Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

90 posto direktora želi u sljedeće tri godine u poslovanje uvesti umjetnu inteligenciju

90 posto direktora želi u sljedeće tri godine u poslovanje uvesti umjetnu inteligenciju

Primjena umjetne inteligencije u industrijskoj proizvodnji mogla bi za Njemačku stvoriti čak 60 milijardi eura dodane vrijednosti, zaključak je studije pod nazivom “Duh u stroju: Umjetna inteligencija u tvornici budućnosti”, koju je The Boston Consulting Group objavio na temelju ankete provedene među oko 1100 direktora proizvodnje i razvoja tehnologije u cijelom svijetu. Tema ankete bilo je njihovo dosadašnje korištenje umjetne inteligencije i spremnost da u nju ulažu. Gotovo 90 posto direktora kaže kako u svoje proizvodne procese tijekom sljedeće tri godine planiraju uključiti umjetnu inteligenciju, no tek ih je 28 posto do sada postavilo jasne strategije primjene umjetne inteligencije u proizvodnji.

U Njemačkoj je ta brojka tek 23 posto, što znači da je strategiju primjene umjetne inteligencije razvila tek svaka četvrta njemačka kompanija.

“Njemačka je oko sredine rang liste zemalja koje u proizvodnji koriste umjetnu inteligenciju i u opasnosti je da dodatno zaostane. Žele li njemački industrijski divovi zadržati svoju vodeću poziciju u međunarodnom poslovannu, moraju se daleko više obvezati i posvetiti razvoju novih proizvodnih tehnologija i inteligentne automatizacije”, ocijenio je Marcus Lorenz, partner i vodeći ekspert za strojarstvo i automatizaciju u BCG-u.

Dok Njemačka tek planira, Kina već optimizira

Studija pokazuje kako kompanije koje koriste umjetnu inteligenciju koriste i agilnije radne metode, ranije testiraju prototipe i brže prilagođuju proizvodne procese. Udjel pionira najviši je u Sjedinjenim državama s 25 posto, Kina slijedi s 23, a na trećem je mjestu Indija s 19 posto pionira primjene umjetne inteligencije.

“Dok se većina njemačkih direktora još bori s osnovnim pitanjem kako i gdje primijeniti umjetnu inteligenciju, kompanije u Kini i Indiji već optimiziraju svoje pametne tvornice”, primjećuje autor studije Daniel Küpper, partner u BCG-u i globalni voditelj BCG-ova Inovativnog centra za operacije, te dodaje: “Igrači s tržišta u razvoju pokazuju više hrabrosti u primjeni umjetne inteligencije i pronalaze nove prilike za primjenu novih tehnologija i njihovo unaprjeđivanje na dnevnoj bazi”.

Umjetna je inteligencija poluga za povećanje produktivnosti

Globalna usporedba sektora pokazuje kako su automobilska i tehnološka industrija predvodnici u primjeni umjetne inteligencije. Jedna od pet kompanija u tim sektorima već je integrirala umjetnu inteligenciju u proizvodnju i poslovanje. S druge su strane skale farmaceutska i industrija medicinskih proizvoda i tehnologija, proizvodnja strojeva i procesna industrija, gdje tek jedna od sedam kompanija koristi umjetnu inteligenciju u proizvodnom procesu.

“Njemačka bi proizvodnja strojeva mogla imati velike koristi od umjetne inteligencije. Omogućila bi kompanijama da prikupe goleme količine podataka o proizvodnom procesu, što pak stvara temelje za stvaranje novih poslovnih modela koji bi koristili predvidive procese održavanja i optimizirane operacije”, kaže Marcus Lorenz.

Bez ljudskog znanja nema umjetne inteligencije

Gotovo 70 posto direktora koji su sudjelovali u anketi priznaje kako u njihovim kompanijama nedostaju vještine potrebne za ubrzanje uvođenja novih tehnologija, posebno upravljanja podacima i analitike programiranja. “Kompanije više ne mogu napredovati isključivo na svojim inženjerskim znanjima. Zaposlenici moraju naučiti kako koristiti prednosti umjetne inteligencije”, kaže Küpper. To je razlog više da kompanije koje se bave industrijskom proizvodnjom ulože u razvoj vještina svojih zaposlenika koje su potrebne za primjenu umjetne inteligencije u proizvodnji, dodaje on: “Prilika za razvoj kompanija leži u obučavanju zaposlenika i privlačenju stručnjaka za umjetnu inteligenciju, primjerice u polju tzv. Deep Learninga”. I jedno i drugo potrebno je za uspješnu integraciju umjetne inteligencije u svaku kompaniju: stručnjaci za umjetnu inteligenciju i iskusni zaposlenici koji mogu prepoznati područja za njezinu primjenu.

U Hrvatskoj vode bankarstvo i telekomi

„Umjetna inteligencija integralan je dio digitalizacije poslovanja i ulaska u eru industrije 4.0. Što prije hrvatske kompanije počnu razvijati vlastite strategije uvođenja umjetne inteligencije u poslovanje i nužne prilagodbe poslovnih modela , to manji će za njih biti šokovi, koji se mogu dogoditi u situaciji brzog prelaska na nove tehnologije. Dok su u Hrvatskoj s korištenjem umjetne inteligencije prve korake napravile uslužne industrije, konkretno telekomunikacijski sektor i bankarstvo, proizvodni sektor trebao bi ubrzo početi hvatati korak, kako bi spriječili zaostajanje za pionirima primjene umjetne inteligencije“, govori o situaciji u Hrvatskoj Tomislav Čorak, principal The Boston Consulting Group u Hrvatskoj i ekspert za energetiku, nove tehnologije, medije i telekomunikacije i operacije.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
x

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Slažem se Ne Slažem se