Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i uvjetima korištenja.

ILI

Kreiranje korisničkog računa, slažete se sa našim pravnim napomenama i uvjetima korištenja.

ILI

Pratite nas:

Očekuje se daljnji rast tržišta gospodarskih vozila

Očekuje se daljnji rast tržišta gospodarskih vozila

U Europi je (Europska unija, Norveška, Island i Švicarska) tijekom 2016. godine isporučeno ukupno 2.324.371 gospodarskih vozila, što je rast četvrtu godinu zaredom. Registriran je ukupno 365.051 kamion (11% više nego u 2015.), a broj vozila najviše je povećan u Italiji (54,4%), Francuskoj (12,6%) i Španjolskoj (10,1%). Isporučeno je gotovo dva milijuna lakih dostavnih vozila, 11,9% više nego godinu prije, a najviše su rasla tržišta u Italiji, Španjolskoj, Njemačkoj i Francuskoj.

Prema podatcima Promocije Plus, top 10 proizvođača u segmentu lakih gospodarskih vozila su slijedom: Volkswagen, Renault, Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Dacia, Ford, Mercedes te Iveco. VW je odnio tijesnu pobjedu s prodanim 1.621 vozilom, dok je Renault ostvario prodaju 1.545 vozila. U odnosu na 2015. godinu, Volkswagen je zabilježio rast od 57,7%.

-Na hrvatskom tržištu najprodavaniji je model Volkswagen Caddy, koji ujedno dominira i cijelim tržištem te je najprodavaniji model gospodarskog vozila u Hrvatskoj. Na europskom tržištu naš najprodavaniji model je Transporter, kojeg je i hrvatska publika odlično prihvatila – rekla nam je Ana Samaržija, Volkswagen marketing & PR manager, Porsche Croatia d.o.o.

Zanimljivo je da je Citroën već u siječnju zasjeo na prvo mjesto na tržištu lakih gospodarskih vozila s 99 prodanih primjeraka, čime je ostvario visokih 19,41% udjela na tom tržištu. Najprodavaniji model je dostavni Citroën Berlingo s 48 prodanih vozila, slijede dostavni Citroën Jumper s 35 i dostavni Citroën Nemo s 13 prodanih vozila. Dostavna vozila Citroën su tradicionalno, već godinama, privlačna hrvatskim kupcima jer daju prilagođene odgovore na specifične i raznolike potrebe kupaca, od modela Citroën Nemo s 2,5 m³ zapremine teretnog prostora, do Jumpera, s 17m³ teretnog prostora. Ponuda dostavnih vozila je iznimno bogata, a sastavljena je od Citroëna Nemo, Berlingo, Jumpy, Jumper te putničkih modela prenamijenjenih u lako gospodarsko vozilo, Berlingo Multispace PRO, Citroën C3 i C4 Entreprise. Glavna pogodnost njihove nabave je činjenica da se registriraju kao lako gospodarsko vozilo s mogućnošću odbitka do 100% PDV-a.

Najprodavanija gospodarska vozila na području Europe su, kako donosi Nacional, Fordovi Transit modeli – Transit Courier, Transit Connect, Transit Custom i Ford Transit. Samo 2015. godine kupljeno je više od 280 tisuća Ford gospodarskih vozila, što je bilo povećanje od 23% u usporedbi s 2014. godinom. Četiri nova Ford Transit modela i dalje su najprodavanija, s prodanih 233 tisuća modela.

Ford Transit Courier je zbog svoje kompaktne veličine izuzetno okretan i iznimno štedljiv te s teretnim prostorom od 2.3 m³ nudi 10 posto više teretne prostornosti nego druga vozila istog razreda. Upotrebljiv, praktičan i moćan Ford Transit Custom u potpunosti je zaslužio zaslužuje titulu Hrvatskog dostavnog vozila godine 2013. Srednji po veličini model u liniji dostavnih vozila Transit, postiže najmanju potrošnju goriva u klasi uporabom ECOnetic tehnologija za štednju goriva, koje između ostalih čine start/stop sustav i regenerativno punjenje. Novi Ford Transit najveći je furgon svoje kategorije – ima širok teretni prostor od 15.1 m³ te mogućnost skladištenja objekata do 4.2 m dužine (sa standardnom pregradom). Postoji i priključak za prikolicu maksimalne vuče 3.5 tona.

Na pitanje kako odgovoriti na sve zahtjevnije potrebe poduzetnika odgovor nam je dala Ana Samaržija. -Mi u Volkswagen gospodarskim vozilima ne nudimo samo vozila, mi nudimo transportna rješenja. Za svakog pojedinog kupca vršimo analizu potreba i prema tome mu nudimo kompletno rješenje, po potrebi i s nadogradnjama vozila kao što su posebni načini učvršćivanja tereta, utovarne rampe, rashladni uređaji itd. Ujedno, naša vozila opremljena su najsuvremenijom opremom i sustavima pomoći u vožnji, čime se posebno mislilo na svakog vozača – kaže Samaržija iz tvrtke Porsche Croatia d.o.o., dodajući kako su upravo pokrenuli akciju financijskog leasinga u suradnji s Porsche Leasingom i HBOR-om (Hrvatska banka za obnovu i razvoj) za mikro, mala i srednja poduzeća s fiksnom kamatom od 3,99% u HRK uz rok financiranja na 36-84 mjeseci. Na ovaj način žele pomoći poduzetnicima da obnove vozni park vrhunskim modelima uz odlične uvjete financiranja.

Renault u svojoj raznolikoj ponudi lakih gospodarskih vozila izdvaja Renault Kangoo, Renault Trafic i Renault Master, koji su dostupni u više stotina izvedaba. Renault nudi iznimno široku ponudu gospodarskih vozila koje omogućuju učinkovit i ekonomičan rad. Oduvijek posvećuju posebnu pažnju udobnosti u vozilu pa ni gospodarska vozila nisu nikakva iznimka. Jamče iznimnu udobnost u vožnji i kvalitetu bivanja u putničkom prostoru. Od malih dostavnih vozila okretnošću, udobnošću i prostranošću izdvajaju se Clio Societe i Kangoo Express.

Specijalizirane usluge PRO+ nova su ponuda iz Renaulta, budući da žele klijentima omogućiti jednostavnije donošenje odluka i zajamčiti neprekinutu mobilnost. Kroz prodajne usluge nude prodajno i post-prodajno osoblje za profesionalne korisnike i osoblje specijalizirano za laka gospodarska vozila, stalnu izložba lakih gospodarskih vozila zajedno s preradama, sustavno nuđenje probne vožnje u gospodarskim vozilima iz serijske proizvodnje bez prethodnog naručivanja, te komercijalu ponudu koja odgovara specifičnim potrebama (zajedno s preradom) u roku od 48 sati, (vozilo, prerada, financiranje i prilagođene usluge). Servis i usluge obuhvaćaju predstavljanje servisnog savjetnika u post-prodaji već prilikom predaje novog kupljenog vozila, prijem lakih gospodarskih vozila do 5 tona na servis,  produljeno radno vrijeme servisa za poslovne kupce, postavljanje dijagnostike unutar sat vremena, održavanje vozila izvršeno u redovnom 8-satnom radnom vremenu bez prethodnog naručivanja, te izdavanje predračuna u roku od 4 sata za svaki naručeni popravak na servisu.

Prema izvješću OTP leasinga o tržištu gospodarskih vozila za 2016. godinu, ostvaren je snažan rast prodaje novih kamiona pa je, prvi put nakon 2008. godine, registrirano više od 1.000 novih kamiona. Najviše se prodalo MAN-ovih kamiona (ukupno 302 nova kamiona), na drugom je mjestu Mercedes-Benz s 248 prodana kamiona i Volvo, koji je u prošloj godini gotovo udvostručio broj vozila te je na trećem mjestu, dok je u segmentu prodaje preko 18 tona zauzeo drugo mjesto.

Koja su najtraženija dostavna vozila

Najtraženije dostavno vozilo je teretni model Caddy s pet sjedala (N1 homologacija), na kojem se može ostvariti 100% povrat PDV-a te se svi troškovi nastali korištenjem vozila mogu prikazati kao trošak poduzeća. Tu su i dva nova VW modela: novi Amarok, koji s bogatom opremom i novim V6 motorima nikog ne ostavlja ravnodušnim te novi model Crafter, koji na inovativan način pokriva segment većih gradskih dostavnih vozila.

Fleet Management – upravljanje voznim parkom tvrtaka

Kroz održivo funkcioniranje voznog parka tvrtke osigurava se i kontinuitet poslovanja, posebice u suvremenom poslovnom svijetu kada se svakodnevno prate svi troškovi. Uz uobičajene usluge, moderni Fleet Management tvrtkama nudi i specijalizirane usluge, rješenja po mjeri na temelju specifičnih zahtjeva i potreba poslovanja, kao što su VIP usluge ‘Door to door’, GPS nadzor i telematika, posredovanje i asistencija prilikom povrata vozila i najma, management kartica za gorivo i servisa goriva, posebno prilagođeno izvještavanje.

No, pojedini vozači imaju averziju prema sustavu za praćenje GPS i Fleet Management rješenjima. Većina ih smatra da od njih koristi ima samo tvrtka za koju rade, no sustav za praćenje GPS i Fleet Management rješenja često su vozačevi najbolji prijatelji. F.M.L.C. Hrvatska na svojoj web stranici donosi pet stvari koje bi svaki vozač trebao znati o sustavu za praćenje GPS i Fleet Management rješenjima:

  1. GPS sustav pomaže u održavanju vozila – vozači se ne moraju brinuti o ispravnosti vozila, sustav koristi dijagnostičke kodove kako bi se kvarovi na vozilu što prije locirali i popravili;
  2. Sustav GPS pomaže vozačima u slučaju nesreće – uz pomoć GPS sustava za praćenje i Fleet Management rješenja dispečer će u najkraćem mogućem roku locirati vozača i odmah poslati pomoć;
  3. Pomoć na cesti – neki sustavi za praćenje GPS i Fleet Management rješenja uključuju i pomoć na cesti, što je odlična opcija u slučaju da dođe do puknuća gume ili kvara na vozilu;
  4. Sustav GPS povećava odgovornost vozača – neki vozači koriste vozila u privatne svrhe, imaju preduga zaustavljanja ili nisu na mjestima na kojima bi trebali biti;
  5. GPS onemogućuje lažne tvrdnje – primjerice, netko može tvrditi da je vozač vozio nedopuštenom brzinom, da je skrivio prometnu nesreću, oštetio nečiju imovinu ili nije bio na mjestu gdje bi trebao biti. Budući da sustav za praćenje GPS i Fleet Management rješenja raspolažu informacijama o kretanju, lokacijama i načinu vožnje vozača, u svakom trenutku imate dokaze za pobiti bilo koju lažnu tvrdnju.

Mnoge tvrtke su uvođenjem sustava GPS uvele i stimulacije za vozače koji voze sigurno, odgovorno i po pravilima. Upravljanje vozila uz pomoć sustava za praćenje GPS i Fleet Management rješenja donosi brojne prednosti managerima koji upravljaju voznim parkom, ali i vozačima koji ga koriste.

Nedostatak profesionalnih vozača u transportnim tvrtkama

Zbog otvorenog tržišta te boljih radnih uvjeta u Europi, sve se više transportnih tvrtaka susreće s nedostatkom profesionalnih vozača.

No, Josip Gabrić, Voditelj transporta u tvrtki Ricardo d.o.o., odgovorno tvrdi da radni uvjeti u Europi nisu bolji nego u Hrvatskoj.

-Trenutna situacija u našoj tvrtki je jednaka kao i u cijeloj transportnoj branši, činjenicom da nema dovoljno profesionalnih vozača na tržištu rada. Iako smo u situaciji da nam je flota u ovom trenutku pokrivena s dovoljnim brojem vozača, zbog tržišnog pomanjkanja istih, nismo u mogućnosti nastaviti s daljnjim širenjem flote. Manjak vozača rješavamo kroz uvoz radne snage iz trećih zemalja, te poticanjem školovanja mladih vozača kroz vlastiti ‘Ricardo plus’ program – rekao nam je Gabrić.

Ricardo plus je integrativni program stručne i praktične edukacije fokusiran na konkretne poslovne izazove i svakodnevnu praksu omogućavajući mladom i odgovornom kadru, prvenstveno mladim profesionalnim vozačima teretnih motornih vozila, početak njihove karijere u kompaniji Ricardo. Program se kontinuirano provodi treću godinu za redom u suradnji s 5 srednjih prometnih škola, te je ukupno do sada osposobljeno stotinjak mladih vozača, zaključio je Gabrić.

Transportne tvrtke u Hrvatskoj – sigurnost ili neizvjesnost?

Vezano uz nedavni slučaj Agrokora, koji je prilično kompleksan i neće se riješiti čarobnim štapićem, otvorilo se i pitanje strateških partnera Agrokora. Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik tvrtke Ricardo, vodećeg hrvatskog cestovnog prijevoznika, nedavno je za tportal izjavio kako prevoze robu za kompletan koncern te sasvim normalno funkcioniraju. Ricardo nije isključivo prijevoznici za Agrokor, iako su im oni najveći klijent.

Ricardo je u prošloj godini, koja je ujedno i najbolja poslovna godina do sada, ostvario organski rast prihoda od desetak posto u odnosu na 2015. te proširio flotu za pretežno međunarodno tržište. I ovu godinu flotu su uvećali za 20 novih tegljača kojima će transport obavljati za strateškog partnera, korporaciju DS Smith Europa koja ima više od 50 tvornica u Europi.r

Povezani članci

Ukoliko želite bez ograničenja čitati i preuzimati naše edukativne materijale registrirajte se. Za preuzimanje odabranog sadržaja, možete unijeti i e-mail adresu, na koju ćemo vam proslijediti poveznicu.