Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Kako izgleda budućnost ekonomije dijeljenja?

Kako izgleda budućnost ekonomije dijeljenja?

Na konferenciji Money20/20 Europe u Kopenhagenu Mastercard je predstavio izvješće koja se bavi izazovima i mogućnostima iz područja ekonomije dijeljenja. Dokument The Sharing Economy: Understanding the Opportunities for Growth istražuje specifičnosti socioekonomskog ekosustava koji omogućava ljudima da s drugima dijele smještaj, prijevoz, kupnju ili prodaju robe, profesionalne usluge na zahtjev te najam raznih dobara, a temelji se na istraživanju koje su proveli kompanija Mastercard i The Future Agenda.

Inače, na tržištu ekonomije dijeljenja su u Europi između svibnja 2015. i svibnja 2016. provedene transakcije u vrijednosti 27,9 milijardi eura, a procijenjeno je da je 191 milijun građana izvršio barem jednu transakciju. Istovremeno, prema prošlogodišnjem Eurobarometru Europske komisije, više od polovine Europljana zna za ekonomiju dijeljenja, a 1 od 3 odrasle osobe je koristi. S penetracijom većom od 20% u Europi, najpopularnije su kategorije u okviru segmenta ekonomije dijeljenja korišteni proizvodi, transport i smještaj, a više od 5% Europljana već nudi usluge i proizvode putem platformi za dijeljenje.

„Ekonomija dijeljenja doživljava veliki rast, pritom transformira temeljni način na koji funkcioniraju naše industrije i na koji ljudi doživljavaju usluge“, rekao je Mark Barnett, predsjednik za Ujedinjeno Kraljevstvo u kompaniji Mastercard. „Ovo izvješće pomaže nam razumjeti prilike i izazove te ostvariti potencijal ovog brzorastućeg fenomena. Tako ono pruža konkretna rješenja na izazove današnje ekonomije dijeljenja i daje naznake kako će izgledati budućnost ovog područja.“

Studija je identificirala međusobno povezane teme koje će utjecati na ekonomiju dijeljenja:

1. Povećano povjerenje i transparentnost

Povjerenje ostaje platforma za ekonomiju dijeljenja, a ono će prirodno rasti sa širenjem sektora i prilagodbom ljudi na veliki spektar proizvoda i usluga koje ekonomija dijeljenja obuhvaća. Povjerenje se može postići samo tehnološkim napretkom, unaprjeđenjem regulatornog okvira i kreiranjem sofisticiranijih sustava za peer-to-peer ocjenjivanje. Kako se društvo prilagođava novim modelima trgovine, regulacija će morati djelovati proaktivno, a ne reaktivno. Propisi i uredbe će morati bolje zaštititi potrošače, pružatelje usluga, ali i platforme za dijeljenje. To će osigurati mrežu društvene sigurnosti te stvoriti veću vrijednost za sve sudionike.

2. Poboljšano iskustvo

Poboljšano korisničko iskustvo od ključne je važnosti za rast i širenje ekonomije dijeljenja, a to je ono što poslovni subjekti trebaju postići kako bi privukli potrošače, dalje se razvijali i zadržali legitimitet.

Kako bi se ovo postiglo, platforme moraju osluškivati potrebe korisnika, osigurati jednostavne i sigurne transakcije te imati kontrolu nad osobnim podacima kako bi korisnici imali veću kontrolu.

3. Pristup vrijednostima

Kako se pojavljuju novi načini pristupa, veća će biti vrijednost za potrošače i poslovne subjekte. Ovaj pristup bit će vođen tehnologijom koja generira novu vrijednost uslijed povećanja uporabe i smanjenja troškova. Primjeri uključuju Blokchain tehnologiju, internet stvari (IoT) i tehnologiju umjetne inteligencije – koje mogu, ako se u potpunosti iskoriste, potaknuti prebacivanje sa statičnog na aktivan sustav: kako je sve više subjekata i ljudi međusobno povezano, povećavaju se i mogućnost dijeljenja i korist od pristupa.

Izvješće zaključuje da su jamstvo povjerenja i dobre reputacije, poboljšanje korisničkog iskustva i stvaranje veće vrijednosti ključni čimbenici za rast ekonomije dijeljenja.

Mastercard nastoji osigurati da su svi proizvodi, rješenja i usluge koje nudi digitalni, u skladu s promjenama u navikama korištenja usluga ljudi diljem svijeta pa inovativnim i sigurnim načinima plaćanja kroz sve kanale i uređaje redefinira globalnu trgovinu.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se