Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Europski barometar obiteljskih poduzeća

Europski barometar obiteljskih poduzeća

Europska obiteljska poduzeća sigurna su u budućnosti, ali moraju postati agilnija, brže inovirati i privući najbolje zaposlenike kako bi ostali konkurentni i nastavili rasti. Ovo je jedan od ključnih nalaza zadnjeg Europskog barometra obiteljskih poduzeća u kojem su prikazani rezultati 1.576 anketiranih rukovoditelja obiteljskih tvrtki u 26 zemalja diljem Europe. Ovo sedmo izdanje Barometra, u izdanju konzultantske kuće KPMG i federacije nacionalnih udruga zemalja članica Europske unije – Europska obiteljska poduzeća (EOP) otkriva kako i ove godine obiteljska poduzeća nastavljaju svoj napredak na zamahu snažnog gospodarskog rasta proteklih godina.

Kompletno izvješće možete pogledati OVDJE, a izdvajamo ključne nalaze istraživanja:

  • 73% ispitanika izjavilo je da su sigurni ili vrlo sigurni u ekonomske izglede svojih obiteljskih poduzeća u sljedećih dvanaest mjeseci. Otprilike svaki peti ispitanik (19,5%) je neutralan, dok samo 6.04% ispitanika ima negativne ili vrlo negativne stavove u pogledu budućnosti poslovanja.
  • Privlačenje kvalitetnih zaposlenika rangiran je kao najveći izazov za obiteljska poduzeća. U 2018. godini je 53% ispitanika identificiralo rat za talente kao jedan od tri glavna problema ovih poduzeća, uspoređujući s 43% ispitanika u 2017. godini te 37% u 2016. godini. Kao ostale glavne izazove poslovanja, ispitanici su detektirali povećanje troškova rada (36%) i političku neizvjesnost (36%).

Ulaganje u inovacije i ljude za poticanje rasta

Europska obiteljska poduzeća planiraju rast – gotovo četvrtina ispitanika (23%) planira proširiti i diversificirati svoje proizvode i usluge kako bi potaknuli budući rast, a više od polovice njih (54%) planira se proširiti na nova tržišta.

Ispitanici kapitaliziraju prošli rast i reinvestiraju dobit u poslovanje. Većina ispitanih poduzeća (86%) ulaže u osnovnu djelatnost, 83% ulaže u inovacije i tehnologiju, a 81% ulaže u zapošljavanje i obuku. To je ujedno i izravan odgovor na prva dva izazova s kojima se suočavaju europska obiteljska poduzeća: nedostatak vještina (53%) i porast troškova rada (36%).

U svijetu koji se sve više digitalno i tehnološki usmjerava, europska obiteljska poduzeća također prepoznaju potrebu za novim vještinama i sposobnostima lidera. To potvrđuje činjenica da trećina ispitanika razmišlja o zapošljavanju vanjskog glavnog izvršnog direktora.

– Kako obiteljsko poduzeće raste, postaje im vrlo važno izaći izvan okvira obitelji, kako bi pronašli dodatne resurse. Prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja, 33 posto obiteljskih poduzeća razmatra angažman eksternog glavnog izvršnog direktora. Ovo se posebno odnosi na visoko specijalizirane djelatnosti u područjima od digitalne inovacije do ključnih uloga u području proizvodnje. Nažalost, ovakve kadrove vrlo je teško naći, pa bi se Društvo moralo čim prije pozabaviti gorućim pitanjem nedostatka spomenutih vještina. Također, obiteljska poduzeća aktivno promišljaju prijenos poslovanja s osnivačke na sljedeću generaciju – preko 50% ispitanika razmatra prijenos upravljanja ili vlasništva nad poduzećem na sljedeću generaciju, dok 12% ispitanika razmatra prodaju poduzeća u sljedećih 12 mjeseci, govori nam  Zoran Zemlić, direktor, grupa za obiteljska poduzeća, KPMG u Hrvatskoj.

Upravljanje volatilnošću

S Brexitom, rastućim protekcionizmom i fokusom na spornim trgovinskim razgovorima, nije iznenađujuće da je više od trećine ispitanika (36%) navelo političku neizvjesnost kao glavni izazov u poslovanju. Ipak, europske obiteljske tvrtke pronalaze svoj put, odabirući dugoročan pristup, ponašajući se proaktivno prilikom privlačenja talenata te racionalno pri donošenju odluka kako bi osigurale agilnost i bile sposobne reagirati na nadolazeće promjene u stvarnom vremenu.

– Obiteljska poduzeća znaju kako trajati. Generacijama su bili izloženi i ekonomskim usponima i padovima, pa znaju kako diversificirati, promijeniti smjer i držati se ispred konkurencije, istaknuo je Goran Horvat, predsjednik Uprave KPMG u Hrvatskoj.

Izvor: Kpmg Hrvatska

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se