Odlične vijesti za Hrvatsku i hrvatski turizam stižu s američkog tržišta s održane svečane ceremonije dodjele prestižnih američkih turističkih nagrada Travvy Awards u Gotham Hallu u središtu New Yorka. Hrvatska je osvojila srebrnu nagradu u kategoriji najbolje destinacije u Europi, broncu u kategoriji najbolje svjetske destinacije, dok je Hrvatska turistička zajednica osvojila srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije. Priznanja zlatnoga sjaja ispred Hrvatske turističke zajednice preuzeo je direktor Kristjan Staničić.
„Ono što je Academy Awards u svijetu filma i filmske industrije to je Travvy Awards u svijetu industrije turizma! Ovo su iznimne vijesti za cjelokupni hrvatski turistički sektor jer je riječ o potvrdi popularnosti i odlične pozicije koju naša zemlja uživa na ovom iznimno velikom i važnom tržištu koje nije lako osvojiti. Nagrade pripadaju svim hrvatskim turističkim djelatnicima koji s puno truda i ljubavi iz godine u godinu podižu kvalitetu usluge i sadržaja hrvatskog turizma. Posebno sam ponosan na srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije jer ta nagrada potvrđuje da Hrvatska turistička zajednica provodi kreativne i inovativne promotivne aktivnosti prepoznate od strane američkih profesionalaca.
Naime, priznanja su još i važnija kada se u obzir uzme činjenica da se ista dodjeljuju isključivo na temelju glasova američkih turoperatora i putničkih agenata, dakle od strane struke. Naš cilj je daljnje učvršćivanje tržišne pozicije Hrvatske kroz provedbu ključnih promotivnih aktivnosti koje će osigurati zadržavanje trendova rasta iz Amerike koja predstavlja tržište s kojeg ostvarujemo najveći turistički promet kada su u pitanju daleke zemlje“, izjavio je direktor Kristjan Staničić prilikom preuzimanja nagrade.
Uz srebrnu Hrvatsku, u kategoriji za najbolju europsku destinaciju zlato je osvojila Grčka, a broncu Engleska. U kategoriji najbolje svjetske destinacije zlato je otišlo Australiji, srebro Barbadosu, a bronca Hrvatskoj, dok je u kategoriji za najbolju europsku turističku organizaciju zlato osvojila Švicarska, a srebro Hrvatska turistička zajednica. Godišnje nagrade Travvy Awards dodjeljuju se u organizaciji travAlliancemedia s ciljem isticanja najboljih primjera izvrsnosti i dostignuća u turističkoj industriji, a dodjeljuju se različitim dionicima kao što su nacionalne turističke organizacije, destinacije, turistički posrednici, proizvodi i dr. Ove godine nagrade su dodijeljene na temelju više od 120.000 glasova što predstavlja najveću bazu nezavisnih američkih turističkih posrednika.
„Izuzetno nas veseli što su naš rad, ali i pozicija Hrvatske prepoznati od strane uglednih predstavnika američkog turističkog gospodarstva. Ovo je za nas odličan početak godine te dodatna motivacija u daljnjem tržišnom pozicioniranju Hrvatske na američkom tržištu. Nastavit ćemo s predanim radom u suradnji s kolegama iz hrvatskog turističkog sektora koji su dali snažan doprinos u dobivanju ovih prestižnih priznanja“, poručila je Ina Rodin, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku.
Hrvatska među top 5 najpopularnijih destinacija na američkom tržištu
Hrvatska turistička zajednica i ove je godine organizirala predstavljanje hrvatske turističke ponude na sajmu New York Times Travel Show, koji se u svom 16. izdanju održao od 25. do 27. siječnja u New Yorku. Na sajmu je sudjelovalo više od 560 izlagača, uključujući i 170 predstavnika nacionalnih turističkih organizacija iz cijelog svijeta te više od 30.000 potencijalnih putnika i predstavnika turističkog sektora. Svoju ponudu na sajmu predstavljaju turističke zajednice grada Zagreba te Zadarske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.
„Na američkom tržištu Hrvatska je među top pet emerging destinacija što potvrđuje snažan rast turističkog prometa iz SAD-a u posljednjih nekoliko godina. Informacije koje smo dobili od naših partnera upućuju na još jednu odličnu turističku godinu. Naime, određene projekcije govore o rastu prometa s tržišta SAD-a u ovoj godini po stopi od 15 do 20 posto“, izjavio je direktor Staničić. Samo tijekom prošle godine s tržišta SAD-a ostvareno više od 580 tisuća dolazaka i 1.6 milijuna noćenja, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja rast od visokih 22 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima.
Prilikom svog posjeta New Yorku Staničić se susreo s Terry Daleom, predsjednikom Udruženja američkih turoperatora USTOA, te ostalim predstavnicima partnera i agencija kao što su Virtuoso, Signature Travel Network i dr. Sajam je posjetila i hrvatska konzulica u New Yorku Lidija Babić.
U prilog rastu putovanja iz SAD-a prema Hrvatskoj ide i povoljna gospodarska situacija u SAD-u, prisutnost hrvatske ponude u katalozima svih ključnih turističkih subjekata, kao i generalna popularnost naše zemlje na američkom tržištu što potvrđuju i osvojene prestižne Travvy nagrade, ali i brojne medijske objave poput one u The New York Times Magazineu gdje je objavljena lista 52 mjesta koja se moraju posjetiti u 2019. godini, a među kojima su navedeni Zadar i okolni otoci. Pozitivnim trendovima će pridonijeti i najavljeni let American Airlines kompanije koji će prometovati od lipnja do listopada na relaciji Philadelphia – Dubrovnik.
„Rezultati istraživanja „Affluent Traveler Collection (ATC)“ pokazuju da se Hrvatska, uz Island, Južnu Afriku, Japan i Italiju nalazi na popisu najtraženijih destinacija u 2019. godini. Istraživanja među članovima USTOA-e pak pokazuju da se naša zemlja, uz Island, Kambodžu, Kolumbiju, Vijetnam, Portugal, Butan, Boliviju, Burmu i Etiopiju nalazi na popisu najbrže rastućih destinacija. Svoje mjesto Hrvatska ima i u ponudi Virtuosa, koji je za 2019. godinu pripremio devet obaveznih iskustava, od kojeg se jedno odnosi na Hrvatsku koja se našla u odabranom društvu destinacija kao što su Novi Zeland, Španjolska, Maldivi i dr.“, izjavila je direktorica predstavništva HTZ-a u New Yorku Ina Rodin.