3. RTL-ova konferencija Digital Shapers okupila je 800 marketingaša, digitalaca, PR-ovaca, medijskih i IT stručnjaka, urednika i izdavača digitalnih i tiskanih izdanja, startupa, zaposlenika u HR-u i odjelima prodaje, kompanija, medija, agencija te pojedinaca koje zanima digitalna transformacija i žele ju potaknuti unutar svog radnog okruženja.
O najaktualnijim temama i zbivanjima u digitalnim procesima govorili su istaknuti domaći i strani stručnjaci na 15 različitih predavanja i panela.
Seriju predavanja započeo je Tobias Schiwek, direktor vodeće europske multiplatformne mreže Divimove, koja ima više od 300 milijuna registriranih pretplatnika kod svojih 900 influencera diljem Europe.
„Kao brend moraš najprije stvoriti povjerenje s korisnicima i ne moraš biti na svim platformama. Ne morate dosegnuti sve, bitno je dosegnuti točno tih, pa makar i samo 200 ljudi, koje želiš i koji su ti vrijedni. Ne postoji konstanta. Sve se mijenja, a vi morate prihvatiti tu promjenu. Kreirajte tu vrijednost zbog koje će vas publika pratiti. Autentičnost i povjerenje su formula uspjeha, ali kako da publika vjeruje brendu koji samo želi prodati svoj proizvod. Ključ je u povjerenju. A ono dolazi ako dijelite jednake vrijednosti“, rekao je Schiwek.
Tobias Schiwek, Foto: Marko Todorov / CROPIX
O prevelikoj mogućnosti izbora govorio je osnivač i kreativni direktor Vionlabsa Arash Pendari, Netflixom i time kako ga pobijediti bavio se Thomas Follin iz Salta, francuskog streaming servisa.
Istaknulo se predavanje na temu novih trendova u video formatima na društvenim mrežama; statistike pokazuju da raste trend gledanja dužih formata na Facebooku, globalni prosjek na Facebook watchu je 26 minuta. Na Youtubeu se najviše prate influenceri, na Facebooku brandovi, a na cijelom europskom tržištu gaming industrija je broj 1 u Youtube konzumaciji. Nova statistika jest i da se smanjila pozornost gledatelja videa formata, ona sada traje 5 sekundi, tako da u prvih 5 sekundi videa treba „prodati“ sadržaj i zaokupiti gledatelja.
Tijekom predavanja koje se bavilo temom kako kupce pretvoriti u fanatike poentirala se važnost iskustvene ekonomije i experience managamenta. „Data base više nije dovoljan, treba spojiti iskustvene i operativne podatke, obrađivati ih na integrativan način, a ne da su raspršeni među nekoliko odjela“ poručila je Mirjana Badurina Čanak iz SAP-a. Na taj način se dobiva šira slika potrebna za analizu ponašanja i potreba kupaca.
Na panelu o podcastima zaključilo se da je to još novi format u našim prostorima. Saša Tenodi iz podcasta Surove Strasti koji se bavi poslovnim strategijama i kojeg većinom slušaju osobe visoke stručne spreme istakao je da je slušanje tog formata stvar sustava vrijednosti. “Možete pametnije iskoristiti vrijeme dok se vozite u autu na posao – da učite“ .
Panel „The Word of the Year: Agile“ donio je popis uzroka i posljedica brzog širenja agilnog načina poslovanja iz IT industrije na sve ostale. Uslijedili su paneli o servisima za dostavu hrane, o tehnološkim kompanijama iz Osijeka te panel „Zašto je RTL kupio NET.hr?, posvećen jednoj od najvećih i tržišno najzanimljivijih medijskih akvizicija u posljednje vrijeme.
Na konferenciji je proglašen i Digital Shaper godine – Rimac automobili.
Da su upravo Mate Rimac i njegov tim kompanija u prošloj godini najviše doprinijeli digitalnom napretku Hrvatske, odlučio je žiri sastavljen od direktora uspješnih hrvatskih kompanija i istaknutih ekonomskih i digitalnih stručnjaka. Među njima su: Željko Kukurin (CEO, Valamar), Davor Tomašković (CEO, Croatia Osiguranje), Mladen Fruk (Partner, McKinsey), Maruška Vizek (Executive Director, Institut of Economy), Nikola Vrdoljak (Partner, 404), Kostas Nebis (CEO, Hrvatski Telekom), Sonja Popović (Country Manager, SAP) i Marc Puškarić (CEO, RTL Hrvatska).
Rimac Automobili jedna je od najbrže rastućih tvrtki u regiji, a digitalna transformacija, kažu u Rimcu, ključ je kontinuiranog i zdravog razvoja svake organizacije.