Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Digitalna transformacija ne posustaje

Digitalna transformacija ne posustaje

Iako su do određene razine potrebe svih tvrtaka slične, u nekim detaljima, svaka tvrtka ima specifične softverske potrebe. Bilo da se radi o rasporedu, računovodstvu, odnosu s klijentima, dobavljačima, upravljanju dokumentima i slično, softverska rješenja osiguravaju kvalitetno funkcioniranje poslovanja.

 

Umjetna inteligencija uskoro će početi preuzimati kontrolu nad vašim računalima i automatizirati veći dio vašeg posla. Iako zvuči kao crni scenarij iz SF filmova, ova rečenica zapravo opisuje nešto što se u stvarnosti već događa, a nije ni crno, ni opasno, već poželjno i uzbudljivo. Umjetna inteligencija ili AI, već je našla primjenu u mnogim softverskim rješenjima i svakodnevno se implementira u još više njih. Salesforce razvija svog Einsteina za pametno upravljanje odnosima s klijentima, Oracle je počeo promovirati svoju strategiju za novu generaciju usluga u oblacima: prilagodljive inteligentne aplikacije (Adaptive Inteligent Apps), a IBM Watson već je u širokoj primjeni u mnogim industrijama. Osim poslovnih sustava, AI ulazi i u kućanstva: Amazonov Echo prednjači u sektoru kućanskih pametnih asistenata, a parira mu Google Home, te još poneki manji konkurent.

Stiže umjetna inteligencija

AI nije više daleka budućnost, ona je već među nama. Što donosi poslovnom sektoru? Prvi zadatak umjetne inteligencije bit će automatizacija jednostavnih aktivnosti, a kasnije i nešto složenijih. Zahvaljujući tome djelatnici će se moći fokusirati na one zadatke u kojima više do izražaja mogu doći njihova specifična znanja i vještine i koji tvrtki stvaraju veću dodanu vrijednost. Ukoliko, primjerice, dvoje partnera trebaju zakazati sastanak, a oboje za takve stvari koriste kalendar koji se nalazi online, AI vrlo jednostavno može usporediti oba kalendara, uzeti u obzir osobne preferencije pojedinog partnera, te druge bitne varijable i ugovoriti sastanak. Ono gdje će umjetna inteligencija zaista doći do izražaja bit će usklađivanje na temelju osobnih preferencija, pa će tako onom partneru koji voli preskočiti ručak i otići kući ranije s posla, dogovoriti sastanak u prijepodnevnim satima, na primjer.

Drugo područje koje očekuje korist od implementacije umjetne inteligencije je potpora u odlučivanju, temeljenom na velikoj količini podataka. Složeni setovi podataka čine odlučivanje temeljitijim, ali i složenijim. Umjetna inteligencija će upravljati ogromnim setovima podataka i značajno nam olakšati zadaću.

Napredne tvrtke već su počele raditi na korištenju sustava umjetne inteligencije u procesu selekcije kandidata za posao, gdje AI pomaže pri selekciji životopisa, a kasnije u HR odjelu asistira pri godišnjem ocjenjivanju djelatnika i koordinaciji njihove obuke. Prodajni timovi koristit će AI za pomoć oko potencijalnih klijenata, ugovaranja poslova, brige o inventaru, statusima narudžbi i drugim informacijama u prodajnom procesu.

Budućnost ERP rješenja je u oblaku

Gartner i IDC procjenjuju kako će globalna potrošnja na usluge u oblaku do 2020. narasti na vrtoglavih 203 milijarde USD.

Već spomenuti Oracle sa svojim pametnim aplikacijama u oblaku samo je dio trenda koji i dalje ne jenjava. Gartner i IDC procjenjuju kako će globalna potrošnja na usluge u oblaku do 2020. narasti na vrtoglavih 203 milijarde USD. Značajan dio tog kolača otpast će zasigurno i na ERP softverska rješenja, koja se iz lokalnih okruženja polako, ali sigurno sele u ‘cloud’. Velike poslovne organizacije sve više traže jedinstvenu strukturu koja nadilazi tradicionalni ERP sustav i povezuje sve poslovne procese, uživo pruža sve ključne informacije i spaja tvrtku s digitalnim okruženjem izvan vlastitih zidova. Istraživanje tvrtke Forrester Research pokazuje kako 43% tvrtaka u svijetu trenutno seli svoje ERP sustave u oblak ili planiraju to učiniti tijekom naredne dvije godine.

To su, prije svega, rastući biznisi, koji trebaju ERP rješenje koje će pratiti taj rast i razvitak. Ono mora ponuditi napredne mogućnosti, poboljšano korisničko iskustvo i povezati raštrkane poslovne procese u koherentno, holističko poduzeće – bez mnogo poteškoća u implementaciji, kao što su skupe softverske nadogradnje. Starije verzije lokalnih ERP sustava ograničavaju tvrtke, teške su za održavanje i usporavaju tvrtku u rastu. Zato je selidba u ‘cloud’ mnogima privlačna opcija. Uz to, nadogradnje starih verzija obično su komplicirane, nefleksibilne i nedostaje im skalabilnosti, što može otežati globalni rast. S druge strane, ERP u oblaku može jednostavno rasti s biznisom; jednostavno se dodaju novi ‘pretplatnici’, jednostavno se dodaju nove međunarodne funkcionalnosti za specifična tržišta bez potrebe za instalacijom novog softvera ili zapošljavanjem IT osoblja na tim lokacijama.

Uz cijenu održavanja i mogućnost skalabilnosti, veličina tvrtke jedan je od glavnih elemenata odluke o ERP sustavu u oblaku. Veće su tvrtke sporije s promjenama, ali imaju dovoljno financijskih resursa da osiguraju njihov uspjeh, dok se mali i srednji biznisi prilikom prihvaćanja novih IT praksi moraju ponašati agilnije i više voditi računa o troškovima. Međutim, cjenovno pristupačnije ERP rješenje u oblaku može malim i srednjih tvrtkama otvoriti mogućnosti koje su do sada bile rezervirane samo za velike igrače. To ga čini pogodnim za implementaciju u najširi spektar sektora i veličina tvrtaka, ali zasigurno je idealan za proizvodne tvrtke čiji suradnički karakter dominira čitavim nabavnim lancem i koji će od objedinjavanja imati najveću korist.

Za one koji se još ne mogu odlučiti na selidbu u oblak osmišljeni su hibridni sustavi, koji mogu poslužiti kao međukorak, ali u praksi se pokazalo da mogu zadovoljiti i potrebe zahtjevnih korisnika.

CRM: je li vam potreban i kako ga strateški koristiti

Unatoč brojnim koristima koje CRM (Customer Relationship Management) sustav može imati na poslovanje, u Hrvatskoj ga mnogi još ne koriste, otkrilo je krajem prošle godine istraživanje, koje su među malim i srednjim hrvatskim tvrtkama proveli tvrtka Softwise i portal PoslovniPlus. Ispitanici su tako otkrili kako se još uvijek oslanjaju na jednostavne Excel tablice i rokovnike kroz koje prate prodajne procese te odnose s kupcima i klijentima. Tek je 12,9 posto ispitanika implementiralo CRM rješenja u svoje poslovne procese.

Ako ste jedna od onih tvrtaka koja nije sigurna treba li početi razmišljati o implementaciji CRM sustava, obratite pažnju na sljedeće znakove upozorenja, koji bi vam mogli signalizirati da postoji takva potreba:

  1. Ne postoji jedinstveni izvor informacija – Podatke o kupcima i narudžbama spremate u Excel tablicu na svom stolnom računalu, dio podataka imate zapisan u rokovniku, a ostatak vam je na laptopu. Vaši djelatnici nemaju pristup jedinstvenom mjestu gdje postoje sve informacije o kupcima, narudžbama i kontaktima.
  2. Procesi su netransparentni – Nemate uvid u proces interakcije kupaca s vašim djelatnicima, ne znate što radi prodajni tim. Na taj način im je teško pomoći da budu uspješniji i držati ih odgovornima.
  3. Izvještaje je teško slagati – Izvještaji i analiza rezultata vašeg prodajnog tima ne govore vam ništa, previše vremena se potroši na njihovo slaganje.
  4. Gubite podatke – Teško vam je zakazati povratni poziv potencijalnim kupcima. Neki od prodajnih djelatnika održali su odlične sastanke usput, ali nisu predali zabilješke, ili možda jesu, ali su se zagubile. Neki su djelatnici napustili tvrtku i odnijeli svoje bilješke sa sobom.
  5. Prema svakom klijentu odnosite se jednako – Ne ciljate potencijalne kupce temeljem njihove vrijednosti za biznis, nego šaljete istu prodajnu poruku, ponudu ili brošuru svima, bez obzira u kojoj se fazi prodajnog procesa nalaze, na kojoj su zemljopisnoj lokaciji ili u kojoj su industriji.
  6. Nedostaje vam plan za brzi rast – Što ako ove godine narastete s 20 na 100 zaposlenika? Jeste li sigurni da će vam sadašnji poslovni procesi ostati jednaki?

Odgovori na ova pitanja reći će treba li vam CRM ili ne. Vrijeme je novac, posebno u prodaji. Što učinkovitije koristite vaše vrijeme, to će i financijski rezultati biti bolji.

CRM sustav omogućava da se u jedinstvenu bazu pohrane sve bitne informacije o potencijalnim kupcima, koje će biti dostupne svaki put kad to situacija zahtijeva. Pravovaljane i pravovremene informacije tako mogu koristiti svima u prodajnom timu. Kvalitetan CRM sustav prikuplja brojne podatke o kupcima (povijest interakcije, osobne preferencije, objave na društvenim medijima, detalje o infrastrukturi, prijašnje kupnje…) na temelju kojih prodajni tim može svoj posao obaviti kvalitetnije.

Softverski alati za poslovno komuniciranje i suradnju

Komunikacija s klijentima iznimno je važna za svaku tvrtku, ali jednako je važna i interna komunikacija. Dok je e-mail još uvijek dominantan način komunikacije na radnom mjestu, sve više tvrtaka usvaja neke nove načine komuniciranja i osjetan je trend rasta novih alata za suradnju na radnom mjestu. Revoluciju je započeo Slack, a tu su i Google Hangouts, te Skype for Business. Istraživanje tvrtke Spiceworks tvrdi kako će takav način komunikacije u vrlo skoroj budućnosti prihvatiti čak 42% tvrtaka.

Po popularnosti, vodeći je alat Skype for Business (koristi ga 36% organizacija), a slijede ga Google Hangouts (16%) i Slack (13%). Međutim, krajem 2016. Microsoft je predstavio svoj Microsoft Teams alat i, na temelju ankete, u Spiceworksu očekuju da će upravo on zabilježiti najveći rast u naredne dvije godine. Ako se to ostvari, Microsoft Teams će preskočiti Slack i Google Hangouts te zasjesti na drugo mjesto, odmah iza softvera Skype for Business. Tvrtkama koje žele interno komuniciranje budućnosti na raspolaganju su još i Facebook Workplace i Spark by Cisco Systems. Sve su to alati koji su posebno korisni malim i srednjim tvrtkama koje imaju radnu snagu na terenu i članove tima koji imaju potrebu razmjenjivati dokumente, koristiti chat opciju i surađivati na dokumentima u stvarnom vremenu.

Uloga softvera u poslovnoj primjeni dronova

Dronovi ili bespilotne letjelice nude nekoliko različitih primjena za poslovne subjekte na različitim tržištima. Iako su posljednjih godina sve popularniji, očekuje se daljnji rast njihove prodaje, pogotovo nakon što postanu dostupnija rješenja za njihovo korištenje u različitim industrijama, primjerice, u poljoprivredi, naftnoj industriji, dostavi, inspekciji komunalne infrastrukture i slično. Dok rani korisnici utiru put još većoj primjeni dronova, u pozadini se događa tiha softverska ekspanzija koja potencijalnim korisnicima u nabrojanim industrijama razvija upravljačka rješenja uz koje će dronovi postati alat za automatizaciju, generiranje podataka, izvještavanje i druge komercijalne aktivnosti, uz poštivanje svih zakonskih ograničenja.

Neki proizvođači dronova idu toliko daleko pa zaključuju kako će dronovi postati nezaobilazni dio opreme na svakom radnom postrojenju jer su se već dokazali sigurnima, učinkovitijima i bržima od ljudi u određenim scenarijima u mnogim industrijama. To su, primjerice, telekomunikacije, gdje se može obavljati inspekcija mobilnih odašiljača, pa za sličnu primjenu kod vjetroturbina, gdje se ne mora razmišljati o sigurnosti radnika prilikom pregleda pokretnih lopatica rotora. Dronovi se već obilato koriste u industriji zabave, posebno filmskoj i TV te video produkciji.

Softverske platforme pomažu pri automatizaciji dronova, upravljanju njihovim letom i bilježenju podataka.

Softverske platforme pomažu pri automatizaciji dronova, upravljanju njihovim letom i bilježenju podataka, istovremeno smanjujući potrebu za ljudskim inputom, te zadovoljavajući sve zakonske propise. Upravo je softver rješenje za rast dodane vrijednosti dronova i uspješnu komercijalizaciju alternativnih scenarija upotrebe u komercijalne svrhe. Industrija je još uvijek mlada, ali već postoji značajan broj proizvođača specijaliziranog softvera za upravljanje kapacitetima dronova.

Kako blockchain transformira poslovne modele

Dok dronovi unose revoluciju u nekoliko različitih industrija, jedna tehnologija mogla bi promijeniti gotovo sve industrije i pritom razviti niz novih poslovnih modela. U eri disrupcije, poslovni modeli koji su jučer vrijedili kao neupitni, danas postaju vrlo klimavi. Jedna od onih tehnologija koja već duže vremena obećava promijeniti puno toga, a sada je vrlo zrela da svoje obećanje ispuni, jest blockchain.

Trenutno najpopularniji blockchain je tehnologija koja pogoni Bitcoin.

Trenutno najpopularniji blockchain je tehnologija koja pogoni Bitcoin. Ona pruža nedjeljivi zapis, visoke razine kriptografske sigurnosti, o svim transakcijama virtualnim novcem Bitcoinom. Sustav je decentraliziran (ne može se, primjerice, uništiti ako se uništi jedan njegov dio, ma koliko velik bio), siguran (svaka je transakcija zaštićena i potvrđena kriptografski), sadrži neizmjenjivi povijesni zapis o svakoj transakciji, učinkovit (razmjena informacija je brza i jednostavna) i transparentan (sve je dokumentirano).

Višestruki distribuirani zapis je digitalna metoda skladištenja podataka i može se (osim za virtualni novac) primijeniti na sve što treba biti zabilježeno od strane neovisnog tijela i potvrđeno da se dogodilo, kao npr. transakcija, sporazum, ugovor, vlasništvo…

Upravo je ta robusnost i relativna jednostavnost Bitcoin ‘lanca blokova’ potaknula na razmišljanje da se slična tehnologija primijeni u drugim okruženjima: razmjeni valuta, upravljanju lancem nabave, trgovini, novčanim pošiljkama, peer-to-peer razmjenama, mikroplaćanjima, registraciji imovine, bankarstvu, regulatornom izvještavanju (borba protiv pranja novca)… U širokom smislu, procesiranje svih tih financijskih usluga trenutno je vrlo neučinkovito zato što obje strane koje sudjeluju u razmjeni vode svoje odvojene zapise (i potencijalne buduće obveze). Zato što su odvojeni zapisi, puno se truda i resursa ulaže u potvrdu identičnosti u svakom koraku izvršenja ugovora. U teoriji, sve je te troškove moguće izbjeći uzajamno distribuiranim zapisom. Korištenjem takvog zapisa mogu se umanjiti određeni rizici, ubrzati izvršenja ugovora, ali financijska industrija još traži pravi način njegove implementacije.

Commonwealth Bank of Australia, na primjer, koristi privatni Ripple blokchain protokol kako bi obavljala transakcije između vlastitih poslovnica. Tehnologija koju su izgradili Chain, Eris Industries, Ethereum, IBM i Intel koristila se kako bi se pametnim ugovorima pružila podrška izdavanju i sekundarnom trgovanju  komercijalnim tržišnim zapisima. ABN AMRO istražuje kako pametnim ugovorima temeljenim na blockchain tehnologiji osigurati izdavanje kredita, Citigroup koristi privatni blockchain u interakciji s manjim bankama, a Santander je identificirao 20 do 25 potencijalnih aplikacija blockchain tehnologije u bankarstvu. Uz velike banke i brojne male startupe koji se klade na tehnologiju, sigurno je da će doći do novih praksi, a vrijeme će pokazati koja će na kraju preuzeti dominaciju.

 

Potrebna vam je mobilna aplikacija?

Odlučili ste svoj biznis promovirati mobilnom aplikacijom ili imate ideju za nove Pokemone, a ne znate puno o programiranju. Ono što morate učiniti je pronaći nekoga kome ćete platiti da vam izradi mobilnu aplikaciju. Pri tome se možete odlučiti za freelance programera ili možete odabrati agenciju koja će taj posao odraditi za vas. Kako biti siguran da ćete dobro odabrati? Evo nekoliko savjeta:

Freelancer:

  1. Raspitajte se kod poznanika – Ako nikad niste radili s freelancerom, možda će vam biti teško ocijeniti koliko je osoba stručna i vješta u svom poslu. Zato se raspitajte za preporuku kod nekoga za koga znate da je koristio freelancere.
  2. Savjetujte se s prijateljima programerima – Ako imate prijatelje koji su developeri, iskoristite ih za savjet.
  3. Dobro proučite portfolio – Svaki dobar freelancer trebao bi imati radove koje vam može pokazati.
  4. Vole li programiranje? – Ako je odgovor da, onda će zasigurno imati neke vlastite projekte na kojima su radili ili neke open source zajednice kojima su doprinijeli.
  5. Vodite računa da vam je osoba kompatibilna – Postoji izreka da je prosječan programer bolji od odličnog kojega ne možete podnijeti.

Agencija/studio:

  1. Proučite njihov portfolio – Koliko uspješnih aplikacija imaju u trgovinama aplikacija? Koliko aplikacija im je na 1. mjestu u trgovinama ili dobilo priznanja, ili doseglo velik broj preuzimanja? Jesu li razvijali složene ili jednostavne aplikacije?
  2. Provjerite preporuke klijenata – Tražite tvrtke koje su voljne dati kontakt podatke klijenata kod kojih se možete raspitati o kvaliteti prijašnjeg rada.
  3. Budite jasni o okvirima vašeg projekta – Dobra agencija će vam osigurati voditelja projekta s kojim ćete komunicirati. Oni će nakon razgovora skicirati projektni zadatak. Budite sigurni da su u njemu sva vaša očekivanja posložena na jasan način i da je navedeno sve što želite.
  4. UX/UI dizajn – Pristojna agencija bi trebala posebnu pažnju posvećivati korisničkom iskustvu. Prilikom pregleda portfolija vodite računa o aplikacijama s iznimnim sučeljem: 50% uspjeha je u dizajnu.
  5. Testiranje i osiguranje kvalitete – Razvijaju li aplikacije uz testiranje? Tko je odgovoran za osiguranje kvalitete? Jesu li uključili QA u ponudu? Testiraju li na pravim uređajima? Kojima? Koliko? Koji sustavi i koje verzije?
  6. Isporuka – Što dobivate na kraju? Je li izvorni kôd uključen? Tko je vlasnik kôda?
  7. Tražite fiksnu cijenu – Neke će se tvrtke pobuniti, uz argument da se uvjeti projekta mogu promijeniti, ali to je jedini način da ne potrošite više nego što imate na raspolaganju.

Zaštitite vaše poslovanje i podatke

Europa, Amerika i Azija tijekom prošle godine suočili su se s najvećim porastom cyber prijetnji, pri čemu se nisu birali ciljevi. Napadi su izvršeni na sva područja ljudskog djelovanja, a rast od 60% će se nastaviti tijekom 2017., moglo se čuti na prvoj konferenciji o zaštiti poslovnih sustava od zlonamjernih programa u organizaciji tvrtke Dimeros, zastupnika Malwarebytes rješenja za Hrvatsku i područje jugoistočne Europe.

Predviđa se kako će ransomware ostati na vrhu prijetnji, jer se ova vrsta napada pokazala kao najuspješnija, dok ih se u Europi godišnje otkrije 49,26%. Tako Europa ima najveći postotak otkrivenih zlonamjernih programa, u analizi kontinenata. Od 10 zemalja u kojima se otkrije najveći broj ransomwarea, na prvom su mjestu Sjedinjene Američke Države, a redom ih slijede: Njemačka, Italija, Velika Britanija, Francuska, Australija, Kanada, Španjolska, Indija te Austrija. Prema Malwarebytes istraživanju, u 2016. godini čak 50% žrtava platilo je traženu otkupninu.

Stručnjaci predviđaju kako će ransomware postati osobni, do sada su se napadi dešavali nasumično, pa je svatko u bilo kojem trenutku mogao biti ugrožen. Stoga se predviđa kako će ciljani ransomware napadi postati novi standard. Ako napadači mogu prepoznati razliku između poduzeća i ciljane skupine potrošača, bit će u mogućnosti prilagoditi zahtjev za otkupninom svakom pojedinačnom slučaju. Osim kriptiranja datoteka, ransomware napadači će uskoro prijetiti s objavom podataka ili informacija na društvenim medijima, ili na neki drugi destruktivan način.

Korisnici već desetljećima koriste razne antimalware softvere, no mnogi još uvijek ne slijede ni najjednostavnije sigurnosne smjernice. Kako bi se to promijenilo, u Malwarebytesu navode kako je prvi korak obrazovanje: podučavanje o IT sigurnosti i mogućim prijetnjama već u školama i na fakultetima, te bi to trebala biti obveza i zakonodavaca. Zaposlenici bi trebali prolaziti redovite edukacije i treninge kako bi osigurali nesmetano poslovanje. S druge strane, u 2017. godini očekuje se porast zapošljavanja stručnjaka za sigurnost. Potreba za pojedincima koji imaju tehnička znanja o sigurnosti trenutno predstavlja prioritet u svim industrijama.

Pametna specijalizacija u IT sektoru

Prema strategiji pametne specijalizacije Hrvatsku za razdoblje 2016.-2020. industrija informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT industrija) bila je u posljednjim desetljećima glavni izvor produktivnosti. Obilježja ICT industrije su inovativnost i visoka ovisnost o kontinuiranom tehnološkom napretku. Ona je također izvorište dramatičnih promjena u poslovnoj praksi drugih industrijskih djelatnosti. Potencijal ovog sektora je izuzetan s obzirom na trendove potražnje na globalnoj razini i integraciju ICT-a u druge gospodarske djelatnosti. Industrijska strategija Republike Hrvatske 2014.-2020. prepoznala je ovu industriju kao industrijsku djelatnost koja ima veliki potencijal rasta i zapošljavanja.

Najveći potencijal rasta i zapošljavanja je prepoznat u računalnom programiranju, savjetovanju i s njima povezanim  djelatnostima, te su one, prema Industrijskoj strategiji Republike Hrvatske 2014.-2020., prepoznate kao strateška industrijska djelatnost. Zato su, između ostalog, informacijsko-komunikacijske tehnologije jedna od horizontalnih tema Strategije pametne specijalizacije Hrvatske i kao takve faktor ubrzanja, pokretači rasta i doprinose stvaranju dodane vrijednosti unutar različitih prioritetnih područja.

Prema Strategiji, prepoznati potencijali i snage za jačanje implementacije ICT-a su:

  • robotika i automatizacija
  • Internet stvari (IoT), velike količine podataka (Big Data) i usluge temeljene na Internetu.

Više o Strategiji pametne specijalizacije RH i ulozi IC tehnologije možete pronaći na www.obzor2020.hr.

Specijalizirana IT rješenja za vaše poslovanje

Iako su do određene razine potrebe svih tvrtaka slične, u nekim detaljima, svaka tvrtka ima specifične softverske potrebe. Bilo da se radi o rasporedu, računovodstvu, odnosu s klijentima, dobavljačima, upravljanju dokumentima i slično, softverska rješenja osiguravaju kvalitetno funkcioniranje poslovanja. Kad se ukaže potreba za specijaliziranim rješenjem, tvrtka ima mogućnost koristiti vlastite kapacitete za razvoj softvera (ukoliko ih posjeduje) ili angažirati vanjsku tvrtku. Što je bolje? Univerzalnog recepta nema, jer je svaka tvrtka drugačija, ali generalno, postoje razlozi za i protiv vlastitog razvoja, kao i za i protiv korištenja vanjske tvrtke.

Dok je tvrtka mala, najfleksibilnija opcija je korištenje vanjske tvrtke za razvoj. Izazov leži u pronalasku iskusnih i kvalitetnih programera. ‘Lijeni’ način je korištenje agencije ili posrednika. Nuspojava tog načina je rast ukupnog troška na ime agencijske provizije. Drugi razlog protiv takvog aranžmana leži u činjenici da su agencije samo privremeno okupljalište programera srednje klase, dok oni koji postanu bolji vrlo brzo odlaze u freelance vode. Zato tvrtke iskusne u razvoju softvera savjetuju angažiranje kvalitetnih freelancera, koje je moguće pronaći kroz osobne kontakte ili povezivanjem s lokalnom tehnološkom zajednicom. No, postoji i dobra strana angažiranja agencije. Ukoliko se odlučite na potpisivanje dugoročnije suradnje, uvijek postoji mogućnosti ostvarivanja popusta. Zapošljavanje vlastitih programera opravdano je jedino ukoliko se radi o većoj tvrtki i ukoliko je opseg posla toliki da bi angažiranje agencije bilo neisplativo.

 

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se