I dalje vlada globalna potražnja za SUV vozilima, koja su zabilježila rast od čak 20%, sa značajnim rastom prodaje u cijeloj jugoistočnoj Aziji, Europi i Kini. Ukupnom prodajom od 24,32 milijuna, SUV vozila došla su do skoro 29% u ukupnom plasmanu novih automobila.
U prva tri mjeseca ove godine na hrvatskom je tržištu registrirano 10.876 novih automobila, dok je za isto razdoblje prošle godine, prema podatcima Promocije Plus, taj broj iznosio 9.129. Prema broju prodanih novih automobila, na prvom je mjestu Volkswagen (1.501), a uz njega, prvih top 10 čine Škoda (1.006), Opel (953), Renault (893), Suzuki (702), Ford (682), Hyundai (497), Dacia (465), Toyota (447) te Audi (425).
Tijekom prošle godine prodano je 23,4% više nego u 2015., a samo je u prosincu prodaja porasla za gotovo 65%. Što se tiče premium segmenta, vode Audi s 1.567 prodanih automobila, BMW s 1.312, te Mercedes s 1.308 prodanih vozila.
Mercedes-Benz E-klasa Cabriolet
10 najprodavanijih automobila na svjetskoj razini
Prema podatcima koje je objavio JATO Dynamics, globalno auto tržište u 2016. poraslo je 5,6% na 84.24 milijuna vozila. Pad u Japanu, Rusiji i Brazilu nadoknađen je snažnim rezultatima u Kini i Europi. I dalje vlada globalna potražnja za SUV vozilima, koja su zabilježila rast od čak 20%, sa značajnim rastom prodaje u cijeloj jugoistočnoj Aziji, Europi i Kini. Ukupnom prodajom od 24,32 milijuna, SUV vozila došla su do skoro 29% u ukupnom plasmanu novih automobila. Najveće je tržište Kina (25,53 milijuna), SAD (17,55 milijuna), Japan (4,9 milijuna), Njemačka (3,6 milijuna), dok je Indija (3,32 milijuna) na petom mjestu.
10 najprodavanijih modela vozila u 2016.
Model vozila | Broj prodanih vozila |
1. Ford F-serija | 986.660 |
2. Toyota Corolla | 952.576 |
3. Volkswagen Golf | 859.845 |
4. Wuling Hongguang | 847.202 |
5. Nissan X-Trail / Rogue | 766.729 |
6. Hyundai Avante / Elantra | 765.996 |
7. Ford Focus | 732.893 |
8. Honda HR-V/ XR-V / Vezel | 724.769 |
9. Honda CR-V | 707.890 |
10. Toyota RAV-4 | 701.756 |
Izvor: JATO Dynamics
Rast prodaje gospodarskih vozila
-Tržište gospodarskih vozila u Hrvatskoj u konstantnom je rastu, a naša prednost leži upravo u tome što raznolikom ponudom kvalitetnih modela zadovoljavamo vrlo različite potrebe profesionalnih korisnika. Naš najprodavaniji model je Volkswagen Caddy, koji je već nekoliko godina neprikosnoveni broj jedan među lakim gospodarskim vozilima u Hrvatskoj, dok u travnju lansiramo novi Crafter s nizom inovacija i svestranih sustava potpore za vozača, proglašen najboljim lakim gospodarskim vozilom u 2017. godini – navodi Ana Samaržija, Volkswagen marketing & PR manager, Porsche Croatia d.o.o.
Širokom gamom lakih komercijalnih vozila, Peugeot je prošle godine pronašao put do 1.188 zadovoljnih kupaca i velikih hrvatskih tvrtaka koje su u marki Peugeot prepoznale pouzdanog poslovnog partnera, čime je ostvareno 14,24% udjela na tom tržištu.
-Prodajnim rezultatima u velikoj mjeri pridonijela je široka paleta modela od najmanjeg 208 Business pa sve do Boxera i novog Peugeot Experta, kojeg smo lansirali u studenom prošle godine. Troškovi uporabe, među kojima i jedna od najnižih potrošnja goriva na tržištu, kao i konkurentni ugovori o održavanju, jamče kupcima bezbrižnu uporabu i čine ovaj model iznimno atraktivan tvrtkama – kaže Jasmina Pecotić, voditeljica Komunikacija, Peugeot, Citroen i DS, C Automobil Import d.o.o./P Automobil Import d.o.o.
Velikom ponudom dizelskih motora, odličnih performansi, uz brojnu sigurnosnu i korisnu tehnologiju, laka komercijalna vozila Peugeot odgovaraju na svaki zadatak koji stavite pred njih. Raspon korisnog volumena kreće se od 1,06m³ na najmanjem LKV modelu, 208, koji nudi udobnost pravog putničkog modela, do 17m³ na pouzdanom i izdržljivom Boxeru.
-Marka Peugeot jedan je od glavnih aktera na tržištu lakih gospodarskih vozila u Europi, ali i na hrvatskom tržištu, na kojem je prošle godine završila na prijestolju. Stoga smo zadovoljni prodajnim rezultatima marke Peugeot prošle godine, te se nadamo da će se taj trend nastaviti i u 2017. godini zahvaljujući atraktivnim ponudama financiranja, kao i kvaliteti lakih gospodarskih vozila Peugeot – zaključuje Jasmina Pecotić.
Peugeot Partner Tepee Electric
Na europskom tržištu gospodarskih vozila Renault već 18 godina zauzima vodeće mjesto. -Slična je situacija i u Hrvatskoj, gdje smo 2016. završili na drugom mjestu, s gotovo 20% tržišnog udjela. Najprodavaniji modeli naših dostavnih vozila su Master i Trafic. Ono što Renault izdvaja na tržištu kad je riječ o gospodarskim vozilima jest naša mreža od 9 specijaliziranih centara u Republici Hrvatskoj, nazvanih Renault PRO plus centri. Riječ je o centrima u kojima je prodaja vozila te sve usluge vezane uz prodaju serijskih ili prerađenih gospodarskih vozila, njihovo redovno održavanje ili popravke, posebno prilagođena profesionalnim kupcima – pojašnjava Igor Dejanović, Marketing manager, Renault Nissan Hrvatska d.o.o.
Najprodavaniji modeli automobila u Europi u 2016. godini
Država | Model | Broj prodanih vozila |
Austrija | Volkswagen Golf | 12.684 |
Belgija | Volkswagen Golf | 14.519 |
Češka | Škoda Octavia | 28.406 |
Danska | Peugeot 208 | 9.381 |
Estonija | Škoda Octavia | 1.139 |
Finska | Škoda Octavia | 5.530 |
Francuska | Renault Clio | 112.118 |
Grčka | Toyota Yaris | 5.307 |
Hrvatska | Volkswagen Golf | 2.241 |
Irska | Hyundai Tucson | 7.425 |
Italija | Fiat Panda | 147.262 |
Latvija | Nissan Qashqai | 772 |
Litva | Fiat 500 | 2.459 |
Luxemburg | Volkswagen Golf | 1.645 |
Mađarska | Suzuki Vitara | 6.538 |
Njemačka | Volkswagen Golf | 185.654 |
Nizozemska | Volkswagen Golf | 10.858 |
Norveška | Volkswagen Golf | 12.259 |
Poljska | Škoda Octavia | 16.960 |
Portugal | Renault Clio | 11.494 |
Rumunjska | Dacia Logan | 16.911 |
Slovačka | Škoda Fabia | 5.373 |
Slovenija | Renault Clio | 3.854 |
Srbija | Fiat 500L | 1.709 |
Španjolska | Seat Leon | 33.494 |
Švedska | Volkswagen Golf | 22.088 |
Švicarska | Škoda Octavia | 11.648 |
Velika Britanija | Ford Fiesta | 120.525 |
Izvor: JATO Dynamics
U očekivanju vozila koja dolaze na tržište tijekom 2017.
Nakon što je na naše ceste stigao Volvo V90 Cross Country, Volvo Cars je na sajmu automobila u Genevi 7. ožujka otkrio i dugo očekivani potpuno novi XC60, premium SUV. Novi automobil zamijenit će izuzetno uspješan istoimeni Volvo XC60, koji je u devet godina od lansiranja postao najprodavaniji premium SUV srednje veličine u Europi, s gotovo milijun prodanih automobila diljem svijeta. U prodajne salone u regiji novi Volvo XC60 stiže na jesen.
Na jesen će javnosti biti predstavljen i potpuno novi Volvo XC40, s kojim Volvo ulazi u brzorastući segment malih SUV-ova. XC40 je prvi model koji će biti izgrađen na novoj Volvo platformi, zvanoj CMA (kompaktna modularna arhitektura).
Početkom 2017. godine hrvatskom tržištu predstavljen je osvježen, bolji i još povoljniji Hyundai i10, od sada s mogućnošću personalizacije interijera u 5 kombinacija boja bez nadoplate. Evolucija druge generacije donosi još više stila i napredne tehnologije.
-Nakon premijernog predstavljanja u Parizu prošle godine, nova generacija modela Hyundai i30 na hrvatsko tržište dolazi u svibnju, a kupci će za početak moći birati između 1.4 T-GDI turbo-benzinca s četiri cilindra i 140 KS, 1.0 T-GDI turbo-benzinca s tri cilindra i 120 KS, 1.4 MPI benzinskog atmosferskog motora od 100 KS ili 1.6-litrenog turbo-dizela s četiri cilindra u izvedbama od 95, 110 i 136 KS. Bit će dostupni sa 6-stupanjskim mjenjačem (6MT) ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT).
Na sajmu u Genevi predstavljena je karavanska izvedba Hyundai i30, a početak prodaje modela na hrvatskom tržištu očekuje se do kraja godine. Na jesen će obitelj nove generacije i30 biti proširena za još jednog, sportskog člana. Na sajmu u Frankfurtu bit će predstavljen prvi model iz Hyundai N-branda, RN 30 – rekao nam je Dario Matečić, direktor Marketinga i komunikacija u Hyundai Hrvatska d.o.o.
S IONIQ obitelji, Hyundai donosi prvi svjetski model s tri električna pogonska sustava u jednom automobilu. Uz hibridnu i električnu verziju, polovicom 2017. godine obitelj IONIQ bit će kompletirana predstavljanjem i plug-in hibridne verzije. Čineći ga dostupnim svima, Hyundai je napravio važan iskorak u demokratizaciji mobilnosti bez štetnih emisija. IONIQ Hybrid ističe se niskim emisijama CO₂ od samo 79 g/km, dok IONIQ Electric može proći 280 km na jednom punjenju, što je najbolji doseg u klasi. Hyundai IONIQ dobio je posebnu nagradu za ekološki automobil u ovogodišnjem HUAN-ovom izboru za automobil godine.
Iz Kia Motors Adria Group najavljuju da će do kraja 2017. proširiti svoju gamu s hibridnim modelima Nirom i Optimom karavanom, koji su upravo predstavljeni i došli su u prodaju, te novom Optima karavanom, novim Kia Riom i Kia Stingerom.
KIA Stinger
Prodaja novog SUV Peugeot 5008 započinje nakon ljeta na hrvatskom tržištu. -Naziv ostaje isti, ali koncept je u potpunosti jedinstven: novi Peugeot 5008 osvaja novo područje – područje velikih SUV-ova sa sedam mjesta u segmentu C. Na tom obećavajućem tržištu, koncept novog SUV Peugeot 5008 donosi trostruki izazov: nastaviti razvoj Marke i pozicionirati se u viši cjenovni razred, proširiti prodaju na međunarodnoj razini i ostvariti još bolje prodajne rezultate te postati vodeće vozilo u segmentu velikih SUV-ova sa sedam mjesta u segmentu C – navodi Jasmina Pecotić.
Također, Peugeot Traveller na velika vrata ulazi u svijet kombija i minibusa visoke klase. Peugeot je obogatio Traveller i mnogim drugim adutima kako bi to vozilo postalo uzor u segmentu. Njegova nova osnova, izrađena na temelju modularne platforme EMP2, jamči visoku razinu kvalitete, učinkovitosti i rekordnu potrošnju u segmentu. Njegovi motori BlueHDi Euro6 opremljeni su najučinkovitijom tehnologijom zaštite okoliša na tržištu, zahvaljujući sustavu SCR smještenom ispred filtra krutih čestica (FAP).
Godina 2017. iznimno je važna za marku Volkswagen, što se vidi i kroz novitete koji nas očekuju. -Godinu smo započeli lansiranjem novog Golfa, osvježenom 7. generacijom ikone automobilske industrije, kojim po prvi put uvodimo automatizirane vozne funkcije u klasu kompaktnih automobila. Na ljeto nam stiže dugo očekivani Arteon, fast back model avangardnog dizajna i visoke varijabilnosti, koji će svojom inovativnom opremom i sustavima potpore za vozača činiti najatraktivniju ponudu u segmentu. U jesen ćemo proširiti ponudu kompaktnih SUV-ova novim Tiguan Allspaceom, koji će ponuditi više prostora unutar putničke kabine i veći prtljažni prostor. Godinu ćemo zatvoriti potpuno novim Polom, koji će se na tržištu nametnuti zavidnom kvalitetom izrade, opremom i vrhunskom udobnošću u vožnji – rekla nam je Ana Samaržija.
Kako najavljuje Igor Dejanović, tijekom 2017. predstavit će obnovljeni Renault Captur koji će krenuti u prodaju u lipnju. Riječ je o dobro poznatom malom gradskom crossoveru koji je od svog lansiranja postigao izniman uspjeh diljem Europe i u Hrvatskoj. U obnovljenom izdanju Captur, osim vanjskih osvježenja poput redizajniranih svjetala, prednje maske i nekih detalja na karoseriji, donosi i značajna poboljšanja u kvaliteti unutrašnjih materijala i završnoj obradi te donosi i neke sigurnosne sustave inače prisutne u vozilima više klase. Osluškujući zahtjeve kupaca, na novom Capturu Renault je odlučio ponuditi i ekskluzivnu inačicu Initiale Paris, koja će donijeti dodatni dašak luksuza u ovaj segment.
Na jesen nas očekuje početak prodaje novog Koleosa, posljednjeg u nizu, ali i najvećeg i najluksuznijeg Renaultovog crossovera. Lansiranjem Koleosa imat će posve obnovljenu paletu osobnih vozila, koja je ujedno i najmlađa paleta automobila na europskom tržištu.
Hoće li nove trošarine usporiti prodaju novih automobila
Posebni porez od 1. siječnja ove godine utvrđuje se na temelju emisije CO₂ izražene u gramima po kilometru, prodajne cijene vozila, snage i obujma motora i razine emisije ispušnih plinova. Posebni porez za rabljena vozila plaćat će se u iznosu ostatka posebnog poreza utvrđenog prema postotku pada vrijednosti motornog vozila na tržištu u Hrvatskoj.
-Prema našem mišljenju i ostvarenom prodajom do ožujka, možemo reći da trošarine nisu znatno utjecale na prodaju naših modela jer zapravo nisu bili toliko zahvaćeni i promjene su bile marginalne – rekao nam je Fran Josip Stanić Horvat, PR Coordinator, Kia Motors Adria Group.
Jasmina Pecotić smatra da nove trošarine već jesu usporile prodaju novih automobila te,kao i svaki drugi fiskalni namet, negativno utječu na prodaju novih automobila.
-Unatoč brojnim najavama kako će nove trošarine imati ogroman efekt na tržište automobila u Hrvatskoj, u prva tri mjeseca možemo vidjeti da je tržište ostalo poprilično stabilno. U siječnju se osjetio porast u brojkama, prvenstveno zahvaljujući kupcima koji su požurili s kupnjom vozila do kraja godine kako bi platili manja davanja, dok su registraciju obavili u siječnju. No brojke u veljači i prvoj polovici ožujka odraz su stanja tržišta koje je uglavnom ostalo na razini prošle godine – pojašnjava Ana Samaržija.
-Prema našem mišljenju, nove trošarine neće značajnije utjecati na ukupnu prodaju vozila, već će doći do manjih preraspodjela unutar segmentacija prodanih vozila. Naravno, više trošarine će usporiti očekivani rast cjelokupnog tržišta – navodi Daniel Trojak, Sales & Network Manager, VCAG d.o.o.
-Očekujemo, kao i zadnjih godina, konstantna unapređenja u ponudi novih motora, tehnologija, dizajna i sl. Više od 90% Hyundai modela zamijenjeno je ili unaprijeđeno od 2015. godine, što ponudu Hyundai modela na europskom tržištu čini jednom od najmlađih i najatraktivnijih. Očekuje se da će i u 2017. godini 90% svih Hyundai vozila prodanih u Europi biti dizajnirano, proizvedeno i testirano u Europi.
Hyundai svojim kupcima daje jedinstveni jamstveni paket na tržištu: 5 godina jamstva bez ograničenja kilometraže uz jamstvo mobilnosti i godišnje preventivne preglede vozila tijekom jamstvenog roka, kojim svim kupcima novih Hyundai vozila jamči sigurnu i bezbrižnu vožnju. Hyundai je postao jedan od najbrže rastućih automobilskih brandova s bogatom ponudom i izborom automobila, snažnom brand pričom i entuzijastičnim angažmanom u sferi održivih tehnologija. Okrenuti smo budućnosti i vjerujemo da kroz razvijanje inovacija i ulaganjem u kvalitetu najbolje tek dolazi – zaključuje Dario Matečić.
Hyundai Ioniq
-Svaki dodatni namet koji povećava cijenu vozila zasigurno će utjecati i na samu prodaju. No, usprkos povećanju trošarina, naši ciljevi za ovu godinu ostaju vrlo ambiciozni te ćemo se, kao i do sada, truditi kupcima ponuditi sva naša vozila kroz vrlo atraktivne komercijalne akcije i uz povoljne uvjete financiranja – navodi Dejanović.
Nagrade Car of the Year 2017. i Hrvatski automobil godine
- Početkom ožujka, prema izboru specijaliziranih novinara, Peugeot 3008 osvojio je titulu automobila 2017. godine, a odnio je pobjedu ispred konkurenata Alfa Romeo Giulije, Citroëna C3, Mercedes-Benza E-klase, Nissan Micre, Toyote C-HR i Volva S90/V90.
Peugeot 3008 je i hrvatski automobil godine za 2017., kako je izglasao Zbor automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva. Srebrnu i brončanu nagradu osvojili su Alfa Romeo Giulia i Renault Megane.
Dodijeljena su i posebna priznanja: Dizajn – Toyota C-HR, Ekologija – Hyundai Ioniq, Obiteljski automobil – Renault Scenic, Poslovna limuzina – Volvo S90, Tehničke inovacije – Auto pilot na Mercedesu E klase, Lako gospodarsko vozilo – Volkswagen Crafter/MAN TGE, Sportski automobil – Alfa Romeo Giulia QV, Kabriolet – Mercedes C klasa Cabrio, Najpovoljnija kupnja – Fiat Tipo, Sigurnost – Zbir sustava na Audiju Q2, SUV – Seat Ateca, Gradski automobil – Citroen C3 te Najprodavaniji model – VW Golf.
Peugeot 3008