Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i pravilima privatnosti.

ILI

[TheChamp-Login]

Pratite nas:

6 savjeta za uspješniju akviziciju talenata

6 savjeta za uspješniju akviziciju talenata

Akvizicija talenata postaje sve veći izazov za poslodavce diljem svijeta. Globalno, oko 76% poslodavaca kaže da je privlačenje kvalitetnih kandidata njihov najveći izazov.

Na ovim je područjima situacija zasigurno i puno teža.

Kako bi odgovorili na najveće izazove u regrutaciji, poslodavci moraju biti spremni prilagoditi se novim trendovima u zapošljavanju.

Kao što je potvrđeno istraživanjima, većina poslodavaca ima problema s privlačenjem talenata.

Kako se nositi s tim izazovima? Kako se istaknuti kao poželjan poslodavac? Kako se boriti s konkurencijom koja traži iste talente?

Isprobajte ovih 6 savjeta!

1. Započnite s recruitment marketingom

Recruitment marketing metoda je koja podrazumijeva primjenjivanje marketinških metoda i taktika u svijetu akvizicije talenata.

Nedovoljno je danas čekati da se nova pozicija otvori, objaviti ju na portale za oglašavanje i čekati da prijave počnu stizati.

Akvizicija talenata počinje puno ranije. U svijetu gdje su većina potencijalnih kandidata pasivni tragači poslova, važno je kontinuirano izgrađivati brend poželjnog poslodavca.

Upravo za to zaslužan je recrutiment marketing- proces u kojem poslodavci kreiraju sadržaj o sebi kao poslodavcu s ciljem povećanja svjesnosti te privlačenja kandidata kroz njihov takozvani candidate journey.

Ovako otprilike izgleda putovanje pasivnih kandidata.

2. Kreirajte sadržaj zanimljiv kandidatima

Kreiranje sadržaja zanimljivog potencijalnim kandidatima ključan je za uspješnu Employer Branding strategiju.

Zašto ne biste kreirali blog o karijerama na kojem biste vi ili vaši zaposlenici pričali o tome kako je biti vaš zaposlenik?

Kandidati danas očekuju da sve informacije o potencijalnom poslodavcu mogu naći na online kanalima prije nego što se prijave na posao. Career blogovi odličan su način prenošenja vaše organizacijske kulture prema publici.

Ovaj trend postao je veoma popularan u svijetu. U Hrvatskoj, međutim, primijetila sam samo nekoliko tvrtki koje su to učinile.

Ne znate od kuda krenuti i o čemu pisati?

Evo par naslova meni jednog od najdražih career blogova tvrtke Hootsuite.

3. Posvetite se Employer Brandingu (ne preskačite važne korake)

Ne, ne postoje Employer Branding “quick wins. Employer Branding je proces koji treba raditi kontinuirano i proaktivno te ne preskakati važne korake.

Jedna od najvećih grešaka koju poslodavci rade je komuniciranje iskrivljenih informacija u svrhu privlačenja ljudi.

Zanimljivo je da samo 19% zaposlenika smatra da je poruka koju poslodavci o sebi komuniciraju prema vam stvarna i vjerodostojna. Na takav način možda i uspijete dovesti ljude u svoje tvrtke, ali sigurno ih nećete i zadržati.

Prvi korak, dakle, je utvrđivanje trenutne situacije unutar vaših tvrtki. Napravite istraživanje o tome jesu li vaši zaposlenici sretni, motivirani i angažirani. Ispravite situaciju interno ako su rezultati loši, a tek onda krenite s komunikacijom prema van.

Nakon toga izuzetno je važno precizno definirati vaše propozicijske vrijednosti (EVP).

U definiranju propozicijskih vrijednosti, ova tri pitanja mogu vam puno pomoći:

  • Što je to po čemu ste kao poslodavac drugačiji?
  • Zašto su vas vaši sadašnji zaposlenici odabrali kao poslodavca?
  • Zašto vaši zaposlenici ostaju unutar vaših tvrtki?

Nakon što imate definiran EVP, pozabavite se novim kanalima na koje ćete oglašavati sadržaj i otvorene pozicije.

4. Iskoristite moć društvenih mreža

Jedan od najmoćnijih, usudila bih se reći i najmoćniji, kanala za regrutaciju i Employer Branding su društvene mreže.

Na društvenim mrežama većina vaših potencijalnih kandidata provodi i do nekoliko sati na dnevnoj bazi.

Zašto onda ne iskoristiti te kanale bolje? Zašto ne isprobati Instagram, LinkedIn, Youtube ili Facebook kako biste poboljšali doseg prema kandidatima te uštedjeli vrijeme i novac.

 

 

5. Obratite pozornost na iskustvo kandidata

Na žalost, većina današnjih kandidata još uvijek ima jako negativno iskustvo s poslodavcima. Najčešći razlozi tome su loša komunikacija s kandidatima u procesu selekcije te nedovoljno informacija o poslodavcu na temelju kojih kandidati donose odluku o odabiru svog sljedećeg poslodavca.

Neodgovaranje na prijave kandidata, automatski i nepersonalizirani emailovi, dugi selekcijski procesi i nepripremljenost zaposlenika za intervjue samo su neki od razloga koje kandidati navode kao frustrirajuće.

Znam, ovo nije nimalo lako promijeniti, ali postoje HR alati koji vam znatno mogu olakšati posao.

6. Ne bježite od digitalizacije i HR tehnologija

Odbojnost prema promjenama normalna je stvar. Međutim, ako te promjene znače puno veću produktivnost i uspješnost, onda se isplati pokušati.

U svijetu HR-a u proteklih su se nekoliko godina razvile tehnologije koje znatno unapređuju i olakšavaju HR procese.

U akvizicij talenata, postoje tri ključna alata koja vam uvelike mogu pomoći s implementacijom svih mojih prethodnih savjeta:

1. Recruitment Marketing alati

Uz pomoć ovih alata HR stručnjaci mogu bez ikakvog znanja u programiranju i dizajnu napraviti privlačne stranice karijera koje će kandidate oboriti s nogu. Također je vrlo lako objavljivati otvorene pozicije na društvenim mrežama i ostalim kanalima te pratiti otkud vam najbolji kandidati dolaze.

Nešto što je još relativno novo u HR-u je kreiranje landing stranica za vaše događaje u vezi karijera. Tvrtka Infinum je jedan od najboljih primjera u Hrvatskoj. Evo kako to funkcionira.

Vjerojatno ste primijetili kako Infinum često organizira događaje na koje ljudi besplatno mogu doći kako bi razvili nove vještine. Upravo tih vještina i takvih stručnjaka nedostaje i samom Infinumu.

Ljudi koji se prijave na te događaje preko landing stranica koje možete napraviti pomoću Recruitment Marketing alata, automatski ulaze u bazu potencijalnih budućih kandidata.

Ovo je jedan od najboljih načina proaktivnog građenja baze kvalitetnih kandidata.

2. Applicant Tracking System (ATS) alati

Ova vrsta alata postoji već godinama. Međutim, rješenja koja su nastala prije više od 10 godina jednostavno više ne prate nove trendove. Zato danas vidimo sve više poslodavaca kako se prebacuju na modernija rješenja.

ATS alati omogućavaju HR timovima nekoliko ključnih stvari na jednom mjestu, bez napuštanja samog alata:

  • Oglašavanje otvorenih pozicija na razne kanale u samo nekoliko klikova
  • Prikupljanje svih prijava kandidata u jednu bazu koja se lako segmentira
  • Bogati profili kandidata sa svim njihovim informacijama na jednom mjestu
  • Praćenje selekcije kandidata kroz korake koje sami definirate ovisno  vašim potrebama i internim procesima
  • Pozivanje kandidata na intervjue
  • Strukturirani intervjui i evaluacija kandidata
  • Naručivanje psiholoških i drugih testova od raznih pružatelja takvih usluga
  • Interna komunikacija timova koji sudjeluju u zapošljavanju
  • Programi zapošljavanja putem preporuka
  • Detaljna analitika i izvještaji u vezi cijelog procesa zapošljavanja
  • Zapošljavanje u skladu s GDPRom

Jednostavnije rečeno, ATSovi zamjenjuju sve vaše excelice koje koristite!

3. Talent CRM

CRM alati u marketingu koriste se već godinama s ciljem unapređenja komunikacije s potencijalnim kupcima. S obzirom na loše iskustvo kandidata, takvi alati postaju jako popularni u HR-u.

Talent CRM rješenja omogućavaju poslodavcima da znatno unaprijede i sebi olakšaju komunikaciju s kandidatima.

Pravovremene, personalizirane i relevantne poruke svi kandidati danas očekuju. Bez alata kao što je Talent CRM, mislim da ćete se svi složiti, to je mission impossible!

Ove tri vrste alata svaki poslodavac trebao bi koristiti. Ako želite i više od toga, evo još alata za one ambiciozne HR timove!

Jeste li spremni unaprijediti svoju strategiju akvizicije talenata?

Uzmite ove savjete i započnite tranformaciju u svojim tvrtkama. Kod mnogih poslodavaca procesi regrutacije su zastarjeli i postali su veoma neučinkoviti.

Situacija na tržištu rada neće postati bolja u budućnosti. Konkurencija za istim talentima postajat će sve jača, a borba za ljudima sve intenzivnija. Stoga morate biti spremni na promjene i prihvatiti nove trendove raširenih ruku!

Povezani članci

  • Ovu prijavu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera. Daljnje informacije možete pronaći u našim Pravilima Privatnosti.

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.

  • Više informacija kako skupljamo, obrađujemo i štitimo Vaše osobne podatke dostupne u našim Pravilima Privatnosti.

Ova stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Cookie postavke
mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku, a više o tome možete pročitati ovdje.

Close Popup