Na konferenciji DIABLOG, održanoj 20. studenog, koja se bavi blogerima, influencerima i kreatorima sadržaja, obrađivala se i tema poslovnih lidera kao influencera. Na panelu su sudjelovali Davor Bruketa, Bruketa&Žinić&Grey, Marin Bek iz tvrtke Ascalia i Zoran Turković iz 24 sata. Što poslovnog lidera čini influencerom, što stvara pravi utjecaj? Da li se poslovni influenceri vode strategijom PR-ovaca, HR employer branding uputama ili objavljuju sadržaj slobodno i spontano?
Zaključak panelista je da je autentičnost ono što stvara pravi utjecaj. Komunikacijska strategija i plan objava nema pravi učinak ukoliko osoba uistinu ne živi vrijednosti koje propagira i ukoliko svojim osobnim životnim stilom i uvjerenjima ne nadograđuje i ne osnažuje vrijednosti tvrtke. „Ljudi osjete kad je sadržaj umjetan na kilometre“, napominje Davor Bruketa. „Sadržaj je važan, to je ono što treba pokazati, ljude ne zanima što ste i kada završili nego što nudite i koliko ste konkretni, pokažite da niste samo forma“ savjetovao je Marin Bek iz Ascalie.
Takođ er, spomenulo se i kako je osobni branding samih lidera u inozemstvu posve normalan, dok u Hrvatskoj mnogi još zaziru od osobne promocije.
Linkedin je kanal koji poslovni influenceri najviše koriste, a panelisti ističu kako je na toj mreži u posljednjih godinu dana sve više aktivnijih korisnika, objavljuje se više kvalitetnijeg sadržaja te je veći angažman, od strane pojedinaca, a i tvrtki u sklopu employer branding strategija. „Dugo vremena Linkedin je bio pasivan, nije bilo sadržaja ni engagementa, sada se situacija promijenila, a employer branding je planuo“ istaknuo je Zoran Turković iz 24 sata.
Na konferenciji su predstavljeni i rezultati istraživanja o blogerima i influencerima u Hrvatskoj; većinom je riječ o ženama, raste broj blogera mlađih od 25 godina. Iako sve više surađuju s brendovima ( 84% ispitanika), većina blogera komercijalnim suradnjama bavi se honorarno, samo 5.8% njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama.
Najpopularniji je Instagram, a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12.8% ispitanika.
Od najistaknutijih kategorija ove godine na prvo mjesto su se probila putovanja, kategorija gastro je porasla za čak 17%, a po prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitness. Najinfluencerica je ponovno Ella Dvornik.