Jedan od izazova s kojima se tvrtke sve češće suočavaju je implementacija i korištenje umjetne inteligencije (AI) u svakodnevnim poslovnim procesima.
Uoči početka nove, 22. generacije HR Akademije, pitali smo naše predavačice Mihaelu Smadilo i Anu Spasojević, koliko je AI već utjecao na poslovanje u tvrtkama i promjene na tržištu rada.
Visoka individualna primjena, niska organizacijska zrelost
Mihaela Smadilo primjećuje da velika većina zaposlenika koristi generativne AI alate u svom radu, iako tvrtke još nisu značajno promijenile procese, strukture ili pristup talentu. “Koliko god da je korištenje zaposlenika visoko, organizacijska zrelost s korištenjem generativnog AI-a je izrazito niska”, ističe Smadilo.
Zaposlenici koji koriste AI oduševljeni su mogućnostima koje im pruža. “Alati pozitivno utječu na njihovo radno iskustvo, pomažući im da se fokusiraju na aktivnosti koje dodaju više vrijednosti i kreativnosti u posao”, dodaje ona. Smadilo naglašava da je tvrtkama potreban holistički pristup kako bi cijela organizacija učinkovito radila s AI alatima. “Sama tehnologija neće stvoriti pravu vrijednost niti unaprijediti konkurentnost u poslovanju bez adekvatne strategije”, zaključuje.
Postupne promjene u radnim mjestima
Ana Spasojević smatra da AI do sada nije značajno utjecao na otvaranje novih ili gašenje postojećih radnih mjesta u Hrvatskoj. “Radna mjesta se svakako mijenjaju, posebice u novijim industrijama, kao što to biva sa svakim uvođenjem novih tehnologija u tvrtku ili s razvojem tehnologija koje postaju dostupne na tržištu”, kaže Spasojević.
U svijetu marketinga, AI alati su postali korisni za pisanje, prijevode ili kao dodatni sudionik u brainstormingu. “AI alati mogu dati puno kreativnih ideja, ali opet je na osobi da od tih ideja uzme najbolje i stvori nešto jedinstveno”, objašnjava ona. Spasojević predviđa da će veće promjene na tržištu rada doći sporo i gotovo neprimjetno. “Kao što su uvedene samoposlužne blagajne u trgovačkim lancima, koje i dalje trebaju pomoć stvarne osobe kako bi funkcionirale onako kako je zamišljeno”, dodaje.
Budućnost AI-a u poslovanju
Umjetna inteligencija mijenja način na koji radimo i poslujemo. Kroz edukaciju i prilagodbu, tvrtke i zaposlenici mogu iskoristiti prednosti koje AI donosi te se pripremiti za budućnost rada.
Više informacija i upis na program
Mihaela Smadilo, Ana Spasojević i druge predavačice HR Akademije kroz 10 modula programa pružaju sveobuhvatno obrazovanje u području ljudskih resursa.
U tijeku je upis 22. generacije polaznika koja započinje 17. listopada. Pridružite se i iskoristite promotivnu cijenu za prijave do 3. listopada. Više informacija o programu i link na prijavni obrazac možete pronaći na stranici HR Akademija.