Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Budućnost poslovanja je mobilna

Budućnost poslovanja je mobilna

Prema izvještaju tvrtke Smart Insights, globalno tržište prodaje putem mobilnih telefona ili M-commerce, trebalo bi do 2020. narasti do 250 milijardi USD. Ovo je posebno važno maloprodajnim trgovcima koji već sada moraju reagirati na očiglednu tranziciju kupaca na mobilne platforme.

Poslovanje u pokretu nastavlja streloviti rast. Istraživanje tvrtke Smart Insights pokazuje da će brojka korisnika pametnih telefona u svijetu ove godine prebaciti 4,7 milijardi, dok su mobilne aplikacije već sada zaslužne za 89% konzumacije medijskih sadržaja u pokretu. Budućnost je očigledno – mobilna, a poglavito zahvaljujući daljnjem pomicanju granica, u svijet proširene stvarnosti (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Osim toga, tu su još i drugi trendovi od kojih se očekuje još veći raspon mogućnosti na raspolaganju poslovnim korisnicima.

Među njima prednjači nosiva tehnologija. MediaPost je izvijestio kako se danas na tržištu nalazi više od 111 milijuna uređaja u stotinama različitih konfiguracija, od pametnih satova do digitalnih narukvica. Daljnjim razvojem takvih uređaja brojni će sektori, od zdravstva, preko osiguranja, do maloprodaje, osjetiti napredak potaknut ovom kategorijom uređaja. Magazin Wareable predviđa rast od preko 150% u naredne dvije godine. Unatoč brojnim inovacijama, nosiva tehnologija tek očekuje ulazak nove konkurencije, inovacija i poslovnih modela, a tržišni lideri pokušat će zadržati vodeće pozicije. Od te će utakmice profitirati potrošači, poslovni i svi ostali korisnici, poglavito kod rješenja za mobilna plaćanja, konzumaciju medijskih sadržaja i rasta mogućnosti za komunikaciju.

Potrošači moraju biti još uključeniji. Mobilni korisnici svoje uređaje provjeravaju nekoliko puta dnevno, pažljivo odvaguju odluku o kupnji i u tome se koriste različitih platformama. Kao odgovor na to, tvrtke i brandovi pokušavaju staviti naglasak na ostvarivanje emocionalne veze s kupcem, a ne samo raditi na povećanju konverzije. Najuspješnije prošlogodišnje kampanje potvrdile su kako je ključ u većem dohvatu mobilnih kampanja u rješavanju osnovnih potreba i problema korisnika – strategiji koja se pokazala puno sretnijom od prikrivenog prodavanja.

Prošla je godina potvrdila moć proširene stvarnosti (AR) – ‘presvlačenja’ i ‘obogaćivanja’ stvarnog svijeta digitalnim kreacijama. Virtualna stvarnost (VR) također je sve prisutnija, a milijarde dolara uloženih u njeno uvođenje na tržište svjedoče o činjenici da će se vrlo brzo pojaviti u svakodnevnoj uporabi. Brojne velike tvrtke i opskurni mali startupi već su u niskom startu utrke za monetizaciju tih tehnologija i pokušavaju ih integrirati u postojeće proizvode i usluge. U narednim mjesecima možete očekivati još više aktivnosti u ovoj kategoriji i u pokušaju da se pronađu novi načini interakcije mobilnih uređaja i svijeta koji ih okružuje.

Umjesto optimizacije za zaslone mobilnih uređaja, sve se više tvrtaka odlučuje na izradu nativnih aplikacija za svoja poslovna rješenja. Ugodno korisničko iskustvo i prilagodba korisniku sve su izraženije potrebe i tvrtke su odlučile odgovoriti na njih kreirajući funkcionalna i personalizirana mobilna rješenja. Trend će se nastaviti i tijekom ove godine, a kao nuspojava bit će sve više pružatelja usluga koji će nuditi alate, usluge i razvojnu podršku pri izradi takvih rješenja.

Ogromna količina podataka koju generira 6,4 milijardi mobilnih uređaja povezanih na Internet (prema procjenama Gartnera) zlatni je rudnik korisnih informacija za tvrtke. Kako bi što bolje protumačile te podatke i saznale više o navikama svojih kupaca, načinu na koji komuniciraju i kupuju, te otkrile najučinkovitije metode povezivanja s njima, tvrtke znatan dio sredstava usmjeravaju u razvoj još boljih BI i analitičkih rješenja.

M-trgovina: ekspanzija na krilima rasta prodaje pametnih telefona

Prema izvještaju tvrtke Smart Insights, globalno tržište prodaje putem mobilnih telefona ili M-commerce trebalo bi do 2020. narasti do 250 milijardi USD. Ovo je posebno važno maloprodajnim trgovcima koji već sada moraju reagirati na očiglednu tranziciju kupaca na mobilne platforme. Glavni motor rasta je, naravno, sve veći broj korisnika pametnih telefona s pristupom Internetu, njih, već spomenutih, 4,7 milijardi do kraja ove godine. Sve veći broj korisnika očekuje i iskustvo kupnje prilagođeno svojim potrebama i interesima, stoga je praćenje ponašanja kupaca i njihovog ‘kretanja’ mobilnom trgovinom ključno za kreiranje usluge koja će odgovoriti na ta očekivanja prilagođenim prijedlozima za kupnju i sukladnim rješenjima. U tom procesu ključnu ulogu igraju  analitika i tehnologije predviđanja kao podrška isporuci na zahtjev, upravljanju zalihama, promocijama i nagradnim igrama.

U potrazi za rastom prodaje, trgovci se okreću hibridnim rješenjima, gdje se online iskustvo isprepliće s posjetom fizičkoj trgovini. Tako je moguće proizvod kupljen online podići samostalno u prodavaonici. Osim toga, neki trgovci nude mogućnost online rezervacije, prednarudžbe ili check-ina i na taj način izbjegavaju gužve i duge redove pred blagajnama.

Impulzivne kupnje sve su češće, jer mobilni korisnici vrlo često provjeravaju svoje uređaje, pri tom ‘multitaskaju’ i ako im se nešto učini zgodnim za posjedovati, vrlo lako se odlučuju na kupnju. Kako bi iskoristile te impulzivne momente mobilne prodavaonice pokušavaju omogućiti kupnju proizvoda direktno iz članaka s omiljenog online magazina, aplikaciju s mogućnošću kreiranja jedinstvenih kombinacija, boje i materijala odjeće, obuće i dodataka, korištenje virtualnih kartica za vjernost i slično.

Višekanalna prodaja kao formula za rast poslovanja i boljeg korisničkog iskustva u retailu

Kako god da im pokušali doskočiti i pozicionirati se ravno ispred njihovog impulsa za kupnju, online trgovcima je jasno da su kupci vrlo zahtjevni i da se proces kupnje, započet na jednom uređaju, u pravilu seli na drugi i možda završava čak na trećem. Zadržavanje personaliziranog pristupa na svim kanalima stoga je ključan recept za uspjeh u online prodaji. Ono što je u teoriji vrlo jednostavno, u praksi često znači integraciju više različitih međusobno ovisnih poslovnih procesa u pozadini: POS rješenje, praćenje zaliha, e-commerce rješenje, upravljanje skladištem i transportom, upravljanje lancem nabave i logistikom. Za trgovce koji žele biti korak ispred, pa biti spremni na kupca koji osim istraživanja online želi doći proizvod opipati u prodavaonici, mogu se odlučiti na instalaciju tehnologije senzora i olakšati kupcu izbor pri posjetu prodavaonici (pod uvjetom da se kupac prijavi za korištenje rješenja).

Kako mlađe generacije kupuju mobilno?

Jeste li čuli za milenijalce? Ako prodajete online, morate znati za njih. Riječ je o generaciji rođenih od radnih osamdesetih do ranih dvijetisućitih, a karakterizira ih korištenje suvremenih tehnologija u svakodnevnom životu. Za svaku sitnicu imaju aplikaciju, web stranicu ili uređaj koji koriste. Kako postaju financijski neovisniji, sve više troše na (online) kupovinu. Poznavanje njihovih psihografskih karakteristika od ključne je važnosti za sve koji im žele prodavati. Njihova kupnja često počinje na mobilnom uređaju, ali u pravilu, tamo ne završava. Oni usvajaju nove tehnologije puno brže od drugih generacija i prije nego donesu odluku o kupnji, prvo će zaviriti u svoj pametni telefon kako bi saznali nešto više o proizvodu ili usporedili cijene s onima u drugim prodavaonicama. Milienijalci svoje mobitele koriste kako bi:

  • kupili nešto online – putem web prodavaonice, mobilne aplikacije ili putem društvenih medija. U SAD-u 40% korisnika pametnih telefona u dobi od 19 do 33 godina svoj mobilni uređaj koristi za kupovinu.
  • istražili proizvod koji su vidjeli u prodavaonici – iako online prodaja raste, ljudi još uvijek posjećuju fizičke prodavaonice. Jedino što u njih dolaze ‘naoružani’ pametnim telefonima gdje onda fotografiraju proizvode i ‘dijele ih’ s prijateljima i rodbinom, uspoređuju njihove cijene s cijenama konkurentskih prodavaonica, istražuju informacije o proizvodima i čitaju online recenzije proizvoda i/ili prodavaonice.
  • našli kupone ili popuste za korištenje na lokaciji – mnoge prodavaonice daju popuste, a obavijesti o akcijskim cijenama stižu na mobitele porukama ili putem društvenih mreža.

Kognitivni asistent – mobilno rješenje za hotele

Navike ne mijenjaju samo kupci u maloprodaji. U vremenu ‘sharing’ ekonomije hoteli se suočavaju sa sve žešćom konkurencijom, a disruptivni poslovni modeli, poput Airbnb servisa, svakodnevno im istiskuju zaradu. Hoteli su prisiljeni tražiti odgovore i prilagođavati se kako bi ostali aktualni i konkurentni. Svjesni sve mobilnijih navika svojih potencijalnih klijenata, sve se više okreću optimiziranju mobilnog korisničkog iskustva, a u tome prednjači implementacija kognitivnih asistenata, usluge temeljene na sve moćnijim algoritmima strojnog učenja, koja za gosta optimizira čitav proces interakcije s hotelom i navodi ga da odabere ono što je za njega u određenom trenutku najbliže njegovim potrebama te s čime može proći najpovoljnije.

Većina hotelskih gostiju prije puta pretražuje potencijalni smještaj putem laptopa ili mobilnog uređaja. Uspoređuju uobičajene detalje: lokaciju, cijenu, dodatne hotelske usluge i recenzije drugih gostiju. Međutim, što se događa kad gost na stranici ne može naći ono što želi istražiti? On odlazi na stranicu konkurencije ili na specijalizirane treće stranice koje mu nude jednostavnu usporedbu onoga što ga zanima. U slučaju kada je kognitivni asistent implementiran u stranicu, on je u mogućnosti promatrati posjetitelja i na temelju njegovih postupaka i interakcije sa stranicom detektirati problem s kojim se posjetitelj susreće i ponuditi mu optimalno rješenje, učiniti mu iskustvo pretrage ugodnijim, ponešto naučiti o njegovim preferencijama i dugoročno osigurati bolju korisničku podršku te rezultirati potencijalnim rastom prihoda. Drugi tip kognitivnog centra može biti implementiran u pozivne centre, koje gosti često pozivaju u potrazi za odgovorima. U tom slučaju softver prepoznaje namjere pozivatelja ‘osluškujući’ ton njegovog govora, njegove emocije i sadržaj onoga što govori. Sukladno tonu, koji može biti sarkastičan, zadovoljan, tužan, asistent određuje tip informacije koju će ponuditi pozivatelju. Softversko rješenje u pozivnom centru na taj način smanjuje troškove radne snage, a istovremeno povećava zadovoljstvo gostiju i prodaju.

CES 2017. – laptopi i dalje top izbor za poslovnjake

Borba za mobilne korisnike i dalje je u punom jeku. Iako su ‘stručnjaci’ prije samo godinu, dvije prognozirali kako će pametni telefoni i tableti svrgnuti laptope, pa čak i osobna računala s trona, na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES 2017. moglo se vidjeti upravo suprotno. Proizvođači su na tržište izbacili najjače i najljepše laptope do sada. Predstavljen je tako impresivni Acer Predator 21x, koji dolazi s ogromnim zakrivljenim zaslonom. Poglede je privlačio Dell XPS 13 u kućištu od karbonskih vlakana, a svjetlo dana je ugledao laptop s čak tri 4K zaslona. Ljubitelji Apple laptopa ostali su pomalo razočarani nakon što je tvrtka iz Cupertina izbacila svoje novitete. Iako ih i dalje smatraju najboljima na tržištu, problemi s baterijom natjerali su ih da barem pogledaju u smjeru Windowsa. Nakon ne tako popularne osmice, Windows 10 se pokazuju kao vrlo dobar operativni sustav, u nekim pogledima napredniji od Mac OSX-a.

Mobilni uređaji: top 5 tableta i pametnih telefona za 2017.

Dok su se proizvođači natjecali tko će izbaciti na tržište atraktivniji laptop, na tablete su pomalo i zaboravili. Posjetitelji CES-a tako nisu uspjeli vidjeti nijedan (samostalni) tablet, samo pokoji hibrid. Zato je poredak najboljih tableta neznatno promijenjen u odnosu na prošlogodišnji Top 5 pregled.

  1. iPad pro 9.7 – ovo je i dalje najbolji tablet na tržištu. Ima odlične zvučnike, podržava Apple Pencil i vanjsku tipkovnicu, nudi sve što i njegov veći ‘brat’, ali za nešto manje novca. Najbolja kombinacija prijenosnosti i računalne snage.                                                                                                                                                     
  2. Samsung Galaxy Tab S2 – predvodnik na tržištu Android tableta. Iznimno je tanak i lagan, dolazi s izvrsnim AMOLED zaslonom i poboljšanim korisničkim sučeljem. Zamjerke su mu nešto slabija baterija i činjenica da bi mu dobro došlo osvježenje.                                                                                                              
  3. iPad mini 4 – najbolji tablet malih dimenzija. Ako su vam svi ostali Apple tableti ili preveliki ili preskupi ili oboje, onda je ovo najbolji izbor; nudi sve najbolje od Apple svijeta, ali u vrhunski mobilnom tijelu. Nedostatak je nepostojanje podrške za Pencil.                                                                                                                     
  4. Asus ZenPad 3S 10 – po dizajnu vrlo sličan iPadu, Asusov je tablet jedan od najboljih novih Android modela. Zaslon je svijetao i oštar, a za dosta nižu cijenu od Apple modela morat ćete pristati na kompromis s nešto slabijom baterijom.
  5. iPad Pro 12,9 – nije najbolji, ali nije ni daleko od toga. Zbog svoje veličine (i cijene) nije baš za svakoga (i za svačiji džep), ali ako si ga možete priuštiti, vjerojatno ćete njime zadovoljiti sve svoje potrebe za mobilnim poslovanjem. Ogromni ekran, podrška za Pencil i tipkovnicu, karakteristike su koje će vas najviše približiti iskustvu rada s laptopom.

Tržište pametnih telefona preživjelo je burnu godinu, a ove se godine očekuje nekoliko zanimljivih noviteta. Istraživanje tvrtke Accenture kaže da je čak 54% ispitanika planiralo kupnju novog smartphonea tijekom 2017. Kada se tome doda nastavljeni rast kineskog potrošačkog tržišta, onda se s pravom očekuje još jedna godina rasta ovog propulzivnog tržišta. Na ljestvici najboljih i dalje su pri vrhu stari igrači Apple i Samsung, ali kineski rast bi mogao značajnije pogodovati Huaweiju i drugim tamošnjim proizvođačima. Evo koji modeli će biti u fokusu ove godine:

  1. Samsung Galaxy S7 edge – prema nekima, trenutno najpoželjniji dostupni pametni telefon. Na stranu osobne preferencije, ovaj model zaista nudi vrhunske performanse, 5.5 inčni zaslon Quad HD rezolucije, s karakterističnim zaobljenim rubovima. Mogućnost proširenja microSD karticom svakako je adut ovog modela, a šlag na tortu su skener otiska prsta i vrhunska kamera.                                                       
  2. Apple iPhone 7 – Apple nije značajnije mijenjao dizajn u odnosu na prethodna dva modela, ali napravio je dovoljno izmjena da zadovolji svoje fanove. Posljednji flagship je nešto dorađeniji u odnosu na prethodnike, dolazi bez utora za slušalice, vodootporan je i s nešto boljim performansama.                                                             
  3. Google Pixel – Google je izbacio dva modela – Pixel i veći, Pixel XL. Oba imaju iste karakteristike, razlikuju se tek u dimenzijama ekrana. ‘Obični’ je Full HD 5 inča, dok je XL Quad HD dijagonale 5.5 inča. Krasi ih ugodno iskustvo korištenja na čistoj verziji Androida i izvrsne kamere, ali nisu vodootporni i nemaju mogućnost proširenja memorije microSD karticom.                                                                                                          
  4. HTC 10 – izrađen je po najvišim HTC standardima kvalitete, što ga čini solidnim i ozbiljnim uređajem. Na zaslonu dijagonale 5.2 inča razlučivost je Quad HD, a pogoni ga Snapdragon 820 i 4GB RAM-a. Rezultat je brz telefon, nenapuhan nepotrebnim softverom i jednostavan za korištenje.
  5. Huawei P9 – korak naprijed u odnosu na prošlogodišnji P8: čišći softver, veća snaga, dobre kamere, najbolji skener otiska prsta na tržištu.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se