Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Internet marketing: Digitalno doba marketinga

Internet marketing: Digitalno doba marketinga

Digitalni segment više nije nužno posebno naglašavati, kao neku posebitost ili ‘extra’ dio u kojem samo hrabre tvrtke ulažu svoj budžet. Danas postoje tvrtke koje znatno više ili u potpunosti ulažu samo u digital prilikom provedbi svojih marketinških kampanja.

Druga konferencija o digitalnom marketingu, ‘Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere’, održana u svibnju, donijela je mnoštvo aktualnih tema, a neke su bile vezane uz automatizaciju marketinga, cjelovito planiranje integriranih marketinških kampanja i aktualne trendove, oglašavanje kroz sadržaj i rastuću želju korisnika za specifičnim mobilnim aplikacijama.

Značajan dio konferencije bavio se boljim razumijevanju ponašanja i reakcija korisnika, potencijalnih potrošača, u digitalnom dobu. Tehnike koje se danas koriste u digitalnom marketingu gotovo da izjednačavaju tržišne šanse velikih tvrtaka i malih startupa, omogućavajući disruptivne modele ekonomije u čijoj su podlozi upravo komunikacija s korisnicima, povjerenje u brand ili u mišljenje drugih korisnika i sustavna analitika podataka koji postoje o ponašanju korisnika.

Jedna od sudionica konferencije bila je Shagorika Heryani, indijska konzultantica koja je donedavno vodila odjel digitalnog marketinga četvrte najveće svjetske telekom kompanije Airtel.

-Kolaborativna ekonomija predstavlja trgovinu s ljudskim licem, mjesto gdje su poveznice među ljudima izuzetno važne i gdje se vjeruje tuđem mišljenju i recenzijama – odatle potječu uspjesi tvrtaka kao što su Airbnb ili Uber, koje se zasnivaju na povjerenju korisnika – istaknula je Shagorika Heryani. Osim kolaborativne ekonomije, druga dva trenda koja su u podlozi današnjih promjena na tržištu i promjena strategija tvrtaka su šok zbog količine sadržaja i obraćanje detaljne pažnje na korisnike. Danas se stvara toliko sadržaja da gotovo 80 posto nema nikakvu ekonomsku vrijednost ili ga nitko ne čita, pa je izuzetno teško kupiti pažnju, a upravo je to ono što marketinški stručnjaci žele.

Ira Kaufman, marketinški je stručnjak i suradnik legendarnog Philipa Kotlera, danas savjetuje mnogobrojne tvrtke, uključivši i hrvatskih, te im pomaže da se digitalno transformiraju. Na konferenciji je istaknuo kako tvrtke danas moraju razumjeti osnove umrežene ekonomije u čijoj su srži integracija, komunikacija korisnika i tvrtaka te korisnika međusobno, kao i temeljenje strategija i taktika tvrtke sa stvarnom vrijednošću – povjerenjem korisnika.

-Uz millenials generaciju, koja će za 15 godina predstavljati većinu radne snage u svijetu, tvrtke danas moraju paralelno komunicirati s tri do četiri generacije korisnika, od kojih svaka digitalno doživljava na drugačiji način, što iz temelja mijenja pravila marketinške komunikacije i čini ju dinamičnom, dodatno naglašavajući povjerenje koje prema pojedinim tvrtkama ili brandovima gaje korisnici – naglasio je Kaufman.

Na koji način mjeriti učinkovitost marketinških aktivnosti?

Jedna od najjačih strana digitala je da sve što ‘pošaljete’ na digital, sve što korisnici komentiraju, vole ili ne vole, možete jasno i nedvosmisleno pratiti, navodi Jurica Vuković, direktor tvrtke EuroART93 d.o.o.

-Za SoMe (Social Media) postoje meta tagovi, detaljna statistika (likeova, shareova i komentara), a s druge strane, za aplikacije i web stranice, naravno, uz pametno postavljen Google Analytics ili neki drugi alat, može se jasno vidjeti ‘krvna slika’ kampanje i kako je ona zapravo prošla. Također, bitno je pratiti i korisničke scenarije: gdje su se korisnici zainteresirali za određen proizvod/uslugu, kako su došli do nje, jesu li ju aktivirali, koliko su vremena potrošili i, u nekim slučajevima, zašto su odustali – kaže Vuković.

Važnost SEO optimizacije

SEO optimizacija jedan je od glavnih stupova Internet marketinga. To je dugoročna strategija za poboljšanje pozicija na tražilicama, povećanje posjeta, povećanje poveznica koje vode na stranicu i, što je najvažnije, povećanje ostvarivanja ciljeva web stranice poput prodaja, leadova, poboljšanja oglašivačkih rezultata i drugih poslovnih ciljeva.

Na što se sve treba koncentrirati pri izradi SEO strategije, pitali smo  Dragana Barišića iz tvrtke Mijena d.o.o.

-Pri izradi SEO strategije bitno je kvalitetno definirati poslovne ciljeve web stranice, publiku kojoj se obraćate, te istražiti konkurenciju. Kvalitetna SEO strategija obuhvatit će sve: od tehničke strukture stranice, analitike, odabira ključnih riječi, izrade kvalitetnog sadržaja, Off page optimizacije, te strategiju za društvene mreže – navodi Barišić.

Prema njegovim riječima, osnove kvalitetnog SEO-a poput tehnički ispravne web stranice, kvalitetnog sadržaja, brzog hostinga i generiranja kvalitetnih povratnih linkova, uvijek su bili i ostat će bitni. Rastom mobilnih pretraživanja u 2016. godini bitno je imati kvalitetnu i responzivnu stranicu prilagođenu za mobilne pretraživače.

-U nekim djelatnostima vrlo je bitna i lokalna SEO optimizacija, jer potencijalni klijenti traže sve preciznije rezultate. Naravno, tu je i optimizacija društvenih mreža – zaključuje Barišić.

Kako nam stručnjaci za internetsko oglašavanje mogu pomoći

Dostupna znanja na Internetu i baze znanja koje su sve aktualnije omogućuju nam dostupnost mnogim korisnim i primjenjivim informacijama. No, kada nismo sigurni u svoje znanje, i njegovu pravilnu primjenu, bolje je obratiti se profesionalcima.

Prema riječima Jurice Vukovića, digital je, kao integrirani  dio marketinških kampanja, u nekoliko godina postao njezin punokrvni mix.

-Zaista, digitalni segment više nije nužno posebno naglašavati, kao neku posebitost ili ‘extra’ dio u kojem samo hrabre tvrtke ulažu svoj budžet. Već danas postoje tvrtke koje znatno više ili u potpunosti ulažu samo u digital prilikom provedbi svojih marketinških kampanja. Logično, za takav široki spektar aktivnosti potrebno je imati digitalnu agenciju, koja vodi sve specifične zadatke za jednu tvrtku – smatra Vuković, te dodaje kako su komunikacija na društvenim mrežama, oglašavanje, SEO, analitika, izrada aplikacija i web aplikacija vrlo ‘brze’ tehnološke aktivnosti takve kampanje i upravo zato je potrebno imati osobu koja se bavi samo time, kako bi se što učinkovitije izradila marketinška strategija.

-Ako bismo raščlanili jednu klasičnu digitalnu kampanju/projekt na faze, onda bi redoslijed u osnovi bio ovakav: tvrtka daje jasan, nedvosmislen brief oko želja proizvoda/ulsuga koje želi komunicirati. Nakon brainstorminga, digitalna agencija predlaže klijentu ‘flow’ kampanje: ideje, aktivacije, što će se sve raditi na SoMe kanalima i slično. Nakon klijentovog odobrenja i definiranja jasnog vremenskog okvira, krećemo sa samom kampanjom. Za cijelu kampanju bitna je analitika, odrediti kako su prošle određene aktivacije, kako se ‘odrađuje’ oglašavanje te na kraju izvještaj o tome kako bi se jasno vidio učinak kampanje i same strategije – pojašnjava Jurica Vuković.

Slično razmišlja i Ivan Brozović, Senior Account Manager iz Degordiana. -Kao i kod drugih profesija, profesionalci ipak znaju što rade. U današnje doba može se svašta naučiti proučavanjem dokumentacije na Internetu ili gledanjem YouTube tutoriala, no ipak se svi nekako sigurnije osjećamo kada nam profesionalac postavlja krov na kući, radi nam dijagnozu ili pak frizuru. Profesionalci u digitalnom marketingu konstantno prate nove trendove te promjene na tržištu koje se s razvojem novih tehnologija konstantno mijenja i prilagođava korisnicima. Kroz kvalitetan brief od klijenta, kroz koji mogu saznati što je više moguće o poslovanju klijenta, ciljevima i industriji, profesionalci u digitalnom marketingu mogu složiti ‘širu sliku’ na temelju koje mogu razviti strategiju koja će ispunjavati ciljeve i donositi rezultate – bili oni usmjereni na prodaju, brand awareness ili nešto treće – kaže Ivan Brozović.

Mobile kao dio marketinške strategije

Mobile je postao sastavni dio gotovo svih ozbiljnih marketinških strategija. Kako navodi Ivan Brozović, Senior Account Manager, Degordian, danas u Hrvatskoj gotovo svi koriste smartphone. Zanimljivo je pogledati statistike:

-mlađi od 25 godina – 96% koriste smartphone

– 25 do 34 godine- 89% koriste smartphone

– 35 do 44 godine – 82% koriste smartphone

– 45 do 54 godine – 62% koriste smartphone

– stariji od 55 godina – 29% koriste smartphone.

-Neupitno je da mobile više nije budućnost, nego je već postao potreba svim ozbiljnim brandovima. Naravno, prije ulaska u mobile treba postaviti pitanje navika potrošača specifičnih za određene industrije, no neke od primjena mobilea danas se nalaze u: mobilnim web stranicama, mobilnim aplikacijama, AR aplikacijama (aplikacije proširene stvarnosti), VR aplikacijama (aplikacije virtualne stvarnosti). Ovisno o brandu i industriji te ciljevima poslovanja, mobile se može koristiti u svrhu prodaje (mobile commerce rješenja), brandinga ili gamificationa – izdvaja Ivan Brozović.

E-commerce kroz globalno online tržište – kako reklamirati web shop

Pristup globalnim tržištima danas je jednostavan korištenjem društvenih mreža i globalnih oglašivačkih servisa.

-Ključ uspjeha uvijek je u osmišljenom ulaganju u oglašavanje na perspektivnim tržištima te ciljanoj publici, naravno, uz direktnu i kvalitetnu komunikaciju s kupcima, gdje bih posebno istakao aktivnosti na zadovoljstvu kupaca. Kako se istaknuti? Biti originalni, ali jednostavni, direktni… prilagodite komunikaciju svojim kupcima – navodi Davor Maričić iz Instituta za elektroničko poslovanje d.o.o.

No, kako bi trebao izgledati kvalitetan Internet marketing za web trgovinu?

-Naši klijenti koriste različite pristupe oglašavanju, prilagođeno proizvodu, tržištima te kupcima, njihovim navikama i potrebama – a razlike u pristupu su vrlo velike, počevši od odabira komunikacijskog kanala, načina obraćanja kupcima, do politike definiranja cijena. Neki se proizvodi i danas jedino prodaju klasičnim kanalima (dućani, sajmovi), ali je online nezaobilazan u procesu odabira – stoga mora biti detaljan, opširan i personaliziran, s osobnim angažmanom u procesu prodaje. Ovakav primjer je prisutan u proizvodnji brodova/jahti te poljoprivredne mehanizacije, na primjer. Sasvim druga komunikacija je u turističkom sektoru, npr. kod najma jedrilica ili ekskurzija gliserima te najma apartmana, gdje je online oglašavanje na webu te komunikacija preko društvenih mreža efikasna metoda koja ima visok učinak, a online zauzima velik udio ukupne prodaje – kaže Davor Maričić, te zaključuje kako nema jedinstvenog recepta, samo stručnim pristupom nalazi se najkvalitetnija komunikacija, koja će ispuniti zadane prodajne ili marketinške ciljeve.

Društvene mreže kao integralni dio marketinških i promotivnih aktivnosti

Anu Penović iz agencije Jasno&Glasno pitali smo postoji li čarobna formula, koje društvene mreže odabrati te što savjetuju svojim klijentima.

-Formula je jednostavna i vrijedi za sve podjednako, a sastoji se od dvije varijable: prva je da tvrtka odabere one društvene mreže na kojima su njeni korisnici, a druga je da se prilikom odabira fokusira na one mreže koje će joj donijeti najbolje rezultate. Klijentima savjetujemo da se ne zalijeću i ne otvaraju profile na pet društvenih mreža odjednom jer svaka od njih traži vrijeme, posvećenost i adekvatan sadržaj koji gotovo svakodnevno moraju komunicirati, a toga postanu svjesni onog trenutka kad otvore profile – kaže Ana Penović.

Apsolutno je ključno kontinuirano pratiti sve novosti i promjene u društveno-mrežnom svijetu jer o njima ovisi uspješnost cjelokupne komunikacije. Primjerice, ukoliko niste upoznati s načinom na koji Facebookov algoritam mjeri kvalitetu i rangira vaše objave, njih će vidjeti tek neznatan broj vaših postojećih fanova, pa kao da ih niste ni objavili, pojašnjava Penović.

Nama koji smo već osam godina potpuno posvećeni društveno-mrežnom komuniciranju zakonitosti komunikacije na društvenim mrežama su jednostavne, no vjerujem da su onima kojima to nije jedini posao prilično složene. I što dodatno otežava stvar – ima ih jako puno, i to svaka od društvenih mreža. Naime, za svaku od društvenih mreža, među ostalim, morate znati kakav sadržaj korisnici najradije konzumiraju i dijele, koja je optimalna duljina posta, u koje je vrijeme najbolje objavljivati, kako moraju izgledati i koje veličine trebaju biti fotografije, koja je optimalna duljina videa koji možete dijeliti, kako oglašavati pojedine akcije/ponude, kako se ponašati u kriznim situacijama, kako mjeriti uspješnost svake objave, i tako redom. Ako tvrtka ne zna ova, kao i niz drugih pravila, njena društveno-mrežna komunikacija jednostavno neće biti uspješna niti će njome ostvarivati željene ciljeve – zaključuje Ana Penović.

Možete li sami voditi Google AdWords kampanju?

Prije odgovora na ovo pitanje, potrebno je dati odgovor na pitanje što sve treba obuhvatiti kvalitetno planirana kampanja.

-Svaka kampanja treba imati uslugu ili proizvod koji se želi oglašavati, te jasan cilj – bilo da je on povećanje prodaje, generiranje upita putem kontakt forme ili npr. telefonski poziv. Nakon toga je potrebno definirati odgovarajući budžet i trajanje kampanje, tip kampanje, te podesiti opcije ciljanja i licitiranja. Također je potrebno donijeti odluku hoće li se kampanja raditi InHouse ili će se angažirati agencija – kaže Vice Božić, direktor GoAds-Agencije za digitalni marketing.

-Ukoliko tvrtka ne posjeduje dovoljno znanja ili nema vremena i resursa za postavljanje i upravljanje AdWords kampanjama, tada je bolje da angažira agenciju. Dosta često u praksi vidim da se klijenti odluče na samostalno vođenje kampanje, no vrlo brzo shvate da je to dosta opsežan posao koji zahtijeva angažman profesionalca. Prilikom angažmana agencije, svakako bih preporučio da to bude agencija koja je Google Partner i ima u svom timu certificirane stručnjake s iskustvom – savjetuje Vice Božić.

Pri kreiranju kampanje, ponekad se zanemari važnost odredišne stranice na koju će posjetitelj doći kada klikne na oglas, kaže Božić. -Ukoliko ona ne sadrži sve bitne informacije, vizualno i komunikacijski nije usklađena s ostatkom kampanje, te nije prilagođena za mobilne uređaje, kampanja neće ostvariti optimalne rezultate. Osim toga, izuzetno je bitno povezati Google AdWords i Analytics, te pratiti na taj način učinkovitost kampanje i odredišne stranice, navodi Božić.

Što nam sve Google Analytics može reći

Kako donosi blog Nikole Jelovečkog na online magazinu Freelance Cubicle, Google Analytics vam može izvrsno poslužiti u kreiranju kvalitetnijeg contenta, da imate bolje konverzije na siteu i poboljšate user experience, bilo da pišete blog, vodite ecommerce stranicu ili se bavite nekim drugim poslom.

1. Otkrijte gdje su locirani vaši najbolji posjetitelji
Jasno je da će, što uže i bolje targetirate svoju ciljnu skupinu, i rezultati biti bolji, a oglašavanje jeftinije. Čime god da se bavite online, ovi demografski pokazatelji mogu  biti od iznimne vrijednosti za vas i vaš brand. Lakše je kreirati sadržaj ili prodavati proizvod/uslugu ako znate tko je vaša ciljana publika i gdje se nalazi.

2. Naučite što ljudi traže na vašoj stranici
Search opcija na vašoj stranici omogućava vašim korisnicima da pronađu sadržaj koji traže brzo i jednostavno, bez ‘skrolanja’ po vašem siteu. Pretraga unutar vašeg sitea može puno reći o posjetiteljima i o tome kakav sadržaj traže. To vam može biti odličan pokazatelj odgovara li sadržaj ciljnoj publici i ideja za kreiranje novog contenta po mjeri posjetitelja.

3. Saznajte što se najviše klika
Ako postoje određeni linkovi na vašoj stranici, poput ‘kupi’, ‘saznaj više’, ‘pročitaj’, ‘nazovi’ i sl., onda sigurno želite saznati na što se klika više, a na što manje. Uvid u najpopularnije i najprivlačnije dijelove stranice, kao i one koji se klikaju malo ili se uopće ne klikaju pomoći će vam u vizualizaciji onoga što vaš korisnik vidi kada dođe na vašu web stranicu.

4. Gurajte naprijed svoj najbolji sadržaj
Teme i sadržaji koji su najčitaniji, stranice na kojima se posjetitelji najduže zadrže i ono što je najviše klikano te na kraju ima najveću konverziju jest ono što želite na svom siteu. Jasno je da ćete se usredotočiti na onaj sadržaj za koji vidite da najbolje prolazi, da je najbolje čitan i da je privlačan.

5. Pronađite najčešću ‘izlaznu točku’ na vašem siteu
Kao što je bitno na koji način posjetitelji dolaze na vašu stranicu, isto tako je važno da znate u kojem trenutku se odluče stisnuti ‘X’ i otići, što je posebno važno za webshop. Cilj je da posjetitelj što duže bude na stranici, da klika linkove i da na kraju dođe do one finalne akcije – konverzije (kupnja, narudžba, kontakt, download i sl.). Prateći online put posjetitelja možete jasno vidjeti odakle je došao, što je tražio, je li to našao i na kojem dijelu stranice je odlučio otići.

6. Treba li vam mobilna verzija stranice?
Danas je jednostavno nezamislivo da nemate responzivan site i Google je čak počeo ‘kažnjavati’ takve stranice lošijom pozicijom na Google tražilici. Google Analytics vam omogućava da saznate preko kojih uređaja dolaze vaši korisnici, a to vam može biti vrijedna informacija zbog kreiranja vizualno privlačnog sadržaja, s obzirom na različite rezolucije ekrana i platformi preko kojih pristupaju vašem siteu.

Invazivni oglasi i adblockeri – gdje je zlatna sredina

Kako donosi istraživanje Pagefaira i Adobea iz 2015. godine, 19,3% korisnika Interneta u Hrvatskoj upotrebljava adblockere. Na konferenciji Marketing and sales by numbers, održanoj početkom lipnja, raspravljalo se i o (pre)zasićenosti digitalnog tržišta reklamama.

Kao jedno od rješenja na konferenciji se naveo  primjer iz Švedske: zajednički dogovor izdavača za blokranje svih posjetitelja koji koriste adblockere, no problem je kako postići ovakvu jedinstvenost među izdavačima u Hrvatskoj. Moguće rješenje moglo bi biti i osnivanje udruženja koje će dogovarati pravila o tome kakvi će se oglasi nuditi korisnicima. Jedan od zaključaka konferencije jest da će potražnja za native oglašavanjem i dalje rasti, no potrebno ga je svakako bolje regulirati.

Porast ulaganja u Native (nativno oglašavanje)

Velika prednost nativnog oglašavanja je ta što, s obzirom na to da je u formi i funkciji kao platforma na kojoj se nalazi, na neki način tjera oglašivače na kreiranje kvalitetnijeg sadržaja i pričanje priče koja će potencijalnim korisnicima približiti brand, smatra Ivan Brozović iz Degordiana.

-No, isto tako je to i dvosjekli mač jer će korisnici s vremenom početi više uočavati nativno oglašavanje te će gubiti povjerenje prema medijima na kojima se susreću s njime. Ipak, u budućnosti uz korištenje kvalitetnog sadržaja, prilagođenog konzumentima, nativno oglašavanje može se puno bolje i kvalitetnije uklopiti u približavanju branda korisnicima od klasičnog bombardiranja bannerima, s kojima se sve teže istaknuti te poslati poruku prema ciljnoj skupini – zaključuje Brozović.

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se