Sedmo izdanje Dana komunikacija, središnje događanje industrije tržišnog komuniciranja u organizaciji Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje i Udruge za interaktivni marketing, IAB Hrvatska, apsolutni je rekorder po interesu za festival i zanimanju s kojim industrija komunikacija očekivala ovogodišnje zvijezde.
U tri dana festivala i u četiri dvorane okupilo se 65 govornika od čega čak 16 međunarodnih predavača, a na festivalu će se održati i godišnja proglašenja najboljih u industriji s dodjelama nagrada za čak 4 strukovna natjecanja – Effie, IdejaX, Mixx i Young Lions Croatia.
– Htjeli smo dovesti najbolje na festival – najbolje oglašivače, najbolje kreativce, PR-ovce, redatelje, pa čak i hakere, kiborge te best-selling autore. Ti ljudi danas su u Hrvatskoj i druže se s našim sudionicima, što dočarava značaj našeg tržišta, snagu naših ljudi i relevantnost festivala – izjavila je direktorica festivala i kreatorica programa Dana komunikacija, Dunja Ivana Ballon.
Značaj festivala potvrđuje i podrška više od 100 tvrtki i medija, a snagu natjecanja IdejaX, Effie Croatia, Mixxx i Young Lions pokazuje prijava rekordnog broja projekata (285) i proglašenje najboljih od strane 61 člana žirija.
Stručnjak za umjetnu inteligenciju poručuje: umjetna inteligencija već je među nama
Yifei Chai, održao odlično predavanje prvog dana festivala, bavi se ponajprije arhitekturom inovacija, tj. inovativnim pristupom svijetu oko nas, a govorio je na temu Digital Empathy. Koliko je njegovo ime značajno u industriji govori i činjenica da je on prvi predavač koji će dva puta govoriti na Danima komunikacija, što je presedan u programu festivala.
Polazišna postavka njegova prvog predavanja jest da zaboravimo razumijevanje digitalnog i natjeramo digitalno da razumije nas. Yifei se bavi pitanjima kako možemo postati humaniji kada se podvrgavamo umjetnim platformama koje ne govore ljudski jezik te kako možemo stvoriti iskustva koja će nam omogućiti da u interakciji sa strojem ne zaboravimo svoju ljudsku prirodu. Na tom tragu ističe:
„Nikakva tehnologija ne može „ubiti“ naše emocije. To je naše pravo po rođenju i duboko je ukorijenjeno u našu psihologiju. Nikada ih se nećemo moći riješiti. Međutim, emocije su „mišići“ i one će biti bolje ili gore (više ili manje izražene), ovisno o tome koliko ih koristimo. Svrha mog predavanja je pokazati mogućnosti koje tehnologija koju sami stvaramo zapravo ima u razvijanju naših emocija i empatije. Umjetna je inteligencija već među nama i razvijat će se još više te na nama ostaje hoćemo li ju koristiti u dobre ili loše svrhe.“
Anđela Buljan Šiber, članica organizacijskog odbora festivala, ovom je prilikom izjavila: „Yifei Chai kaže kako je umjetna inteligencija već sveprisutna, ali da je se trebamo manje bojati nego Kineza koji će zavladati svijetom. Već je to dovoljno da se zamislimo i dođemo ga poslušati. Inače, Yifei je arhitekt za digitalne inovacije koji radi s nekima od najvećih svjetskih brendova poput Disneyja, Adidasa i 20th Century Foxa. Bavi se proučavanjem utjecaja AI-ja na čovjeka i obrnuto, a posebno ga zanima prijenos ljudskih emocija i osjeta na kompjuter. Vrlo zanimljivo!“
Osim Yiefia Chaia, danas smo mogli poslušati još pet zanimljivih predavača kao što su Constantine Kamaras – suosnivač i član uprave IAB-a Europe, Swati Bhattacharya – kreativna direktorica FCB Ulke, Jessica Chapplow – direktorica razvitka platformi i Steve Vranakis – izvršni kreativni direktor u Google Creative Labu.
Poznati svjetski prankster kojem je cilj unositi kaos u staloženu atmosferu, Oobah Butler, na iznenađenje mnogih, nije obmanuo posjetitelje Dana komunikacija
Što se dogodi kada kombinirate društveni inženjering s apsurdnim poduhvatima saznali smo na predavanju novinara i prankstera Oobe Butlera. Čovjek koji je prevario TripAdvisor te svoj lažni restoran The Shed učinio najuglednijim restoranom u Londonu poznat je po brojnim bizarnim projektima koji su mu donijeli milijunsku publiku.
Prankster, novinar i odnedavno autor knjige “How to Bullsh*t Your Way to Number 1” govorio je upravo o tome kako je probio sve granice već viđenog u svojoj misiji dokazivanja bizarnosti suvremenog svijeta.
“Oduvijek želim činiti neočekivano, unositi kaos u staloženu atmosferu i prelaziti granice apsurda.“ Na nama je da pratimo sljedeće Oobine poteze; nimalo ne sumnjamo da će biti jednako kontroverzni. Koliko je poznato, posjetitelje na Danima komunikacija nije uspio zavarati.
Nagradu “Content Creator of the Year for Online Media” koju mu je dodijelio The Drum preuzeo je ni više ni manje nego njegov dvojnik, čime je potvrdio svoj status ultimativnog prankstera. „Zašto bih trošio svoje vrijeme na intervjue kada netko može učiniti da na radiju zvučim pametnije? Želim biti prva osoba koja ima svoje avatare od krvi i mesa – više verzija sebe koje će me predstavljati u javnosti na način na koji ja želim.“, rekao je Oobah.
Boranka i agencija Imago Ogilvy osvojile nagradu Mixx Best in Show
Na Danima komunikacija u Rovinju proglašeni su pobjednici natjecanja Mixx koje je napravljeno po međunarodnoj licenci IAB-a, a nagrađuje najbolje digitalne kampanje. Nagradu Best in Show odnijela je kampanja Boranka – zazelenimo požarišta Dalmacije agencije Imago Ogilvy.
Uz Best in Show dodijeljeno je sljedećih 9 nagrada: Brand Awareness Campaign, Direct Response and Lead Generation Campaign, Best Website, Best Mobile App, Best Branded Content, Best Search, Best tech and innovation, Best Publisher Long-form Native te Best social.
- Pipi i agencija Imago Ogilvy za kampanju Bezbrižni pozdrav s Jadrana osvojili su nagradu Brand Awareness Campaign.
- Kampanja klijenta Diners Club i agencije MediaCom ponijela je nagradu u kategoriji Direct Response and Lead Generation s kampanjom Smarter way to pay.
- Diners Club Hrvatska s agencijom WebBurza odnio je nagradu u kategoriji Best Website.
- Nagradu Best Mobile App odnijela je kampanja KEKS Pay s agencijom Flow 404.
- Dukatino i agencija Švicarska ponijeli su nagradu u kategoriji Best Branded Content s kampanjom Rasti zdravo, jedi fino.
- Nagrada Best Search pripala je tvrtki Kompare i agenciji Cvoke.
- Tele2 i agencija Imago Ogilvy osvojili su nagradu u kategoriji Best Tech and Innovation s kampanjom MobiTelka.
- Kaufland i Telegram media grupa osvojili su nagradu u kategoriji Best Publisher Long-form Native s kampanjom Naše mi najbolje paše.
- Pipi i agencija Imago Ogilvy s kampanjom Pipi Balkon ponijeli su nagradu u kategoriji Best Social.
Organizatori natjecanja potvrdili su da je broj prijavitelja porastao za 5 %. Sveukupno su pristigle 82 prijave. Prijave na natjecanje Mixx Hrvatska preslika su tržišnih trendova i ulaganja u vlastite kanale komunikacije – od web stranice do mobilnih aplikacija. Organizatori ističu da je digitalni sadržaj, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, dosegao razinu da može samostalno, ali i kao dio integrirane komunikacije, zaista ostvariti pomak u prodaji i na brend parametrima.
Vrijeme je da drastično preispitamo način na koji pristupamo inovacijama ako želimo izbjeći tragediju – poruka je koja stiže s Dana komunikacija
Ali Ali i Mark Adams zadnjeg su dana festivala prenijeli vlastite doživljaje i poglede na industriju tržišnog komuniciranja. Ali Ali govorio je o deset, kako kaže, „bolnih godina“ koje je proveo u agenciji, a Mark Adams o problemu inovacija u industriji.
Mark Adams, zahvaljujući svojim postignućima, smješten je na uglednu listu “Top People in Britain” najutjecajnijeg londonskog časopisa Sunday Times. U svojim zabavnim i provokativnim govorima Adams tvrdi da uspješno digitalno razmišljanje zahtijeva prije svega emocionalnu inteligenciju.
„Živimo u doba ekspanzija inovacija i fascinirani smo pojavom svake od njih. Vrijeme je za veliku inventuru. Ovakva predavanja mijenjaju naš pogled i to je ono što me najviše veseli.“ – osvrnuo se Nikola Žinić, član organizacijskog odbora festivala, na predavanje “Enter the Cult of Extreme Innovation” u kojem je Adams govorio o ratu koji otvoreno vodi s ljudima koji vole slušati, razgovarati i čitati o inovacijama, ali zapravo nikad ne djeluju kako bi promijenili svoje ponašanje.
„Moramo drastično preispitati način na koji pristupamo razgovoru o inovacijama ako želimo izbjeći tragediju u narednim desetljećima“ – zaključio je Mark Adams.
Predavanje “Ten Stupid Things I Learned in Advertising” Ali Alia bilo je neizmjerno korisno svima koji su radili, rade ili planiraju raditi u agenciji. Opisao je ključna znanja koja je stekao tijekom tih godina te kako je otkrio da oglašavanje zapravo uopće ne mora biti komplicirano „U ovoj industriji ne treba se vjerovati klijentima ni istraživanjima jer nije riječ o znanstvenoj fantastici – treba se samo zabavljati i činiti sjajne stvari.“ – istaknuo je Ali Ali.