Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

6 trendova koji će odrediti budućnost nabave

6 trendova koji će odrediti budućnost nabave

Više nego ikada prije, budućnost kompanijama donosi nove izazove, ali i prilike. Digitalna transformacija pomaže im da redefiniraju svoje poslovne modele, operativne procese i način rada, i za očekivati je kako će ovi trendovi nastaviti ubrzavati. Iako se nabava sve do sada rijetko spominjala u ovom kontekstu, to se mijenja. Što razvoj tehnologije znači za nabavu i kako će ju transformirati? Kako će izgledati budućnost nabave i kakvu će vrijednost donositi kompanijama?

Odgovorima na ova pitanja bavi se i SAP-ova studija Procurement 2025. Procurement 2025 navodi kako će se zahvaljujući razvoju tehnologije, promjeni demografske slike radne snage i rastućoj moći ekosustava poslovnih mreža, mijenjati uloga nabave u većini kompanija. Nakon transformacije poslovnih područja kao što je upravljanje odnosima s klijentima i automatizacije prodajnih procesa, odnosno front-office funkcija u kompanijama, na red dolaze back-office funkcije kao što je nabava.

U prilog tome ide i podatak kako 84% nabavnih organizacija vjeruje kako će digitalna transformacija iz temelja promijeniti način na koje dostavljaju svoje proizvode i usluge tijekom sljedeće tri do pet godina. Prema istraživanjima, digitalizacija opskrbnog lanca može dovesti do smanjenja troškova nabave za 20%, smanjenja troškova za 50% i povećanja prihoda za 10%. Također, samo 36% direktora nabave navodi kako je ostvarenje većih ušteda njihov najveći prioritet, odnosno nabava se sve više odmiče od ove, ali i drugih operativnih funkcija.

Prema studiji, trendovi i tehnologije koji će odrediti budućnost nabave su sljedeći:

  • Nabava će pokretati inovacije i pomagati u ostvarenju korporativnih ciljeva. Inteligentni poslovni sustavi sami će učiti te omogućiti personalizirano korisničko iskustvo, odnosno kupnju i nabavu proizvoda i usluga.
  • Automatizacija, strojno učenje i prediktivna analitika, blockchain i Internet stvari, revolucionizirat će kako se proizvodi i usluge nabavljaju, prate i dostavljaju.
  • Reputacija brenda i kompanije će ovisiti o nabavi, a naglasak će biti na održivosti u lancu opskrbe jer kupci u različitim sferama poslovanja žele znati odakle dolaze proizvodi i usluge koje nabavljaju.
  • Poslovne mreže predstavljaju B2B tržište budućnosti, a omogućit će kupcima, dobavljačima i partnerima da surađuju s lakoćom.
  • Hiper-povezani ekosustavi bit će novi standard u nabavi i od iznimne važnosti za poslovnu agilnost te za uspjeh nabave u budućnosti.
  • Tradicionalne vještine kod nabavnih profesionalaca sve više će ustupati mjesto analitičkim vještinama, umijeću upravljanja odnosima s dobavljačima te procjeni rizika.

Tvrtke će u idućim godinama automatizirati većinu transakcijskih aktivnosti, pri čemu IDC-jeva studija u 2017. bilježi rast svjetskog tržišta softvera za nabavu od 9.9% u odnosu na godinu prije. U konačnici to znači da će se trošak vođenja nabave za kompanije smanjiti, dok će vrijednost koju kompanije dobivaju biti veća. Iako će ušteda i dalje biti jedan od njezinih ciljeva, od nabave se u budućnosti očekuje da doprinosi zadovoljstvu kupaca, inovaciji dobavljača, novčanom toku, usklađenosti s ciljevima tvrtke i drugo. Njena uloga bit će strateška i orijentirana na stvaranje dodatne vrijednosti.

Više informacija o budućnosti nabave može se pronaći u studiji Procurement 2025, koja je dostupna na sljedećoj poveznici: https://www.ariba.com/resources/library/library-pages/procurement-2025.

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup