Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

Hrvatska charter flota nastavlja svoj rast

Hrvatska charter flota nastavlja svoj rast

Visoko mjesto na tržištu nautičkog turizma Hrvatskoj zasigurno omogućava njezin izuzetan prirodni potencijal, koji ujedno predstavlja i najvredniji dio za daljnji razvoj nautičkog turizma. Glavni atributi konkurentske prednosti Hrvatske kao nautičke destinacije su razvedena obala i klimatski elementi, uz visoki stupanj očuvanosti prirodnog okruženja.

Hrvatske luke nautičkog turizma u 2015. godini ostvarile su 5,1% više prihoda u odnosu na 2014. godinu. Istraživanjem Državnog zavoda za statistiku obuhvaćena je 121 luka nautičkog turizma, a u promatranom razdoblju ostvarile su zajednički prihod (bez PDV-a) u iznosu od 753,4 milijuna kuna. Trend rasta prihoda luka nautičkog turizma kontinuirano traje od 2002. godine (prema dostupnim podatcima), što je djelomično rezultat i povećanja broja luka nautičkog turizma. Povećanje prihoda i broja luka nautičkog turizma u tom razdoblju (pogotovo tijekom krize) na određeni način pokazuje sklonost potrošnji nautičkih turista. Najviše luka nautičkog turizma nalazi se u Zadarskoj županiji (36), Primorsko-goranskoj (27) te Splitsko-dalmatinskoj županiji (20).

Spomenuti rast prihoda u prošloj godini, strukturno je rezultat porasta stavki ‘ostali prihodi’ (koji su u 2015. godini činili 23,5% ukupnih prihoda) te ‘servisne usluge’ (koje su u 2015. godini činile 7,6% ukupnih prihoda). Najveći dio ukupnih prihoda luka nautičkog turizma (68%) u 2015. godini činili su prihodi od iznajmljivanja vezova, kod kojih je zabilježen pad od 1,6% u odnosu na 2014. godinu.

Promatrano prema županijama, prihod je pao samo u Istarskoj županiji, dok je u ostalih pet porastao: u Primorsko-goranskoj (13,1%), Zadarskoj (2,4%), Šibensko-kninskoj (0,4%), Splitsko-dalmatinskoj (19,2%) i Dubrovačko-neretvanskoj (1,5%).

Konkurentnost Hrvatske kao nautičke destinacije

Na otvorenju 4. specijaliziranog nautičkog sajma International Charter Expo 2016. (ICE’16) i 1. specijaliziranog pustolovno-ronilačkog sajma International Adventure Expo 2016 (IAE’16), koji su se održali do 11. do 13. ožujka u Zagrebu, naglašeno je da je prema prošlogodišnjim podatcima u Hrvatskoj bilo registrirano 3.500 charter plovila, više od 60.000 najmova, 370.000 gostiju i 2,5 milijuna ostvarenih noćenja u charteru. Stoga ne čudi podatak da nautički turizam u ukupnim prihodima hrvatskog turizma sudjeluje s 10%.

-Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u Hrvatskoj prisutno ukupno 25% ukupne svjetske flote plovila, onda smo sigurno vrlo konkurentni. Visoko mjesto na tržištu nautičkog turizma Hrvatskoj zasigurno omogućava njezin izuzetan prirodni potencijal, koji ujedno predstavlja i najvredniji dio za daljnji razvoj nautičkog turizma. Glavni atributi konkurentske prednosti Hrvatske kao nautičke destinacije su razvedena obala i klimatski elementi, uz visoki stupanj očuvanosti prirodnog okruženja – kaže Selma Čmelik, voditelj prodaje i marketinga, Asta Yachting, Sukošan, naglašavajući kako su ograničavajući faktori koji utječu na konkurentnost  nerazmjernost razine kvalitete ponude i standarda, neadekvatna organizacija, zakonska regulativa i dr.

Trendovi na nautičkom tržištu

Prema riječima Selme Čmelik, trend je ekspanzija tržišta. -Ako uzmemo u obzir činjenicu da samo u Hrvatsku godišnje uplovi oko 400 novih plovila koja se registriraju za najam, tada je jasno da se tržište širi. Gosti traže sve novija i sve bolje opremljena plovila. Dakle postavljaju se visoki standardi, ali uz što nižu moguću cijenu. Trend je i povećavanje kvalitete usluga kod iznajmljivača plovila. Također, sve je više upita za kraće najmove – navodi Selma Čmelik.

Predsjednik HGK-Udruženja male brodogradnje, Boris Vukušić, navodi kako je trend u Europskoj uniji prelazak na hibridni pogon plovila. Što se tiče prodaje plovila, najveći interes pobuđuju motorna plovila između 6,5 i 8,5 m duljine, slično kao i proteklih nekoliko godina. Također naglašava kako ne treba zaboraviti da je Hrvatska i jedna od vodećih yachting charter destinacija u svijetu, s oko 3.500 plovila u charteru i više od 60.000 najmova godišnje.

-Sukladno trenutnom stanju tržišta, možemo primijetiti trend rasta kupovine novih plovila svih dužina, čemu pogoduju i bolji uvjeti na tržištu financija. Kako je zadnjih  7-8 godina bila smanjena potražnja za novim plovilima, dio sredstava vlasnici plovila usmjeravali su na održavanje i poboljšanje svojih plovila, što je dovelo do rasta broja tvrtaka koje su se specijalizirale za servis plovila, a samim time rasla je i prodaja rezervnih dijelova i opreme – rekao nam je direktor Biograd Boat Showa, Milan Šangulin, te dodao da hrvatska charter flota nastavlja svoj rast, zadržavajući status svjetskog lidera na tržištu najma plovila bez posade.

-Booking za ovu sezonu je dobar, pri čemu smo mali vjetar u leđa imali zahvaljujući situaciji u Turskoj i Grčkoj. Cijene vezova u marinama su se stabilizirale, a i broj vezova se povećao. Naš mali doprinos nautičkom sektoru je izdavanje besplatne Croatia Yachting Review aplikacije s bogatom bazom podataka o nautičkim proizvodima i uslugama, dosegu hrvatske male brodogradnje, manifestacijama, regatama, edukaciji u pomorstvu i dr. – zaključuje Šangulin.

Sigurnost nautičkih sidrišta

U istraživanju Nacionala, objavljenom u kolovozu prošle godine, prošla je Vlada bila prilično neodgovorna pri kontroli sigurnosti nautičkih sidrišta. Kvalitetu priveza nautičkih sidrišta pod koncesijama nitko sustavno ne kontrolira, na njima vlada poprilična anarhija, nerijetko i samovolja koncesionara, a sigurnost sidrenja nitko pouzdano ne može zajamčiti.

Usred sezone na Jadranu svakoga dana plovi oko 100 tisuća plovila, a više od polovine njih u vlasništvu je charter kompanija. Na iznajmljenim brodovima – motornim jahtama, gliserima ili jedrilicama – dnevno plovi više od 60 tisuća privremenih ili povremenih nautičara, nerijetko s gotovo nikakvim ili vrlo slabim poznavanjem pomorskih vještina, koji se oslanjaju na koncesijska sidrišta, odnosno, vezivanje broda uz bove kao sigurniji i pouzdaniji način priveza.

Na Jadranu postoji oko 90 legalnih koncesijskih sidrišta koja posluju uz odobrenje županijskih vlasti nadležnih za izdavanje koncesija. Došlo se do zaključka kako bi situacija bila puno bolja kada bi se usustavili standardi kvalitete nautičkih priveza i svih njihovih dijelova koji bi vrijedili za sva sidrišta.

Što sve morate znati kod najma plovila/jedrilice?

Prije svega, potrebno je zadovoljiti zakonsku regulativu jer da biste iznajmili plovilo u Hrvatskoj, morate posjedovati valjanu dozvolu za upravljanje plovilom ili morate unajmiti osobu (skipera) koja posjeduje tu istu dozvolu. Nadalje, morate znati da se plovila u Hrvatskoj u većini slučajeva iznajmljuju na razdoblje od 7 i više dana, i to ukrcaj subota – iskrcaj subota. Iznimke su pred i postsezona kada su mogući i kraći najmovi, ali tada je cijena obično nepovoljnija. Preporuka je da se za sva pitanja obratite osoblju charter tvrtke koje ima dovoljno iskustva i koje će za vas i vaše potrebe naći najprikladnije plovilo i rutu, pojašnjava Selma Čmelik, voditelj prodaje i marketinga, Asta Yachting, Sukošan.

Jedrenje – od savršenog obiteljskog odmora do idealne teambuilding aktivnosti

Mnogi se slažu da je najbolji način za provesti odmor u Hrvatskoj kombinacija opuštanja te aktivnog odmora koji možete imati sudjelovanjem u jednom od programa koje nude škole jedrenja. Jedrenje je također izvrstan oblik teambuildinga.

Ultra škola jedrenja može se pohvaliti s postojanjem od 1995 godine, a do sada su imali više od 1500 polaznika.

U ponudi imaju više vrsta programa:

 Osnovni program škole jedrenja na J-24 , jedrilicama koje su 7,32 m duge, jednostavne za rukovanje i idealne za prvi susret s jedrenjem i stjecanje prvih iskustava. Program se sastoji od teorijske i praktične nastave.

Navigacijski program zaokružena je cjelina u kojoj stječete iskustvo na moru jedreći šest dana. Život na jedrilici poprima potpuno novu dimenziju: noćna navigacija, jedrenje u svim uvjetima, kuhanje na brodu, sigurnost plovidbe, uplovljavanje i isplovljavanje, sidrenje i sve što vam treba za buduće samostalno jedrenje i krstarenje. Za grupe veće od pet polaznika obično su na brodu dva  instruktora zbog ispomoći polaznicima koji znaju imati različita predznanja.

Napredni – regatta program namijenjen je isključivo jedriličarima i onima koji bi htjeli naučiti više. Instruktori su poznati off-shore jedriličari, a jedri se u akvatoriju Splita, s mijenjanjem jedrilica zadnja dva dana i spavanjem na njima. Za ovaj tečaj potrebno je imati završen osnovni i navigacijski tečaj.

Obiteljski tečaj idealan je za druženje uz jedrenje s obitelji, program za prvi susret obitelji s jedrenjem bez posebnih uvjeta koje izaziva život na brodu u skučenom prostoru.

Upoznajte jedrenje trodnevni je program bez teorije u učionici. Kroz tri dana možete obnoviti znanje ili provjeriti je li jedrenje za vas.

Sajmovi nautike – vrhunska ponuda plovila i popratne opreme

Zagrebački sajam nautike održan u veljači privukao je više izlagača i čak 30% više posjetitelja nego prošle godine, i može se zaključiti da je najbolji od 2008. godine, tj. od početka krize i uvođenja posebnog poreza na plovila, navodi Boris Vukušić.

-Prikazano je dosta noviteta, kako domaćih, tako i stranih proizvođača plovila, brodske i nautičke opreme, te su održane zanimljive prezentacije starih načina gradnje drvenih brodova. Veseli nas blagi oporavak domaće male brodogradnje – zaključuje Vukušić.

Biograd Boat Show najveći je sajam plovila u Hrvatskoj, a idući, 18. sajam, održat će se u listopadu ove godine.

-U 2016. očekujemo još jedan rekordan sajam jer već sada imamo dosta upita od strane novih izlagača. Većinom su to izlagači s kojima smo stupili u kontakt na inozemnim sajmovima tijekom zime. Tržište luksuznih plovila se opravlja, te stoga očekujemo i više izlagača u toj kategoriji. Također očekujemo i snažan porast broja izlagača iz charter industrije, s obzirom na to da za ovu godinu pripremamo veći Charter Info Centar, s dvoranom za prezentacije i ugostiteljskim dijelom. Od ostalih novotarija možemo definitivno potvrditi da je Stand Up Paddelbord ludilo zahvatilo i Hrvatsku – najavljuje Milan Šangulin, direktor Biograd Boat Showa, dodajući kako ćemo za vrijeme sajma vidjeti i uplovljavanje te svečanu dodjelu nagrada Croatia Cost Cup regate s oko 400 jedriličara koji će jedriti na ruti Biograd – Rovinj – Biograd.

Dani hrvatske male brodogradnje – mjesto okupljanja domaćih proizvođača

8. Dani hrvatske male brodogradnje održat će se od 28. travnja do 1. svibnja u marini hotela Le Meridien Lav u Splitu. Ova nacionalna nautička smotra postala je središnje mjesto okupljanja svih čimbenika u proizvodnji i prodaji plovila domaće proizvodnje.

-Položaj domaće male brodogradnje otežan je zbog visokih proizvodnih troškova, što rezultira jako niskim udjelom na svjetskom tržištu malih plovila, koji je sada na razini oko 1%. Europsko tržište prepoznalo je nekoliko naših malih brodograđevnih tvrtaka, čiji su dizajn i kvaliteta izrade na europskoj razini, poput Pičuljana, Grginić Jahti, Salone, Leidi i još nekolicine, što ni u kom slučaju ne odražava potencijale naše zemlje – napominje Boris Vukušić, predsjednik HGK-Udruženja male brodogradnje.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se