Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Digitalna transformacija nužna za održanje kompetitivnosti na tržištu

Digitalna transformacija nužna za održanje kompetitivnosti na tržištu

Digitalizacija, digitalna transformacija i zelena tranzicija pojmovi su koje u posljednjih nekoliko mjeseci sve češće susrećemo u poslovnim kanalima komunikacije. Iako su navedeni procesi već duže vrijeme aktualni, njihovoj popularnosti pridonose i sve izdašniji financijski poticaji koje tvrtke mogu dobiti kroz EU i nacionalne fondove. O nužnosti digitalne transformacije razgovarali smo s vodećim stručnjacima te donosimo prvi u seriji članaka o mogućnostima i izazovima koje prate aktualne promjene.

Digitalizacija i digitalna transformacija

”Brzina promjena koja se događa kroz eksponencijalni razvoj tehnologija, ubrzano stvaranje novog znanja te promjena navika i potreba korisnika zahtijevaju od svakog poduzeća značajnu prilagodbu i transformaciju poslovnog sustava kako bi održali razinu konkurentnosti i opstali u današnjem svijetu. Stoga danas digitalna transformacija poslovanja nije stvar izbora već je nužna kako bi poduzeća bila spremna odgovoriti na izazove stalnih, nepredvidivih i disruptivnih promjena koje se događaju oko nas brže nego li ikada prije.” ovako razgovor o digitalnoj transformaciji započinje Vedran Antoljak, vodeći stručnjak na području Hrvatske u savjetovanju poslovnih subjekata o digitaliziranju poslovanja te benefitima koje sustavna digitalna transformacija može tvrtkama donijeti ako se pravilno implementira.

Antoljak digitalnu transformaciju poslovanja definira kao temeljitu promjenu u organizaciji i načinu tradicionalnog poslovanja korištenjem digitalnih tehnologija i primjenom novih poslovnih modela s ciljem poboljšanja performansi organizacije i brže prilagodbe u okruženju koje se stalno i brzo mijenja. Ona obuhvaća pet ključnih područja poslovanja: poslovne procese, organizaciju poslovanja, poslovni model, organizacijsku kulturu te digitalizaciju poslovanje primjenom novih tehnologija i alata.

Agilne metode rada i suvremeni poslovni procesi

O digitalnoj transformaciji te prilagodbi poslovnih procesa okolnostima u digitalnoj eri razgovarali smo s Ivanom Ivančićem i Gordanom Krčelićem, stručnjacima koji već duži niz godina implementiraju agilne metode rada i poslovne procese Lean i Six Sigma.

Ivan Ivančić iz IBM-a o digitalnoj transformaciji kaže da je uvelike promijenila naš privatni i poslovni život. U poslovnom aspektu Ivančić kaže sljedeće – ”Kada razmišljamo o tvrtki, obično mislimo na mjesto koje prodaje robu ili usluge kupcima. No, u današnjem digitalnom svijetu, tvrtke rade mnogo više od ovoga, ne samo da prodaju proizvode već pružaju rješenja za probleme kupaca. Proces promjene tvrtke u pružatelja novog lanca vrijednosti je digitalna transformacija koja kroz tranziciju poslovnog modela i organizacije, a uz usvajanje novih tehnologija i procesa stvara tvrtku konkurentnu na današnjem tržištu.” Pri poslovanju tvrtke u svijetu, a sve više i na području Hrvatske koriste agilne načine rada.

”Agilni pokret nastao je u razvoju softvera, ali ga prihvaćaju mnoga druga područja jer se fokusira na isporuku vrijednosti i brzu prilagodbu promjenama što su bitne karakteristike bez obzira na industriju. Ideja agilnog načina rada je reagirati na promjenu umjesto slijediti plan pa se takvim načinom upravljanja poslovanjem stvara učinkovitije radno okruženje jer se zaposlenicima pruža veća autonomija i fleksibilnost, što ih čini sretnijima i produktivnijima” – objašnjava Ivančić.

Digitalizaciju poslovanja neupitno prati i transformacija poslovnih procesa te korištenje suvremenih metoda poput Lean i Six Sigme. S Gordanom Krčelićem, vlasnikom i osnivačem trgovačkog društva P4BE s primarnim područjem stručnosti na području upravljanja projektima, unaprjeđenja poslovnih procesa i poslovnog savjetovanja razgovarali smo upravo o tim metodologijama i koliko su primjenjive u različitim poslovnim kontekstima. ”Metodologije su inicijalno nastale u proizvodnim organizacijama, specifično u tvornicama za proizvodnju automobila u Japanu gdje se željelo proizvesti više proizvoda, u kraće vrijeme sa što manje grešaka. Danas se obje metodologije sve više primjenjuju u servisnim organizacijama kao što su banke, osiguravajuća društva, telekomunikacijski operatori, zatim u graditeljstvu, razni infrastrukturni operatori, ali i dalje su jednako dobro prihvaćene u bilo kojoj velikoserijskoj industrijskoj proizvodnji. Metodologije se koriste za poboljšanje postojećih procesa, ali isto tako i za kreiranje novih procesa u poslovanju i IT-u, no imaju vrlo dobru primjenu u nabavi, lancima opskrbe, kontaktnim centrima, javnoj upravi, zdravstvu, istraživanju i razvoju pa i šire. Možemo reći da su metodologije Lean i Six Sigma primjenjive u svim organizacijama u kojima se odvijaju poslovni procesi s puno iteracija nebitno radi li se o proizvodnim ili servisnim organizacijama.”

Prilagodba organizacija digitalnom vremenu

S obzirom na globalne okolnosti, zanimalo nas je prati li Hrvatska svjetske trendove u digitalnoj transformaciji. ”Hrvatska zaostaje za Europom i svijetom po pitanju digitalne transformacije poslovanja. Pandemija je potaknula mnoga poduzeća u osmišljavanju strategije digitalne transformacije i prilagodbu poslovanja radu na daljinu uz pomoć novih tehnologija, ali danas se poduzeća suočavaju s drugim valom digitalne transformacije hvatajući se u ukoštac sa zahtjevnom radnom snagom koja nedostaje, nužnosti stalne prilagodbe poslovnog sustava promjenama u okruženju i stalnim disrupcijama. Mnogi uspješni poduzetnici shvaćaju kako je transformacija poslovanja ključna za brzu prilagodbu, zadržavanje i privlačenje talenata te održavanje konkurentnosti.  Oni znaju da su čimbenici uspjeha sada i za budućnost jačanje digitalnih vještina zaposlenika, stalna prilagodba inovacije poslovnog modela, te snažnije uvođenje digitalnih tehnologija i alata u poslovnu svakodnevicu” – zaključuje Vedran Antoljak.

 

O temama iz razgovora više informacija možete saznati na višemodularnom specijalističkom programu ‘Mini MBA Digital Transformation Management – ONLINE’ koji provodi Mirakul Edukacijski centar od 10. studenog 2022.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup