Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Gjana Bekić: Optimizacija procesa nabave treba imati konkretan efekt na poslovanje
Gjana Bekić

Gjana Bekić: Optimizacija procesa nabave treba imati konkretan efekt na poslovanje

Procesi vezani za upravljanjem lancem opskrbe i nabavom materijala i sirovina goruća su tema posljednjih dana na svjetskoj razini. O optimizaciji nabavnih procesa kao i o svom zanimljivom karijernom putu ispričala nam je Gjana Bekić.

Gjana je karijeru gradila u velikim tvrtkama poput A1 i Franck, a proces nabave u tehnološkoj industriji usavršila je u Rimac Automobilima. Sljedeća stepenica na karijernom putu je tehnološka tvrtka Gideon Brothers,  usmjerena na razvoj autonomnih robota.

Vaša karijera je izuzetno zanimljiva. Kao stručnjak u području nabave na poslovnom putu ste prošli sektor telekomunikacija, FMCG i automobilsku industriju. Što te sektore spaja, a po čemu se razlikuju iz perspektive voditelja nabave?

Nabava je jako zanimljivo područje koje je strateška funkcija u svakoj transparentnoj organizaciji. Ukoliko organizacija važnost nabave razumije, tada je nabava vrlo slično postavljena neovisno o kojem sektoru se radi. Tijekom svoje karijere imala sam puno sreće jer je moja karijera započela u velikom sustavu koji je jako dobro razumio nabavu te sam učila od najboljih na način da se na nas u Hrvatskoj prenijelo puno znanja iz “matice”  kroz učenje procesa, strukture i postavljanje organizacije na ispravan način. Kada imate priliku biti u svakodnevnoj interakciji s iskusnijim kolegama iz  kompanije i  drugih zemalja koji su „toplu vodu“ davno otkrili i ukoliko brzo učite tada je sve lakše.

Treba slušati intuiciju i riskirati, raditi ono što volite, naravno ako Vam životne okolnosti nude priliku da možete riskirati.

Sektor telekomunikacija i automotive-a spaja činjenica da se u oba slučaja radi o tehnologiji,  dok je FMCG poslovanje robe široke potrošnje u kojem se nabava prilagođava potrebama poslovanja na drugačiji način. Ukratko, nabava je slično postavljena u sva tri sektora na način da su pravila ista, ali je princip provođenja prilagođen poslovanju. Potrebno je razumjeti poslovanje kako biste mogli nabavu postaviti na ispravan način koji je organizaciji dodana vrijednost, a ne  funkcija koja usporava organizaciju.

Na Zagrebačkom Sveučilištu ste završili smjer financija, a Vaš prvi posao je bio u računovodstvu VIP-a (današnji A1). Kako ste se kasnije orijentirali na nabavu i lanac opskrbe?

U trenutku kada sam završila fakultet bilo je bitno pronaći posao. Za vrijeme obavljanja jednog studentskog posla tijekom anketiranja, moj zadatak je bio biranje imena za novog  teleoperatera. U mojoj grupi je pobijedio naziv VIP. Kada sam vidjela oglas za posao za navedenu kompaniju pomislila sam da tamo trebam pokušati pronaći posao. Otvoreno mjesto  bilo je samo u računovodstvu.

Kada imate priliku biti u svakodnevnoj interakciji s iskusnijim kolegama iz  kompanije i  drugih zemalja koji su „toplu vodu“ davno otkrili i ukoliko brzo učite tada je sve lakše.

Stečena znanja u računovodstvu su mi tijekom  karijere jako puno značila. Kada veliki sustavi snime da netko pokaže  interes za  drugo zanimanje odnosno mogao bi biti  korisniji na nekoj drugoj poziciji, na Vama je samo da pokažete interes i tada se mogućnosti otvaraju. Bitno je napomenuti da sam sa ekspert pozicije u računovodstvu prešla na junior poziciju u nabavi.

Ovo spominjem kao motivaciju onima koji se zbog straha, comfort zone i raznih drugih razloga boje riskirati. Treba slušati intuiciju i riskirati, raditi ono što volite, naravno ako Vam životne okolnosti nude priliku da možete riskirati.

Pronašla sam se u nabavi, pregovaranje me uvijek  iznova raduje na isti način neovisno o kakvim se  pregovorima, volumenu nabave ili dobavljačima radi. Ukratko, intuicija me je vodila u pravom smjeru.

Vaše zadnje zaposlenje je bilo u Rimac automobilima. Sigurno je zanimljivo bilo  biti dio stvaranja inovativnih rješenja u tvrtki koja je često u fokusu javnosti. Na što ste najviše ponosni?

Najponosnija sam na činjenicu da sam se snašla u automotive industriji koja je vrlo kompleksna. Industrija je super brza i cijelo vrijeme morate učiti i brzo reagirati. Radi se o velikom broju sustava koji unutar sebe imaju stotine komponenata te je prije bilo kakve nabavke potrebno u potpunosti  razumjeti materiju kako bi se definirala ispravna nabavna strategija . Naučila sam puno, ne samo o biznisu već i o sebi. Raduje me činjenica da sam uspjela postaviti strukturu / nabavu te neke od inženjera  zainteresirati za područje nabave.

Vaš novi poslodavac je hrvatski proizvođač autonomnih robota Gideon Brothers. Što Vas je motiviralo da krenete u tom smjeru?

Naučila sam funkcionirati u velikim i malim sustavima koji s vremenom postanu veliki. Volim kretati iznova  i ne bojim se novih početaka, dapače iznimno im se radujem.

Gideon pratim već neko vrijeme i izuzetno cijenim način na koji zdravo grade svoju kompaniju. Fokus im je na tehnološkom razvoju, inovacijama i kompetencijama djelatnika te im je iznimno bitno da se njihovi djelatnici dobro osjećaju u kompaniji. Glavni motiv za prelazak mi je bio osjećaj  da ću tamo biti prihvaćena ne samo kroz moje kompetencije već i moje osobne vrijednosti. Zanimala ih je Gjana kao osoba i hvala im  na tome.  Također, radi  se o tehnologiji budućnosti, a pošto sam većinu svoje karijere provela u tehnologiji red je i da nastavim u tom smjeru i što se novih znanja tiče. Čvrsto vjerujem da ćemo  obostrano doprinositi jedni drugima.

Obzirom na dugogodišnje iskustvo, koji su ključni koraci, po Vašem mišljenju, najkritičniji pri optimizaciji procesa nabave?

Optimizacija procesa nabave kao rezultat treba imati konkretan efekt na poslovanje. Iz dosadašnjeg iskustva mogu reći da nema uspješne nabave ukoliko ista kao funkcija nema “buy in” uprave. Ukoliko je taj preduvjet ispunjen tada su neki od ključnih koraka koji su alati kojima će se proces nabave optimizirati slijedeći:

  • Podizanje kompetencija zaposlenika je prvi preduvjet- snaga leži u kompetentnim djelatnicima koji razumiju ono što kupuju.
  • Centralizacija procesa nabave-ništa ne smije proći mimo nabave koja ima komercijalnu odgovornost za sve što se kupuje, bilo da se radi o robi ili usluzi.
  • Smanjenje troškova-kroz definiranje KPI-ja ušteda
  • U suradnji sa prodajom, logistikom i planiranjem-ispravno definiranje zaliha
  • Category management itd.

Volite prenositi svoja znanja i iskustva pa tako u  Mirakul Edukacijskom centru sudjelujete na provedbi programa ‘Supply Chain Management – Upravljanje lancem opskrbe’. Kakav pristup u podučavanju polaznici od Vas mogu očekivati?

Još jednom hvala Mirakul Edukacijskom centru na tome što sam uključena u program. Raduje me prenositi znanje na način na koji su meni prenosili moji mentori. Praktična sam osoba sa puno utakmica u nogama i ono što polaznici mogu očekivati od mene je prenošenje praktičnog znanja koje je vrlo često različito  u usporedbi s teorijom.

 

Više informacija o Mirakulovom programu ‘Supply Chain Management – Upravljanje lancem opskrbe’, na kojem 6. modul provodi i Gjana Bekić, potražite na poveznici https://www.mirakul.hr/akademija/supply-chain-management/

 

 

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se