Prva specijalizirana sportska konferencija u regiji koja je svoj dom pronašla u Gradu na Dravi – Osijeku, službeno je otvorena riječima Jurice Baraća, direktora festivala Pannonian Challengea: ‘’Na Pannonian Challenge godinama dolaze organizatori sportskih događaja i predstavnici medija te sponzora, mi smo njihovo znanje htjeli prenijeti na jednom mjestu – TO DO konferenciji’’. Uz njega su riječi hvale za ideju i organizaciju ovog B2B segmenta Pannonian Challengea imali zamjenik župana Dragan Vulin i Domagoj Dumančić, izaslanik gradonačelnika.
TO DO konferencija je prva specijalizirana sport-event konferencija u regiji Jugoistočne Europe. Konferencija okuplja vodeće sport-event organizatore regije te predstavlja trenutni status sportskih događaja, budućnost financiranja događaja te inovacije u organizaciji. Također, pruža jedinstvenu priliku predstavnicima turističkih zajednica i promotorima turističkih destinacija da se povežu sa organizatorima najboljih sportskih događaja u regiji, te da u svoju destinaciju privuku atraktivne sportske sadržaje koji imaju sposobnost privući veliki broj novih gostiju tijekom predsezone i postsezone.
Je li budućnost sporstkih događaja blistava?
Ton cijele konferencije odredio je Olivier Pascal na keynote-u o budućnosti sportskih događaja, tijekom kojeg je predstavio i FISE World Series svjetsku seriju ekstremnih sportova, na kraju kojeg su svi slušatelji otišli s jednom mišlju – budućnost sportskih događaja je itekako blistava, štoviše, događajima kao što je FISE World Series može se doprinijeti jednakosti među spolovima, razvoju zajedništva, dobroj atmosferi u sredinama u kojima se odvajaju te humanitarnim pokretima poput onog za pomoć ozlijeđenim sportašima.
Prvi panel konferencije bio je posvećen temi biciklizma, odnosno njegovom utjecaju kao ekonomskom, turističkom i socijalnom pokretaču. Na panelu smo čuli stručna mišljenja i iskustva Snježane Brzice, Tatjane Roth, Vladimira Miholjevića i Tonija Hrvatina koji su slušateljima dali odgovore na najaktualnija pitanja vezana uz biciklizam, poput njegovog statusa i smjera razvoja u državi te globalno. Veliki dio panela bio je rezerviran i za temu cikloturizma, održivog oblika biciklističkog turizma koji se posljednjih godina sve više razvija u skoro svim zemljama pa tako i u Republici Hrvatskoj.
Nakon toga uslijedila je radionica Vladimira Miholjevića na kojoj je podijelio svoje znanje i savjete na temu uspješne organizacije biciklističkog događaja na primjeru biciklističke utrke Tour of Croatia. Slušateljima je, iz vlastitog iskustva, rekao na koji se način dobro pripremiti i organizirati događaj koji uključuje više od 100 mjesta i traje 7 dana, a odgovorio je i na mnogobrojna pitanja publike od kojih su neka bila: koji je bio najveći problem u organizaciji Tour of Croatia te kako najbolje organizirati lokalne amatersko-natjecateljske utrke.
Govornici drugog panela Darija Pavlic, Alen Nađsombat, Boris Artić, Sanda Bravar i Edvin Jurin slušateljima su otkrili koliki ekonomski, promocijski, turistički i socijalni utjecaj veliki sportski događaji imaju na lokalnu zajednicu/turističku destinaciju na primjerima velikih i svima poznatih događaja – Red Bull Air Race-a, Wings for Life World Run-a, Speedway Grand Prix-a. Govorili su i o tome postoji li razumijevanje lokalne i regionalne vlasti za velike sportske događaje te razumije li i vidi li zajednica utjecaje velikih sportskih događaja, a glavni zaključak na tu temu bio je: ‘’Sportovi te sportski turizam imaju iznimno važnu ulogu za lokalne zajednice i turističke destinacije, ali njihove ekstenzije bitne su za održavanje tog kontinuiteta. Najbolje je to odraditi kroz cross-selling u kojem se isprepliču turizam, gastronomija, turistička ponuda te kulturna baština destinacije itd.’’ – Edvin Jurin.
Posljednji program prvog dana konferencije bio je na temu svima dobro poznate kampanje NK Osijeka, Pokrenimo grad, na primjeru koje je Alen Nađsombat slušatelje uveo u cijeli proces kampanje – od plana kampanje, ciljeva koje su kampanjom planirali postići do stvarnih rezultata kampanje. Priča ”umotana” u kampanju ”Pokrenimo grad” brendirala je grad Osijek, a Alen Nađsombat je njome prenio poruku uspjeha, motivacije i kreativnosti na primjeru revitalizacije NK Osijeka koji je u samo godinu dana promijenio sve – od stadiona do mindseta.
Važno je znati ciljanu publiku
Program drugog dana TO DO Sport Event Conference započeo je ”pričom o IRONMANU – vodećem svjetskom triatlon brandu” tijekom kojeg je, regionalni direktor IRONMAN-a za Europu, Blisku Istok i Afriku, Erwin Dokter prenio poruku razvoja sportskog branda i kulture bavljenja sportom iz perspektive događaja koji svake godine donosi preko 8 milijuna eura koristi za regiju u kojoj se održava. Slušatelji su saznali i kako je u 40 godina IRONMAN od svog početka došao do svjetske prepoznatljivosti te postao brand koji vrijedi preko milijardu dolara te kako se uspješno rasproda jedna takva utrka u samo 24 sata.
Nakon svih korisnih inputa s prvog talka dana, vrijeme je došlo i da Darko Dumančić, Tomaž Ambrožič, Marko Žunić, Nino Štambuk i Ivana Maltašić sa slušateljima podijele kako (ne) uspješno organizirati globalni događaj. Iz vlastitog iskustva podijelili su kako najuspješnije ”dovesti” i organizirati globalne sportske događaje u Republici Hrvatskoj i regiji Jugoistočne Europe. Nino Štambuk izjavio je: ‘’Bitno je znati ciljanu publiku, ali mi smo u programu kojeg radimo morali znati što želimo, ali i točno ono što ne želimo.’’ Na činjenicu da je Osijek smatran sportskim gradom, Darko Dumančić je rekao: ‘’Pitanje je što grad čini gradom? Što čini kvalitetu života i njegovu nadogradnju? Mi smo u Osijeku shvatili da su to za nas sport i kultura.’’
Inovativan pristup osim kvalitete konferencije dovodi i potencijalne sponzore
Damir Đurović održao je talk na temu Esportova na kojem je govorio o trendovima u gaming industriji, Esport natjecanjima, timovima i profesionalnim igračima te potencijalu gaming događaja kojih je u našoj regiji sve više. Odgovorio je i na pitanja što su to točno Esportovi te koliko je velika populacija koja se njima bavi, a istaknuo je i najpopularnije žanrove igara u Esportu: MOBA igre, real time strategije, FPS igre, borilačke igre te battle royale igre. Na pitanje što se u budućnosti nazire za ovu vrstu sporta, izjavio je: ‘’Ukupna vrijednost Esportsa u 2017. godini iznosila je oko1.5 milijardi američkih dolara, a procjena je kako će Esports industrija do 2022. godine narasti preko 2.5 milijardi američkih dolara.’’
Jedina studija slučaja cijeloga programa ”PINK WING – priča o spoju businessa, brzine i karavane kroz cijelu Lijepu Našu” bila je posvećena nečem posve novom na ovom području – Pink Wingu. Riječ je o sportsko-poslovnom događanju koje okuplja preko 500 business entuzijasta koji u svojim metalnim ljubimcima obilaze ljepote Republike Hrvatske. O unikatnosti događaja, poslovnom i turističkom potencijalu te o ideji govorili su Marko Fratrić i Robert Bajs – osnivači i organizatori Pink Winga.
Na četvrtom, ujedno i posljednjem, panelu konferencije: ”Sponzorstvo ili partnerstvo: što sponzori očekuju od eventa” slušatelji su iz perspektive predstavnika sponzora, Ivana Šuvara, Antu Šalinovića i Lordana Kondića čuli odgovore vezane privlačenje sponzora i partnera na događaje. Ante Šalinović dao je definiciju sponzorstva u kojoj ga je definirao kao: ‘’Sponzorstvo je marketinški alat kojim se ostvaruju komunikacijski ciljevi branda.’’ Glavni zaključak panela iznio Ivan Šuvar rekavši: ’’Vjerujemo u dugoročno partnerstvo i sponzorstvo koje ima utjecaj na kraju te u tom slučaju i organizatori i partneri mogu dati dodatnu vrijednost i obogatiti događaj. Dugoročnost je u svemu tome ključ za uspjeh.’’
Na temu posljednjeg panela nadovezivala se i tema posljednjeg programa konferencije, talka o tome koliko sponzorstvo zapravo vrijedi za same sponzore na primjeru VIP Adria Leaguea koji je vodio Lordan Kondić. Predstavio je Vip Adria League te naveo kako su se odlučili sponzorirati upravo taj događaj, a iznio je i zanimljive statističke podatke o Esportovima, poput onih da 81% igrača ima od 18 do 34 godina, više od 70% Esport entuzijasta je muškoga spola te da 38% njih kupuje proizvode branda predstavljenog na ESL eventu.
Foto: Tony Springman