujemo da ova brzo razvijajuća tehnologija, koju testiramo od 2016. godine i sad pokrećemo u Europi, može pomoći našim korisnicima da istraže nove pristupe i da potaknu rast u nadolazećim godinama.”
Izvještaj Tetra Pak Index 2018. temeljen je na istraživanju potrošača provedenom u Kini, Ujedinjenom Kraljevstvu, Kini, Saudijskoj Arabiji i Koreji, studiji globalne segemetacije tržišta, kao i intervjuima provedenim s e-trgovcima u SAD-u, Europi i Kini.
Tetra Pak Index izvještaj možete preuzeti ovdje, a dodatne informacije u nastavku.
-
Tetra Pak Index, trenutačno u 11. izdanju, godišnji je izvještaj usmjeren na globalne trendove i prilike koje oblikuju budućnost u industriji hrane i pića. S onlineom kao danas najbrže rastućim kanalom za kupovinu robe široke potrošnje, ovogodišnji izvještaj usmjeren je na tematiku kako robne marke mogu iskoristiti rast na području e-kupovine robe široke potrošnje kako bi poboljšali učinkovitost, osnažili odnose s potrošačima i u konačnici, unaprijedili svoje poslovanje.
-
Gledajući prema 2030. godini, Kina će nastaviti predvoditi na području disruptivne inovacije – kako online tako i na području “nove maloprodaje” offline – zahvaljujući velikim investicijama i potrošačkom entuzijazmu. Usto, nema ni razvijenu tradicionalnu trgovinu, čiji je položaj potrebno štititi. Ostala pionirska područja u zemljama u razvoju uključuju Bangkok, Jakartu i Seoul. Predstavnici tradicionalne trgovine su Indija, Brazil i Rusija, gdje postoji obilje fizičkih trgovina i s tim povezanog iskustva kupovine, nastavit će usporavati razvoj digitalne trgovine.
-
Očekuje se kako će u razvijenim zemljama svijeta povećanje povjerenja potrošača u online dostavu i kvalitetu brzo poticati rast online trgovine u Francuskoj, Belgiji i Ujedinjenom Kraljevstvu. U relativnom zaostatku su SAD, Njemačka i Japan, gdje se očekuje kako će povećani naglasak na kvalitetu i inovaciju održati modernu trgovinu konkurentnom.
-
Robotski odabir putem vizualnog prepoznavanja potpomognut pametnim pakiranjem, omogućava e-trgovcima obradu četiri puta više naloga nego kod ručne obrade te se više približavaju ispunjavanju naloga u stvarnom vremenu.
Potrošači dobro prihvaćaju privatne robne marke e-trgovaca, a potraga za robom široke potrošnje više se provodi pretraživanjem kategorije, nego robne marke, što također može biti razlog da glasovno naručivanje postaje sve više uobičajeno.
Infografika – Funkcioniranje online kupovine robe široke potrošnje