Tijekom ovog ljeta uspješno je završena crowdfunding kampanja za hrvatski startup Freewa čiji je cilj veća dostupnost pitke vode i očuvanje okoliša. Kampanjom je skupljeno 200.000,00 kn te je mapirano preko 1500 lokacija pitke vode.
Freewa se sastoji od mobilne aplikacije koja korisnicima pomaže pronaći najbliža mjesta s pitkom vodom, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi, te staklene boce s torbicom koja se proizvodi od reciklirane PET ambalaže, a na taj način će se dodatno smanjiti količina plastike koja završi u morima. Freewa je ujedno postala i izvorni hrvatski proizvod i suvenir.
Iza projekta Freewa stoje Marko Rašić, Vedrana Vrabec, Goran Ladišić i Mihaela Ivanec.
Već u prvom danu kampanje zajednica je odlično reagirala, a domaći i međunarodni mediji prenijeli su priču o ekološkoj inicijativi iz male Hrvatske.
Kroz kampanju izvori pitke vode mapirani su u više od 60 gradova na svijetu. Vedrana Vrabec iz Freewe pojašnjava: “Za Freewu se daleko čulo. Podržavatelji su stigli od Novog Zelanda preko Austrije, Luxemburga, Velike Britanije do SAD-a, a naravno najviše ih je iz Hrvatske.”
Podrška nije izostala i iz velikih hrvatskih tvrtki i institucija, poput Ing-granda, Yammat FM radija, HBO Adria, razvojne agencije Grada Zagreba, tvrtki Blink i Carin, ACT grupa, te mnogih drugih. Potporu projektu je dalo Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, MZOE, Hrvatske vode te Vodovod i odvodnja grada Zagreba prepoznavši projekt kao inovativan i društveno odgovoran u području zaštite voda.
Iz Freewe kažu kako je ovo tek početak, projekt se može i dalje podržati na www.freewa.org. S prikupljenim sredstvima završit će i isporučiti prvu seriju Freewa boca tijekom studenog. Paralelno rade na planiranom razvoju i poboljšanju Freewa aplikacije te stjecanju novih korisnika. «Želimo 100% hrvatski brend koji će postati prepoznatljiv u svijetu. Aktivno radimo čitavo vrijeme, a rezultati su sve vidljiviji, već pregovaramo s nekoliko potencijalnih investitora i partnera.”