fbpx

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Meeting G2 – Poslovno povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske

Meeting G2 – Poslovno povezivanje domovinske i iseljene Hrvatske

Gospodarstvenici iz domovine i hrvatski iseljenici iz svih krajeva svijeta okupili su se na ovogodišnjoj Meeting G2.3 konferenciji kako bi zajedno doprinijeli poslovnom povezivanju domovinske i iseljene Hrvatske. Već treću godinu zaredom konferenciju organizira skupina Hrvata iz dijaspore i domovine, čiji je cilj umrežiti poslovnu domovinsku i iseljenu Hrvatsku te pomoći povećanju ulaganja dijaspore u domovinu.

Ovogodišnja konferencija MEETING G2.3 počela je pozdravnim govorom stručnog suradnika G2, Antuna Krešimira Buterina, koji se zahvalio na dolasku učesnicima konferencije iz čak 20 različitih zemalja. Konferenciji su nazočili brojni hrvatski iseljenici iz Argentine, Perua, Venezuele, Meksika, SAD-a i Kanade, Australije, Francuske, Finske, Danske, Švicarske, Njemačke, Austrije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Slovenije, Španjolske i Italije. Krešimir Buterin istaknuo je i kako je glavni cilj konferencije povezivanje Hrvata iz svijeta s Hrvatima te s poslovnim mogućnostima u Hrvatskoj.

Slijedilo je predavanje našeg poznatog i vrlo cijenjenog demografa, doc.dr.sc. Stjepana Šterca na temu „Hrvatsko iseljeništvo – strateška populacija ukupne i demografske revitalizacije Hrvatske“. S obzirom na stalni demografski pad  u Hrvatskoj naglasio je kako bi demografska revitalizacija Hrvatske bila upitna bez hrvatskog iseljeništva  koje se također želi aktivno uključiti u rješavanje ovog problema.

U programu „Who’s who in G2“ razmjena posjetnica i predstavljanje sudionika svima je omogućilo  lakše prepoznavanje zajedničkih poslovnih interesa. U pitch sesiji „Starting up with CROnnect.me!“, 10 uspješnih hrvatskih startupova prezentiralo je svoje novoosnovane kompanije i prikazalo bogatstvo poslovnih ideja te razne mogućnosti ulaganja u domovinu.

Na kraju službenog dijela programa u svom pozdravnom govoru Zvonko Milas je istaknuo kako Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske već treću godinu s posebnim zadovoljstvom podržava konferenciju Meeting G2, te izrazio želju za suradnjom i u godinama koje slijede.

Drugog dana MEETINGA G2.3 predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović svečano je otvorila konferenciju i svojom nazočnošću ovaj događaj učinila još svečanijim. U svom izlaganju istaknula je njegovanje odnosa s iseljeništvom diljem svijeta kao prioritet naše vanjske politike. Osobitu pozornost pridaje vraćanju međusobnog povjerenja i okupljanju domaće i iseljene Hrvatske s ciljem ostvarivanja gospodarskog rasta i razvoja naše nam zajedničke domovine.

Josip Hrgetić prethodno je u svom govoru dobrodošlice zahvalio svim uzvanicima, podsjećajući još jednom na glavne ciljeve ove konferencije koja predstavlja novu priliku za gospodarsku suradnju, umrežavanje, razmjenu iskustava i moguća ulaganja uspješnih hrvatskih gospodarstvenika koji žive izvan domovine.Zdravka Bušić, državna tajnica za političke poslove, istaknula je u svom pozdravnom govoru da su gospodarska diplomacija, kroz svoja predstavništva, i trgovinska politika alati koji moraju biti u funkciji ukidanja trgovinskih prepreka i zaštite trgovinskih interesa. Naglasila je da je glavni cilj povećati broj izvoznih tvrtki, pojačati potporu sadašnjim izvoznicima kao i povećati ukupan izvoz.

U prvoj panel diskusijiKako privući investitore iz hrvatskog iseljeništva i zastupati njihove interese“, pod vodstvom moderatora Don Markušića, Dario Kobeščak je naglasio da je cilj AIK-a (Agencije za investicije i konkurentnost) pružiti cjelokupnu operativnu podršku u realizaciji investicijskih projekata kako domaćim tako i iseljenim Hrvatima. Nicolas Baron Adamovich podsjetio je da Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora djeluje, u oba smjera, kao početna točka, pružajući podršku i investitorima i stranim tvrtkama koje dolaze u Hrvatsku,  i našim tvrtkama koje izlaze na svjetsko tržište.

Ruža Studer u svom je izlaganju istaknula važnost protoka informacija na relaciji domovina – iseljeništvo. Anto Sluganović primjećuje da početnički domoljubni zanos polako pada te u prvi plan dolazi pitanje interesa i isplativosti ulaganja u Hrvatsku. Anthony Pesec ponovio je kako je važno privući investitore pojednostavljenjem jako komplicirane hrvatske birokracije.Glavni govornik ovogodišnje konferencije, senator Zed Šešelja iz Australije, istaknuo je kako postoji snažna i duga povijesna povezanost Hrvatske i Australije, u kojoj živi 130.000 Australaca s hrvatskim korijenima, a tako i veliki potencijal za širenje i učvršćivanje zajedničke priče.

Kako promovirati hrvatske proizvode iz cijelog svijeta u cijelom svijetu“ naziv je druge panel diskusije koju je moderirao Zlatan Froehlich, predsjednik Komore Zagreb. Cijenjeni panelisti bili su Joseph Gene Petrić, Antonio Vukorepa, Žarko Tomasić i Andrija Čolak. Žarko Tomasić uvjeren je kako povezivanje Hrvata po svijetu svima pruža veće mogućnosti ostvarivanja uspješnih poslovnih kontakata. „Moj primjer pokazuje kako je Hrvatska, zahvaljujući razvijenom turizmu, izvrsna zemlja za plasiranje proizvoda. Surf’n’fries krumpiriće moji franšizeri prvi put su vidjeli u Hrvatskoj i poželjeli ih imati i u svojoj zemlji“.

Treća panel diskusija po nazivom „Lopta i kravata – savršena poslovna kombinacija“, uz moderatora Božu Skoku, okupila je velikane našeg sporta i to redom Gordana Kožulja, Zorana Primorca, Ivu Majoli, Miroslava Ćiru Blaževića, Dubravka Šimenca te Antu Bogdanića, poduzetnika i teoretičara sporta. Hrvati su izmislili kravatu, loptu nisu, ali su ostvarili značajne sportske uspjehe upravo s njom, zbog čega se smatraju respektabilnom nacijom na svjetskoj razini. Gordan Kožulj je istaknuo prepoznatljivost hrvatskog sporta u svijetu, te smatra se da su upravo sportaši najveći promotori Hrvatske i hrvatskih interesa.

Miroslav Ćiro Blažević rado se sjeća svjetskog nogometnog prvenstva 1998., kada su hrvatske kockice i Vatreni s Ćirom na čelu osvojili treće mjesto. Upravo ta pobjeda pomogla je u afirmaciji tek rođene nam domovine. Domoljubni zanos se prelio na nogometni teren. I dan danas uspjeh naših nogometaša se pamti, a kroz njihove uspjehe napravljena je i velika  promocija Hrvatske.

Četvrta panel diskusija pod nazivom „Zeleno kao novo zlato“, uz moderatoricu Gordanu Gelenčer, okupila je sljedeća imena: Jadranku Boban Pejić, Matu Knezovića, Matka Šeremeta, Dijanu Katica. Hrvatska bi se trebala brendirati i kao zelena, a ne samo kao crveno-bijela, zahvaljujući kockicama po kojima smo jako prepoznatljivi u svijetu i koje su postale brend.Hrvatska ima ogroman potencijal za eko prozvodnju  zbog neiskorištenosti zemljišta i nezagađenosti pesticidima. Traži se strateška odrednica prema ekološkoj prozvodnji, kao i stvaranje okvira i strukturne podrške. Cilj je povezivanje kulture, turizma i ekologije u jedan novi hrvatski brend koji nije samo sunce i more.

Petu panel diskusiju „Krv, suze i znoj – u industriji je spas (ili koje je trenutno stanje domaće industrije, što se proizvodi, na čemu se temelji hrvatska industrija i koji su novi poslovni modeli)“, izrazito tešku, ali zanimljivu temu, moderirao je Aco Momčilović, a panelisti Vjeran Vranec, Zoran Uranjek, Bernarda Cecelja, Željko Pavlin i Ivica Mudrinić podijelili su sa sudionicima svoja bogata iskustva.HS produkt uspio je zato što nismo željeli živjeti od stranih investicija, nego od svog proizvoda i rada“, istaknuo je Željko Pavlin. Ivica Mudrinić smatra da u Hrvatskoj imamo iznimno kreativne pojedince kojima nedostaje pravi okvir u kojem mogu djelovati. „Sjeme treba baciti na plodno tlo i osigurati uvjete gdje ono može rasti“, dodao je.

Treći dan konferencije, u organizaciji Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, Županijske Komore Osijek i Turističke zajednice grada Osijeka, sudionici su proveli u Osijeku, posjetivši, osim centra i Tvrđe, poduzetnički inkubator BIOS, zračnu luku i poslovnu zonu te završili  program konferencije radnim ručkom u u Vinskom podrumu Belje.

 

 

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup