The Boston Consulting Group u novom izvještaju predstavlja dvanaest sila koje će utjecati na razvoj globalnog tržišta rada i objašnjava kako biznis lideri moraju upravljati radnom snagom kako bi njihove kompanije ostale konkurentne.
Globalno tržište rada prolazi kroz korjenite promjene. Tehnologije koje se brzo razvijaju, novi poslovni modeli, demografski trendovi i novi pristupi radu potiču tako dramatične promjene da će radno mjesto budućnosti današnjim liderima biti potpuno neprepoznatljivo.
To je jedan od ključnih zaključaka cjelogodišnjeg istraživanja globalnog tržišta rada koje je proveo The Boston Consulting Group. Izvještaj napisan na temelju analize objavljen je pod nazivom ‘Dvanaest sila koje će radikalno promijeniti način rada organizacija’ (Twelve Forces That Will Radically Change How Organizations Work) i prvi je u seriji izvještaja ‘Novi novi način rada’ (New New Way of Working).
Tijekom analize, tim autora je proučio šezdeset glavnih trendova i svrstao ih u 12 glavnih sila koje će utjecati na ponudu i potražnju radne snage.
‘Za deset godina će način na koji radimo biti neprepoznatljiv današnjim biznis liderima’, tumači Rainer Strack, stariji partner u BCG-u i suautor izvještaja.
Eksponencijalne promjene na većini tržišta
Ovi će trendovi dovesti do eksponencijalnih promjena na većini tržišta rada. Ovo su najviše iznenađujući zaključci istraživanja:
- Automatizacija će zamijeniti radnike tzv. plavih i bijelih ovratnika. Nekada su roboti koštali više od pola milijuna dolara, a imali su ograničene mogućnosti. Danas osnovni modeli koštaju tek 22 tisuće dolara, a uz to su fleksibilni i dade ih se programirati;
- Starenje stanovništva dovesti će do nedostatka radne snage u petnaest najvećih svjetskih ekonomija koje predstavljaju čak 70 posto globalnog BDP-a;
- Različitost i uključivost, koje su prije bile nadogradnja tvrtki, postat će nužnost. Kako se povećava vrijednost radne snage različitih identiteta, organizacije se već okreću tehnologiji kako bi spriječile diskriminaciju pri zapošljavanju.
Kompanije moraju pronaći odgovarajuće odgovore
Tvrtke koje gledaju u budućnost već se sada pripremaju za ovakve promjene, ali pred njima je još puno posla. ‘Primjerice, lideri će se morati naviknuti na manje jasne granice između kompanije i njezinog okoliša’, tumači Vikram Bhalla, stariji BCG partner i jedan od suautora izvještaja: ‘Razlike između zaposlenika, vanjskih dobavljača i kupaca postat će manje jasne, a kompanije će biti prisiljene stvoriti okružje za suradnju između tih grupa’.
Brzina i agilnost postat imat će presudnu važnost. Kompanije će morati rasformirati klasične odjele i linije izvještavanja, a umjesto njih organizirati manje i agilnije timove koji će se sastojati od ljudi iz različitih odjela, s različitim ulogama. Njiohv će fokus biti na što bržem plasiranju novih ideja i proizvoda na tržište i prikupljanju povratnih informacija od korisnika.
Konačno, u iznimno dinamičnom okruženju, kompanije će morati kontinuirano ulagati u razvoj i prekvalifikaciju svojih ljudi, posebno kod digitalnih vještina, koje će biti ključne za rezultate tijekom sljedećih godina.
Kopiju izvještaja možete pronaći OVDJE.